Elektronika.lt
 2025 m. spalio 15 d. Projektas | Reklama | Žinokite | Klausimai | Prisidėkite | Atsiliepimai | Kontaktai
Paieška portale
EN Facebook RSS

 Kas naujo  Katalogas  Parduotuvės  Forumas  Tinklaraščiai
 Pirmas puslapisSąrašas
 NaujienosSąrašas
 StraipsniaiSąrašas
 - Elektronika, technika
 - Kompiuterija
 - Telekomunikacijos
 - Įvykiai, visuomenė
 - Pažintiniai, įdomybės
 Vaizdo siužetaiSąrašas
 Nuolaidos, akcijosSąrašas
 Produktų apžvalgosSąrašas
 Naudingi patarimaiSąrašas
 Vykdomi projektaiSąrašas
 Schemų archyvasSąrašas
 Teorija, žinynaiSąrašas
 Nuorodų katalogai
 Įvairūs siuntiniai
 Bendravimas
 Skelbimai ir pasiūlymai
 Elektronikos remontas
 Robotų kūrėjų klubas
 RTN žurnalo archyvas






 Verta paskaityti
Spalio 14 d. 20:26
Pristatytas specialus įrenginys, kuris leidžia kalbėti net ir praradus kalbos dovaną
Spalio 14 d. 17:46
Lietuvos ir MIT ekspertai kartu ieškojo atsakingų inovacijų ir kelio į tvarią ateitį
Spalio 14 d. 14:15
Sparčiai auga nauja buitinės technikos kategorija – išmanieji automatiniai kačių tualetai
Spalio 14 d. 11:37
Kada Lietuva pasieks energetinę nepriklausomybę? Ekspertai ragina labiau įsitraukti visuomenę (3)
Spalio 14 d. 08:27
Ar šiuolaikiniai elektromobiliai Baltijos šalių keliuose jau gali pakeisti tradicinius modelius?
Spalio 13 d. 20:31
Geltona lemputė automobilio prietaisų skydelyje: gedimas ar tik elektroninis kaprizas?
Spalio 13 d. 17:32
MG plečia siūlomų modelių gamą: Lietuvoje debiutuoja modernus elektrinis MG S5
Spalio 13 d. 14:12
FAD ir AI SEO (GEO): kaip mažą vietinį verslą pavyko iškelti į „ChatGPT“ atsakymus
Spalio 13 d. 11:41
Kokybiškas švietimas – intelektualios ir inovatyvios visuomenės kūrimo įrankis
Spalio 13 d. 08:20
Kodėl „ChatGPT“ neturėtų tapti jūsų terapeutu
FS25 Tractors
Farming Simulator 25 Mods, FS25 Maps, FS25 Trucks
ETS2 Mods
ETS2 Trucks, ETS2 Bus, Euro Truck Simulator 2 Mods
FS22 Tractors
Farming Simulator 22 Mods, FS22 Maps, FS25 Mods
VAT calculator
VAT number check, What is VAT, How much is VAT
Dantų protezavimas
All on 4 implantai,
Endodontija mikroskopu,
Dantų implantacija
FS25 Mods
FS25 Maps, FS25 Cheats, FS25 Install Mods
FS25 Mods
Farming Simulator 25 Mods,
FS25 Maps
ATS Trailers
American Truck Simulator Mods, ATS Trucks, ATS Maps
Reklama
 Straipsniai » Įvykiai, visuomenė Dalintis | Spausdinti

Technologijos keičia jaunimo įpročius

Publikuota: 2009-03-09 07:05
Tematika: Įvykiai, visuomenė
Skirta: Pradedantiems
Inf. šaltinis: Deloitte Lietuva, UAB

Audito ir verslo konsultacijų kompanijos „Deloitte“ atlikto tyrimo duomenimis, trims ketvirtadaliams jaunimo nuo 14 iki 25 metų amžiaus kompiuteris tapo populiaresne laisvalaikio leidimo priemone už ilgą laiką šioje srityje pirmavusią televiziją. Analizuojant šios vartotojų grupės ypatumus skirtingose šalyse pastebėta, kad pastarajai kitų informacijos kanalų įtaka lyginant su televizija ženkliai išaugo.

 Rodyti komentarus (0)
Įvertinimas:  1 2 3 4 5 

Audito ir verslo konsultacijų kompanijos „Deloitte“ atlikto tyrimo duomenimis, trims ketvirtadaliams jaunimo nuo 14 iki 25 metų amžiaus kompiuteris tapo populiaresne laisvalaikio leidimo priemone už ilgą laiką šioje srityje pirmavusią televiziją. Analizuojant šios vartotojų grupės ypatumus skirtingose šalyse pastebėta, kad pastarajai kitų informacijos kanalų įtaka lyginant su televizija ženkliai išaugo.

Tyrimo metu buvo apklausti per 8 800 JAV, Didžiosios Britanijos, Vokietijos, Japonijos ir Brazilijos gyventojų nuo 14 iki 75 metų amžiaus.

Tyrimas atskleidė, kad daugiausiai laiko prie kompiuterio jauni žmonės praleidžia žaisdami kompiuterinius žaidimus, klausydami muzikos ir bendraudami socialiniuose tinklapiuose. 80 % apklaustųjų nurodė, kad internetu dažniausiai siunčiasi ir klauso muziką, o 73 % teigė, kad reguliariai naudojasi socialiniais tinklapiais ir pokalbių svetainėmis.

Technologijos keičia jaunimo įpročius

59 % jaunimo nurodė, kad pramogoms taip pat naudoja ir savo mobiliuosius telefonus, kai, tarp visų apklaustųjų ši dalis tesudaro 33 %. Jaunimas taip pat praleidžia trečdaliu mažiau laiko žiūrėdamas televiziją nei bet kuri kita žmonių amžiaus grupė.

Šie rodikliai rodo, kad šiuolaikinį jaunimą pasiekti „skaitmeninio turinio“ informacijos kanalais tampa vis lengviau lyginant su tradicinėmis žiniasklaidos priemonėmis. Į pakitusius informacijos vartojimo įpročius turėtų atkreipti dėmesį ir verslininkai bei rinkodaros specialistai, planuodami savo veiksmus.

Televizija vis dar įtakingiausia

Tačiau, kaip parodė „Deloitte“ tyrimas, analizuojant visas vartotojų grupes ir turint galvoje, kad dabar didžiausią perkamąją galią turi asmenys nuo 43 iki 61 metų amžiaus, televizija kol kas išlieka efektyviausiu įrankiu, lemiančiu pirkimo įpročius. Ją kaip efektyviausią respondentai nurodė visose šalyse. Reklama internete dalinasi antrąja vieta kartu su reklama laikraščiuose ir žurnaluose. Reklama radijo eteryje buvo nustumta į 5 vietą. Įdomu tai, kad Vokietijoje ir Japonijoje internetinė reklama lenkia reklamą spaudoje, tačiau JAV, Didžiosios Britanijos ir Brazilijos rinkose spauda vis dar išlaiko geresnes pozicijas.

Apžvelgiant reklamos kanalų įtakingumo situaciją skirtingose šalyse, įdomu pastebėti, kad Brazilijoje reklama mobiliuosiuose telefonuose užima 5 vietą tarp visų reklamos kanalų. Paprašyti įvardinti efektyvius reklamos kanalus, mobiliuosius telefonus įvardino beveik penktadalis apklaustųjų. Japonijoje 5-oje vietoje atsidūrė reklama internetiniuose dienoraščiuose (13 %).

Įdomi lauko reklamos situacija – nors daugelyje šalių jį praranda populiarumo pozicijas, Vokietijoje ją kaip efektyvią nurodė net 21 % respondentų. Didžiojoje Britanijoje 6 % apklaustųjų paminėjo kitur dar mažai populiarią reklamą video žaidimuose. Efektyviausiais internetinės reklamos kanalais visose 5 šalyse įvardintos paieškos sistemos bei reklaminiai skydeliai.

Mobilieji telefonai – ne tik bendravimo įrankis

Mobilieji telefonai, kurie anksčiau būdavo laikomi tiesiog bendravimo priemone ir verslo elito įvaizdžio dalimi, pastaruoju metu keičia „paskirtį“ ir tampa daugiafunkciniais įrankiais, kuriuos naudoja visi. Net trečdalis apklaustųjų visose šalyse nurodė, kad naudoja savo mobilųjį telefoną ir kaip tam tikrą priemonę pramogauti. Daugiausiai tokių buvo Brazilijoje – beveik 50 %, mažiausiai Vokietijoje – 26 %.

Fotografavimas ir trumpųjų žinučių rašymas yra dažniausiai naudojamos telefonų funkcijos visose šalyse, išskyrus Japoniją, kur elektroniniai laiškai ženkliai lenkia trumpąsias žinutes – atitinkamai 88 % ir 31 %. Įdomu ir tai, kad sparčiai daugėja vartotojų, kurie naudoja mobiliuosius telefonus video medžiagai žiūrėti – tokių JAV apklaustų dalis sudaro 20 %, o Japonijoje net 33 %.

Informacijos formų įvairovės paklausa – naujos nišos IT kompanijoms

Informacijos kanalų bei jos pateikimo formų įvairovės paklausa yra puiki proga IT kompanijos plėsti savo verslą ir užpildyti naujas nišas. Ypač kalbant apie video informaciją. „Deloitte“ tyrimas parodė, kad nors televizija kol kas yra laikoma populiariausia priemone video medžiagai žiūrėti, tačiau, kadangi video peržiūra jau yra pakankamai neblogai išvystyta paslauga tiek mobiliuosiuose telefonuose, tiek kituose mobiliuosiuose prietaisuose, pastarieji vis labiau populiarėja ir poreikis tokiu būdu gauti informaciją auga. Net trys ketvirtadaliai apklaustų brazilų palankiai vertina šią galimybę. Pusė tokių yra JAV ir Japonijoje, o Didžiojoje Britanijoje ir Vokietijoje – atitinkamai 44 % ir 31 %.

Remiantis tyrimo statistika, Vokietijoje žmonės vidutiniškai praleidžia 11,3 valandų per savaitę informacijos paieškai naudodami kompiuterį ar mobilųjį telefoną. Pažymėtina, kad čia kalbama tik apie asmeniniams interesams patenkinti skirtos informacijos paiešką. JAV žmonės tam skiria 12 valandų, Didžiojoje Britanijoje – 13,2, Japonijoje – 16,4. Akivaizdžiausias skirtumas matomas Brazilijoje, kur televizija žiūrima vidutiniškai 9,8 valandų per savaitę, o informacijos paieškai internete skiriama net 19,3 valandų. Šie rodikliai taip pat turėtų sudominti rinkodaros specialistus.


UAB „Deloitte Lietuva“



Draudžiama platinti, skelbti, kopijuoti
informaciją su nurodyta autoriaus teisių žyma be redakcijos sutikimo.

Global electronic components distributor – Allicdata Electronics

Electronic component supply – „Eurodis Electronics“

LOKMITA – įvairi matavimo, testavimo, analizės ir litavimo produkcija

Full feature custom PCB prototype service

Sveiki ir ekologiški maisto produktai

Mokslo festivalis „Erdvėlaivis Žemė

LTV.LT - lietuviškų tinklalapių vitrina

„Konstanta 42“

„Mokslo sriuba“

www.matuok.lt - Interneto spartos matavimo sistema

Programuotojas Tautvydas – interneto svetainių-sistemų kūrimas

PriedaiMobiliems.lt – telefonų priedai ir aksesuarai

Draugiškas internetas


Reklama
‡ 1999–2025 © Elektronika.lt | Autoriaus teisės | Privatumo politika | Atsakomybės ribojimas | Reklama | Turinys | Kontaktai LTV.LT - lietuviškų tinklalapių vitrina Valid XHTML 1.0!
Ets2 mods, Ats mods, Beamng drive mods
allmods.net
„MokslasPlius“ – mokslui skirtų svetainių portalas
www.mokslasplius.lt
Optical filters, UV optics, electro optical crystals
www.eksmaoptics.com
LTV.LT – lietuviškų tinklalapių vitrina
www.ltv.lt/technologijos/
Elektroninių parduotuvių optimizavimas „Google“ paieškos sistemai
www.seospiders.lt
Mokslo festivalis „Erdvėlaivis žemė“
www.mokslofestivalis.eu
Reklama


Reklama