Elektronika.lt
 2025 m. spalio 15 d. Projektas | Reklama | Žinokite | Klausimai | Prisidėkite | Atsiliepimai | Kontaktai
Paieška portale
EN Facebook RSS

 Kas naujo  Katalogas  Parduotuvės  Forumas  Tinklaraščiai
 Pirmas puslapisSąrašas
 NaujienosSąrašas
 StraipsniaiSąrašas
 - Elektronika, technika
 - Kompiuterija
 - Telekomunikacijos
 - Įvykiai, visuomenė
 - Pažintiniai, įdomybės
 Vaizdo siužetaiSąrašas
 Nuolaidos, akcijosSąrašas
 Produktų apžvalgosSąrašas
 Naudingi patarimaiSąrašas
 Vykdomi projektaiSąrašas
 Schemų archyvasSąrašas
 Teorija, žinynaiSąrašas
 Nuorodų katalogai
 Įvairūs siuntiniai
 Bendravimas
 Skelbimai ir pasiūlymai
 Elektronikos remontas
 Robotų kūrėjų klubas
 RTN žurnalo archyvas






 Verta paskaityti
Spalio 15 d. 17:20
3 naujos kartos siurbliai-robotai: kurį pasirinkti?
Spalio 15 d. 14:03
Tarptautinė elektronikos atliekų diena: kaip tinkamai jas tvarkyti?
Spalio 15 d. 11:22
Telecentras pradeda DI gamyklos įrengimo projektą
Spalio 15 d. 08:29
Lietuva dalyvauja „ES programavimo savaitėje“: dalyviai koduoja su makaronais ir stato raketas
Spalio 14 d. 20:26
Pristatytas specialus įrenginys, kuris leidžia kalbėti net ir praradus kalbos dovaną
Spalio 14 d. 17:46
Lietuvos ir MIT ekspertai kartu ieškojo atsakingų inovacijų ir kelio į tvarią ateitį
Spalio 14 d. 14:15
Sparčiai auga nauja buitinės technikos kategorija – išmanieji automatiniai kačių tualetai (1)
Spalio 14 d. 11:37
Kada Lietuva pasieks energetinę nepriklausomybę? Ekspertai ragina labiau įsitraukti visuomenę (3)
Spalio 14 d. 08:27
Ar šiuolaikiniai elektromobiliai Baltijos šalių keliuose jau gali pakeisti tradicinius modelius?
Spalio 13 d. 20:31
Geltona lemputė automobilio prietaisų skydelyje: gedimas ar tik elektroninis kaprizas?
FS25 Tractors
Farming Simulator 25 Mods, FS25 Maps, FS25 Trucks
ETS2 Mods
ETS2 Trucks, ETS2 Bus, Euro Truck Simulator 2 Mods
FS22 Tractors
Farming Simulator 22 Mods, FS22 Maps, FS25 Mods
VAT calculator
VAT number check, What is VAT, How much is VAT
Dantų protezavimas
All on 4 implantai,
Endodontija mikroskopu,
Dantų implantacija
FS25 Mods
FS25 Maps, FS25 Cheats, FS25 Install Mods
FS25 Mods
Farming Simulator 25 Mods,
FS25 Maps
ATS Trailers
American Truck Simulator Mods, ATS Trucks, ATS Maps
Reklama
 Straipsniai » Elektronika, technika Dalintis | Spausdinti

Gamintojų pastangos sukurti saugesnes automobilių valdymo sistemas

Publikuota: 2010-05-08 07:09
Tematika: Elektronika, technika
Skirta: Mėgėjams
Aut. teisės: ©Technologijos.lt
Inf. šaltinis: Technologijos.lt

Šiuolaikiniuose automobiliuose ir toliau sparčiai daugėja elektroninės įrangos, kuri jau ne tik atlieka pagalbines variklio ar stabdžių valdymo funkcijas, bet ir tiesiogiai padeda vairuoti automobilį. Turbūt tai pirmieji žingsniai link ateities autopilotų, kuomet pakaks nurodyti maršrutą, o daugiau viską atliks pats automobilis.

 Rodyti komentarus (0)
Įvertinimas:  1 2 3 4 5 

Šiuolaikiniuose automobiliuose ir toliau sparčiai daugėja elektroninės įrangos, kuri jau ne tik atlieka pagalbines variklio ar stabdžių valdymo funkcijas, bet ir tiesiogiai padeda vairuoti automobilį. Turbūt tai pirmieji žingsniai link ateities autopilotų, kuomet pakaks nurodyti maršrutą, o daugiau viską atliks pats automobilis.

Kas gi skatina gamintojus tobulinti šias technologijas? Visų pirma – saugumas. Dėl vairuotojų neapdairumo ar reakcijos stokos sukeliama nepalyginamai daugiau avarijų, nei dėl techninio paties automobilio gedimo. Vadinasi, reikia stengtis eliminuoti „žmogiškąjį faktorių“. Štai tam idealiai tinka autopilotinės automobilio valdymo sistemos.

Kuriamas „Internetas“ transporto priemonėms

Nors serijiniuose vidutinės klasės automobiliuose tokie sprendimai dar nėra labai populiarūs tiek dėl didelės kainos, tiek ir dėl technologinių trūkumų, tačiau vienokių ar kitokių inžinierinių laimėjimų pasiekiama nuolat. Štai naujuose „Volvo“ modeliuose nuo 2010 m. bus montuojamos saugos sistemos, kurios pastebės prieš automobilį staigiai išnirusį pėsčiąjį ir operatyviai imsis priemonių išvengiant galimo susidūrimo – automobilio greitis ims automatiškai lėtėti, o jei to bus mažai, sustos iš viso. Arba štai transporto priemonių „Internetas“ galėtų pranešti apie kitų automobilių planuojamus manevrus, kurie galėtų įtakoti jūsų saugumą. Žinoma, tai kol kas tik koncepcija.

Į priekį žengia ir tikrų autopilotų technologijos – pavyzdžiui jau išbandyta sistema, kuri pati sugeba stovėjimo aikštelėje priparkuoti automobilį be tiesioginės vairuotojo pagalbos.

Vairuoti mėgstantiems žmonėms tokios technologijos tikriausiai nekelia susižavėjimo, nes taip iš jų „atimamas“ vairavimo malonumas ir pilnos kontrolės galimybė. Tačiau gamintojams rūpi ne tik tokie „prisiekę“ automobilistai, bet ir sparčiai didėjantis senesnių vairuotojų kiekis. Sveikam, nors ir pagyvenusiam žmogui uždrausti vairavimo negalima, tačiau kai kurie jų refleksai bėgant metams silpnėja ir tampa sudėtinga susiorientuoti stambiose sankryžose ar judriose gatvėse. Autopilotų sistemos galėtų pagelbėti tokiems vairuotojams. Plačiau apie tai – Lrytas.lt videoreportaže.

Nors tikrieji autopilotai vis dar kūrimo ir tobulinimo fazėje, tačiau kai kurie sprendimai jau prieinami senokai. Pavyzdžiui, pirmieji adaptyvūs tempomatai, kurie galėjo palaikyti saugų atstumą iki priekyje važiuojančio automobilio, pasirodė dar 1999 m. Tuomet septintosios kartos S klasės „Mercedes-Benz“ modelis buvo komplektuojamas su Vokietijos bendrovės „A.D.C.“ sukurta sistema, kuri sujungė tempomatą su radaru. Maždaug po pusmečio 7 serijos BMW debiutavo analogiška „Robert Bosch“ sistema.

Vis dėl to, saugaus atstumo ir greičio palaikymo sistemos populiarėjo labai lėtai. Tai nulėmė įvairios priežastys. Pirmiausia, tempomatų kainos svyruoja apie kelis tūkstančius eurų – tai vis dar pakankamai brangus techninis sprendimas. Be to, padidinti šių sistemų patikimumą reiktų montuoti infraraudonųjų spindulių bei paprastas vaizdo kameras, nes iki šiol ant kelio numesta alaus skardinė įprastinio tempomato radaro galėjo būti užfiksuota kaip pavojinga kliūtis.

Yra ir teisinių problemų – 1968 m. priimta Vienos konvencija draudžia bet kokioms automatinėms sistemoms perimti iš vairuotojo automobilio valdymą. Tad gamintojų greičio valdymo sistemos galėdavo tik įspėti vairuotoją apie artėjančią kliūtį arba švelniai sumažinti greitį. Tačiau po truputi teisinė bazė atnaujinama ir jau į kelius išrieda automobiliai su automatine greičio kontrole, kuri ne tik pajėgi visiškai sustabdyti automobilį, bet ir savarankiškai pradėti judėjimą. Tiesa, kol kas vairuotojui prarasti budrumo negalima – tokios sistemos kol kas neatskiria pakelėje numestos skardinės nuo žmogaus dydžio kliūties, tad abiem atvejais stabdžiai nesuveikia. Apie tai – Lrytas.lt videosiužete.


Technologijos.lt



Draudžiama platinti, skelbti, kopijuoti
informaciją su nurodyta autoriaus teisių žyma be redakcijos sutikimo.

Global electronic components distributor – Allicdata Electronics

Electronic component supply – „Eurodis Electronics“

LOKMITA – įvairi matavimo, testavimo, analizės ir litavimo produkcija

Full feature custom PCB prototype service

Sveiki ir ekologiški maisto produktai

Mokslo festivalis „Erdvėlaivis Žemė

LTV.LT - lietuviškų tinklalapių vitrina

„Konstanta 42“

„Mokslo sriuba“

www.matuok.lt - Interneto spartos matavimo sistema

Programuotojas Tautvydas – interneto svetainių-sistemų kūrimas

PriedaiMobiliems.lt – telefonų priedai ir aksesuarai

Draugiškas internetas


Reklama
‡ 1999–2025 © Elektronika.lt | Autoriaus teisės | Privatumo politika | Atsakomybės ribojimas | Reklama | Turinys | Kontaktai LTV.LT - lietuviškų tinklalapių vitrina Valid XHTML 1.0!
Ets2 mods, Ats mods, Beamng drive mods
allmods.net
„MokslasPlius“ – mokslui skirtų svetainių portalas
www.mokslasplius.lt
Optical filters, UV optics, electro optical crystals
www.eksmaoptics.com
LTV.LT – lietuviškų tinklalapių vitrina
www.ltv.lt/technologijos/
Elektroninių parduotuvių optimizavimas „Google“ paieškos sistemai
www.seospiders.lt
Mokslo festivalis „Erdvėlaivis žemė“
www.mokslofestivalis.eu
Reklama


Reklama