Elektronika.lt
 2025 m. lapkričio 14 d. Projektas | Reklama | Žinokite | Klausimai | Prisidėkite | Atsiliepimai | Kontaktai
Paieška portale
EN Facebook RSS

 Kas naujo  Katalogas  Parduotuvės  Forumas  Tinklaraščiai
 Pirmas puslapisSąrašas
 NaujienosSąrašas
 StraipsniaiSąrašas
 - Elektronika, technika
 - Kompiuterija
 - Telekomunikacijos
 - Įvykiai, visuomenė
 - Pažintiniai, įdomybės
 Vaizdo siužetaiSąrašas
 Nuolaidos, akcijosSąrašas
 Produktų apžvalgosSąrašas
 Naudingi patarimaiSąrašas
 Vykdomi projektaiSąrašas
 Schemų archyvasSąrašas
 Teorija, žinynaiSąrašas
 Nuorodų katalogai
 Įvairūs siuntiniai
 Bendravimas
 Skelbimai ir pasiūlymai
 Elektronikos remontas
 Robotų kūrėjų klubas
 RTN žurnalo archyvas






 Verta paskaityti
Lapkričio 14 d. 17:27
Meteorologiniams balionams trikdant oro erdvės saugumą, dronų specialistų atsakas: reikia efektyvių inovacijų (1)
Lapkričio 14 d. 14:21
Ekskursija su dirbtiniu intelektu vietoje gido: galimybė pažinti savo miestą iš naujo
Lapkričio 14 d. 11:46
Kaip padangų gamintojai prisitaiko prie automobilių elektrifikacijos?
Lapkričio 14 d. 08:28
Siaubas, kuris mokosi: ateities žaidimai ir individualiai sukonstruotos baimės
Lapkričio 13 d. 20:22
Oficialiai pristatyti „Honor Magic8“ serijos išmanieji telefonai su galingais „Qualcomm“ lustais
Lapkričio 13 d. 17:29
Ar inovacijose reikia laikytis saugaus greičio?
Lapkričio 13 d. 14:16
„Visa Direct“ pristatė stabiliųjų kriptovaliutų mokėjimo paslaugą: pagreitina lėšų gavimą kūrėjams ir laisvai samdomiems darbuotojams
Lapkričio 13 d. 11:34
„Excel“ neapskaičiuoja reputacijos: kaip verslui išvengti klaidų planuojant 2026 m. biudžetą?
Lapkričio 13 d. 08:26
Vilnius šviesėja: dėl miesto apšvietimo kasdien dirba tylūs šviesos kūrėjai
Lapkričio 12 d. 20:15
Kai mokslas susitinka su karo technologijomis: Kinijos kvantinis išradimas keičia karinių galių balansą
FS25 Tractors
Farming Simulator 25 Mods, FS25 Maps, FS25 Trucks
ETS2 Mods
ETS2 Trucks, ETS2 Bus, Euro Truck Simulator 2 Mods
FS22 Tractors
Farming Simulator 22 Mods, FS22 Maps, FS25 Mods
VAT calculator
VAT number check, What is VAT, How much is VAT
Dantų protezavimas
All on 4 implantai,
Endodontija mikroskopu,
Dantų implantacija
FS25 Mods
FS25 Maps, FS25 Cheats, FS25 Install Mods
FS25 Mods
Farming Simulator 25 Mods,
FS25 Maps
ATS Trailers
American Truck Simulator Mods, ATS Trucks, ATS Maps
Reklama
 Straipsniai » Elektronika, technika Dalintis | Spausdinti

Kaip padangų gamintojai prisitaiko prie automobilių elektrifikacijos?

Publikuota: 2025-11-14 11:46
Tematika: Elektronika, technika
Skirta: Pradedantiems
Inf. šaltinis: Pranešimas žiniasklaidai

Nauji automobiliai per pastarąjį penkmetį stipriai pasikeitė. Jie tapo kompiuteriais ant ratų, vidaus degimo variklius papildė arba pakeitė elektros varikliai ir juos maitinančios baterijos, o tai lėmė, kad turėjo keistis ir kiti komponentai. Pavyzdžiui, tokios padangos, kokios ant automobilių buvo montuojamos daugiau nei prieš penkmetį, šiandieninių transporto priemonių sukuriamas apkrovas sunkiai atlaikytų.

 Rodyti komentarus (0)
Įvertinimas:  1 2 3 4 5 

Nauji automobiliai per pastarąjį penkmetį stipriai pasikeitė. Jie tapo kompiuteriais ant ratų, vidaus degimo variklius papildė arba pakeitė elektros varikliai ir juos maitinančios baterijos, o tai lėmė, kad turėjo keistis ir kiti komponentai. Pavyzdžiui, tokios padangos, kokios ant automobilių buvo montuojamos daugiau nei prieš penkmetį, šiandieninių transporto priemonių sukuriamas apkrovas sunkiai atlaikytų.

„Lietuvos Metų automobilio 2026“ akimirka
„Lietuvos Metų automobilio 2026“ akimirka

2 tonos tapo standartu

„Šiandieniniuose automobiliuose didelį įspūdį daro multimedijos, ir atkreipiu dėmesį, kad žmonės pažintį su automobiliu, priešingai nei anksčiau, pradeda ne nuo vairo ir pedalų, o nuo multimedijos, kuri sukuria savitą mikropasaulį. Palyginus, pavyzdžiui, su 10 metų senumo automobiliais, atsisėdęs į naują jautiesi tarsi kitame pasaulyje. Populiarėja elektros pavara ir stulbina jos dinamika“, – įspūdžiais dalijosi konkurso „Lietuvos metų automobilis 2026“ dalyvius išbandęs „Continental“ eksporto pardavimų vadovas Baltijos šalyse Arūnas Kiaušas.

Augantis komforto lygis, technologinė pažanga, vis daugiau kompiuterių, elektroninės įrangos bei populiarėjanti elektros pavara lemia, kad nauji automobiliai tampa vis sunkesni.

Tendencijas geriausiai parodo kasmet vykstantis konkursas „Lietuvos metų automobilis“. Štai šiemet pirmą kartą per 29 metų konkurso istoriją dalyvaujančių automobilių svorio vidurkis perkopė 2 tonas ir siekia 2 010 kg. Pavyzdžiui, „Metų automobilis 2022“ konkurse vidutinis automobilio svoris buvo 1 743 kg, nors tuo metu dalyvių sąraše buvo gerokai daugiau įprastai sunkesnių prabangių automobilių. Konkursui pateiktų automobilių vidutinė kaina siekė 62 tūkst. eurų, o šiemet ji yra 10 tūkst. eurų mažesnė. O „Metų automobilis 2021“ vidutinis automobilio svoris buvo beveik puse tonos mažesnis nei dabar. Svorį labiausiai augina elektros pavara.

Dėl prieinamos dinamikos kenčia padangos

Elektrifikacija lemia ir augančią automobilių galią. Sportiškais automobiliais gausiuose 2022-ųjų rinkimuose, kuriuose buvo virš 500 AG pasiekiantys „Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio“, „Aston Martin DBX“, „Audi e-tron GT“, „Jaguar F-Pace SVR“, „Jaguar F-Type“, „Porsche Macan S“ ir dar keli sportiški modeliai, vidutinė automobilio galia siekė 224 AG. Šiemet, kai pirmą kartą neberen¬kama sportiškiausio automobilio nominacija, nes tokių modelių nebeliko, vidutinė galia išaugo iki 280 AG ir yra didžiausia konkurso istorijoje.

Elektros pavara devalvavo supratimą, ką laikome galingais automobiliais, ir milžinišką dinamiką padarė prieinamą. O šie pramonės pokyčiai lemia tai, kad vienintelis komponentas, kuriuo automobilis remiasi į kelią – padangos, – kenčia labiau nei bet kada anksčiau.

„Paprasta, tipinė padanga naujų automobilių neatlaikytų, nes karkasas lengvai deformuotųsi ir neišlaikytų svorio. O stabdant arba greitėjant protektorius deformuotųsi taip, kad padanga pradėtų slysti ir greit sudiltų“, – paaiškino Arūnas Kiaušas.

Socialiniuose tinkluose, elektromobilių vairuotojų grupėse, dažnai galima rasti diskusijų apie padangas, nes savininkai pastebi, kad jos susidėvi gerokai greičiau nei anksčiau turėtuose automobiliuose su vidaus degimo varikliais. Dėl to sunkių ir dinamiškų automobilių vairuotojams rekomenduojama rinktis specialias, elektromobiliams pritaikytas padangas.

Naujam pasauliui reikia naujų padangų

„Šiandieniniams automobiliams reikalingos padangos, kurios pasižymi visomis savybėmis – vadinu jas atletiškomis. Dabar visos „Continental“ konstruojamos padangos turi EV žymėjimą ir yra pritaikytos elektromobiliams, nes mes negalime atspėti, ant kokio automobilio jos bus sumontuotos, – geriau, kad jos iš karto būtų atletiškos ir pasiruošusios bet kokiems iššūkiams, kad klientui nereikėtų galvoti, kaip jas tiksliau pritaikyti“, – sakė „Continental“ atstovas, pabrėžęs, kad pasitaiko elektromobilių, naudojančių tų pačių matmenų padangas kaip ir vidaus degimo varikliais varomi modeliai, taigi joms gali tekti dirbti tiek su pusantros tonos svoriu ir 150 AG, tiek su pustrečios tonos svoriu ir 400 AG.

Ekspertas aiškino, kad moderniems, elektrifikuotiems automobiliams gaminamos padangos turi turėti ištobulintą karkasą, kuris atsparus deformacijoms esant didelei apkrovai. Tai leidžia išvengti valdymo praradimo bei per didelio karkaso ir gumos mišinio įkaitimo.

„Taip pat turėtų būti specialus padangos protektorius, kurio blokeliai pasižymėtų nedidele eiga, užtikrinančia stabilumą ir sukibimą, tačiau esant didelei apkrovai jie galėtų blokuotis ir suteiktų atspirties efektą. Pavyzdžiui, automobiliui išėjus į šoninį slydimą elektronika padeda, bet ji padeda tik tuomet, kai padanga yra kontrolės ribose. Jei padanga veikia tose ribose, automobilis tampa gerai valdomas, stabilus ir svarbiausia – saugus“, – aiškino padangų ekspertas.

Jau daugelį metų visi „Metų automobilio“ konkurse dalyvaujantys automobiliai būna apauti žieminėmis „Continental“ padangomis, kurios komisijos nariams sulygina bandymų sąlygas. Šiais laikais, kai nauji automobiliai išsiskiria dideliu svoriu, kai 2 tonos tampa standartu ir kai sportinių modelių dinamika tampa prieinama šeimyniniams krosoveriams, atskirtis tarp „premium“ ir ekonominės klasės padangų tik didėja.




Draudžiama platinti, skelbti, kopijuoti
informaciją su nurodyta autoriaus teisių žyma be redakcijos sutikimo.

Global electronic components distributor – Allicdata Electronics

Electronic component supply – „Eurodis Electronics“

LOKMITA – įvairi matavimo, testavimo, analizės ir litavimo produkcija

Full feature custom PCB prototype service

Sveiki ir ekologiški maisto produktai

Mokslo festivalis „Erdvėlaivis Žemė

LTV.LT - lietuviškų tinklalapių vitrina

„Konstanta 42“

„Mokslo sriuba“

www.matuok.lt - Interneto spartos matavimo sistema

Programuotojas Tautvydas – interneto svetainių-sistemų kūrimas

PriedaiMobiliems.lt – telefonų priedai ir aksesuarai

Draugiškas internetas


Reklama
‡ 1999–2025 © Elektronika.lt | Autoriaus teisės | Privatumo politika | Atsakomybės ribojimas | Reklama | Turinys | Kontaktai LTV.LT - lietuviškų tinklalapių vitrina Valid XHTML 1.0!
Ets2 mods, Ats mods, Beamng drive mods
allmods.net
„MokslasPlius“ – mokslui skirtų svetainių portalas
www.mokslasplius.lt
Optical filters, UV optics, electro optical crystals
www.eksmaoptics.com
LTV.LT – lietuviškų tinklalapių vitrina
www.ltv.lt/technologijos/
Elektroninių parduotuvių optimizavimas „Google“ paieškos sistemai
www.seospiders.lt
Mokslo festivalis „Erdvėlaivis žemė“
www.mokslofestivalis.eu
Reklama


Reklama