Elektronika.lt
 2024 m. balandžio 24 d. Projektas | Reklama | Žinokite | Klausimai | Prisidėkite | Atsiliepimai | Kontaktai
Paieška portale
EN Facebook RSS

 Kas naujo  Katalogas  Parduotuvės  Forumas  Tinklaraščiai
 Pirmas puslapisSąrašas
 NaujienosSąrašas
 StraipsniaiSąrašas
 - Elektronika, technika
 - Kompiuterija
 - Telekomunikacijos
 - Įvykiai, visuomenė
 - Pažintiniai, įdomybės
 Vaizdo siužetaiSąrašas
 Nuolaidos, akcijosSąrašas
 Produktų apžvalgosSąrašas
 Naudingi patarimaiSąrašas
 Vykdomi projektaiSąrašas
 Schemų archyvasSąrašas
 Teorija, žinynaiSąrašas
 Nuorodų katalogai
 Įvairūs siuntiniai
 Bendravimas
 Skelbimai ir pasiūlymai
 Elektronikos remontas
 Robotų kūrėjų klubas
 RTN žurnalo archyvas






 Verta paskaityti
Balandžio 24 d. 17:16
Nuo blynus kepančių robotų iki miesto priežiūros technologijų – „Tech_Champ 2024“ hakatone komandos kūrė naujoves
Balandžio 24 d. 14:32
Pristatytas 816 AG „Mercedes-AMG GT 63 S E PERFORMANCE“ kupė
Balandžio 24 d. 11:26
Švietimo ekspertai sutaria: universitetų aljansai – galimybė turėti geresnę švietimo sistemą
Balandžio 24 d. 08:18
„Nothing“ pristatė „Ear“ ir „Ear (a)“ belaidžius ausinukus
Balandžio 23 d. 20:24
Dauguma Lietuvos tėvų riboja vaikų laiką internete: psichologas patarė, kaip nepažeisti vaiko privatumo
Balandžio 23 d. 17:16
Peteris Higgsas: kaip itin kuklus fizikas sugalvojo dieviškosios dalelės idėją
Balandžio 23 d. 14:42
Huawei“ pristatė naujuosius „Pura 70“, „Pura 70 Pro“ ir „Pura 70 Pro+“ išmaniuosius telefonus
Balandžio 23 d. 11:27
Sukčiai iš lietuvių pernai vidutiniškai išviliojo po 74 eurus: atskleidė, kur ir kaip jie veikia
Balandžio 23 d. 08:41
Europos Komisija: KTU – pirmasis universitetas Lietuvoje pagal pritrauktas lėšas
Balandžio 22 d. 20:22
„Sony“ pristato naują „BRAVIA“ namų kino teatro garso produktus
FS 22 Tractors
Farming Simulator 19 Mods, FS 22 Maps, FS22 Mods
ETS2 Mods
ETS2 Trucks, ETS2 Bus, Euro Truck Simulator 2 Mods
FS22 Tractors
Farming Simulator 22 Mods, FS22 Maps, FS22 Trucks
VAT calculator
VAT number check, What is VAT, How much is VAT
Paskola internetu
Vartojimo paskola, paskola automobiliui, paskola būsto remontui
Thermal monocular
Thermal vision camera,
Night vision ar scope,
Night vision spotting scope
FS22 Mods
FS22 Harvesters, FS22 Tractors Mods, FS22 Maps Mods
FS22 Mods
FS22 Maps,
FS22 Harvesters,
FS22 Tractors
Dantų protezavimas
All on 4 implantai,
Endodontija mikroskopu,
Dantų implantacija
Sims 4 Mods
Sims 4 CC Clothes,
Sims 4 Hair CC,
Sims 4 Skill Cheat
Optic sight
Binoculars for hunting elk,
Best compact binoculars,
Riflescope hunting
Reklama
 Straipsniai » Kompiuteriai, IT Dalintis | Spausdinti

Lietuvos kelių būklę žiemą prognozuoja mokslinė sistema

Publikuota: 2018-12-19 21:01
Tematika: Kompiuteriai, IT
Skirta: Mėgėjams
Inf. šaltinis: Pranešimas spaudai

Nuo spalio mėn. pabaigos VĮ „Kelių priežiūra“ valstybinių kelių būklę prognozuoja įtraukiant vis daugiau duomenų, kuriuos apdoroja pažangiausia pasaulyje kelių priežiūros programinė įranga, sukurta Švedijos mokslininkų įmonės „Klimator“.

 Rodyti komentarus (0)
Įvertinimas:  1 2 3 4 5 

Nuo spalio mėn. pabaigos VĮ „Kelių priežiūra“ valstybinių kelių būklę prognozuoja įtraukiant vis daugiau duomenų, kuriuos apdoroja pažangiausia pasaulyje kelių priežiūros programinė įranga, sukurta Švedijos mokslininkų įmonės „Klimator“. Sistema pateikia kelių priežiūrai aktualius duomenis, kurie padeda apskaičiuoti konkretaus kelio ruožo būklės prognozę 8 valandas į priekį.

Lietuvos kelių būklę žiemą prognozuoja mokslinė sistema
Asociatyvi nuotr.

„Kelių priežiūra tiek technologiniu, tiek organizaciniu požiūriu visiškai priklauso nuo oro sąlygų. Užtikrinti kelių priežiūros kokybę gali padėti tik išsami kelių situacijos prognozė. Anksčiau pasikliaudavome tik bendrine orų prognoze, o dabar, naudodamiesi moksline sistema, matome, kuriame kelio ruože ir kada iškris krituliai. Tai leidžia iš anksto suplanuoti darbų eigą. Matome, kaip juda orai ir kurie keliai bus paveikti pirmiausia“, – paaiškina Lauryna Šidlauskaitė, „Kelių priežiūra“ Technologijų vystymo projektų vadovė.

Bus įtraukiama vis daugiau duomenų

„Kelių priežiūra“ naudojamos technologijos nuolat tobulėja – leidžia kelių būklę prognozuoti įtraukiant vis daugiau duomenų. Artimiausiu metu planuojama įtraukti automobilių srauto duomenis. Pastarieji – naujovė kelių būklės prognozavime.

„Praktiškai visi šiuolaikiški automobiliai jau registruoja įvairius parametrus, kurie vienaip ar kitaip gali suteikti duomenis apie kelio būklę. Pavyzdžiui, jei automobiliui važiuojant yra įjungti valytuvai, tai kelio danga yra šlapia arba jei suveikia stabdžių antiblokavimo sistema (ABS) – kelias yra slidus. Tačiau tie duomenys taip ir lieka automobilyje, niekur nėra siunčiami, o yra labai vertingi, kadangi automobiliui važiuojant įvairiais keliais galima gauti informacijos iš ten, kur iki tol nieko nebuvo žinoma. Šiuo metu montuojame specialius siųstuvus savo automobiliuose bei kartu ieškome partnerių, kurie norėtų ir galėtų prisidėti“, – sako L. Šidlauskaitė.

Kokybei užtikrinti pasitelkia bendradarbiavimą

Dabar valstybinių kelių situacija yra prognozuojama pagal keturis duomenų paketus. Siekiant užtikrinti saugumą kelyje pirmiausiai kruopščiai renkama ir tikrinama informacija iš Kelių oro sąlygų informacinės sistemos (KOS) stotelių. Jų informacija gaunama bendradarbiaujant su Lietuvos automobilių kelių direkcija.

Meteorologinių stotelių atsiųsti duomenys leidžia atlikti taškinę eismo sąlygų situacijos analizę. Kadangi „Kelių priežiūra“ vertina kelio būklę ne tik tam tikroje vietoje, bet ištisame kelio ruože, bendradarbiauja ir su Lietuvos hidrometeorologijos tarnyba. „Kelių priežiūrai“ kas dvi valandas siunčiami meteorologiniai duomenys.

„Lietuvos hidrometeorologijos tarnyba „Kelių priežiūrai“ teikia aukštos skiriamosios gebos HARMONIE-Arome atmosferos modelio pagrindu paremtas detalias meteorologinių elementų prognozes. Prognozių sudarymui naudojami iš antžeminių matavimo stočių, zondų, lėktuvų ir kitų duomenų tinklų gaunami Lietuvos ir aplinkinių teritorijų meteorologiniai stebėjimai ir matavimai. Vienai prognozei sudaryti naudojama apie 18 tūkstančių stebėjimų ir matavimų duomenų. Detalių orų prognozių skaičiavimus ir papildomą apdorojimą atlieka Lietuvos hidrometeorologijos tarnybos superkompiuteris“, – paaiškina Lietuvos hidrometeorologijos tarnybos Tyrimų ir plėtros skyriaus vedėja Zita Markevičienė.

Kompleksiška meteorologinė informacija

Meteorologinė informacija išlieka viena iš svarbiausių kelių priežiūroje. „Kelių priežiūra“ surenkami meteorologiniai duomenys skiriasi nuo įprastos orų prognozės – įtraukiama ne tik vėjo krypties ir greičio, kritulių, sniego dangos ir kitų atmosferos reiškinių skaitmeninė prognozė, bet ir geografiniai konkrečios vietovės duomenys.

Šis trečiasis duomenų blokas – statiniai duomenys apie aplinką, tokie kaip: aukštingumas, upės, ežerai, tiltai, pastatai, yra ne mažiau svarbūs prognozuojant kelių situaciją. Aplinka tiesiogiai ar netiesiogiai daro įtaką kelio dangai. Be to, artimiausiu metu į sistemą bus integruota ir „Kelių priežiūros“ naudojamos technikos įrenginių informacija. Tai ketvirtasis duomenų blokas kelių situacijai prognozuoti.

„Visa naudojama informacija: Lietuvos hidrometeorologijos tarnybos prognozės, KOSIS stočių duomenys, GIS aplinka, yra perduodama į modernią sistemą realiu laiku, apdorojama ir suprognozuojami slidūs keliai 4-8 val. į priekį. Prognozuojame intensyviausius ruožus – 2400 km, juose vykdome prevencinius barstymus – užkertame kelią slidumui dar jam nesusidarius“, – sako L. Šidlauskaitė.

Naudojasi technologijomis pritaikytomis regionui

Pašnekovė paaiškina, kad „Kelių priežiūra“ nusprendė įsigyti išmanią kelių priežiūros programinę įrangą atlikus tyrimą apie žiemos kelių būklę. Jo metu pastebėtas tikslesnės kelių būklės prognozavimo įrankio poreikis.

„Tyrimo metu išsiaiškinome, kad panašią sistemą galime kurti patys, bet nusprendėme neišradinėti dviračio ir pasitikėti jau sukurta ir išbandyta sistema. Tiesa, tinkamiausios sistemos Lietuvos keliams ieškojome ilgą laiką – domėjomės, kokiomis technologijomis naudojamasi Danijoje, Suomijoje, Estijoje, kol sužinojome apie švedų mokslininkų sukurtą sistemą“, – pasakoja Technologijų vystymo projektų vadovė.

Ji pasakoja, kad pasirinkta sistema pradėta kurti jau 1980 m., bet tik per pastarąjį dešimtmetį naujausios technologijos padėjo galutinai realizuoti šią sistemą ir ją kelių priežiūroje pritaikyti praktiškai.

„Švedų „Klimator“ įmonė labai glaudžiai bendradarbiauja su mokslu – įmonės darbuotojai yra šalies universitetuose dėstantys mokslininkai. Šią sistemą nusprendėme įsigyti todėl, kad ji nuolat tobulėja, o jos kūrėjai naudoja naujausius mokslinius metodus, eksperimentuoja ir renkasi geriausią variantą ir šį produktą taiko būtent žiemos kelių priežiūrai. Šia sistema jau naudojasi ne tik Švedijos, bet ir Norvegijos bei kelios kitos kelių priežiūros įmonės“, – paaiškina pašnekovė.




Draudžiama platinti, skelbti, kopijuoti
informaciją su nurodyta autoriaus teisių žyma be redakcijos sutikimo.

Global electronic components distributor – Allicdata Electronics

Electronic component supply – „Eurodis Electronics“

LOKMITA – įvairi matavimo, testavimo, analizės ir litavimo produkcija

Full feature custom PCB prototype service

GENERAL FINANCING BANKAS

Mokslo festivalis „Erdvėlaivis Žemė

LTV.LT - lietuviškų tinklalapių vitrina

„Konstanta 42“

Technologijos.lt

Buitinė technika ir elektronika internetu žemos kainos – Zuza.lt

www.esaugumas.lt – apsaugok savo kompiuterį!

PriedaiMobiliems.lt – telefonų priedai ir aksesuarai

„Deinavos baldai“ — šeimos baldai


Reklama
‡ 1999–2024 © Elektronika.lt | Autoriaus teisės | Privatumo politika | Atsakomybės ribojimas | Reklama | Turinys | Kontaktai LTV.LT - lietuviškų tinklalapių vitrina Valid XHTML 1.0!
Script hook v, Openiv, Menyoo
gta5mod.net
Farming Simulator 2019 Mods, FS22 Mods, FS22 Maps
farmingsimulator19mods.fr
Optical filters, UV optics, electro optical crystals
www.eksmaoptics.com
Reklamos paslaugos
SEO sprendimai

www.addad.lt
Elektroninių parduotuvių optimizavimas „Google“ paieškos sistemai
www.seospiders.lt
FS22 mods, Farming simulator 22 mods,
FS22 maps

fs22.com
Reklama


Reklama