Elektronika.lt
 2025 m. gruodžio 8 d. Projektas | Reklama | Žinokite | Klausimai | Prisidėkite | Atsiliepimai | Kontaktai
Paieška portale
EN Facebook RSS

 Kas naujo  Katalogas  Parduotuvės  Forumas  Tinklaraščiai
 Pirmas puslapisSąrašas
 NaujienosSąrašas
 StraipsniaiSąrašas
 - Elektronika, technika
 - Kompiuterija
 - Telekomunikacijos
 - Įvykiai, visuomenė
 - Pažintiniai, įdomybės
 Vaizdo siužetaiSąrašas
 Nuolaidos, akcijosSąrašas
 Produktų apžvalgosSąrašas
 Naudingi patarimaiSąrašas
 Vykdomi projektaiSąrašas
 Schemų archyvasSąrašas
 Teorija, žinynaiSąrašas
 Nuorodų katalogai
 Įvairūs siuntiniai
 Bendravimas
 Skelbimai ir pasiūlymai
 Elektronikos remontas
 Robotų kūrėjų klubas
 RTN žurnalo archyvas






 Verta paskaityti
Gruodžio 8 d. 20:17
Europa perrašo karinės technikos taisykles: pademonstruotas ginklas, kuris gali nustumti raketas į istoriją
Gruodžio 8 d. 17:33
Klausos sutrikimai paliečia tūkstančius: kokios pagalbos pacientai gali sulaukti?
Gruodžio 8 d. 14:27
Aukštojo mokslo transformacija ir dirbtinis intelektas: kas laukia studijų ateityje?
Gruodžio 8 d. 11:24
Ugdant lyderius: KTU pradendatiesiems tyrėjams suteikia unikalias galimybes
Gruodžio 8 d. 08:18
Patarė, kodėl verta rinktis kondensacinį dujinį katilą: saugiau, tvariau ir pigiau
Gruodžio 7 d. 20:14
Beveik visi šią orkaitės funkciją naudoja neteisingai: tikroji paskirtis stebina net patyrusias šeimininkes
Gruodžio 7 d. 17:40
Plinta naujas būdas išvilioti pinigus: bekontakčio atsiskaitymo apgaulė
Gruodžio 7 d. 14:10
Žvilgsnis į Lietuvos energetikos strategiją – branduolinė energija ir neužtikrintos vandenilio perspektyvos
Gruodžio 7 d. 11:31
VU mokslininkai siekia sukurti biojutiklį efektyvesnei vėžio diagnostikai
Gruodžio 7 d. 08:17
Baltijos šalių gyventojai taupo energiją tik prireikus: Lietuva pirmauja pagal investicijas į saulės elektrines
FS25 Tractors
Farming Simulator 25 Mods, FS25 Maps, FS25 Trucks
ETS2 Mods
ETS2 Trucks, ETS2 Bus, Euro Truck Simulator 2 Mods
FS22 Tractors
Farming Simulator 22 Mods, FS22 Maps, FS25 Mods
VAT calculator
VAT number check, What is VAT, How much is VAT
Dantų protezavimas
All on 4 implantai,
Endodontija mikroskopu,
Dantų implantacija
FS25 Mods
FS25 Maps, FS25 Cheats, FS25 Install Mods
FS25 Mods
Farming Simulator 25 Mods,
FS25 Maps
ATS Trailers
American Truck Simulator Mods, ATS Trucks, ATS Maps
Must have farming mods
Farming simulator modhub, Best farming simulator mods
Reklama
 Straipsniai » Įvykiai, visuomenė Dalintis | Spausdinti

Aukštojo mokslo transformacija ir dirbtinis intelektas: kas laukia studijų ateityje?

Publikuota: 2025-12-08 14:27
Tematika: Įvykiai, visuomenė
Skirta: Pradedantiems
Inf. šaltinis: Kauno technologijos universitetas

Dirbtinis intelektas tampa vienu svarbiausių veiksnių, lemiančių pokyčius aukštojo mokslo kontekste. Taip mano ekspertai, diskutavę tradicinėje Kauno technologijos universiteto studijų inovacijų dienoje „DI KarTU 2025“. Šių metų renginio tema buvo skirta aukštojo mokslo transformacijai ir DI vaidmeniui studijų procese.

 Rodyti komentarus (0)
Įvertinimas:  1 2 3 4 5 

Dirbtinis intelektas (DI) tampa vienu svarbiausių veiksnių, lemiančių pokyčius aukštojo mokslo kontekste. Taip mano ekspertai, diskutavę tradicinėje Kauno technologijos universiteto (KTU) studijų inovacijų dienoje „DI KarTU 2025“.

Studijų inovacijų diena „DI KarTU“ 2025 – tradicinis KTU Studijų departamento „EDU_Lab“ Mokymo ir mokymosi kompetencijų centro organizuojamas renginys, kasmet sukviečiantis ne tik KTU, bet ir kitų šalies universitetų akademines bendruomenes bei visus besidominčius švietimo aktualijomis. Šių metų renginio tema buvo skirta aukštojo mokslo transformacijai ir DI vaidmeniui studijų procese.

KTU nuotr.
KTU nuotr.

Kvietė kritiškai diskutuoti

Tarptautinės aukštojo mokslo ir švietimo transformacijos organizacija „Digital Education Council“ (DEC) ekspertų teigimu, DI tampa vienu svarbiausių veiksnių, lemiančių aukštojo mokslo kaitą.

Keičiantis studijų turiniui, vertinimo būdams, stiprėja poreikis ugdyti studentų ir dėstytojų skaitmeninę bei DI raštingumo kompetencijas. Ekspertai pažymi, kad aukštojo mokslo institucijos, sistemingai integruojančios DI į studijų procesą ir kartu kuriančios aiškias etines bei akademinio sąžiningumo gaires, yra geriau pasirengusios užtikrinti aukštą studijų kokybę ir parengti absolventus veikti greitai besikeičiančios darbo rinkos kontekste.

KTU rektorius prof. dr. Eugenijus Valatka, atidarydamas renginį, pabrėžė, kad DI turi būti suvokiamas kaip įrankis, padedantis kurti ir tobulinti studijų procesą, o ne apsunkinantis kasdienę akademinę veiklą. Jis kvietė universiteto bendruomenę aktyviai ir kritiškai diskutuoti apie DI vaidmenį ir jo teikiamas galimybes aukštojo mokslo kontekste.

Sveikinimo žodį LR švietimo, mokslo ir sporto viceministrė prof. dr. Regina Valutytė kalbėjo apie sparčiai vykstantį technologinį progresą ir DI diegimą studijų procese. Ji pabrėžė, kad aukštajam mokslui tenka ypatinga atsakomybė DI įrankius taikyti etiškai ir skaidriai. Pasak viceministrės, aukštosios mokyklos turi sutarti dėl bendrų principų, kaip atsakingai integruoti dirbtinį intelektą į studijų procesus, išlaikant akademinį sąžiningumą ir studijų kokybę.

Svarbu atpažinti atsiveriančias galimybes

Visus pasveikinusi Kauno technologijos universiteto studijų prorektorė doc. dr. Kristina Ukvalbergienė atkreipė dėmesį, kad šių metų renginio tema yra ypač aktuali akademinei bendruomenei.

„Studentai DI įrankiais mokymosi tikslams naudojasi kasdien, o dėstytojai šias technologijas į studijų procesą integruoja palaipsniui. Didėjant darbo rinkos lūkesčiams ir poreikiui rengti aukštesnių kompetencijų specialistus, universitetams svarbu ne tik atpažinti atsiveriančias DI galimybes, bet ir įvertinti jų poveikį, kryptingai bei darniai įtraukti jas į mokymo ir mokymosi veiklas, stiprinti studentų ir dėstytojų dirbtinio intelekto raštingumą ir taikymo įgūdžius“, – pabrėžė K. Ukvalbergienė.

Įkvėpimo sesijos pranešėjas, Danijos miesto Aarhuso mieste veikiančios alternatyvios švietimo mokyklos KAOSPILOT ekspertas Simonas Kavanagh, ragino kritiškai vertinti prielaidą, jog technologijos savaime išspręs švietimo problemas. Jis akcentavo, kad dirbtinis intelektas gali sustiprinti gerą mokymosi dizainą, tačiau nepajėgus pakeisti žmogiškojo ryšio, kūrybiškumo ir dėstytojo vaidmens.

Kūrybinio pratimo metu auditorija buvo pakviesta įsitikinti, kaip natūraliai ir greitai veikia žmogaus kūrybingumas, kurio DI negali pilnavertiškai imituoti. Pasak S. Kavanagh, ateities aukštojo mokslo didaktika turėtų remtis patirtimi, intuicija, autonomija ir vertybių ugdymu, o DI įrankiai tapti šias dimensijas papildančiu, o ne jas pakeičiančiu elementu.

Išlaikyti žmogiškąjį kūrybos pradą

Kino režisierius Saulius Baradinskas pristatė savo studijų patirtį „American Film Institute Conservatory“ (AFI) ir baigiamojo darbo, filmo „Popierinis berniukas“ (angl. Paper Boy), kūrimo procesą. Šio filmo premjera įvyko viename svarbiausių Holivudo AFI FEST 2025 kino festivalių.

Dalindamasis studijų ir kūrybinio proceso patirtimi, režisierius pabrėžė, kad DI gali tapti kūrybiniu partneriu, padedančiu generuoti idėjas, vizualinius sprendimus ar scenarijus, tačiau kūrybos autoriai visada išlieka žmonės. Anot S. Baradinsko, kūrybos procese itin svarbu derinti inovacijas su atsakomybe ir išlaikyti žmogiškąjį kūrybos pradą.

Dizaino mentorius, „Design Library Network“ įkūrėjas ir KTU Dizaino centro docentas Lorenzo Piazzi savo pranešime kalbėjo apie generatyvinį dizainą ir biomimikriją, pabrėždamas, kaip gamtos procesų imitavimas ir šiuolaikinės skaitmeninės technologijos įkvepia inovacijas, keičia mūsų požiūrį į dizainą, tvarumą ir kūrybinį mąstymą.

Jis akcentavo, kad gamta gali tapti tiek kūrybiniu vadovu, tiek laboratorija, kurioje gimsta nauji, atsakingi ir žmogų bei aplinką gerbiantys dizaino sprendimai.

Inovacijos – nukreiptos į studentą

Pasak švietimo technologijų entuziasto Šarūno Dignaičio-Kerpės, DI jau šiandien keičia aukštojo mokslo turinį, studijų procesus ir dėstymo modelius, akcentuojant personalizuotą mokymąsi ir išmanias vertinimo sistemas.

„Žinių radijo“ laidos „Technologijų žingsniu“ kūrėjas, „EdTech Lietuva“ asociacijos valdybos narys Š. Dignaitis-Kerpė dalijosi praktiniais patarimais dėstytojams, kaip DI įrankius integruoti į kasdienį darbą, pabrėždamas, kad svarbu dėstytojams patiems sąmoningai apsispręsti, kur ir kada technologijos iš tiesų kuria pridėtinę vertę, o kur jos gali tapti tik papildomu elementu studijų procese.

Jis taip pat atkreipė dėmesį į naujas, skaitmenizacijos dėka atsirandančias profesijas, pavyzdžiui, e. sporto atletus, kurių veikla apima ne tik žaidimą, bet ir duomenų analizę, kūrybinį turinį bei bendruomenės kūrimą.

Aptariant švietimo skaitmenizaciją, kaip sėkmingos transformacijos pavyzdžiai, buvo minimos skirtingos sistemos, parodančios, kad nuoseklus skaitmeninių sprendimų diegimas gali keisti ugdymo praktiką, didinti proceso skaidrumą ir įtraukti studentus, dėstytojus ir kitas suinteresuotas šalis į bendrą mokymosi ekosistemą.

KTU mokslininkai renginyje dalijosi savo patirtimi. Mokslininkai pristatė dėstytojams skirtus DI įrankius, kurie padeda pažangiau ir efektyviau vertinti studentų užduotis. Taip pat pasakojo apie tai, kaip DI gali būti integruojamas į matematikos dėstymą bei fakultetų strategines kryptis.

Renginį užbaigdama KTU „EDU_Lab“ centro vadovė doc. dr. Asta Daunorienė pabrėžė, kad visi priimami sprendimai ir diegiamos inovacijos pirmiausia turi būti nukreiptos į studentą ir jo sėkmę studijų procese.

„DI yra priemonė kurti įtraukias, prasmingas ir kokybiškas studijas. Ypač svarbu užtikrinti, kad DI taikymas būtų derinamas su mokymo(si) veiklų refleksija, dėstytojų pasirengimu ir nuolatiniu dialogu su studentais“, – pabrėžė ji.

Ji akcentavo bendradarbiavimo reikšmę, nes tik veikdami kartu, dalydamiesi patirtimi ir nebijodami eksperimentuoti, universitetai gali atsakingai išnaudoti DI teikiamas galimybes ir kurti tokią studijų aplinką, kurioje technologijos sustiprina, o ne užgožia žmogiškąjį santykį ir akademines vertybes.




Draudžiama platinti, skelbti, kopijuoti
informaciją su nurodyta autoriaus teisių žyma be redakcijos sutikimo.

Global electronic components distributor – Allicdata Electronics

Electronic component supply – „Eurodis Electronics“

LOKMITA – įvairi matavimo, testavimo, analizės ir litavimo produkcija

Full feature custom PCB prototype service

Sveiki ir ekologiški maisto produktai

Mokslo festivalis „Erdvėlaivis Žemė

LTV.LT - lietuviškų tinklalapių vitrina

„Konstanta 42“

„Mokslo sriuba“

www.matuok.lt - Interneto spartos matavimo sistema

Programuotojas Tautvydas – interneto svetainių-sistemų kūrimas

PriedaiMobiliems.lt – telefonų priedai ir aksesuarai

Draugiškas internetas


Reklama
‡ 1999–2025 © Elektronika.lt | Autoriaus teisės | Privatumo politika | Atsakomybės ribojimas | Reklama | Turinys | Kontaktai LTV.LT - lietuviškų tinklalapių vitrina Valid XHTML 1.0!
Ets2 mods, Ats mods, Beamng drive mods
allmods.net
„MokslasPlius“ – mokslui skirtų svetainių portalas
www.mokslasplius.lt
Optical filters, UV optics, electro optical crystals
www.eksmaoptics.com
LTV.LT – lietuviškų tinklalapių vitrina
www.ltv.lt/technologijos/
Elektroninių parduotuvių optimizavimas „Google“ paieškos sistemai
www.seospiders.lt
Mokslo festivalis „Erdvėlaivis žemė“
www.mokslofestivalis.eu
Reklama


Reklama