Trys didieji automobilių gamintojai „BMW“, „Mercedes-Benz“ ir „Stellantis“ šiuo metu deda pastangas kurdami itin pažangią technologiją, kuri gali iš esmės pakeisti elektrinio transporto ateitį. Jų tikslas yra sukurti kietojo elektrolito baterijas, kurios pasižymėtų ne tik ilgesniu nuvažiuojamu atstumu, bet ir didesniu patikimumu, trumpesniu įkrovimo laiku bei mažesniu poveikiu aplinkai.

„Mercedes-Benz“ yra vienas iš pirmųjų gamintojų, pradėjusių realius bandymus su kietojo elektrolito akumuliatoriais. Šiuo metu testuojamas elektrinis „EQS“ modelis su naujaisiais elementais, kurie buvo sukurti kartu su aukštųjų technologijų inžinieriais, anksčiau dirbusiais automobilių sporte.
Gamintojas teigia, kad šios baterijos yra ne tik lengvesnės, bet ir talpesnės, o jų energijos tankis padidėjo ketvirtadaliu, palyginti su dabartinėmis ličio jonų baterijomis. Didesnis energijos kiekis reiškia, kad automobiliui reikės mažiau vietos baterijoms montuoti, o tai suteikia inžinieriams daugiau laisvės kuriant patogesnes ir efektyvesnes transporto priemones.
Nors serijinės gamybos data dar nenustatyta, tikimasi, kad ši technologija taps realybe iki dešimtmečio pabaigos.
BMW ir „Stellantis“ taip pat nesėdi sudėję rankų
BMW savo ruožtu vykdo bandymus su elektriniu i7 modeliu, kuriame taip pat montuojami kietojo elektrolito akumuliatoriai. Kūrimo procese dalyvauja bendrovė, turinti didelę patirtį akumuliatorių tyrimų srityje. Pagrindinis dėmesys čia skiriamas naujiems cheminiams junginiams, kurie užtikrintų patikimumą ir našumą net sudėtingomis sąlygomis.
BMW planuoja šią technologiją naudoti naujosios kartos automobilių platformoje, kuri leis dar labiau integruoti baterijas į automobilio konstrukciją. Tačiau šios technologijos masinės gamybos pradžia numatoma tik po kelių metų, tikėtina trečiajame šio amžiaus dešimtmetyje.
„Stellantis“, valdantis tokias markes kaip „Peugeot“, „Fiat“ ir „Opel“, taip pat aktyviai investuoja į šios srities plėtrą. Jau netolimoje ateityje planuojama pristatyti bandomąją automobilių partiją, kurie bus išbandomi įvairiomis klimato ir kelio sąlygomis. Tam įmonė suformavo specializuotas komandas, kurios dirba su baterijų chemija ir transporto priemonių inžinerija.
Įdomu tai, kad šios baterijos ne tik padidina automobilio nuvažiuojamą atstumą, bet ir sumažina žaliavų naudojimą. Tai leidžia mažinti gamybos sąnaudas ir kartu prisideda prie ekologinių tikslų. Šiuo metu jau pasiektas įkrovimo greitis, leidžiantis nuo penkiolikos iki devyniasdešimties procentų įkrauti bateriją per mažiau nei dvidešimt minučių.
Technologijų pažanga nevyksta vien tik Europoje
Kietojo elektrolito akumuliatorių plėtra vyksta ne tik Europos rinkoje. Daugelis kitų gamintojų taip pat aktyviai dirba šioje srityje, nes mato joje ateitį. Nors straipsnis daugiausia dėmesio skiria trims minėtiems gamintojams, akivaizdu, kad globali konkurencija tik dar labiau skatina inovacijas ir sprendimų paieškas.
Svarbiausia, kad šių baterijų pranašumai gali būti jaučiami ne tik techniniuose parametruose, bet ir kasdienėje vairuotojo patirtyje. Ilgesnis nuvažiuojamas atstumas leis rečiau ieškoti įkrovimo stotelės, trumpesnis įkrovimo laikas sutaupys kelionės minutėmis, o didesnis efektyvumas sumažins eksploatacijos kaštus.
Kas laukia vairuotojų artimiausioje ateityje
Nors šiuo metu kietojo elektrolito baterijos vis dar yra vystymo ir bandymų stadijoje, jų potencialas vertinamas kaip milžiniškas. Per artimiausius penkerius ar dešimt metų vairuotojai gali sulaukti automobilių, kurie ne tik veikia tyliai ir švariai, bet ir pasižymi žymiai didesniu pravažumu bei patogumu.
Svarbu paminėti, kad tokia pažanga neatsiejama nuo milžiniškų investicijų ir bendradarbiavimo tarp gamintojų, inžinierių bei technologijų kūrėjų. Kuo greičiau bus išspręsti techniniai iššūkiai, tokie kaip gamybos kaštai ar medžiagų tiekimas, tuo greičiau šios baterijos pasieks plačiąją rinką.
