Elektronika.lt
 2025 m. rugsėjo 12 d. Projektas | Reklama | Žinokite | Klausimai | Prisidėkite | Atsiliepimai | Kontaktai
Paieška portale
EN Facebook RSS

 Kas naujo  Katalogas  Parduotuvės  Forumas  Tinklaraščiai
 Pirmas puslapisSąrašas
 NaujienosSąrašas
 StraipsniaiSąrašas
 - Elektronika, technika
 - Kompiuterija
 - Telekomunikacijos
 - Įvykiai, visuomenė
 - Pažintiniai, įdomybės
 Vaizdo siužetaiSąrašas
 Nuolaidos, akcijosSąrašas
 Produktų apžvalgosSąrašas
 Naudingi patarimaiSąrašas
 Vykdomi projektaiSąrašas
 Schemų archyvasSąrašas
 Teorija, žinynaiSąrašas
 Nuorodų katalogai
 Įvairūs siuntiniai
 Bendravimas
 Skelbimai ir pasiūlymai
 Elektronikos remontas
 Robotų kūrėjų klubas
 RTN žurnalo archyvas






 Verta paskaityti
Rugsėjo 12 d. 08:11
„Mercedes-Benz“ pristatė naujos kartos savo populiariausią modelį
Rugsėjo 11 d. 20:20
Mokslininkai pripažįsta: humanoidai iš esmės sukurti neteisingai, štai kodėl tai yra didelė problema
Rugsėjo 11 d. 17:19
Elektromobilumo rinka – kryžkelėje: kaip užtikrinti tolesnę jos plėtrą?
Rugsėjo 11 d. 14:23
Savarankiško gyvenimo pradžia: kaip vartoti elektrą, kad pinigų liktų daugiau?
Rugsėjo 11 d. 11:24
Akademinės etikos ir procedūrų kontrolieriaus tarnyba: atsakomybė už dirbtinį intelektą tenka žmogui
Rugsėjo 11 d. 08:38
„Škoda“ pristatė elektrinį ateities universalą – „Vision O“ koncepciją
Rugsėjo 10 d. 20:53
Kinijos technologinė pažanga stebina visą pasaulį: pademonstruota įspūdinga plūduriuojanti turbina
Rugsėjo 10 d. 17:01
Nuo „Pac-Man“ iki „Mortal Kombat“: arkadinių žaidimų pakilimas ir nuosmukis
Rugsėjo 10 d. 14:44
KTU, Latvijos ir Taivano mokslininkai kuria NIR-OLED technologiją: žingsnis link pažangesnių 3D jutiklių
Rugsėjo 10 d. 11:52
Lietuvių startuolis pasauliui pristatys ateities technologiją: duomenis saugos molekulėje
FS25 Tractors
Farming Simulator 25 Mods, FS25 Maps, FS25 Trucks
ETS2 Mods
ETS2 Trucks, ETS2 Bus, Euro Truck Simulator 2 Mods
FS22 Tractors
Farming Simulator 22 Mods, FS22 Maps, FS25 Mods
VAT calculator
VAT number check, What is VAT, How much is VAT
Dantų protezavimas
All on 4 implantai,
Endodontija mikroskopu,
Dantų implantacija
FS25 Mods
FS25 Maps, FS25 Cheats, FS25 Install Mods
FS25 Mods
Farming Simulator 25 Mods,
FS25 Maps
ATS Trailers
American Truck Simulator Mods, ATS Trucks, ATS Maps
Fun football drills
Football Training Equipment, Defending drills football, Kids football training kit
Reklama
 Straipsniai » Elektronika, technika Dalintis | Spausdinti

Elektromobilių rinkos ateitis – pilstomas elektrolitas?

Publikuota: 2009-10-28 07:07
Tematika: Elektronika, technika
Skirta: Mėgėjams
Aut. teisės: ©Technologijos.lt
Inf. šaltinis: Technologijos.lt

Elektromobiliai – autotransporto ateitis. Turbūt dėl to niekas nesiginčija, tačiau bėda, jog ši ateitis vis dar „ranka nepasiekiama“. Ir pagrindinė bėda visai ne madose ar politikoje – labiausiai vairuotojus baugina lėtas akumuliatorių krovimo procesas ir mažas atstumas, kurį gali nuvažiuoti elektromobilis su pilnai pakrautu energijos šaltiniu.

 Rodyti komentarus (8)
Įvertinimas:  1 2 3 4 5 

Elektromobiliai – autotransporto ateitis. Turbūt dėl to niekas nesiginčija, tačiau bėda, jog ši ateitis vis dar „ranka nepasiekiama“. Ir pagrindinė bėda visai ne madose ar politikoje – labiausiai vairuotojus baugina lėtas akumuliatorių krovimo procesas ir mažas atstumas, kurį gali nuvažiuoti elektromobilis su pilnai pakrautu energijos šaltiniu. Nors fizikai ir chemikai nenuilstamai ieško būdų, kaip gi patobulinti dabartinius akumuliatorius, tai vis dar išlieka didelė problema. Tačiau pasirodo ir ją galima išspręsti – jei ne technologiškai, tai kūrybiškai.

Kalbant apie elektromobilį ir jo akumuliatorius, paprastai turima omenyje ličio jono akumuliatoriai, nes dabar automobiliuose naudojami sunkūs ir mažu energijos tankiu pasižymintys švino rūgštiniai akumuliatoriai nelabai tinka tokioms reikmėms. Tačiau net ir nežiūrint į šiuos skirtumus, abiejų tipų akumuliatoriai pilnai pakraunami per kelias valandas – laikas priklauso nuo bendros talpos ir pakrovėjo darbo režimo. Bet čia jau daug nesutaupysi – pakrovimas gali susitraukti iki valandos, tačiau baką užpildyti įprastiniu kuru vis tiek nepalyginamai greičiau.

Elektromobilių rinkos ateitis - pilstomas elektrolitas?

O ką daryti tose situacijose, kai akumuliatoriai išsikrovė kelionės metu? Stovėti degalinėse kelias valandas prie elektros laido? Tokios „perspektyvos“ baugina didelę dalį vairuotojų ir tampa viena iš pagrindinių priežasčių, dėl kurios elektromobiliai vis dar egzotika, o ne kasdieninis transportas.

Tačiau problemos sprendimas turi būti – tuo įsitikinę Fraunhofer (Vokietija) mokslinio instituto chemikai. Jų idėja be galo paprasta – jeigu neįmanoma elektromobilių akumuliatorių greitai pakrauti, vadinasi juos reikia užpilti „kuru“, kaip ir įprastinius automobilių bakus. Tik ne bet kokiu kuru, o įkrautu elektrolitu – tiesiai į akumuliatorių.

Žinoma, kalba eina ne apie ličio jono akumuliatorius, o apie rūgštinius, panašius į dabartinius švino akumuliatorius. Inžinieriaus Jens Noack nuomone, tokio tipo akumuliatorius reiktų ne krauti, o degalinėse tiesiog pasikeisti elektrolitą – pasistengus, šį procesą būtų galima pagreitinti iki kelių minučių. Išsikrovusį elektrolitą vairuotojas paliktų degalinėje, kur jis būtų vėl pakraunamas (kad ir nuo atsinaujinančios energijos šaltinio), o vėliau jis vėl būtų parduodamas kitam klientui.

Kodėl tokia idėja tik dabar pasiūlyta? Esmė tame, jog apie tokius akumuliatorius apskritai niekas per daug negalvojo – tiesiog jų santykinė talpa masės vienetui yra bent 4 kartus mažesnė, už atitinkamus ličio jono akumuliatorius. Tuo pačiu tokie akumuliatoriai leidžia nuvažiuoti keturis kartus mažesnį atstumą – juk yra skirtumas kiek nuvažiuosi su vienu pakrovimu – ar 25 km, ar visą 100 km.

„Mums pavyko padidinti rūgštinių akumuliatorių talpa iki ličio-jonų lygio – t. y. keturis, o kai kada ir penkis kartus“, – naują idėją grindžia Jens Noack. Tiesa, techninės (arba kitaip tariant, cheminės) smulkmenos kol kas dar nedetalizuojamos – prieš akis dar nemažai eksperimentinių tyrimų.

Mokslininkai jau sukūrė kelis padidintos talpos prototipinius elementus ir dabar bandys juos integruoti į visavertį akumuliatorių. Šiame etape prie mokslininkų prisijungs kolegos iš taikomųjų mokslų instituto.

Jie jau kuris laikas tyrinėja didelės galios maitinimo grandines bei valdymo elektroniką, naudodami standartinių elektromobilių sumažintus maketus. Vienas iš tokių modelių, išpildytas santykiu 1:5, pateiktas iliustracijoje. Jame patalpintas senos kartos rūgštinis akumuliatorius, o pats modelis demonstruojamas Miunchene vykstančioje parodoje „eCarTech“. 2010 metais šis testinis elektromobilis gaus naujo tipo rūgštinius akumuliatorius.


Technologijos.lt



Draudžiama platinti, skelbti, kopijuoti
informaciją su nurodyta autoriaus teisių žyma be redakcijos sutikimo.

Global electronic components distributor – Allicdata Electronics

Electronic component supply – „Eurodis Electronics“

LOKMITA – įvairi matavimo, testavimo, analizės ir litavimo produkcija

Full feature custom PCB prototype service

Sveiki ir ekologiški maisto produktai

Mokslo festivalis „Erdvėlaivis Žemė

LTV.LT - lietuviškų tinklalapių vitrina

„Konstanta 42“

„Mokslo sriuba“

www.matuok.lt - Interneto spartos matavimo sistema

Programuotojas Tautvydas – interneto svetainių-sistemų kūrimas

PriedaiMobiliems.lt – telefonų priedai ir aksesuarai

Draugiškas internetas


Reklama
‡ 1999–2025 © Elektronika.lt | Autoriaus teisės | Privatumo politika | Atsakomybės ribojimas | Reklama | Turinys | Kontaktai LTV.LT - lietuviškų tinklalapių vitrina Valid XHTML 1.0!
Ets2 mods, Ats mods, Beamng drive mods
allmods.net
„MokslasPlius“ – mokslui skirtų svetainių portalas
www.mokslasplius.lt
Optical filters, UV optics, electro optical crystals
www.eksmaoptics.com
LTV.LT – lietuviškų tinklalapių vitrina
www.ltv.lt/technologijos/
Elektroninių parduotuvių optimizavimas „Google“ paieškos sistemai
www.seospiders.lt
FS22 mods, Farming simulator 22 mods,
FS22 maps

fs22.com
Reklama


Reklama