Elektronika.lt
 2025 m. liepos 20 d. Projektas | Reklama | Žinokite | Klausimai | Prisidėkite | Atsiliepimai | Kontaktai
Paieška portale
EN Facebook RSS

 Kas naujo  Katalogas  Parduotuvės  Forumas  Tinklaraščiai
 Pirmas puslapisSąrašas
 NaujienosSąrašas
 StraipsniaiSąrašas
 - Elektronika, technika
 - Kompiuterija
 - Telekomunikacijos
 - Įvykiai, visuomenė
 - Pažintiniai, įdomybės
 Vaizdo siužetaiSąrašas
 Nuolaidos, akcijosSąrašas
 Produktų apžvalgosSąrašas
 Naudingi patarimaiSąrašas
 Vykdomi projektaiSąrašas
 Schemų archyvasSąrašas
 Teorija, žinynaiSąrašas
 Nuorodų katalogai
 Įvairūs siuntiniai
 Bendravimas
 Skelbimai ir pasiūlymai
 Elektronikos remontas
 Robotų kūrėjų klubas
 RTN žurnalo archyvas






 Verta paskaityti
Liepos 20 d. 20:33
Kuriama baterija, kurios pilnas įkrovimas truks vos 20 minučių
Liepos 20 d. 17:56
Iki 99 proc. elektromobilių baterijų ardomos nelegaliai – į pavojų visuomenei reaguojama per lėtai
Liepos 20 d. 14:01
Pametėte savo ar radote svetimą banko kortelę? Štai, ką turite padaryti pirmiausia
Liepos 20 d. 11:42
VU alumnas, mokslininkas ir išradėjas dr. R. Gaška: puslaidininkių ateitis – didžiulė daugelyje sričių
Liepos 20 d. 08:28
Daugėjant ryšio trikdžių rekomenduoja telefone atlikti vieną veiksmą
Liepos 19 d. 20:24
Išjunkite šią funkciją savo išmaniajame telefone: jeigu to nepadarysite – galite susidurti su nemalonumais
Liepos 19 d. 17:46
Technologijų vadovas: DI tampa kasdienybe, bet darbo iš žmonių neatims
Liepos 19 d. 14:47
„Mazda“ Europoje pristatė naujos kartos CX-5 modelį
Liepos 19 d. 11:35
Pirmą kartą pasaulyje: KTU mokslininkų atradimas keičia OLED technologijas ir sprogmenų jutiklius
Liepos 19 d. 08:11
Aplinkos ministerija primena: kaip teisingai rūšiuoti ličio baterijas ir išvengti rizikų
FS25 Tractors
Farming Simulator 25 Mods, FS25 Maps, FS25 Trucks
ETS2 Mods
ETS2 Trucks, ETS2 Bus, Euro Truck Simulator 2 Mods
FS22 Tractors
Farming Simulator 22 Mods, FS22 Maps, FS25 Mods
VAT calculator
VAT number check, What is VAT, How much is VAT
FS25 Mods
FS25 Harvesters, FS25 Tractors Mods, FS25 Maps Mods
Dantų protezavimas
All on 4 implantai,
Endodontija mikroskopu,
Dantų implantacija
FS25 Mods
FS25 Maps, FS25 Cheats, FS25 Install Mods
FS25 Mods
Farming Simulator 25 Mods,
FS25 Maps
ATS Trailers
American Truck Simulator Mods, ATS Trucks, ATS Maps
Football Training Kit
Football Training Equipment, Football Skills, Football Training
Reklama
 Straipsniai » Elektronika, technika Dalintis | Spausdinti

Iki 99 proc. elektromobilių baterijų ardomos nelegaliai – į pavojų visuomenei reaguojama per lėtai

Publikuota: 2025-07-20 17:56
Tematika: Elektronika, technika
Skirta: Pradedantiems
Inf. šaltinis: Pranešimas žiniasklaidai

Nelegalūs ardytojai superka, perrenka ir perdaro ne tik paspirtukų, riedžių ar dviračių, bet ir kur kas pavojingesnes – elektromobilių baterijas, nereikalingus jų elementus išmesdami į atliekų konteinerius. Toks neatsakingas elgesys reiškia viena: dešimt pastarojo meto gaisrų atliekų rūšiavimo gamyklose – ne pabaiga.

 Rodyti komentarus (0)
Įvertinimas:  1 2 3 4 5 

Nelegalūs ardytojai superka, perrenka ir perdaro ne tik paspirtukų, riedžių ar dviračių, bet ir kur kas pavojingesnes – elektromobilių baterijas, nereikalingus jų elementus išmesdami į atliekų konteinerius. Toks neatsakingas elgesys reiškia viena: dešimt pastarojo meto gaisrų atliekų rūšiavimo gamyklose – ne pabaiga.

Asociatyvi „Pixabay“ nuotr.
Asociatyvi „Pixabay“ nuotr.

Už nereikalingas elektromobilių baterijas – užmokestis

„Regitros“ duomenimis, iki šių metų birželio 1-osios Lietuvoje iš viso buvo užregistruoti 114,9 tūkst. elektra bei elektra ir benzinu varomų M1 klasės automobilių, iš kurių 18 354 – grynieji elektromobiliai. Hibridinių automobilių (benzinas / elektra) iki šių metų birželio 1-osios iš viso užregistruota daugiau nei 96,6 tūkst. Sausio–gegužės mėnesiais Lietuvoje užregistruota 918 naujų ir 1761 naudotas grynasis elektromobilis.

Aplinkos apsaugos instituto (AAI) atlikto vertinimo duomenimis, Lietuvoje eksploatuojamose visų kategorijų elektrinėse transporto priemonėse yra daugiau kaip 11 tūkst. tonų elektrinių transporto priemonių baterijų, kasmet susidaro daugiau nei 1000 tonų šių atliekų, tačiau 2022 metais atliekų tvarkytojai sutvarkyti priėmė tik 1,86 tonų pramoninių (įskaitant elektromobilių) baterijų atliekų. Kur atsidūrė visos likusios pavojingos atliekos?

Skelbimų portaluose galima rasti pasiūlymų parduoti netinkamas naudoti elektromobilių baterijas. Nelegalūs ardytojai tinkamus pakartotiniam naudojimui elektromobilių baterijų elementus panaudoja kitoms elektromobilių baterijoms „prikelti“ arba paverčia energijos kaupikliais žvejybai, kemperiams, saulės elektrinėms, savadarbėmis išorinėmis baterijomis ir pan.

„Neteisėtai surinktos ir neprofesionalių ardytojų „tobulinamos“ elektromobilių baterijos kelia didžiulį pavojų aplinkai ir žmonėms. 7–10 metų tarnavusios elektromobilių ir hibridinių transporto priemonių ličio baterijos iš tiesų gali išlaikyti 70–80 proc. pradinės talpos ir būti panaudotos kitiems tikslams, pavyzdžiui, kaip energijos saugykla namams ir pramonei, tik šį darbą privalu patikėti oficialiems atliekų tvarkytojams, o ne rizikuoti pavojingas baterijas ardant garažuose ar butuose“, – teigia Gamintojų ir importuotojų asociacijos direktorė Asta Pakštaitė-Marcinkienė.

Prarandamos vertingos žaliavos

Pašnekovė įspėja: jei skelbimų portale jūsų dėmesį patraukė skelbimas apie superkamas bet kokios būklės elektromobilių baterijas, turėtumėte būti atidūs. Lietuvoje veikia naudotų elektromobilių baterijų tvarkymo sistema, kuomet oficialūs atliekų tvarkytojai surenka naudotas baterijas, jas saugiai nukenksmina ir išardo. Tuomet pasitelkus specialią įrangą patikrinami baterijos elementai – tinkami pakartotiniam naudojimui keliauja kaupiklių gamybai, o netinkami – perdirbami, išgaunant vertingas medžiagas – kobaltą, litį, nikelį ir kitus metalus.

Vienoje elektromobilio baterijoje vidutiniškai yra apie 8 kg ličio, 14 kg kobalto, 25 kg nikelio ir 53 kg vario. Šias brangias medžiagas galima atgauti ir panaudoti pakartotinai, bet tik tuomet, jeigu panaudota elektromobilio baterija patenka pas teisėtai ir pagal aukščiausius aplinkosaugos standartus veikiančius atliekų tvarkytojus.

Nelegalūs ardytojai panaudoja vis dar „gyvybingas“ elektromobilių baterijų celes, o nereikalingas išmeta į mišrių ar kitų atliekų konteinerius.

„Jei panaudota baterija nėra tinkamai sutvarkoma, prarandamos joje esančios vertingos medžiagos, teršiama aplinka, bet svarbiausia – kyla gaisrų pavojus. Elektromobilių baterijos užsidega staiga, gaisras išplinta žaibiškai, o atliekų tvarkytojų patiriami nuostoliai siekia milijonus eurų“, – atkreipė dėmesį Aplinkos apsaugos instituto (AAI) vadovas Alfredas Skinulis.

Gamintojų ir importuotojų atsakomybė nepakankama

Pasak A. Skinulio, nors visuomenėje vyrauja nuomonė, kad didžiausią įtaką tinkamam atliekų tvarkymui turi atliekų tvarkytojai, tai nėra tiesa. „Svarbiausia grandis šiame sektoriuje yra gamintojai ir importuotojai – nuo jų požiūrio į pareigų vykdymą ir skiriamo finansavimo priklauso, kiek atliekų pavyks surinkti ir sutvarkyti.

Šiuo metu gamintojo atsakomybės principo teisinis reglamentavimas neužtikrina nuoseklaus atliekų tvarkymo finansavimo – tai vienas didžiausių iššūkių, su kuriuo susiduria atliekų tvarkytojai. Kol gamintojų ir importuotojų atsakomybė nėra pakankama, klesti nelegalūs elektromobilių baterijų supirkėjai. Iki 99 proc. elektromobilių baterijų šiuo metu išardomos nelegaliai, o tai reiškia didžiulę riziką, jog atliekų rūšiavimo gamyklose gaisrai nesibaigs“, – paaiškino AAI vadovas A. Skinulis.

Realių pokyčių pradžia jis įvardijo ekonomines sankcijas, kurios būtų taikomos tik pareigų nevykdančioms, nesąžiningoms įmonėms. Svarbus būtų ne pats sankcijų dydis, o jų neišvengiamumas.

„Kol nelegalūs supirkėjai siūlo sumokėti už elektromobilių baterijas, atsakingai veikiantiems atliekų tvarkytojams konkuruoti sudėtinga. Visgi labai svarbu nepamiršti, jog jei elektromobilio baterija jums nebereikalinga, saugiausia ją atiduoti legaliai veikiantiems atliekų tvarkytojams, taip būsite tikri, kad ji bus panaudota pakartotinai arba perdirbta“, – komentavo Gamintojų ir importuotojų asociacijos direktorė A. Pakštaitė-Marcinkienė.

Primena, kaip tinkamai sutvarkyti

Automobiliams skirtas baterijas, akumuliatorius, elektromobilių baterijas bei pramonines baterijas ir akumuliatorius galima priduoti tokias atliekas tvarkantiems atliekų tvarkytojams arba atvežti į didelių gabaritų atliekų surinkimo aikšteles.

Visą informaciją vienoje vietoje apie tai, kur ir kaip priduoti nebereikalingas baterijas, akumuliatorius, kitą seną elektros ir elektronikos įrangą ar buitinę techniką, arba užsiregistruoti, kad ji būtų nemokamai išvežta, galima „Man rūpi rytojus“ svetainėje.




Draudžiama platinti, skelbti, kopijuoti
informaciją su nurodyta autoriaus teisių žyma be redakcijos sutikimo.

Global electronic components distributor – Allicdata Electronics

Electronic component supply – „Eurodis Electronics“

LOKMITA – įvairi matavimo, testavimo, analizės ir litavimo produkcija

Full feature custom PCB prototype service

Sveiki ir ekologiški maisto produktai

Mokslo festivalis „Erdvėlaivis Žemė

LTV.LT - lietuviškų tinklalapių vitrina

„Konstanta 42“

„Mokslo sriuba“

www.matuok.lt - Interneto spartos matavimo sistema

Programuotojas Tautvydas – interneto svetainių-sistemų kūrimas

PriedaiMobiliems.lt – telefonų priedai ir aksesuarai

Draugiškas internetas


Reklama
‡ 1999–2025 © Elektronika.lt | Autoriaus teisės | Privatumo politika | Atsakomybės ribojimas | Reklama | Turinys | Kontaktai LTV.LT - lietuviškų tinklalapių vitrina Valid XHTML 1.0!
Ets2 mods, Ats mods, Beamng drive mods
allmods.net
„MokslasPlius“ – mokslui skirtų svetainių portalas
www.mokslasplius.lt
Optical filters, UV optics, electro optical crystals
www.eksmaoptics.com
LTV.LT – lietuviškų tinklalapių vitrina
www.ltv.lt/technologijos/
Elektroninių parduotuvių optimizavimas „Google“ paieškos sistemai
www.seospiders.lt
FS22 mods, Farming simulator 22 mods,
FS22 maps

fs22.com
Reklama


Reklama