Elektronika.lt
 2024 m. balandžio 25 d. Projektas | Reklama | Žinokite | Klausimai | Prisidėkite | Atsiliepimai | Kontaktai
Paieška portale
EN Facebook RSS

 Kas naujo  Katalogas  Parduotuvės  Forumas  Tinklaraščiai
 Pirmas puslapisSąrašas
 NaujienosSąrašas
 StraipsniaiSąrašas
 - Elektronika, technika
 - Kompiuterija
 - Telekomunikacijos
 - Įvykiai, visuomenė
 - Pažintiniai, įdomybės
 Vaizdo siužetaiSąrašas
 Nuolaidos, akcijosSąrašas
 Produktų apžvalgosSąrašas
 Naudingi patarimaiSąrašas
 Vykdomi projektaiSąrašas
 Schemų archyvasSąrašas
 Teorija, žinynaiSąrašas
 Nuorodų katalogai
 Įvairūs siuntiniai
 Bendravimas
 Skelbimai ir pasiūlymai
 Elektronikos remontas
 Robotų kūrėjų klubas
 RTN žurnalo archyvas






 Verta paskaityti
Balandžio 25 d. 10:41
Išmanioji buitinė technika: kaip ji gali padėti sumažinti elektros sąskaitą?
Balandžio 25 d. 08:32
HMD pristatė tris atnaujintus „Nokia“ mygtukinius telefonus
Balandžio 24 d. 20:16
Kaip išjungti ar perkrauti visų modelių „iPhone“
Balandžio 24 d. 17:16
Nuo blynus kepančių robotų iki miesto priežiūros technologijų – „Tech_Champ 2024“ hakatone komandos kūrė naujoves
Balandžio 24 d. 14:32
Pristatytas 816 AG „Mercedes-AMG GT 63 S E PERFORMANCE“ kupė
Balandžio 24 d. 11:26
Švietimo ekspertai sutaria: universitetų aljansai – galimybė turėti geresnę švietimo sistemą
Balandžio 24 d. 08:18
„Nothing“ pristatė „Ear“ ir „Ear (a)“ belaidžius ausinukus
Balandžio 23 d. 20:24
Dauguma Lietuvos tėvų riboja vaikų laiką internete: psichologas patarė, kaip nepažeisti vaiko privatumo
Balandžio 23 d. 17:16
Peteris Higgsas: kaip itin kuklus fizikas sugalvojo dieviškosios dalelės idėją
Balandžio 23 d. 14:42
Huawei“ pristatė naujuosius „Pura 70“, „Pura 70 Pro“ ir „Pura 70 Pro+“ išmaniuosius telefonus
FS 22 Tractors
Farming Simulator 19 Mods, FS 22 Maps, FS22 Mods
ETS2 Mods
ETS2 Trucks, ETS2 Bus, Euro Truck Simulator 2 Mods
FS22 Tractors
Farming Simulator 22 Mods, FS22 Maps, FS22 Trucks
VAT calculator
VAT number check, What is VAT, How much is VAT
Paskola internetu
Vartojimo paskola, paskola automobiliui, paskola būsto remontui
Thermal monocular
Thermal vision camera,
Night vision ar scope,
Night vision spotting scope
FS22 Mods
FS22 Harvesters, FS22 Tractors Mods, FS22 Maps Mods
FS22 Mods
FS22 Maps,
FS22 Harvesters,
FS22 Tractors
Dantų protezavimas
All on 4 implantai,
Endodontija mikroskopu,
Dantų implantacija
Sims 4 Mods
Sims 4 CC Clothes,
Sims 4 Hair CC,
Sims 4 Skill Cheat
Optic sight
Binoculars for hunting elk,
Best compact binoculars,
Riflescope hunting
Reklama
 Straipsniai » Ryšio technologijos Dalintis | Spausdinti

Kas dedasi skrydžių valdymo centre, kai kyla avarinė situacija?

Publikuota: 2021-01-21 08:03
Tematika: Ryšio technologijos
Skirta: Mėgėjams
Inf. šaltinis: Pranešimas spaudai

Ne kartą filmuose esame matę, ką išgyvena pilotas, kai skrydžio metu orlaivį ištinka avarinė situacija. Tačiau su galima katastrofa turi susidoroti ne tik orlaivio įgula, bet ir atitinkamų tarnybų atstovai. Kas dedasi skrydžių valdymo centre, kai kyla avarinė situacija ir kokie veiksmai yra atliekami praradus ryšį su orlaivio pilotu?

 Rodyti komentarus (0)
Įvertinimas:  1 2 3 4 5 

Ne kartą filmuose esame matę, ką išgyvena pilotas, kai skrydžio metu orlaivį ištinka avarinė situacija. Tačiau su galima katastrofa turi susidoroti ne tik orlaivio įgula, bet ir atitinkamų tarnybų atstovai, pavyzdžiui, „Oro navigacijoje“ dirbantys skrydžių vadovai, rašoma pranešime spaudai. Kas dedasi skrydžių valdymo centre, kai kyla avarinė situacija ir kokie veiksmai yra atliekami praradus ryšį su orlaivio pilotu, pasakoja VĮ „Oro navigacija“ Regiono skrydžių valdymo centro pamainos viršininkas Vitalij Samoiliuk.

Kas dedasi skrydžių valdymo centre, kai kyla avarinė situacija?
Asociatyvi „Pixabay“ nuotr.

1. Kokio pobūdžio avarinė situacija?

Aviacijoje komunikacija tarp skrydžių vadovo ir orlaivio piloto vyksta radijo ryšio pagalba, tad jo sutrikimas gali sąlygoti avarinę situaciją. Pastebėjus ryšio praradimą ar orlaivio žymės dingimą iš radarų ekranų, skrydžių vadovas turi imtis specialių veiksmų, kurie būtini esant avarinei situacijai.

„Orlaivio įgula, nutikus kažkam blogo, nustato avarinį atsakiklio kodą, kad skrydžių valdymo centrui praneštų, kas nutiko. Yra trys kodai, kurie žymi tam tikrą avarinę situaciją: 7500 reiškia orlaivio užgrobimą, 7600 – radijo ryšio praradimą, o 7700 – bendro pobūdžio avarinę situaciją, neįskaitant radijo ryšio praradimo. Suvedęs kodą pilotas skrydžių vadovui dažnai gali patikslinti informaciją, apie tai, kas nutiko, tačiau tai ne visada įmanoma – jo prioritetas yra suvaldyti kilusią avarinę situaciją“, – pasakoja V. Samoiliuk.

2. Ar veikia radijo ryšys?

Praradus pagrindinę komunikacijos priemonę – radijo ryšį, pirmiausia bandoma išsiaiškinti ar tai įgulos klaida, ar techninis gedimas. Taip pat, ar ryšio praradimas yra vienpusis ar dvipusis, nes gali būti, kad orlaivio pilotas girdi skrydžio vadovo nurodymus, tačiau negali į juos atsakyti. Tokiais atvejais skrydžių vadovas perduoda orlaivio pilotui įvairias komandas, siekdamas suprasti, ar pilotas jį girdi.

„Skrydžių vadovas visais galimais būdais bando susisiekti su orlaiviu – naudojami skirtingi radijo ryšio dažniai, įskaitant tarptautinį avarinį radijo dažnį 121,5 MHz, kuris yra skirtas tik avarinėms situacijoms. Pagalbos prašoma ir arčiau esančių orlaivių, galbūt jiems pavys susisiekti su avarinėje situacijoje esančio orlaivio įgula. Apie radijo ryšio su orlaiviu praradimą taip pat informuojami kaimyniniai sektoriai, Lietuvos atveju, kaimyninės šalys, kad jos per savo radarines sistemas galėtų pasižiūrėti, ar mato orlaivį“, – dalinasi V. Samoiliuk.

3. Jungiami papildomi pajėgumai

Skrydžių vadovas teigia, kad orlaiviui patekus į avarinę situaciją kreipiamasi ir į šalies karines pajėgas, nes jų radarinės sistemos yra galingesnės ir gali padėti nustatyti orlaivio buvimo vietą, jei jo žymė yra dingusi.

Kitas skrydžių vadovo žingsnis yra informacijos perdavimas Aeronautikos gelbėjimo koordinaciniam centrui (AGKC), kuriam pranešama paskutinė žinoma orlaivio vieta: koordinatės, skrydžio lygis bei kryptis. AGKC iš skrydžių vadovo gauna signalą – „incerfa“, „alerfa“ arba „detresfa“ ir pagal jį supranta, kokia yra situacijos padėtis bei atlieka tolimesnius veiksmus. „Incerfa“ reiškia, kad AGKC turi budriai laukti tolimesnės informacijos, „alerfa“ įgalina ruošti sraigtasparnį, o nuskambėjus žodžiui „detresfa“ jis nedelsiant keliamas ir sutelkiami visi įmanomi pajėgumai gelbėjimo operacijai atlikti.

„Skrydžių vadovas radijo ryšiu ir toliau bando susisiekti su orlaivio įgula, kol yra nežinoma, kas nutiko orlaiviui. Liautis visais įmanomais būdais atstatyti prarastą ryšį galima tik gavus faktą patvirtinančią informaciją, t.y. liudininkų parodymus, kurie matė įvykį ore, pilotų pranešimą, kad pastebėjo dūmų ir sprogimo pėdsakus, ar žinias iš kitų tarnybų apie įvykusią orlaivio katastrofą“, – dalinasi V. Samoiliuk.

4. Kuo skubiau atlaisvinama oro erdvė

Jis priduria, jog skrydžių vadovas, bandydamas atkurti ryšį, tuo metu valdo ir kitus toje oro erdvėje esančius orlaivius, kurių vienu metu gali būti ir apie 10-15. Orlaiviui patekus į tokią avarinę situaciją, oro erdvė turi būti kuo greičiau atlaisvinta, todėl šalia esantys orlaiviai nukreipiami į šalis. Žemiau esantys orlaiviai irgi patraukiami iš artimos oro erdvės, kurioje yra pavojuje atsidūręs orlaivis. Taip siekiama sumažinti nelaimingų atsitikimų riziką ir duoti erdvės orlaiviui manevruoti, jei prireiktų, atlikti staigius posūkius.

5. Emocijoms – ne vieta ir ne laikas

Nelaimės metu situacija skrydžių valdymo centre gali būti tokia pat įtempta, kaip ir piloto kabinoje. „Procedūra, ką daryti įvykus avarinei situacijai, labai aiški, griežta ir išsami. Žinoma, kad adrenalino kiekis kraujyje tuo metu pakyla, tačiau emocijoms laiko čia nėra, nes greitai reikia atlikti daug svarbių veiksmų: informuoti suinteresuotas tarnybas, vykdyti nurodytus konkrečius veiksmus pagal jų seką ir susidoroti su padidėjusiu darbo krūviu. Turime padaryti viską, kad išvengtume nelaimės ir išsaugotume gyvybes“, – sako skrydžių vadovas V. Samoiliuk.




Draudžiama platinti, skelbti, kopijuoti
informaciją su nurodyta autoriaus teisių žyma be redakcijos sutikimo.

Global electronic components distributor – Allicdata Electronics

Electronic component supply – „Eurodis Electronics“

LOKMITA – įvairi matavimo, testavimo, analizės ir litavimo produkcija

Full feature custom PCB prototype service

GENERAL FINANCING BANKAS

Mokslo festivalis „Erdvėlaivis Žemė

LTV.LT - lietuviškų tinklalapių vitrina

„Konstanta 42“

Technologijos.lt

Buitinė technika ir elektronika internetu žemos kainos – Zuza.lt

www.esaugumas.lt – apsaugok savo kompiuterį!

PriedaiMobiliems.lt – telefonų priedai ir aksesuarai

„Deinavos baldai“ — šeimos baldai


Reklama
‡ 1999–2024 © Elektronika.lt | Autoriaus teisės | Privatumo politika | Atsakomybės ribojimas | Reklama | Turinys | Kontaktai LTV.LT - lietuviškų tinklalapių vitrina Valid XHTML 1.0!
Script hook v, Openiv, Menyoo
gta5mod.net
Farming Simulator 2019 Mods, FS22 Mods, FS22 Maps
farmingsimulator19mods.fr
Optical filters, UV optics, electro optical crystals
www.eksmaoptics.com
Reklamos paslaugos
SEO sprendimai

www.addad.lt
Elektroninių parduotuvių optimizavimas „Google“ paieškos sistemai
www.seospiders.lt
FS22 mods, Farming simulator 22 mods,
FS22 maps

fs22.com
Reklama


Reklama