Elektronika.lt
 2025 m. gegužės 5 d. Projektas | Reklama | Žinokite | Klausimai | Prisidėkite | Atsiliepimai | Kontaktai
Paieška portale
EN Facebook RSS

 Kas naujo  Katalogas  Parduotuvės  Forumas  Tinklaraščiai
 Pirmas puslapisSąrašas
 NaujienosSąrašas
 StraipsniaiSąrašas
 - Elektronika, technika
 - Kompiuterija
 - Telekomunikacijos
 - Įvykiai, visuomenė
 - Pažintiniai, įdomybės
 Vaizdo siužetaiSąrašas
 Nuolaidos, akcijosSąrašas
 Produktų apžvalgosSąrašas
 Naudingi patarimaiSąrašas
 Vykdomi projektaiSąrašas
 Schemų archyvasSąrašas
 Teorija, žinynaiSąrašas
 Nuorodų katalogai
 Įvairūs siuntiniai
 Bendravimas
 Skelbimai ir pasiūlymai
 Elektronikos remontas
 Robotų kūrėjų klubas
 RTN žurnalo archyvas






 Verta paskaityti
Gegužės 4 d. 21:04
Kompiuterinių žaidimų perkėlimo fenomenas: kuo rizikuoja žaidžiantys 4 val. per dieną?
Gegužės 4 d. 15:50
Išmanusis laikrodis vaikams: ką reikėtų žinoti prieš perkant tokį įrenginį savo atžaloms
Gegužės 4 d. 09:24
Nuo prototipo iki karo lauko: lietuvių įmonė kuria atakoms atsparų ryšio sprendimą
Gegužės 3 d. 21:06
Astronautų elektroencefalogramas tyrinėjusi KTU mokslininkė: ateityje būtų galima modeliuoti smegenų veiklą
Gegužės 3 d. 15:45
Pristatyta naujoji „Insta360 X5“ veiksmo kamera su didesniu sensoriumi ir talpia baterija
Gegužės 3 d. 09:34
Ambicija Lietuvoje – turėti vieną galingiausių DI centrų Europoje
Gegužės 2 d. 20:17
Nepadarykite klaidos perkant šaldytuvą: kaip išsirinkti tinkamiausią, kuris tarnautų ilgai
Gegužės 2 d. 17:27
IT įgūdžiai, kurie būtini kiekvienam darbuotojui
Gegužės 2 d. 14:13
„Telia“ ir „Elinta Charge“ spręs didžiausią elektromobilių vairuotojų košmarą
Gegužės 2 d. 11:26
Elektromobilių segmente – nauja banga: alkūnėmis stumdosi vis daugiau gamintojų
FS25 Tractors
Farming Simulator 25 Mods, FS25 Maps, FS25 Trucks
ETS2 Mods
ETS2 Trucks, ETS2 Bus, Euro Truck Simulator 2 Mods
FS22 Tractors
Farming Simulator 22 Mods, FS22 Maps, FS25 Mods
VAT calculator
VAT number check, What is VAT, How much is VAT
LEGO
Mänguköök, mudelautod, nukuvanker
FS25 Mods
FS25 Harvesters, FS25 Tractors Mods, FS25 Maps Mods
Dantų protezavimas
All on 4 implantai,
Endodontija mikroskopu,
Dantų implantacija
FS25 Mods
FS25 Maps, FS25 Cheats, FS25 Install Mods
FS25 Mods
Farming Simulator 25 Mods,
FS25 Maps
ATS Trailers
American Truck Simulator Mods, ATS Trucks, ATS Maps
Football Training Kit
Football Training Equipment, Football Skills, Football Training
Reklama
 Straipsniai » Įvykiai, visuomenė Dalintis | Spausdinti

Kas kaltas dėl „Metrail“ problemų?

Publikuota: 2018-05-07 19:27
Tematika: Įvykiai, visuomenė
Skirta: Pradedantiems
Autorius: Ramūnas Petravičius

Situacija su „Metrail“ pažymomis yra verslo išniekinimas, kitaip sunku būtų ją kvalifikuoti. Valstybė licencijuoja organizacijas, valstybė reguliuoja ir tikrina atliekų tvarkytojus, kurie išduoda pažymas. Tačiau vienam tokiam tvarkytojui („Metrail“) „įklimpus“, skandinami visi, net tie, kurie nėra kalti. Be to, staiga atsiradusią mokesčio naštą siekiama pritaikyti tik vieniems – gamintojams ir importuotojams.

 Rodyti komentarus (0)
Įvertinimas:  1 2 3 4 5 

Kas kaltas dėl „Metrail“ problemų?Situacija su „Metrail“ pažymomis yra verslo išniekinimas, kitaip sunku būtų ją kvalifikuoti. Valstybė licencijuoja organizacijas, valstybė reguliuoja ir tikrina atliekų tvarkytojus, kurie išduoda pažymas. Tačiau vienam tokiam tvarkytojui („Metrail“) „įklimpus“, skandinami visi, net tie, kurie nėra kalti. Be to, staiga atsiradusią mokesčio naštą siekiama pritaikyti tik vieniems – gamintojams ir importuotojams.

Dar daugiau – pačios valstybės institucijos nusprendžia netikrinti „Metrail“ kelis metus (yra tai įrodantys dokumentai) ir dėl to problema tik gilėja. Ydingas reguliavimas, kurį sukūrė valstybės institucijos, ydinga ir kontrolė, tačiau galiausiai našta dėl viso to užkeliama verslui. O kas galiausiai už tai sumokės? Atsakymas paprastas – mes ir jūs, vartotojai. Ne valdininkai, kurie sukūrė ydingą reguliavimą ar tinkamai nevykdė funkcijų.

Ar taikos derybos dar turi perspektyvą?

Atrodo, kad tokioje situacijoje Aplinkos ministerija (AM) turėtų daryti viską, idant situacija būtų išspręsta greitai ir taikiai. Deja, taikos derybos vyko labai klampiai ir jos vis dar tęsiasi, mat ministerija nuolat iškelia naujus reikalavimus.

Antai iš pradžių sutarta, kad reikės papildomai sutvarkyti 1/3 iš „Metrail“ nurašyto atliekų kiekio, likę 2/3 bus įskaityti iš kitų sistemų (užstato sistemos, kurioje užduotys viršytos). Po kurio laiko kalba ėjo jau apie papildomų atliekų rūšiavimo konteinerių pirkimą. O šiuo metu AM reikalauja papildomai sutvarkyti visą iš „Metrail“ nurašyta atliekų kiekį. To nepadarius, bus siekiama didelių baudų, kurios kelis kartus viršys sutvarkymo kaštus.

Derybos nusitęsė tiek, kad suėjo taršos mokesčio mokėjimo terminai ir dabar daugumai įmonių kyla klausimas: ar dabar jau reikia mokėti padidintą taršos mokestį, ar dar palaukti?

Mokėti mokestį, ar bylinėtis?

Sumokėjus mokestį iki nustatytų datų, būtų kiek sumažinta (tačiau neeliminuota) įmonės rizika dėl delspinigių, baudų ir padidinto tarifo taikymo. Tačiau kartu padidėtų bendra rizika, nes sumokėjus, netiesiogiai būtų pripažintas pažeidimas. Dėl to susilpnėtų pozicijos bylinėjantis dėl sprendimų, kuriais panaikintos pažymos.

Be to, sumokėjus mokestį, net ir pasibaigus teisminiams ginčams, gali sueiti mokesčio apskaičiavimo bei perskaičiavimo senaties terminai (5 metai). Tai reiškia, kad nebus galimybės tikslinti deklaracijas, o kartu – susigrąžinti sumokėtą mokestį.

Mūsų vertinimu, nemokant mokesčio dabar, galima rizika yra delspinigiai. Tuo metu rizika dėl padidinto tarifo mokesčio nėra reali, nes nei gamintojai, nei importuotojai nenuslėpė mokesčio – tokia situacija kilo dėl „Metrail“ kaltės.

Svarbi ir neseniai paskelbta VMI pozicija – inspekcija linkusi įmones atleisti nuo apskaičiuotų delspinigių, jeigu jos pateiks paprasčiausią prašymą.

Mokesčio mokėjimas nebūtinai apsaugos nuo baudų

Norint sumažinti apskaičiuotinų delspinigių dydį, galima suformuoti mokesčio permoką, arba, prašyti atleisti nuo jų.

Dabar nesumokėjusi papildomo taršos mokesčio įmonė, tikėtina, sulauks VRAAD patikrinimo mokestinės prievolės nustatymui. Tačiau šio patikrinimo rezultatus galima ginčyti ir įrodinėti, kad šioje situacijoje gamintojas-importuotojas nėra kaltas dėl teisės pažeidimo. Taip atsirastų galimybė teikti prašymą atleisti nuo delspinigių ir baudų bei ginčyti patį padidinto tarifo mokestį.

Tačiau, jeigu įmonė apsispręs mokestį sumokėti iškart, užsitęsus bylinėjimuisi ir jį laimėjus, dėl senaties gali nelikti galimybių susigrąžinti sumokėtą mokestį.

Be to, jei visi sumokės mokestį, AM nelabai liks dėl ko derėtis...




Draudžiama platinti, skelbti, kopijuoti
informaciją su nurodyta autoriaus teisių žyma be redakcijos sutikimo.

Global electronic components distributor – Allicdata Electronics

Electronic component supply – „Eurodis Electronics“

LOKMITA – įvairi matavimo, testavimo, analizės ir litavimo produkcija

Full feature custom PCB prototype service

Sveiki ir ekologiški maisto produktai

Mokslo festivalis „Erdvėlaivis Žemė

LTV.LT - lietuviškų tinklalapių vitrina

„Konstanta 42“

„Mokslo sriuba“

www.matuok.lt - Interneto spartos matavimo sistema

www.esaugumas.lt – apsaugok savo kompiuterį!

PriedaiMobiliems.lt – telefonų priedai ir aksesuarai

Draugiškas internetas


Reklama
‡ 1999–2025 © Elektronika.lt | Autoriaus teisės | Privatumo politika | Atsakomybės ribojimas | Reklama | Turinys | Kontaktai LTV.LT - lietuviškų tinklalapių vitrina Valid XHTML 1.0!
Script hook v, Openiv, Menyoo
gta5mod.net
„MokslasPlius“ – mokslui skirtų svetainių portalas
www.mokslasplius.lt
Optical filters, UV optics, electro optical crystals
www.eksmaoptics.com
LTV.LT – lietuviškų tinklalapių vitrina
www.ltv.lt/technologijos/
Elektroninių parduotuvių optimizavimas „Google“ paieškos sistemai
www.seospiders.lt
FS22 mods, Farming simulator 22 mods,
FS22 maps

fs22.com
Reklama


Reklama