Elektronika.lt
 2025 m. rugsėjo 14 d. Projektas | Reklama | Žinokite | Klausimai | Prisidėkite | Atsiliepimai | Kontaktai
Paieška portale
EN Facebook RSS

 Kas naujo  Katalogas  Parduotuvės  Forumas  Tinklaraščiai
 Pirmas puslapisSąrašas
 NaujienosSąrašas
 - Elektronika, technika
 - Kompiuterija
 - Telekomunikacijos
 - Verslo naujienos
 - Įvykiai, renginiai
 - Švietimas, studijos
 - Mokslo naujienos
 - Portalo naujienos
 StraipsniaiSąrašas
 Vaizdo siužetaiSąrašas
 Nuolaidos, akcijosSąrašas
 Produktų apžvalgosSąrašas
 Naudingi patarimaiSąrašas
 Vykdomi projektaiSąrašas
 Schemų archyvasSąrašas
 Teorija, žinynaiSąrašas
 Nuorodų katalogai
 Įvairūs siuntiniai
 Bendravimas
 Skelbimai ir pasiūlymai
 Elektronikos remontas
 Robotų kūrėjų klubas
 RTN žurnalo archyvas






 Verta paskaityti
Rugsėjo 13 d. 20:29
Skandalingas Europos Sąjungos planas: nauji planai kelia grėsmę gamintojams ir šimtams tūkstančių darbuotojų
Rugsėjo 13 d. 17:31
„Garmin“ pristato išmanius sprendimus dviračių entuziastams ir profesionalams
Rugsėjo 13 d. 14:28
Kai automobilių savybes lemia nebe geležis: kokios perspektyvos laukia vairuotojų?
Rugsėjo 13 d. 11:46
Skaitmeninis pasaulis kiekvienam: bibliotekų žemėlapyje – projekto „Nė vienas nėra pamirštas“ mokymai
Rugsėjo 13 d. 08:12
„CUPRA“ Miuncheno parodoje: pirmasis žvilgsnis į „Raval“ ir pasaulinė „Tindaya“ premjera
Rugsėjo 12 d. 20:39
„Google“ ir NASA suvienijo jėgas: kuriamas dirbtinio intelekto sprendimas, kuris gelbės astronautus
Rugsėjo 12 d. 17:56
Kai technologijos susitinka su žmonėmis: kodėl gynybos stiprybę lemia ne vien ginklai (2)
Rugsėjo 12 d. 14:31
Keliauti pajūryje – dar patogiau ir tvariau: kursuoja elektriniai autobusai
Rugsėjo 12 d. 11:18
Vaikų apsauga ar orveliška kontrolė: kas slypi už „Chat Control" reglamento?
Rugsėjo 12 d. 08:11
„Mercedes-Benz“ pristatė naujos kartos savo populiariausią modelį
FS25 Tractors
Farming Simulator 25 Mods, FS25 Maps, FS25 Trucks
ETS2 Mods
ETS2 Trucks, ETS2 Bus, Euro Truck Simulator 2 Mods
FS22 Tractors
Farming Simulator 22 Mods, FS22 Maps, FS25 Mods
VAT calculator
VAT number check, What is VAT, How much is VAT
Dantų protezavimas
All on 4 implantai,
Endodontija mikroskopu,
Dantų implantacija
FS25 Mods
FS25 Maps, FS25 Cheats, FS25 Install Mods
FS25 Mods
Farming Simulator 25 Mods,
FS25 Maps
ATS Trailers
American Truck Simulator Mods, ATS Trucks, ATS Maps
Fun football drills
Football Training Equipment, Defending drills football, Kids football training kit
Reklama
 Naujienos » Mokslo naujienos Ankstesnė naujiena | Sekanti naujiena | Dalintis | Spausdinti

VGTU mokslininkas: eismo įvykių skaičių įmanoma sumažinti 20 proc.

Publikuota: 2014-11-27 21:17
Tematika: Mokslo naujienos
Inf. šaltinis: Pranešimas žiniasklaidai

Pastaruoju metu pagausėjus eismo įvykių, kuriose gyvybę prarado ar buvo sunkiai sužaloti pėstieji bei dviratininkai, visuomenėje vėl kyla diskusijos, kaip būtų galima pagerinti situaciją keliuose. Į jas įsitraukia ir mokslininkai – Vilniaus Gedimino technikos universiteto (VGTU) docentas Saugirdas Pukalskas sako, kad pradėjus griežčiau vertinti tiek jaunus, tiek jau patyrusius vairuotojus bei priėmus naujas perėjų įrengimo taisykles, eismo įvykių skaičių būtų galima ženkliai sumažinti.

VGTU mokslininkas: eismo įvykių skaičių įmanoma sumažinti 20 proc.

Kaip vieną didžiausių problemų VGTU Transporto inžinerijos fakulteto Automobilių transporto katedros vedėjas doc. dr. Saugirdas Pukalskas išskiria prastą eismo dalyvių kultūrą. Jo teigimu, asmenys, dažnai patenkantys į eismo įvykius, turėtų būti tiriami specialiais psichofiziologinių tyrimų metodais – įvertinamas jų charakterio tipas, paprastoji ir sudėtingoji reakcijos, regėjimas dieną ir naktį, judesių koordinacija, sugebėjimas įvertinti greitį, saugų atstumą ir kt. Tokie ar panašūs tyrimai dažnai atliekami autobusų ar vilkikų vairuotojams Prancūzijoje, JAV, Vokietijoje, Italijoje bei Lenkijoje.

„Moksliniais tyrimais nustatyta, kad 8 proc. vairuotojų nesugeba tinkamai vairuoti – jie būna nedrausmingi, neatsargūs, stokoja savitvardos ir pasirengimo, jaučiasi esą nebaudžiami. Draudimas vairuoti to nesugebantiems asmenims leistų sumažinti eismo įvykių skaičių apie 20 proc.“, – teigia VGTU docentas. VGTU Automobilių transporto katedroje veikia Eismo dalyvių psichofiziologijos laboratorija, siūlanti vairuotojams kvalifikacijos kėlimo kursus bei galinti patikrinti vairuotojų tinkamumą šiai veiklai – čia tiriama žmonių reakcija, regėjimas, pusiausvyra ir koordinacija įvairiomis eismo sąlygomis. Pasiruošimą įvairioms situacijoms, galinčioms iškilti kelyje, eksperto nuomone, reikėtų pradėti dar mokymosi vairuoti etape. Viena iš priemonių, galinčių padėti tai padaryti – simuliatorius. Jis ne tik suteikia pirminį suvokimą apie vairavimą, bet ir leidžia imituoti įvairias eismo sąlygas – lietų, sniegą, plikledį, ribotą matomumą, ar avarines situacijas. Taip pakeičiant dalį mokymų aikštelėse ar net kelyje (gatvėje) būtų galima analizuoti padarytas klaidas ir įsisavinti pagrindines vairavimo taisykles. Tokia praktika jau taikoma Prancūzijoje, ją S. Pukalskas siūlytų įteisinti ir Lietuvoje.

Kita didelė problema šalies keliuose – eismo įvykių pėsčiųjų perėjose skaičius. Lietuvos kelių policijos tarnybos pateikiami statistikos duomenys rodo, kad 2013 m. perėjose įvyko 1,5 karto daugiau eismo įvykių negu 2010-aisiais – t. y. 596. Beveik tiek pat išaugo ir nukentėjusiųjų skaičius – 2013 m. jis viršijo 600. Žuvusiųjų tokios rūšies eismo įvykiuose skaičius pastaruosius trejus metus išlieka gana stabilus – apie 19 žmonių kasmet.

Saugirdo Pukalsko nuomone, šią kraupią statistiką būtų galima smarkiai pagerinti išsamiai analizuojant eismo įvykius, identifikuojant jų priežastis ir pagal gautas išvadas rengiant Saugaus eismo plėtros programą numatyti tinkamiausias saugaus eismo priemones, padėsiančias išvengti kitų panašių atsitikimų.

„Lietuvos automobilių kelių direkcija yra parengusi inžinerinių saugaus eismo priemonių projektavimo ir naudojimo rekomendacijas. Norint išvengti didesnio skaudžių nelaimių skaičiaus, reikėtų jas padaryti privalomomis taisyklėmis. Tuomet gyvenvietėse bei miestuose įrenginėjant ar pertvarkant perėjas jose atsirastų inžinerinių saugaus eismo priemonių, priverčiančių vairuotojus sulėtinti automobilį. Taip būtų galima išvengti pasikartojančių nelaimių, kylančių dėl to, kad vairuotojas laiku nepastebėjo pėsčiojo ir nesumažino greičio“, – teigia S. Pukalskas.

Savo pasiūlymus mokslininkas pateikė praėjusią savaitę Seime surengtoje konferencijoje „Saugaus eismo politika: ką dar galime nuveikti užkertant „karą“ keliuose“. Jis skaitė pranešimą „Eismo saugumo gerinimo galimybės“.


Draudžiama platinti, skelbti, kopijuoti informaciją su
nurodyta autoriaus teisių žyma be redakcijos sutikimo.

 Rodyti komentarus (4)
Vardas:    El. paštas:   (nebūtinas)
Pakartokite kodą: 
  Apsaugos kodas: 
 
Komentarus rašo lankytojai. Komentarai nėra redaguojami ar patikrinami, jų turinys neatspindi redakcijos nuomonės. Redakcija pasilieka teisę pašalinti pasisakymus, kurie pažeidžia įstatymus, reklamuoja, yra nekultūringi arba nesusiję su tema. Pastebėjus nusižengimus, prašome mums pranešti. Jei nurodomas el. pašto adresas, jis matomas viešai. Patvirtindami komentaro įrašymą, kartu patvirtinate, jog esate susipažinęs su portalo privatumo politika ir su ja sutinkate.
Mikroskopinė revoliucija: kaip lazeriai pavertė volframą galingiausiu saulės energijos sugėrėju

Mokslininkai jau daugelį metų ieško būdų, kaip pagerinti saulės energijos panaudojimą. Dažniausiai kalbame apie tradicinius saulės baterijų modulius, kurie tiesiogiai paverčia šviesą elektra. Tačiau egzistuoja ir kita technologija, tai saulės termoelektriniai generatoriai.

Revoliucija baterijų rinkoje: netrukus nebereikės rinktis tarp greičio ir ilgaamžiškumo, sprendimas žada abu

Greitas įrenginių įkrovimas jau daugelį metų kelia diskusijas. Vartotojai nori kuo trumpesnio įkrovimo laiko, tačiau tai dažnai reiškia trumpesnį baterijos tarnavimo laiką. Šis kompromisas tapo galvosūkiu inžinieriams, kurie stengiasi rasti sprendimą, leidžiantį pasiekti abu tikslus vienu metu.

Pademonstruotas neįtikėtinai mažas smuikas: šio muzikos instrumento nepamatysite plika akimi

Mokslas nuolat stebina naujais pasiekimais, kurie kartais atrodo lyg iš fantastikos srities. Šį kartą tyrėjai iš Loughborough universiteto sukūrė itin neįprastą eksperimentą, pademonstravusį ne tik technologines galimybes, bet ir naują požiūrį į ateities tyrimus.

2025 m. rugsėjis
2025-09-09 21:25
Marsas turi kietąjį branduolį
2025-09-09 16:15
Spalio konferencijoje – pasaulinio lygio ekspertai iš Masačusetso technologijos instituto ir Lietuvos
2025-09-09 12:11
Netikėtas triukas iš Japonijos: šiame virtualios realybės žaidime slypi sprendimas regėjimui gerinti
2025-09-08 20:20
Saulės žybsniai karštesni nei manyta
2025-09-06 18:04
Naujas algoritmas keičia žaidimo taisykles: elektromobilių baterijų likutis bus tikslus kaip niekada
2025-09-06 15:53
Neįtikėtinas NASA mokslininkų atradimas: dar viena Marso mįslė, gimusi tarp vėjo, laiko ir vaizduotės
2025-09-06 12:18
Giliai po jūra aptiktas rekordinės energijos „vaiduoklis“ iš kosmoso
2025-09-05 18:17
NASA pagerino „Curiosity“ marsaeigį: dabar gali vienu metu atlikti kelias užduotis ir net taupyti energiją
2025-09-05 15:34
Dirbtinio intelekto revoliucija medicinoje: iš jūsų balso gali atpažinti gerklų vėžį dar prieš oficialią diagnozę
2025-09-05 13:25
Gausybė naujų gravitacinių bangų atradimų
2025-09-04 07:14
Chaotiška Marso mantija
2025-09-03 13:23
Metalų išgavimas iš Marso regolito
Daugiau...Paieška archyve

Global electronic components distributor – Allicdata Electronics

Electronic component supply – „Eurodis Electronics“

LOKMITA – įvairi matavimo, testavimo, analizės ir litavimo produkcija

Full feature custom PCB prototype service

Sveiki ir ekologiški maisto produktai

Mokslo festivalis „Erdvėlaivis Žemė

LTV.LT - lietuviškų tinklalapių vitrina

„Konstanta 42“

„Mokslo sriuba“

www.matuok.lt - Interneto spartos matavimo sistema

Programuotojas Tautvydas – interneto svetainių-sistemų kūrimas

PriedaiMobiliems.lt – telefonų priedai ir aksesuarai

Draugiškas internetas


Reklama
‡ 1999–2025 © Elektronika.lt | Autoriaus teisės | Privatumo politika | Atsakomybės ribojimas | Reklama | Turinys | Kontaktai LTV.LT - lietuviškų tinklalapių vitrina Valid XHTML 1.0!
Ets2 mods, Ats mods, Beamng drive mods
allmods.net
„MokslasPlius“ – mokslui skirtų svetainių portalas
www.mokslasplius.lt
Optical filters, UV optics, electro optical crystals
www.eksmaoptics.com
LTV.LT – lietuviškų tinklalapių vitrina
www.ltv.lt/technologijos/
Elektroninių parduotuvių optimizavimas „Google“ paieškos sistemai
www.seospiders.lt
FS22 mods, Farming simulator 22 mods,
FS22 maps

fs22.com
Reklama


Reklama