Elektronika.lt
 2025 m. lapkričio 6 d. Projektas | Reklama | Žinokite | Klausimai | Prisidėkite | Atsiliepimai | Kontaktai
Paieška portale
EN Facebook RSS

 Kas naujo  Katalogas  Parduotuvės  Forumas  Tinklaraščiai
 Pirmas puslapisSąrašas
 NaujienosSąrašas
 StraipsniaiSąrašas
 - Elektronika, technika
 - Kompiuterija
 - Telekomunikacijos
 - Įvykiai, visuomenė
 - Pažintiniai, įdomybės
 Vaizdo siužetaiSąrašas
 Nuolaidos, akcijosSąrašas
 Produktų apžvalgosSąrašas
 Naudingi patarimaiSąrašas
 Vykdomi projektaiSąrašas
 Schemų archyvasSąrašas
 Teorija, žinynaiSąrašas
 Nuorodų katalogai
 Įvairūs siuntiniai
 Bendravimas
 Skelbimai ir pasiūlymai
 Elektronikos remontas
 Robotų kūrėjų klubas
 RTN žurnalo archyvas






 Verta paskaityti
Lapkričio 5 d. 20:21
Popieriaus lapas ir šaldytuvo durelės: slaptas triukas, kuris padės jums sutaupyti krūvas pinigų
Lapkričio 5 d. 17:42
KTU profesorius: fizika nėra uždaryta tik tarp laboratorijos sienų
Lapkričio 5 d. 14:17
Jaunieji mokslininkai per 4 minutes pavergė publiką – išrinkti „Tyrėjų Grand Prix 2025“ nugalėtojai
Lapkričio 5 d. 11:33
Naujos kartos „AGON by AOC” QD-OLED žaidimų monitoriai
Lapkričio 5 d. 08:40
Devynis kartus pamatuojantis verslas – ant elektromobilumo lūžio taško: akivaizdi nauda ar mados vaikymasis?
Lapkričio 4 d. 20:21
Paprastos klaidos, kurios gali kainuoti brangiai: taip kondicionierius gali trigubai padidinti sąskaitą už elektrą
Lapkričio 4 d. 17:29
Popieriaus pabaiga logistikoje – ar Lietuvos vežėjai pakeliui į skaitmeninį traukinį?
Lapkričio 4 d. 14:07
Žalingo turinio internete mastai auga: specialistai ragina nedelsti saugesnio interneto temą įtraukti į švietimo procesus
Lapkričio 4 d. 11:49
Ar kosmosas labai aukštai? Ne, kosmosas yra labai greitai!
Lapkričio 4 d. 08:47
Elektronikos „vaiduokliai“ stalčiuose: kas nutinka, kai technologijos lieka užmirštos?
FS25 Tractors
Farming Simulator 25 Mods, FS25 Maps, FS25 Trucks
ETS2 Mods
ETS2 Trucks, ETS2 Bus, Euro Truck Simulator 2 Mods
FS22 Tractors
Farming Simulator 22 Mods, FS22 Maps, FS25 Mods
VAT calculator
VAT number check, What is VAT, How much is VAT
Dantų protezavimas
All on 4 implantai,
Endodontija mikroskopu,
Dantų implantacija
FS25 Mods
FS25 Maps, FS25 Cheats, FS25 Install Mods
FS25 Mods
Farming Simulator 25 Mods,
FS25 Maps
ATS Trailers
American Truck Simulator Mods, ATS Trucks, ATS Maps
Reklama
 Straipsniai » Elektronika, technika Dalintis | Spausdinti

Pristatytas „Nissan“ inžinierių koncepcinis robotas, ateityje padėsiantis išvengti avarijų

Publikuota: 2008-10-09 12:09
Tematika: Elektronika, technika
Skirta: Pradedantiems
Aut. teisės: ©Technologijos.lt
Inf. šaltinis: Technologijos.lt

Panašu, jog pamažu artėja laikai, kuomet automobilių valdymas nebebus patikėtas vien tik žmogui. O galbūt ateityje apskritai, žmogus tebus tik keleivis. Dar vieną žingsni šia linkme žengė „Nissan“ kompanija, CEATEC parodoje pristačiusi kol kas dar koncepcinį robotą-automobilį. Siekdama sumažinti automobilių avaringumą kompanijos tyrimų centras kartu su Tokijo universiteto mokslininkais sukūrė BR23C koncepcinį robotą, galėsiantį ateityje padėti valdyti automobilį.

 Rodyti komentarus (0)
Įvertinimas:  1 2 3 4 5 

Panašu, jog pamažu artėja laikai, kuomet automobilių valdymas nebebus patikėtas vien tik žmogui. O galbūt ateityje apskritai, žmogus tebus tik keleivis. Dar vieną žingsni šia linkme žengė „Nissan“ kompanija, CEATEC parodoje pristačiusi kol kas dar koncepcinį robotą-automobilį, galinti išvengti kliūčių.

Siekdama sumažinti automobilių avaringumą „Nissan“ kompanijos tyrimų centras (Nissan Motor Co.'s Advanced Technology Center) kartu su Tokijo universiteto mokslininkais sukūrė BR23C (Biomimetic Car Robot Drive) koncepcinį robotą, galėsiantį ateityje padėti valdyti automobilį.

Koncepcinis BR23C robotas
Koncepcinis BR23C robotas
©Nissan

Tiesa, įrenginys ir pati technologija vis dar derinimo ir testavimo lygyje, tad kada ir kokiu pavidalu ji atkeliaus (jei apskritai atkeliaus) į automobilius, dar neaišku. Tačiau tikėtina, jog kažkuri iš panašių idėjų jau ir netolimoje ateityje suras savo vieta naujuose automobiliuose.

Testuojamo roboto veikimo principas nėra kažkuo išsiskiriantis. Iš principo tai „protingas“ daviklis, galintis stebėti automobilio priekyje esantį kelią (180 laipsnių kampu) ir pastebėjęs kliūtį, įvertinti atstumą iki jos ir gautus duomenis nusiųsti pagrindiniam borto kompiuteriui. Jeigu kliūtis bus pavojingu atstumu, pati borto kompiuteris nelaukdamas vairuotojo reakcijos pasuks ratus, siekdama jos išvengti.

Automobilio saugumo zona
Automobilio saugumo zona
©Nissan

Svarbiausia užduotis ir iššūkis inžinieriams ir mokslininkams buvo BR23C patikimos ir „protingos“ stebėjimo sistemos sukūrimas. Tam mokslininkai panaudojo „Laser Range Finder“ (LRF) technologiją, o „akies“ struktūrą pasiskolino iš bičių. Bitės sugeba matyti aplinką 360 laipsnių kampu. Mokslininkams pritaikius LRF technologiją, pavyko pasiekti 180 laipsnių kampo matomumą, tiesa kol kas 2 metrų spinduliu. Kol kas sistemos veikimas nedetalizuojamas, tačiau iš kompanijos pateiktų iliustracijų galima susidaryti bendrą vaizdą.

Bitės regėjimo sistema ir jos pritaikymas naujajam davikliui
Bitės regėjimo sistema ir jos pritaikymas naujajam davikliui
©Nissan

Nissan atstovai akcentuoja, jog naujovėje pritaikyta ne tik bičių akies struktūra, bet ir pats reakcijos mechanizmas. Kuomet bitės regėjimo lauke atsiranda kliūtis, ji instinktyviai daro erdvinį judesį, siekdama jos išvengti. Panašiai turėtų elgtis ir BR23C robotas – kadangi kliūties aptikimo atstumas yra nedidelis, vadinasi valdymo kompiuteris nieko nelaukdamas privalo daryti automobilio valdymo korekciją, kad jis neatsitrenktų į kliūtį. Tačiau šiuo atveju situacija netgi sudėtingesnė nei pas bites – automobilis juda tik plokštumoje, o jo ratai gali sukiotis tik tam tikru kampu. O kur dar reikalavimai saugiam posūkiui – žodžiu, problemų netrūksta.

Sistemos veikimo principas
Sistemos veikimo principas
©Nissan

Nors kol kas tokia sistema daugiau koncepcinė ar idėjinė, nelabai įsivaizduotina realiame automobilyje, tačiau Nissan konstruktoriai žvelgia optimistiškai – kažkada tokie davikliai panaikins arba bent jau labai sumažins avarijų pavojų.


Technologijos.lt



Draudžiama platinti, skelbti, kopijuoti
informaciją su nurodyta autoriaus teisių žyma be redakcijos sutikimo.

Global electronic components distributor – Allicdata Electronics

Electronic component supply – „Eurodis Electronics“

LOKMITA – įvairi matavimo, testavimo, analizės ir litavimo produkcija

Full feature custom PCB prototype service

Sveiki ir ekologiški maisto produktai

Mokslo festivalis „Erdvėlaivis Žemė

LTV.LT - lietuviškų tinklalapių vitrina

„Konstanta 42“

„Mokslo sriuba“

www.matuok.lt - Interneto spartos matavimo sistema

Programuotojas Tautvydas – interneto svetainių-sistemų kūrimas

PriedaiMobiliems.lt – telefonų priedai ir aksesuarai

Draugiškas internetas


Reklama
‡ 1999–2025 © Elektronika.lt | Autoriaus teisės | Privatumo politika | Atsakomybės ribojimas | Reklama | Turinys | Kontaktai LTV.LT - lietuviškų tinklalapių vitrina Valid XHTML 1.0!
Ets2 mods, Ats mods, Beamng drive mods
allmods.net
„MokslasPlius“ – mokslui skirtų svetainių portalas
www.mokslasplius.lt
Optical filters, UV optics, electro optical crystals
www.eksmaoptics.com
LTV.LT – lietuviškų tinklalapių vitrina
www.ltv.lt/technologijos/
Elektroninių parduotuvių optimizavimas „Google“ paieškos sistemai
www.seospiders.lt
Mokslo festivalis „Erdvėlaivis žemė“
www.mokslofestivalis.eu
Reklama


Reklama