Elektronika.lt
 2024 m. balandžio 19 d. Projektas | Reklama | Žinokite | Klausimai | Prisidėkite | Atsiliepimai | Kontaktai
Paieška portale
EN Facebook RSS

 Kas naujo  Katalogas  Parduotuvės  Forumas  Tinklaraščiai
 Pirmas puslapisSąrašas
 NaujienosSąrašas
 StraipsniaiSąrašas
 - Elektronika, technika
 - Kompiuterija
 - Telekomunikacijos
 - Įvykiai, visuomenė
 - Pažintiniai, įdomybės
 Vaizdo siužetaiSąrašas
 Nuolaidos, akcijosSąrašas
 Produktų apžvalgosSąrašas
 Naudingi patarimaiSąrašas
 Vykdomi projektaiSąrašas
 Schemų archyvasSąrašas
 Teorija, žinynaiSąrašas
 Nuorodų katalogai
 Įvairūs siuntiniai
 Bendravimas
 Skelbimai ir pasiūlymai
 Elektronikos remontas
 Robotų kūrėjų klubas
 RTN žurnalo archyvas






 Verta paskaityti
Balandžio 19 d. 20:20
Lietuvos oro erdvė bus stebima dar atidžiau: „Oro navigacija“ pradeda 3,6 mln. eurų projektą
Balandžio 19 d. 17:43
Išrinkta stipriausia Vilniaus regiono mokinių bendrovė: prietaisas, kuris praverstų daugeliui mokyklų ir biurų
Balandžio 19 d. 14:24
TOP 15 dirbtinio intelekto įrankių mokytojams ir kitiems šios srities naujokams
Balandžio 19 d. 11:21
Dirbtinis intelektas apskaitos pasaulyje – ar jis pakeis įprastus darbuotojus?
Balandžio 19 d. 08:52
Prie ekranų vaikai praleidžia ilgiau, nei manote: įveikti tėvų kontrolės nustatymus jiems – juokų darbas
Balandžio 18 d. 20:33
„Audi Q6 e-tron“ platformos inovacijos: išradingas paprastumas, 800 voltų spartusis įkrovimas ir išmanusis temperatūros valdymas
Balandžio 18 d. 17:23
Šiaulių gimnazistų išradimas gali pagerinti tragiškus matematikos egzaminų rezultatus: siūlo mokytis... žaidžiant
Balandžio 18 d. 14:22
Įvardijo, kokias didžiausias klaidas daro keliautojai: nepasitikrinę ryšio nustatymų, galite būti nepasiekiami
Balandžio 18 d. 11:15
4 iš 10 šalies gyventojų be sutikimo gauna el. laiškus su reklamomis. Ar tai teisėta?
Balandžio 18 d. 08:43
Kaip išvengti didžiausių stojančiųjų klaidų
FS 22 Tractors
Farming Simulator 19 Mods, FS 22 Maps, FS22 Mods
ETS2 Mods
ETS2 Trucks, ETS2 Bus, Euro Truck Simulator 2 Mods
FS22 Tractors
Farming Simulator 22 Mods, FS22 Maps, FS22 Trucks
VAT calculator
VAT number check, What is VAT, How much is VAT
Paskola internetu
Vartojimo paskola, paskola automobiliui, paskola būsto remontui
Thermal monocular
Thermal vision camera,
Night vision ar scope,
Night vision spotting scope
FS22 Mods
FS22 Harvesters, FS22 Tractors Mods, FS22 Maps Mods
FS22 Mods
FS22 Maps,
FS22 Harvesters,
FS22 Tractors
Dantų protezavimas
All on 4 implantai,
Endodontija mikroskopu,
Dantų implantacija
Sims 4 Mods
Sims 4 CC Clothes,
Sims 4 Hair CC,
Sims 4 Skill Cheat
Optic sight
Binoculars for hunting elk,
Best compact binoculars,
Riflescope hunting
Reklama
 Straipsniai » Elektronika, technika Dalintis | Spausdinti

Kodėl elektromobilių baterijos patikimesnės nei kitų įrenginių

Publikuota: 2022-09-16 08:21
Tematika: Elektronika, technika
Skirta: Mėgėjams
Inf. šaltinis: Pranešimas spaudai

Vartotojai pageidauja įrenginių, kurie ne tik dailiai atrodytų, bet ir būtų patogūs bei patikimi. Elektrinių prietaisų naudojimo laiką dažniausiai apibrėžia baterijos ilgaamžiškumas. Kiek netikėtai elektromobiliai šiuo atžvilgiu aplenkė daugumą prietaisų – tai lėmė ne tik pažangios technologijos, bet kitoks naudojimo pobūdis.

 Rodyti komentarus (0)
Įvertinimas:  1 2 3 4 5 

Vartotojai pageidauja įrenginių, kurie ne tik dailiai atrodytų, bet ir būtų patogūs bei patikimi. Elektrinių prietaisų naudojimo laiką dažniausiai apibrėžia baterijos ilgaamžiškumas. Kiek netikėtai elektromobiliai šiuo atžvilgiu aplenkė daugumą prietaisų – tai lėmė ne tik pažangios technologijos, bet kitoks naudojimo pobūdis, rašoma pranešime žiniasklaidai.

Elektromobilio baterija. „Shutterstock“ nuotr.
Elektromobilio baterija. „Shutterstock“ nuotr.

Nerimas dėl elektromobilių baterijų ilgaamžiškumo aiškiai buvo juntamas jau nuo pirmųjų „Nissan Leaf“ modelių pasirodymo rinkoje. Gamintojus ir vartotojus užgriuvusį rūpestį buvo nesunku suprasti, nes tuomet baterijos kaina sudarė maždaug 49 proc. elektromobilio vertės. Atrodė, kad problema yra lygiai tokio paties pobūdžio, kaip ir perkant išmanųjį telefoną, tik gerokai brangesnė.

Vis dėlto laikui bėgant išryškėjo dvi labai geros tendencijos. Pirma, tobulėjant technologijoms, baterijos kainos dedamoji ėmė trauktis ir šiuo metu vidutiniškai sudaro apie 32 proc. bendros elektromobilio vertės.

Taip pat paaiškėjo, kad prognozės apie tai, jog po penkerių metų elektra varomą automobilį reikės atiduoti perdirbti, buvo visiškai nepagrįstos. Nors maksimali baterijos talpa naudojant elektromobilį natūraliai mąžta, bent šiek tiek rūpinantis įranga, šis pokytis retai viršija 2 proc. per metus.

Baterijos priežiūrai skiriant truputį dėmesio, galima pasiekti itin gerų rezultatų. Netgi debiutinio BMW „i3“ elektromobilio baterijos talpa atskirais atvejais sumažėdavo ne daugiau nei 4 proc. Praktika parodė, kad tam tereikia vengti visiško iškrovimo ir įkrovimo.

Išaugus įkrovimo spartai, gamintojams taip pat nebereikėjo didinti baterijų talpos. Pavyzdžiui, naujajame „Citroën ë-C4“ montuojamą 50 kWh bateriją nuo 10 iki 80 proc. galima įkrauti greičiau nei per pusvalandį. Tokio energijos kiekio užtenka mažiausiai 250 kilometrų atstumui nuvažiuoti.

Mažesnės talpos baterijas naudojantys gamintojai ne tik išvengė elektromobilių kainų didinimo, bet ir stabilizavo šio tipo transporto priemonėms būdingą masės augimą. „Peugeot e-2008“ su 50 kWh baterija sveria 1 623, o 82 kWh bateriją turintis „Volkswagen ID.4“ – 2 068 kg. Tai turi įtakos automobilio valdymo savybėms, stabdymo inercijai ir energijos sąnaudoms.

Tinkamai prižiūrint ilgaamžiškumas garantuotas

Vilniaus technologijų ir dizaino kolegijos Elektros ir elektronikos inžinerijos katedros doc. dr. Aurelijus Pitrėnas pažymi, kad šiais laikais elektromobiliuose, buitiniuose prietaisuose ir išmaniuosiuose įrenginiuose dažniausiai naudojamos labai panašios konstrukcijos baterijos. Daugeliu atvejų jų elektrocheminės sudėties pagrindas yra ličio jonai.

„Išoriškai gali skirtis baterijų matmenys ir paties elemento forma. Vieni elektromobilių gamintojai savo baterijas gamina naudodami cilindrinės formos, kiti – stačiakampės formos ličio jonų akumuliatorių elementus. Buitiniuose prietaisuose taip pat montuojami skirtingos geometrinės formos elementai, bet konstrukcija visuomet išlieka labai panaši“, – aiškina mokslininkas.

Anot A. Pitrėno, lyginant automobilių ir buities prietaisų gamintojus, didžiausias skirtumas yra tas, kad elektromobiliuose dažniau naudojami akumuliatorių elementai, skirti didesniam energijos (angl. energy cells) kiekiui saugoti, o į buitinius prietaisus dažniau dedami didelės galios (angl. power cells) elementai.

Pašnekovo teigimu, elektromobilių baterijos technines charakteristikas praranda lėčiau nei dauguma išmaniųjų įrenginių ir buities prietaisų daugiausia dėl skirtingo naudojimo pobūdžio.

„Buitiniai prietaisai dažnai ilgą laiką paliekami prijungti prie elektros šaltinio, pavyzdžiui, telefonai kraunami visą naktį ar net ilgiau. Viena pagrindinių priežasčių, dėl kurių mažėja ličio jonų baterijas talpa, yra būtent ilgai trunkantis jų laikymas visiškai įkrovus. Žinoma, nerekomenduojama laikyti ir visiškai iškrautų įtaisų. Idealiu atveju elementų įkrova turėtų siekti 60 proc.“, – dėsto A. Pitrėnas.

Temperatūros reguliavimas – esminis skirtumas

Mokslininkas priduria, kad elektromobilių savininkai dažnai palaiko nuo 40 iki 80 proc. siekiančią akumuliatorių įkrovą, o tai net iki keleto kartų prailgina akumuliatorių naudojimo laiką. Be to, viskas nepaliekama vien vartotojų atsakomybei. Elektromobiliuose įdiegtos pažangios valdymo sistemos stebi ir kontroliuoja įkrovimo srovę arba įtampą, temperatūrą bei kitus parametrus.

Dėl tinkamos eksploatacijos ir ją pasiekti leidžiančių technologijų elektromobilių gamintojai pranoko ne tik daugelio vartotojų, bet ir savo pačių lūkesčius. A. Pitrėno manymu, daugumos įmonių inžinieriai, vertindami maksimalių baterijų įkrovimų ir iškrovimų ciklų skaičių, visa tai numatė nuo 0 iki 100 proc. įkrovoms. Realiomis elektromobilių eksploatavimo sąlygomis palaikoma nuo 40 iki 80 proc. įkrova leido žymiai pagerinti prognozuotą ilgaamžiškumą.

„iRobot Roomba“ robotuose-siurbliuose ar „Stihl iMOW“ automatinėse žoliapjovėse taip pat montuojamos pakankamai geros baterijos, tačiau, anot pašnekovo, elektromobilių pramonė akivaizdžiai išsiskiria pažangiausiais sprendimais.

„Net ir aukščiausios klasės buitiniuose prietaisuose būtų sunku rasti aktyvaus baterijų aušinimo ir šildymo priemonių, o elektromobilių konstrukcijoje jos tapo privalomu atributu“, – kalba A. Pitrėnas.

Šaltuoju sezonu nuvažiuojamas mažesnis atstumas iki šiol yra vienas iš nedaugelio elektromobilių trūkumų, tačiau iš dalies tai sprendžiama montuojant šilumos siurblius. Tokią įrangą dabar naudoja vis daugiau gamintojų, todėl vairuojant naujos kartos elektromobilius, kaip antai „Tesla Model Y“, „Hyundai Ioniq 5“ ar „Citroën ë-C4“, neigiamas žemos temperatūros poveikis bus mažiau juntamas.

Ilgesnė nei kada nors anksčiau garantija

Apie tai, kad automobilių gamintojai jau perprato elektros pavaras ir gali pasiūlyti klientams patikimų gaminių, liudija skirtingų įmonių pasitikėjimas šia technologija. Daugumos prekių ženklų atstovai, nepriklausomai nuo segmento, elektromobilių baterijoms suteikia 8 metų arba 160 tūkst. kilometrų garantiją. Gamintojai žada, kad per minėtą laikotarpį baterija išlaikys mažiausiai 70 proc. pradinės talpos.

Šiuo pasiūlymu dabar jau gali pasinaudoti tiek galingų sportinių „Porsche Taycan“, tiek ir erdviųjų krovininių „Citroën ë-Jumpy“ pirkėjai. Gerokai rizikingesnis pirkinys dabar būtų „Apple MacBook“ nešiojamasis kompiuteris, kurio bateriją gamintojas įsipareigoja nemokamai pakeisti tik pirmuosius metus. JAV bendrovė dievagojasi, kad 1 000 įkrovimų kompiuterio baterija išlaikys 80 proc. talpos.

„Mercedes-Benz EQS“ suteikiama netgi 10 metų arba 250 tūkst. kilometrų garantija. Palyginkite – daugumos įprastų, vidaus degimo varikliais varomų automobilių pagrindiniams mazgams, tarp kurių yra variklis ir transmisija, įprastai suteikiama nuo trejų iki penkerių metų garantija, apribojant ridą iki 120 tūkst. kilometrų.

„Vertinant vien tik baterijas, neatsižvelgiant į kitų mazgų dėvėjimąsi ir eksploatuojant elektromobilį palankiomis sąlygomis, manau, 300 tūkst. kilometrų rida tokio tipo transporto priemonei nebūtų pernelyg didelė“, – apibendrina A. Pitrėnas.




Draudžiama platinti, skelbti, kopijuoti
informaciją su nurodyta autoriaus teisių žyma be redakcijos sutikimo.

Global electronic components distributor – Allicdata Electronics

Electronic component supply – „Eurodis Electronics“

LOKMITA – įvairi matavimo, testavimo, analizės ir litavimo produkcija

Full feature custom PCB prototype service

GENERAL FINANCING BANKAS

Mokslo festivalis „Erdvėlaivis Žemė

LTV.LT - lietuviškų tinklalapių vitrina

„Konstanta 42“

Technologijos.lt

Buitinė technika ir elektronika internetu žemos kainos – Zuza.lt

www.esaugumas.lt – apsaugok savo kompiuterį!

PriedaiMobiliems.lt – telefonų priedai ir aksesuarai

„Deinavos baldai“ — šeimos baldai


Reklama
‡ 1999–2024 © Elektronika.lt | Autoriaus teisės | Privatumo politika | Atsakomybės ribojimas | Reklama | Turinys | Kontaktai LTV.LT - lietuviškų tinklalapių vitrina Valid XHTML 1.0!
Script hook v, Openiv, Menyoo
gta5mod.net
Farming Simulator 2019 Mods, FS22 Mods, FS22 Maps
farmingsimulator19mods.fr
Optical filters, UV optics, electro optical crystals
www.eksmaoptics.com
Reklamos paslaugos
SEO sprendimai

www.addad.lt
Elektroninių parduotuvių optimizavimas „Google“ paieškos sistemai
www.seospiders.lt
FS22 mods, Farming simulator 22 mods,
FS22 maps

fs22.com
Reklama


Reklama