Elektronika.lt
 2025 m. lapkričio 4 d. Projektas | Reklama | Žinokite | Klausimai | Prisidėkite | Atsiliepimai | Kontaktai
Paieška portale
EN Facebook RSS

 Kas naujo  Katalogas  Parduotuvės  Forumas  Tinklaraščiai
 Pirmas puslapisSąrašas
 NaujienosSąrašas
 StraipsniaiSąrašas
 - Elektronika, technika
 - Kompiuterija
 - Telekomunikacijos
 - Įvykiai, visuomenė
 - Pažintiniai, įdomybės
 Vaizdo siužetaiSąrašas
 Nuolaidos, akcijosSąrašas
 Produktų apžvalgosSąrašas
 Naudingi patarimaiSąrašas
 Vykdomi projektaiSąrašas
 Schemų archyvasSąrašas
 Teorija, žinynaiSąrašas
 Nuorodų katalogai
 Įvairūs siuntiniai
 Bendravimas
 Skelbimai ir pasiūlymai
 Elektronikos remontas
 Robotų kūrėjų klubas
 RTN žurnalo archyvas






 Verta paskaityti
Lapkričio 4 d. 08:47
Elektronikos „vaiduokliai“ stalčiuose: kas nutinka, kai technologijos lieka užmirštos?
Lapkričio 3 d. 20:18
„Gmail“ pasipildė ilgai laukta galimybe, jūsų laiškai nuo šiol bus apsaugoti net ir nuo „Google“
Lapkričio 3 d. 17:28
Elektromobilio įkrovos stotelių įrengimas daugiabučiuose – vis dar sunkiai išsprendžiamas rebusas
Lapkričio 3 d. 14:19
Nuo 50 proc. iki 0 proc. per akimirką: paaiškino, kodėl jūsų telefonas „miršta“ šaltyje
Lapkričio 3 d. 11:31
Skaitmeninis palikimas: kas nutinka mūsų duomenims po mirties?
Lapkričio 3 d. 08:49
Patarimai ne tik pradedantiems „Mac“ naudotojams – įdarbinkite „Option“ klavišą
Lapkričio 2 d. 20:13
„Wi-Fi 8“ technologija pakeis viską iš esmės: standartas žadą stabilumą ten, kur labiausiai reikia
Lapkričio 2 d. 17:26
Kai net balsas tampa klastote: DI apgavystės plinta per „WhatsApp“
Lapkričio 2 d. 14:18
Naujoji „nSoft“ mobilios kasos aplikacija „nMobile v2“ iš naujo apibrėžia aptarnavimo standartus
Lapkričio 2 d. 11:29
Baltijos šalių gyventojų apklausa: kas kiek moka už elektrą ir kaip ją taupo?
FS25 Tractors
Farming Simulator 25 Mods, FS25 Maps, FS25 Trucks
ETS2 Mods
ETS2 Trucks, ETS2 Bus, Euro Truck Simulator 2 Mods
FS22 Tractors
Farming Simulator 22 Mods, FS22 Maps, FS25 Mods
VAT calculator
VAT number check, What is VAT, How much is VAT
Dantų protezavimas
All on 4 implantai,
Endodontija mikroskopu,
Dantų implantacija
FS25 Mods
FS25 Maps, FS25 Cheats, FS25 Install Mods
FS25 Mods
Farming Simulator 25 Mods,
FS25 Maps
ATS Trailers
American Truck Simulator Mods, ATS Trucks, ATS Maps
Reklama
 Straipsniai » Elektronika, technika Dalintis | Spausdinti

Elektromobilio įkrovos stotelių įrengimas daugiabučiuose – vis dar sunkiai išsprendžiamas rebusas

Publikuota: 2025-11-03 17:28
Tematika: Elektronika, technika
Skirta: Mėgėjams
Inf. šaltinis: Pranešimas žiniasklaidai

Jei didžiųjų šalies miestų priemiesčių kiemuose stovintys elektromobiliai šiandien jau nieko nebestebina, tai daugiabučių rajonuose šis vaizdas išlieka kur kas retesnis. Nors elektromobilių skaičius keliuose gana sparčiai auga, aiškių taisyklių dėl įkrovimo infrastruktūros įrengimo gyvenamuosiuose kvartaluose vis dar trūksta.

 Rodyti komentarus (0)
Įvertinimas:  1 2 3 4 5 

Jei didžiųjų šalies miestų priemiesčių kiemuose stovintys elektromobiliai šiandien jau nieko nebestebina, tai daugiabučių rajonuose šis vaizdas išlieka kur kas retesnis. Nors elektromobilių skaičius keliuose gana sparčiai auga, aiškių taisyklių dėl įkrovimo infrastruktūros įrengimo gyvenamuosiuose kvartaluose vis dar trūksta. Dėl to įkrovos stotelės kiemuose ar požeminiuose garažuose dažnai atsiranda pagal principą „kas pirmesnis – tas gudresnis“.

Elektromobilio įkrovos stotelių įrengimas daugiabučiuose – vis dar sunkiai išsprendžiamas rebusas

Simonas Stankus, vieną didžiausių elektromobilių įkrovimo tinklų Lietuvoje valdančios bendrovės „Inbalance grid“ vadovas, šią situaciją vadina savotiškais laukiniais Vakarais, mat nesant konkrečių reglamentų ir rekomendacijų laimi apsukriausi ir greičiausi.

Jo teigimu, daugelis daugiabučių kiemų istoriškai dar nuo sovietmečio neturi suformuotų sklypų, tad jų paskirtį nustatyti labai sunku ir tai dažniausiai daro patys gyventojai „bendru sutarimu“.

„Norint daugiabučio kieme pasistatyti įkrovimo stotelę kyla keli iššūkiai. Pirmas – reikia parengti teritorijos projektą. Antras – kur statyti stotelę, jei vietos nėra niekam priskirtos. Iki šiol daugelyje kiemų – pavyzdžiui, Kauno Žaliakalnyje, Vilniaus Pašilaičiuose ar Klaipėdos Debrecene – galioja paprasta taisyklė: kas pirmas atvažiavo, tas ir pasistato automobilį. Arba atvirkščiai – kai kurių daugiabučių kiemuose kažkas jas jau neoficialiai „užsiėmęs“, – sako S. Stankus.

Jo teigimu, šį rebusą kai kur sprendžia patys gyventojai, kai kur – elektros įkrovos infrastruktūros operatoriai. Vis dėlto projektų rengimas, aikštelių statybos derinimas yra labai sudėtingas ir ilgas procesas.

„Planų rengimą turi patvirtinti ir finansuoti didžioji dalis gyventojų, kuriems to galbūt visiškai nereikia, o derinimas su savivaldybe trunka ilgai, todėl daugelis tiesiog nuleidžia rankas“, – teigia bendrovės vadovas.

Laimi greičiausi

Kiek kita situacija naujuose daugiabučiuose, po kuriais įrengtos privačios konkretiems savininkams priklausančios automobilių stovėjimo vietos. Nors įveikti tokių didelių biurokratinių kelių dėl vietos automobilio įkrovimo stotelei čia nereikia, pakovoti tenka dėl elektros įvado pajėgumų.

„Vienas iš būdų yra įkrovos stotelę prijungti prie bendro pastato elektros įvado ir statyti atskirą skaitliuką. Tačiau tuomet prasideda žaidimas, kurį pavadinčiau „Laimi greičiausias“. Įvadui priskirta tam tikro dydžio galia, tad tie, kurie pirmieji dalį jos užsiima, tie ir naudojasi. Jei bendras įvadas skirtas garažo apšvietimui, vėdinimui, galbūt apsaugos sistemoms, tai daug gyventojų savo elektros įkrovos stotelių prie jo prijungti negalės, nes standartinio dydžio rezervuotos galios visiems nepakaks“, – dėsto S. Stankus.

Elektromobilio kroviklį galima prijungti ir prie konkretaus buto elektros įvado, tačiau šiuo atveju tektų pasukti galvą, kaip elektra iš buto pasieks garaže stovintį automobilį.

„Svarbu, kad stotelė nebūtų per toli ir nereikėtų vesti galbūt net šimtus metrų siekiančių kabelių. Įsivaizduokite, kad buto skydinė įrengta po kvartalo bloku A, o automobilis stovi ties bloku D – tai tampa nelogiška ir praktiškai neįgyvendinama“, – toliau situaciją nušviečia pašnekovas.

Ir galiausiai, pasak jo, egzistuoja trečias būdas – kreiptis į ESO dėl visiškai atskiro skaitliuko elektros spintoje ir elektromobilio krovimui turėti atskirą abonementą, t. y. atskirai mokėti už buto ir automobilio krovimo elektrą.

„Turbūt jau nenustebinsiu pasakęs, kad čia – irgi problema. ESO spintos nėra guminės, jose telpa tam tikras skaitliukų skaičius ir dažniausiai paliekamos tik kelios laisvos vietos. Jei keli kaimynai tokius skaitliukus įsirengti jau spėjo, tokiu atveju ESO turėtų statyti naują spintą. O toks projektas jau kainuos ne šimtus, o tūkstančius eurų“, – dėsto S. Stankus.

Vieta su krovikliu tampa prabanga

Statybos techninis reglamentas (STR) naujų daugiabučių statytojus įpareigoja ne mažiau kaip 20 proc. automobilių stovėjimo vietų įrengti elektromobilių įkrovimo prieigas. Likusiose automobilių stovėjimo vietose NT vystytojai turi įrengti elektros kabelių kanalus su elektros kabeliais, kad prireikus jose taip pat būtų užtikrinta galimybė statyti stotelę ir įkrauti elektromobilius.

Vis dėlto, pasak „Inbalance grid“ vadovo, pasitaiko atvejų, kai statytojai ir šiuos gana aiškius reikalavimus interpretuoja savo naudai. Be to, stovėjimo vietos su elektros krovikliais dažniausiai neproporcingai išbrangsta.

„Šiandien statant naujus daugiabučius keli įkrovimo punktai įrengiami iš anksto, tačiau automobilių stovėjimo vietos su įkrovimo galimybe parduodamos dukart brangiau. Ar tokią vietą įsigijus elektromobilis atsipirks? Vargu“, – priduria S. Stankus.

Investuoja į patogią viešą infrastruktūrą

Vienas efektyviausių būdų spręsti visus išvardytus elektromobilių įkrovimo daugiabučių rajonuose iššūkius – stotelių įrengimas prie komercinių objektų. Kaip pastebi S. Stankus, būtent dėl įprastos galios stotelių, dažniausiai įrengiamų prie prekybos centrų, gyvenamuosiuose rajonuose pastebimai daugėja elektromobilių.

„Tokiose vietose įrengti krovikliai iš esmės sprendžia elektromobilių savininkų problemas ir šiuos automobilius mikrorajonų gyventojams daro kur kas pasiekiamesnius. Gyvenamuosiuose rajonuose šiandien yra ne po vieną didesnį prekybos centrą ir prie daugelio jų stotelės yra įrengtos“, – sako bendrovės vadovas.

Bendrovė elektromobilių įkrovimo prie namų problemą sprendžia ir kitais būdais. Vienas jų – partnerystės su stovėjimo vietas valdančiais verslais.

„Siekiame bendradarbiauti su verslais, kurie įsikūrę netoliese – kad elektromobiliai galėtų įvažiuoti ir per naktį turėti jiems dedikuotas įkrovimo vietas. Tokių vietų vis daugėja“, – pastebi S. Stankus.

Šį rudenį „Inbalance grid“ tapo oficialia savivaldybės įmonės „Vilniaus apšvietimas“ elektromobilių įkrovimo stotelių, įrengtų miesto apšvietimo stulpuose, operatore. Šiuo metu „Vilniaus apšvietimas“ jau yra įrengęs apie 500 įkrovimo vietų, o artimiausiu metu planuojama pastatyti dar daugiau nei 800 naujų taškų.

Šios stotelės taip pat ypač svarbios gyvenamųjų rajonų gyventojams – jos leidžia įkrauti elektromobilius šalia namų ir padeda spręsti prieinamumo problemą tiems, kurie neturi galimybės įsirengti įkrovimo vietos savo kieme ar prie asmeninės stovėjimo vietos.

„Inbalance grid“ yra viena didžiausių elektromobilių įkrovimo paslaugų bendrovių Lietuvoje, užimanti apie 25 proc. visos šalies viešo įkrovimo rinkos. Jos valdomą įkrovos stotelių tinklą sudaro 700 įprastos galios įkrovimo taškų ir daugiau nei 100 greitojo įkrovimo jungčių.




Draudžiama platinti, skelbti, kopijuoti
informaciją su nurodyta autoriaus teisių žyma be redakcijos sutikimo.

Global electronic components distributor – Allicdata Electronics

Electronic component supply – „Eurodis Electronics“

LOKMITA – įvairi matavimo, testavimo, analizės ir litavimo produkcija

Full feature custom PCB prototype service

Sveiki ir ekologiški maisto produktai

Mokslo festivalis „Erdvėlaivis Žemė

LTV.LT - lietuviškų tinklalapių vitrina

„Konstanta 42“

„Mokslo sriuba“

www.matuok.lt - Interneto spartos matavimo sistema

Programuotojas Tautvydas – interneto svetainių-sistemų kūrimas

PriedaiMobiliems.lt – telefonų priedai ir aksesuarai

Draugiškas internetas


Reklama
‡ 1999–2025 © Elektronika.lt | Autoriaus teisės | Privatumo politika | Atsakomybės ribojimas | Reklama | Turinys | Kontaktai LTV.LT - lietuviškų tinklalapių vitrina Valid XHTML 1.0!
Ets2 mods, Ats mods, Beamng drive mods
allmods.net
„MokslasPlius“ – mokslui skirtų svetainių portalas
www.mokslasplius.lt
Optical filters, UV optics, electro optical crystals
www.eksmaoptics.com
LTV.LT – lietuviškų tinklalapių vitrina
www.ltv.lt/technologijos/
Elektroninių parduotuvių optimizavimas „Google“ paieškos sistemai
www.seospiders.lt
Mokslo festivalis „Erdvėlaivis žemė“
www.mokslofestivalis.eu
Reklama


Reklama