Elektronika.lt
 2024 m. balandžio 19 d. Projektas | Reklama | Žinokite | Klausimai | Prisidėkite | Atsiliepimai | Kontaktai
Paieška portale
EN Facebook RSS

 Kas naujo  Katalogas  Parduotuvės  Forumas  Tinklaraščiai
 Pirmas puslapisSąrašas
 NaujienosSąrašas
 StraipsniaiSąrašas
 - Elektronika, technika
 - Kompiuterija
 - Telekomunikacijos
 - Įvykiai, visuomenė
 - Pažintiniai, įdomybės
 Vaizdo siužetaiSąrašas
 Nuolaidos, akcijosSąrašas
 Produktų apžvalgosSąrašas
 Naudingi patarimaiSąrašas
 Vykdomi projektaiSąrašas
 Schemų archyvasSąrašas
 Teorija, žinynaiSąrašas
 Nuorodų katalogai
 Įvairūs siuntiniai
 Bendravimas
 Skelbimai ir pasiūlymai
 Elektronikos remontas
 Robotų kūrėjų klubas
 RTN žurnalo archyvas






 Verta paskaityti
Balandžio 18 d. 20:33
„Audi Q6 e-tron“ platformos inovacijos: išradingas paprastumas, 800 voltų spartusis įkrovimas ir išmanusis temperatūros valdymas
Balandžio 18 d. 17:23
Šiaulių gimnazistų išradimas gali pagerinti tragiškus matematikos egzaminų rezultatus: siūlo mokytis... žaidžiant
Balandžio 18 d. 14:22
Įvardijo, kokias didžiausias klaidas daro keliautojai: nepasitikrinę ryšio nustatymų, galite būti nepasiekiami
Balandžio 18 d. 11:15
4 iš 10 šalies gyventojų be sutikimo gauna el. laiškus su reklamomis. Ar tai teisėta?
Balandžio 18 d. 08:43
Kaip išvengti didžiausių stojančiųjų klaidų
Balandžio 17 d. 20:25
Mokėjimo kortelių duomenis internete gali pavogti: paaiškino, kaip neapsigauti ir neprarasti pinigų
Balandžio 17 d. 17:52
Roveris „Curiosity“ pradėjo naujo Marso regiono tyrimus
Balandžio 17 d. 14:35
Visapusis namų klimato valdymas su „Komfovent KOMBI“
Balandžio 17 d. 11:38
Atskleistos itin detalios smegenų nuotraukos, padarytos galingiausiu pasaulyje MRT aparatu
Balandžio 17 d. 08:23
Paprastai ir aiškiai: kodėl įspėjamuosius pranešimus kartais gauna ne visi gyventojai?
FS 22 Tractors
Farming Simulator 19 Mods, FS 22 Maps, FS22 Mods
ETS2 Mods
ETS2 Trucks, ETS2 Bus, Euro Truck Simulator 2 Mods
FS22 Tractors
Farming Simulator 22 Mods, FS22 Maps, FS22 Trucks
VAT calculator
VAT number check, What is VAT, How much is VAT
Paskola internetu
Vartojimo paskola, paskola automobiliui, paskola būsto remontui
Thermal monocular
Thermal vision camera,
Night vision ar scope,
Night vision spotting scope
FS22 Mods
FS22 Harvesters, FS22 Tractors Mods, FS22 Maps Mods
FS22 Mods
FS22 Maps,
FS22 Harvesters,
FS22 Tractors
Dantų protezavimas
All on 4 implantai,
Endodontija mikroskopu,
Dantų implantacija
Sims 4 Mods
Sims 4 CC Clothes,
Sims 4 Hair CC,
Sims 4 Skill Cheat
Optic sight
Binoculars for hunting elk,
Best compact binoculars,
Riflescope hunting
Reklama
 Straipsniai » Elektronika, technika Dalintis | Spausdinti

Regeneracinis stabdymas: nuvažiuojamas atstumas pailgėja, o stabdžių kaladėlės beveik nedyla

Publikuota: 2021-11-27 09:57
Tematika: Elektronika, technika
Skirta: Mėgėjams
Inf. šaltinis: Pranešimas spaudai

Nepriklausomai nuo to, kokia elektromobilio baterijos talpa, visuomet knieti sumažinti sustojimų įkrovimo stotelėse skaičių, sutrumpinti stovint praleidžiamą laiką ir su turimomis energijos atsargomis įveikti kuo didesnį atstumą. Realiomis sąlygomis tai galima padaryti naudojant regeneracinį stabdymą, kuris veikia kiekviename elektros pavarą turinčiame automobilyje.

 Rodyti komentarus (0)
Įvertinimas:  1 2 3 4 5 

Nepriklausomai nuo to, kokia elektromobilio baterijos talpa, visuomet knieti sumažinti sustojimų įkrovimo stotelėse skaičių, sutrumpinti stovint praleidžiamą laiką ir su turimomis energijos atsargomis įveikti kuo didesnį atstumą. Realiomis sąlygomis tai galima padaryti naudojant regeneracinį stabdymą, kuris veikia kiekviename elektros pavarą turinčiame automobilyje, rašoma pranešime žiniasklaidai.

Regeneracinis stabdymas: nuvažiuojamas atstumas pailgėja, o stabdžių kaladėlės beveik nedyla
Asociatyvi „Shutterstock“ nuotr.

Jau pirmuosius masinės gamybos hibridinius modelius kūrę inžinieriai žinojo, kad kintamosios srovės elektros variklis gali lengvai veikti ir kaip generatorius. Taigi nemaža stabdymo metu išsiskiriančios kinetinės energijos dalis gali būti panaudota baterijai įkrauti. Įprastuose automobiliuose energija, išsiskirianti stabdant, buvo nurašoma į nuostolius, o elektromobiliuose ji padeda prailginti nuvažiuojamą atstumą.

Naujos kartos regeneracinio stabdymo sistemos taip pat tapo išmanios. Kai kuriuose elektromobiliuose pritaikyta keturių pasirenkamų intensyvumo režimų regeneracinio stabdymo technologija.

Itin patogus mieste yra vadinamasis „vieno pedalo režimas“. Jį pasirinkus, užtenka nukelti koją nuo akceleratoriaus paminos ir elektromobilis pradės pats stabdyti. Tai leidžia neįsikišus vairuotojui bet kokioje situacijoje regeneruoti didžiausią kiekį energijos.

Režimo intensyvumas – pagal poreikius

Jei yra galimybė rinktis, elektromobilių žinovas Dainius Jakas iš automobilio su vidaus degimo varikliu į elektromobilį persėdusiems vairuotojams iš pradžių pataria naudoti švelniausią regeneracinio stabdymo režimą. Anot pašnekovo, toks švelnus įrangos veikimas labai primins važiavimą įprastu automobilius įjungus laisvą pavarą. Ilgainiui, įpratus prie technologijos, pasirinkimas priklausys nuo vairavimo poreikių.

„Vieni žmonės tiesiog įpranta prie to stabdymo, kuris juntamas atleidus akceleratorių. Aš esu vienas iš jų – visuomet renkuosi maksimalaus intensyvumo regeneracinį stabdymą, o jei kokiame elektromobilyje tokios galimybės nėra, man to itin trūksta. Tačiau kitiems nelabai patinka, kai automobilis staigiai stabdomas varikliu“, – komentuoja elektromobilių ekspertas.

D. Jakas pastebi, jog regeneracinio stabdymo galimybes vertinantys elektromobilių entuziastai yra pasiskirstę į dvi stovyklas. Vieni sako, kad efektyviausia tai daryti pasirinkus mažiausią stabdymo intensyvumą, o kiti – didžiausią.

Kaip paaiškino Vilniaus Gedimino technikos universiteto lektorius Donatas Kriaučiūnas, regeneracinio stabdymo metu sukauptas energijos kiekis priklauso nuo stabdymo jėgos pasiskirstymo tarp generatoriaus režimu veikiančio elektros variklio ir automobilio stabdžių.

„Avarinėje situacijoje sukaupiamas mažiausias kiekis energijos, nes stabdoma automobilio stabdžiais. O iš dalies nuspaudus pedalą stabdoma elektros varikliu. Kai kuriais atvejais panaudojama iki 80 proc. kinetinės energijos, o darbiniai stabdžiai pasitelkiami tik norint visiškai sustoti“, – dėstė mokslininkas.

Itin gerai veikia su greičio palaikymo sistema

Norintiems maksimaliai išnaudoti regeneraciją D. Kriaučiūnas pataria stengtis stabdyti iš dalies nuspaudus stabdžių pedalą ir apskritai vengti staigaus stabdymo. Mokslininko tvirtinimu, baterijos įkrovimo intensyvumas priklauso nuo kinetinės energijos kiekio, t. y. nuo lėtėjimo dinamikos ir laiko, kurį ta energija sunaudoja regeneraciniam stabdymui, kitaip tariant, lėtėjimo trukmės. Energijos perdavimo galimybėms įtakos taip pat turi ir pačios baterijos parametrai.

D. Jakas pats maksimaliai išnaudoja šiuolaikines prisitaikančias pastovaus greičio palaikymo sistemas. Jos praverčia tiek mieste, tiek užmiestyje važiuojant „Kia“ ar kitų gamintojų elektromobiliu, nes kartu su pastovaus greičio palaikymo sistema veikianti energijos kaupimo technologija stabdymo jėgą pasirenka pagal priekyje važiuojančios transporto priemonės greitį.

„Greičio palaikymo sistemą įsijungiu net ir tuo atveju, jei ruožas vos ilgesnis nei keli šimtai metrų. Tuomet man net nėra prasmės persijungti į švelniausią regeneracinio stabdymo režimą, nes jei priekyje yra automobilis, prisitaikanti greičio palaikymo sistema automatiškai pristabdys“, – komentuoja pašnekovas.

D. Kriaučiūno teigimu, regeneracinį stabdymą puikiai galima išnaudoti tiek pasitelkiant pagalbines sistemas, tiek turint gerus vairavimo įgūdžius. Anot jo, abu variantai tinkami ir pasirinkimas priklauso nuo situacijos.

Išnaudodamas įkalnes ir nuokalnes, patyręs vairuotojas gali pasiekti mažiausias įmanomas energijos sąnaudas, tačiau tai atitraukia jo dėmesį. Tai ypač juntama monotoniškuose ruožuose, kur pranašesnės nepavargstančios technologijos.

„Važiuojant lygiu keliu, kurio aplinka nekinta, pastovaus greičio palaikymo sistema tiksliai išlaiko norimą greitį, todėl išvengiama nereikalingo pagreitėjimo, galinčio išpūsti elektros energijos sąnaudas“, – konstatuoja mokslininkas.

Stabdžiai naudojami mažiau, bet vis tiek reikalingi

Svarstantiems, kokį regeneracinio stabdymo režimą pasirinkti, D. Jakas pataria spręsti pagal tai, ar vairuotojui patogu. Jei intensyvus stabdymas atleidus akceleratorių trikdo, geriau pereiti prie mažesnio intensyvumo.

Ir priešingai, jei vairuojant toks valdymas tinka, galima pasirinkti ir intensyvesnį stabdymą. Įpratusiems maksimaliai išnaudoti šią technologiją, standartiniai stabdžiai ne itin reikalingi.

„Vairuojant elektromobilį, įprasti stabdžiai nedaug naudojami. Kai kurie gamintojai gale netgi sumontuoja būgninius stabdžius, tačiau tai daro ne todėl, jog tai geriausia konstrukcija. Tokį sprendimą skatina faktas, kad juos paprasčiau prižiūrėti mažiau naudojant. Nenaudojami diskiniai stabdžiai paprasčiausiai ima rūdyti“, – dėsto elektromobilių ekspertas.

Pasak D. Kriaučiūno, elektromobiliams įprastos stabdžių sistemos su diskais ir trinkelėmis vis dar reikalingos norint visiškai sustoti, taip pat – avarinėse situacijose. Visgi jis patvirtina, kad automobiliuose su elektros pavaromis įprasti stabdžių sistemos elementai dyla gerokai menkiau.

D. Jakas pastebi, jog modeliuose, kuriuose įrengta keturių intensyvumo lygių regeneracinio stabdymo sistema, nuoseklus šių režimų keitimas gali pakeisti įprastą valdymą spaudžiant stabdžių pedalą. Tai itin patogu vairuojant tokius elektromobilius, kuriuose tam skirtos prie vairo įrengtos svirtelės.

„Įprastai galima važiuoti pasirinkus mažiausią lygį, tačiau, tarkime, artėjant prie sankryžos, lėtėti naudojant prie vairo įrengtas svirteles. Tai toks pat stabdymas, tačiau jis valdomas ne įprastu pedalu, o kontroliuojant energijos regeneracijos intensyvumą. Vis dėlto, sakyčiau, kol kas nėra daug meistriškai tai daryti galinčių vairuotojų“, – reziumuoja ekspertas.




Draudžiama platinti, skelbti, kopijuoti
informaciją su nurodyta autoriaus teisių žyma be redakcijos sutikimo.

Global electronic components distributor – Allicdata Electronics

Electronic component supply – „Eurodis Electronics“

LOKMITA – įvairi matavimo, testavimo, analizės ir litavimo produkcija

Full feature custom PCB prototype service

GENERAL FINANCING BANKAS

Mokslo festivalis „Erdvėlaivis Žemė

LTV.LT - lietuviškų tinklalapių vitrina

„Konstanta 42“

Technologijos.lt

Buitinė technika ir elektronika internetu žemos kainos – Zuza.lt

www.esaugumas.lt – apsaugok savo kompiuterį!

PriedaiMobiliems.lt – telefonų priedai ir aksesuarai

„Deinavos baldai“ — šeimos baldai


Reklama
‡ 1999–2024 © Elektronika.lt | Autoriaus teisės | Privatumo politika | Atsakomybės ribojimas | Reklama | Turinys | Kontaktai LTV.LT - lietuviškų tinklalapių vitrina Valid XHTML 1.0!
Script hook v, Openiv, Menyoo
gta5mod.net
Farming Simulator 2019 Mods, FS22 Mods, FS22 Maps
farmingsimulator19mods.fr
Optical filters, UV optics, electro optical crystals
www.eksmaoptics.com
Reklamos paslaugos
SEO sprendimai

www.addad.lt
Elektroninių parduotuvių optimizavimas „Google“ paieškos sistemai
www.seospiders.lt
FS22 mods, Farming simulator 22 mods,
FS22 maps

fs22.com
Reklama


Reklama