Elektronika.lt
 2025 m. gegužės 20 d. Projektas | Reklama | Žinokite | Klausimai | Prisidėkite | Atsiliepimai | Kontaktai
Paieška portale
EN Facebook RSS

 Kas naujo  Katalogas  Parduotuvės  Forumas  Tinklaraščiai
 Pirmas puslapisSąrašas
 NaujienosSąrašas
 StraipsniaiSąrašas
 Vaizdo siužetaiSąrašas
 Nuolaidos, akcijosSąrašas
 Produktų apžvalgosSąrašas
 Naudingi patarimaiSąrašas
 Vykdomi projektaiSąrašas
 - Elektronika, automatika
 - Kompiuterija
 - Telekomunikacijos
 - Organizaciniai
 Schemų archyvasSąrašas
 Teorija, žinynaiSąrašas
 Nuorodų katalogai
 Įvairūs siuntiniai
 Bendravimas
 Skelbimai ir pasiūlymai
 Elektronikos remontas
 Robotų kūrėjų klubas
 RTN žurnalo archyvas






 Verta paskaityti
Gegužės 20 d. 14:20
Kai dingsta ryšys: kodėl svarbus operatorių ir savivaldybių bendradarbiavimas?
Gegužės 20 d. 11:39
KTU tyrėjai kurs dirbtinio intelekto įrankius, padėsiančius plėtoti įtraukųjį ugdymą
Gegužės 20 d. 08:39
Baterijų proveržis iš Azijos: ar Lietuva pasiruošusi naujajai energetikai?
Gegužės 19 d. 20:27
Ar verta mokėti 1000 eurų už kamerą telefone?
Gegužės 19 d. 17:39
„Huawei“ pristatė naujus išmaniuosius įrenginius: daugiau dėmesio sveikatos stebėjimui ir naujoms funkcijoms
Gegužės 19 d. 14:15
KTU profesorius M. Pal: Lietuvos energijos ateitis gali slypėti po žeme (1)
Gegužės 19 d. 11:26
„Sony“ pristato naują triukšmo slopinimo evoliuciją – „WH-1000XM6“
Gegužės 19 d. 08:17
Kai DI tampa komandos nariu: kokių įgūdžių reikės šiandienos lyderiams?
Gegužės 18 d. 20:30
Pamirškite, ką iki šiol žinojote apie išmaniuosius telefonus: šie mitai daro jums meškos paslaugą
Gegužės 18 d. 17:24
50 proc. per metus augantis elektromobilių skaičius diktuoja infrastruktūros pokyčius: nuo kiekybės pereinama prie kokybės
FS25 Tractors
Farming Simulator 25 Mods, FS25 Maps, FS25 Trucks
ETS2 Mods
ETS2 Trucks, ETS2 Bus, Euro Truck Simulator 2 Mods
FS22 Tractors
Farming Simulator 22 Mods, FS22 Maps, FS25 Mods
VAT calculator
VAT number check, What is VAT, How much is VAT
FS25 Mods
FS25 Harvesters, FS25 Tractors Mods, FS25 Maps Mods
Dantų protezavimas
All on 4 implantai,
Endodontija mikroskopu,
Dantų implantacija
FS25 Mods
FS25 Maps, FS25 Cheats, FS25 Install Mods
FS25 Mods
Farming Simulator 25 Mods,
FS25 Maps
ATS Trailers
American Truck Simulator Mods, ATS Trucks, ATS Maps
Football Training Kit
Football Training Equipment, Football Skills, Football Training
Reklama
 Vykdomi projektai » Organizaciniai, planavimo Dalintis | Spausdinti

KTU tyrėjai kurs dirbtinio intelekto įrankius, padėsiančius plėtoti įtraukųjį ugdymą

Publikuota: 2025-05-20 11:39
Tematika: Organizaciniai, planavimo
Vykdytojai: Profesionalai
Inf. šaltinis: Kauno technologijos universitetas

Kauno technologijos universiteto mokslininkai siekia padėti mokytojams geriau suprasti savo mokinių poreikius ir kurti individualizuotas mokymosi galimybes, pasitelkiant dirbtinio intelekto sprendimus.

 Rodyti komentarus (0)
Įvertinimas:  1 2 3 4 5 

Pažangios edukacinės technologijos dar nėra plačiai taikomos Lietuvos mokyklose dėl įvairių infrastruktūros ir žinių trūkumo priežasčių. Šiandien, kai švietimo sistemas visame pasaulyje siekiama pritaikyti kiekvienam mokiniui ir individualizuoti, technologijos tampa ypač svarbios.

Kauno technologijos universiteto (KTU) mokslininkai siekia padėti mokytojams geriau suprasti savo mokinių poreikius ir kurti individualizuotas mokymosi galimybes, pasitelkiant dirbtinio intelekto sprendimus.

KTU doc. dr. L. Daniusevičiūtė-Brazaitė
KTU doc. dr. L. Daniusevičiūtė-Brazaitė

KTU tyrėjų komanda iš Socialinių, humanitarinių mokslų ir menų fakulteto (SHMMF) bei Informatikos fakulteto (IF) kartu su mokytoja eksperte iš Panevėžio Juozo Balčikonio gimnazijos bei užsienio tyrėja iš Bolonijos universiteto (Italija) pradeda vykdyti naują mokslo projektą „Dirbtinis intelektas įtraukiam vyresniųjų klasių mokinių mokymui(si)“. Lietuvos mokyklose – trukdžiai naudotis technologijomis

Mokytojai vis dar susiduria su iššūkiais, trukdančiais naudotis pažangiomis edukacinėmis technologijomis.

„Dažniausiai tai yra susiję su nepakankama mokymo įstaigos infrastruktūra, nepakankamu prieinamo turinio lietuvių kalba ar edukacinių technologijų integravimo į ugdymo procesą žinių stoka. Kartais ir dėl pačių mokytojų požiūrio – kai jiems trūksta pasitikėjimo edukacinių technologijų nauda“, – sako KTU dėstytoja doc. dr. L. Daniusevičiūtė-Brazaitė, tyrėja ir projekto vadovė.

Projektu siekiama skatinti dirbtinio intelekto (DI) integraciją į įtraukųjį švietimą vidurinėse mokyklose. Tai apima ir DI grįstų sprendimų kūrimą ir integraciją. Siekiant stiprinti švietimo inovacijas ir rengti specialistus, gebančius spręsti šiuos iššūkius, KTU Socialinių, humanitarinių mokslų ir menų fakultete pradedama vykdyti nauja bakalauro studijų programa „Edukacinės sistemos“.

Projekte besidarbuojantys mokslininkai pabrėžia, kad labai svarbu užtikrinti reikiamą tiek mokytojų, tiek administracijos profesinį tobulėjimą, kad būtų priimti tinkami sprendimai, susiję su reikalingomis DI priemonėmis klasėse. Ne mažiau svarbus ir gerosios praktikos sklaidos aspektas.

„Reikalingi ne tik į scenarijų analizę orientuoti tyrimai, tačiau ir rezultatų sklaida tarp mokytojų, kad jie galėtų priimti sprendimus, susijusius su tikslingu DI įrankių pasirinkimu ir taikymu klasėje, supratimu, kaip tos priemonės veikia, kokie galimi iššūkiai ir rizikos“, – teigia projekto vadovė ir tyrėja. Sieks įgalinti įtraukųjį švietimą

Pagal Lietuvos Respublikos Švietimo įstatymą, įtraukusis švietimas – tai sistema, leidžianti kiekvienam žmogui tobulėti, ugdyti savo galias ir gebėjimus, gauti reikiamą pagalbą, patirti sėkmę mokymosi, socialinėje, kultūrinėje ir (arba) kitoje veikloje ir nebūti diskriminuojamam dėl įvairovės, švietimo poreikių ir (arba) švietimo pagalbos poreikio.

„Viena vertus, įtraukųjį švietimą skatina idėja apie asmenų teises į švietimą ir tobulėjimą. Kita vertus, tai yra atsakas į pokyčius, kai mokymosi bendruomenės tampa vis įvairesnės. Atsižvelgiant į tai svarbu nustatyti sisteminius ir individualius (kognityvinius, emocinius, epistemologinius, socialinius-etinius) apribojimus, keliančius iššūkius įtraukiajam švietimui“, – teigia doc. dr. L. Daniusevičiūtė-Brazaitė.

Pagrindinės projekto veiklos apima tiek esamus, tiek į ateitį orientuotus DI sprendimus, skirtus įtraukiam ugdymui, analizę iš mokytojų perspektyvos ir egzistuojančių spragų identifikavimą.

Remiantis parengta metodika, bus surengta 10 išsamių individualių interviu su švietimo politikos formuotojais ir 5 fokus grupės diskusijos su švietimo vadovais. Projekto metu bus sukurtas DI įrankių rinkinys, kuris padės mokytojams atpažinti mokinių stipriąsias ir silpnąsias puses bei pasiūlys individualizuotas mokymosi rekomendacijas.

„DI pagrįsti diagnostiniai testai ir pokalbių robotai leis mokytojams geriau suprasti mokinių emocinius, socialinius ir pažintinius poreikius. DI įrankių integravimas į įtraukųjį ugdymą leis suasmeninti mokymosi patirtį, teikti papildomą pagalbą įvairių poreikių turintiems mokiniams“, – sako tyrėja.

Prototipo sistemos kūrimas bus paremtas diagnostiniais testais bei scenarijais su pokalbių robotu, kurie bus individualizuoti pagal mokinių poreikius. Bus pateikiamos personalizuotos mokymo programos rekomendacijos, grįstos individualiais mokymosi profiliais.

Prisidės prie švietimo sistemos pokyčių Lietuvoje

Pasak projekto tyrėjų komandos, vienas svarbiausių uždavinių – sukurti DI paremtą prototipą, skirtą vidurinių mokyklų mokinių mokymui ir mokymuisi suasmeninti.

Prototipas bus integruotas į jau plačiai vidurinėse ir aukštosiose mokyklose naudojamą „Moodle“ mokymosi platformą, todėl diegimas bus paprastas ir prieinamas daugeliui Lietuvos mokyklų. Tai padės užtikrinti vienodas mokymosi galimybes visiems. Mokytojams bus pateikti praktiniai įrankiai ir metodikos, kaip taikyti DI įrankius klasėje – tai turėtų palengvinti ugdymo procesą ir padidinti jo efektyvumą. Taip pat bus pateiktos rekomendacijas politikos formuotojams ir mokyklų vadovams, kurios padės priimti sprendimus dėl įtraukiojo ugdymo plėtros.

„Tikimasi, kad projektas skatins įtraukiojo ugdymo plėtrą Lietuvoje, ir bus pavyzdys, kaip taikomi DI sprendimai gali prisidėti prie geresnių mokymosi rezultatų visiems mokiniams. Tai prisidės prie įtraukaus ugdymo vidurinėse mokyklose sėkmingos politikos įgyvendinimo, galiausiai praktinės naudos mokytojams, moksleiviams, jų tėvams ir visai visuomenei“, – sako doc. dr. L. Daniusevičiūtė-Brazaitė.

Minimas projektas, vykdomas 2025–2028 m., yra finansuojamas Lietuvos mokslo tarybos, edukologijos tyrimų proveržio programos lėšomis. Projekto Nr. 10-044-P-0001 / P-EDU-23-6. Projekto pavadinimas: „Dirbtinis intelektas įtraukiam vyresniųjų klasių mokinių mokymui(si)“. Projekto vadovė: doc. dr. L. Daniusevičiūtė-Brazaitė.




Draudžiama platinti, skelbti, kopijuoti
informaciją su nurodyta autoriaus teisių žyma be redakcijos sutikimo.

Global electronic components distributor – Allicdata Electronics

Electronic component supply – „Eurodis Electronics“

LOKMITA – įvairi matavimo, testavimo, analizės ir litavimo produkcija

Full feature custom PCB prototype service

Sveiki ir ekologiški maisto produktai

Mokslo festivalis „Erdvėlaivis Žemė

LTV.LT - lietuviškų tinklalapių vitrina

„Konstanta 42“

„Mokslo sriuba“

www.matuok.lt - Interneto spartos matavimo sistema

www.esaugumas.lt – apsaugok savo kompiuterį!

PriedaiMobiliems.lt – telefonų priedai ir aksesuarai

Draugiškas internetas


Reklama
‡ 1999–2025 © Elektronika.lt | Autoriaus teisės | Privatumo politika | Atsakomybės ribojimas | Reklama | Turinys | Kontaktai LTV.LT - lietuviškų tinklalapių vitrina Valid XHTML 1.0!
Script hook v, Openiv, Menyoo
gta5mod.net
„MokslasPlius“ – mokslui skirtų svetainių portalas
www.mokslasplius.lt
Optical filters, UV optics, electro optical crystals
www.eksmaoptics.com
LTV.LT – lietuviškų tinklalapių vitrina
www.ltv.lt/technologijos/
Elektroninių parduotuvių optimizavimas „Google“ paieškos sistemai
www.seospiders.lt
FS22 mods, Farming simulator 22 mods,
FS22 maps

fs22.com
Reklama


Reklama