Elektronika.lt
 2025 m. liepos 26 d. Projektas | Reklama | Žinokite | Klausimai | Prisidėkite | Atsiliepimai | Kontaktai
Paieška portale
EN Facebook RSS

 Kas naujo  Katalogas  Parduotuvės  Forumas  Tinklaraščiai
 Pirmas puslapisSąrašas
 NaujienosSąrašas
 - Elektronika, technika
 - Kompiuterija
 - Telekomunikacijos
 - Verslo naujienos
 - Įvykiai, renginiai
 - Švietimas, studijos
 - Mokslo naujienos
 - Portalo naujienos
 StraipsniaiSąrašas
 Vaizdo siužetaiSąrašas
 Nuolaidos, akcijosSąrašas
 Produktų apžvalgosSąrašas
 Naudingi patarimaiSąrašas
 Vykdomi projektaiSąrašas
 Schemų archyvasSąrašas
 Teorija, žinynaiSąrašas
 Nuorodų katalogai
 Įvairūs siuntiniai
 Bendravimas
 Skelbimai ir pasiūlymai
 Elektronikos remontas
 Robotų kūrėjų klubas
 RTN žurnalo archyvas






 Verta paskaityti
Liepos 26 d. 11:09
Vienaragio sėkmės receptas: lengvai įdiegiamos technologijos ir privatus ankstyvas finansavimas
Liepos 26 d. 08:55
A. Paulauskaitė-Tarasevičienė: „Neužtenka turėti DI – reikia suprasti, kaip jis veikia ir kam jis tarnauja“
Liepos 25 d. 20:34
„Tesla“ keičia žaidimo taisykles: jau ruošia gerokai pigesnes ir saugesnes elektromobilių baterijas
Liepos 25 d. 17:31
DI išmano, bet žmogus sprendžia – ko iš tiesų reikia šiuolaikiniam marketingo specialistui?
Liepos 25 d. 14:24
Už virtualių girių, už skaitmeninių kalnų: kaip su vaikais kalbėtis apie pavojus internete?
Liepos 25 d. 11:39
Žaibai ir telefonas: kaip iš tikrųjų elgtis, kai dangus grūmoja?
Liepos 25 d. 08:38
Ekspertai: sparčiai auga gaisrų rizika dėl netinkamo ličio jonų baterijų naudojimo
Liepos 24 d. 20:24
Milijardai žmonių turės rimtų problemų: atnaujinkite savo interneto naršyklės nustatymus
Liepos 24 d. 17:11
Lietuvos statistika: vyresnio amžiaus žmonės vis dažniau apsiperka per socialinius tinklus
Liepos 24 d. 14:37
Elektrifikacijos nepaliesta niša: kodėl pikapai vis dar dyzeliniai?
FS25 Tractors
Farming Simulator 25 Mods, FS25 Maps, FS25 Trucks
ETS2 Mods
ETS2 Trucks, ETS2 Bus, Euro Truck Simulator 2 Mods
FS22 Tractors
Farming Simulator 22 Mods, FS22 Maps, FS25 Mods
VAT calculator
VAT number check, What is VAT, How much is VAT
FS25 Mods
FS25 Harvesters, FS25 Tractors Mods, FS25 Maps Mods
Dantų protezavimas
All on 4 implantai,
Endodontija mikroskopu,
Dantų implantacija
FS25 Mods
FS25 Maps, FS25 Cheats, FS25 Install Mods
FS25 Mods
Farming Simulator 25 Mods,
FS25 Maps
ATS Trailers
American Truck Simulator Mods, ATS Trucks, ATS Maps
Football Training Kit
Football Training Equipment, Football Skills, Football Training
Reklama
 Naujienos » Mokslo naujienos Ankstesnė naujiena | Sekanti naujiena | Dalintis | Spausdinti

Naujas gamybos procesas leis statyti aukštesnius vėjo jėgainių bokštus

Publikuota: 2014-11-18 08:10
Tematika: Mokslo naujienos
Aut. teisės: ©MokslasPlius.lt
Inf. šaltinis: MokslasPlius.lt

Masačusetso technologijos instituto (Massachusetts Institute of Technology, MIT) inžinieriai sukūrė gamybos procesą aukštesniems vėjo jėgainių bokštams statyti, pasinaudoję tradicine vamzdžių gamybos technologija.

Vėjo jėgaines paprastai stengiamasi iškelti kuo aukščiau, kad būtų galima pagaminti daugiau energijos – kuo aukščiau nuo Žemės paviršiaus, tuo stipresni vėjai pučia.

Bet tai nėra paprasta, o dažnai ir neįmanoma, tiek dėl išaugančios kainos, tiek ir dėl stambiagabaričių krovinių transportavimo apribojimų.

Tačiau grupė Masačusetso technologijos instituto inžinierių pasiūlė sprendimą – pasinaudoti vadinama metalo spiralinio virinimo technologija, kuri jau seniai taikoma didelio skersmens vamzdžių gamyboje.

Tokioje gamybos linijoje plieno lakštai yra paduodami į specialią lenkimo mašiną, kuri juos susuka į spiralę ir suvirina briaunas.

Pasiūlyta technologija yra kiek patobulinta – mašina gali lenkti metalo lakštus į kūgio formą, taip metalo konstrukciją padarant atsparesne ir tinkama vėjo energijos generatoriams statyti.

Kas svarbiausia, gamyba gali vykti toje vietoje, kur turi stovėti bokštas. Kaip teigia autoriai, sistema yra labai automatizuota, ir naudoja tik vieną dešimtąją dalį darbo jėgos, kurios reiktų tradicinės statybos metu. Taip pat visam bokštui naudojamas tik metalas, vietoj įprastinio betono.

Tokie bokštai gali būti aukštesni nei 130 metrų aukščio. Vertinama, kad priklausomai nuo vietovės, tokiame aukštyje vėjas gali būti iki 50 procentų stipresnis nei netoli paviršiaus, ypač jei vietovė yra apaugusi medžiais, o generatorius, esantis 150 metrų aukštyje, gali gaminti nuo 10 iki 50 procentų daugiau elektros, palyginti su dažnai vėjo pramonėje naudojamais 80 metrų aukščio bokštais.

MIT inžinieriai jau sukūrė ir įmonę, „Keystone Tower Systems“, kuri ėmėsi komercializuoti šią technologiją.

Naujas gamybos procesas leis statyti aukštesnius vėjo jėgainių bokštus

Gamybos procese trapecijos formos plieno lakštai automatinio virinimo mašina yra lenkiami į kūgio formą ir jų briaunos suvirinamos. Tai pat lakštų galai yra suvirinami, todėl į gamybos aikštelę pakanka pristatyti santykinai nedidelių išmatavimų lakštus. Tame ir slypi pagrindinis šios technologijos privalumas – paprastai žemės transportu galima gabenti apie 5 metrų skersmens vėjo bokštų detales, todėl dažniausiai šiuolaikiniai 2–3 megavatų generatoriai yra statomi ant 80–90 aukščio bokštų, kurių pagrindas ir yra tokio skersmens.

Aukštesniems, apie 150 metrų aukščio bokštams statyti papildomai pagrindui sutvirtinti reikia apie 1000 tonų betono arba 100 tonų plieno konstrukcijų.

Pavyzdžiui, norint, kad bokštas būtų 160 metrų aukščio, jo diametras apačioje turi būti bent 6 metrų skersmens. Pagaminus tokio dydžio plieno konstrukciją gamykloje, būtų labai sudėtinga ir brangu ją pristatyti į vietą ir surinkti.

„Keystone Tower Systems“ siūlo gamybos liniją galima tiesiog atvežti į reikiamą vietą, taip pat pristatyti reikiama forma išpjautus plieno lakštus ir per kelias dienas pagaminti norimo aukščio plieninį vėjo jėgainės bokštą.

Dabar kompanija kartu su Danijos vėjo turbinų gamintoju „Vestas Wind Systems“ kuria pirmąją tokią bokštų statybos mašiną.


Draudžiama platinti, skelbti, kopijuoti informaciją su
nurodyta autoriaus teisių žyma be redakcijos sutikimo.

 Rodyti komentarus (0)
Vardas:    El. paštas:   (nebūtinas)
Pakartokite kodą: 
  Apsaugos kodas: 
 
Komentarus rašo lankytojai. Komentarai nėra redaguojami ar patikrinami, jų turinys neatspindi redakcijos nuomonės. Redakcija pasilieka teisę pašalinti pasisakymus, kurie pažeidžia įstatymus, reklamuoja, yra nekultūringi arba nesusiję su tema. Pastebėjus nusižengimus, prašome mums pranešti. Jei nurodomas el. pašto adresas, jis matomas viešai. Patvirtindami komentaro įrašymą, kartu patvirtinate, jog esate susipažinęs su portalo privatumo politika ir su ja sutinkate.
Daugelį žmonių elektromobiliai vemt verčia, ir mokslininkai rado tam paaiškinimą

Didėjant elektromobilių pardavimams ir jų savininkų bei keleivių skaičiui, vis dažniau girdima skundų dėl jūros ligos simptomų važiuojant šiais naujos klasės transporto priemonėmis. Ekologiškų transporto priemonių salonuose žmones, nesvarbu, ar jie keleiviai, ar vairuotojai, pradeda pykinti iki vėmimo. Tam rado mokslinį paaiškinimą.

Didelės pamušto asteroido skeveldros

2022 metais NASA zondas DART tyčia atsitrenkė į asteroidą Dimorfą; taip buvo bandoma pakeisti jo orbitą aplink didesnį asteroidą Didymą. Tai buvo pirmasis bandymas praktiškai išbandyti asteroidų nukreipimo technologiją. Smūgis tikslą pasiekė – Dimorfo orbitos periodas sutrumpėjo maždaug 33 minutėmis. Tačiau pats susidūrimas paskleidė ir gausybę nuolaužų, kurių elgseną tyrėjai vis dar analizuoja.

Supernovų modeliavimas dirbtiniu intelektu

Sprogdamos žvaigždės išskiria milžiniškus energijos kiekius, paskleidžia sunkių cheminių elementų ir dulkių, kurie padeda kontroliuoti naujų žvaigždžių formavimąsi. Visi šie procesai trunka nuo tūkstančių iki milijonų metų ir dar ilgiau, tad mokslininkai juos tiria naudodami kompiuterinius modelius.

2025 m. liepa
2025-07-22 09:28
Dirbtinis intelektas pranoko gydytojus? Naujausias įrankis atpažįsta demenciją vos per kelias minutes
2025-07-20 16:40
Gyvybės nebuvimo Marse priežastis
2025-07-19 16:46
Saulės audros galingumo paaiškinimas
2025-07-13 14:17
Mokslininkų tyrimas nustebino: dirbtinis intelektas kalbas perpranta geriau nei žmogus?
2025-07-13 06:33
Matematikų proveržis: atrado būdą spręsti lygtis, kurios šimtus metų buvo neišsprendžiamos
2025-07-10 12:33
Naujas Kinijoje sukurtas lazeris gąsdina visą pasaulį: telpa į lagaminą ir gali veikti bet kokiomis sąlygomis
2025-07-09 18:49
Australai išrado pigesnę nei ličio bateriją: ji yra ne tik saugesnė, bet ir tarnauja ilgiau ir veikia galingiau
2025-07-04 15:34
Dirbtinis intelektas gali sukurti žmonijos sunaikinimo planą
2025-07-02 16:38
Marso jonosferos stebėjimai
2025 m. birželis
2025-06-30 13:51
Neutroninių žvaigždžių susiliejimo modelis
2025-06-30 07:26
KTU profesorius ragina Baltijos šalis imtis veiksmų dėl kvantiniu saugumu užtikrinamos tapatybės
2025-06-29 18:18
Detalūs Saulės mikrožybsnio stebėjimai
Daugiau...Paieška archyve

Global electronic components distributor – Allicdata Electronics

Electronic component supply – „Eurodis Electronics“

LOKMITA – įvairi matavimo, testavimo, analizės ir litavimo produkcija

Full feature custom PCB prototype service

Sveiki ir ekologiški maisto produktai

Mokslo festivalis „Erdvėlaivis Žemė

LTV.LT - lietuviškų tinklalapių vitrina

„Konstanta 42“

„Mokslo sriuba“

www.matuok.lt - Interneto spartos matavimo sistema

Programuotojas Tautvydas – interneto svetainių-sistemų kūrimas

PriedaiMobiliems.lt – telefonų priedai ir aksesuarai

Draugiškas internetas


Reklama
‡ 1999–2025 © Elektronika.lt | Autoriaus teisės | Privatumo politika | Atsakomybės ribojimas | Reklama | Turinys | Kontaktai LTV.LT - lietuviškų tinklalapių vitrina Valid XHTML 1.0!
Ets2 mods, Ats mods, Beamng drive mods
allmods.net
„MokslasPlius“ – mokslui skirtų svetainių portalas
www.mokslasplius.lt
Optical filters, UV optics, electro optical crystals
www.eksmaoptics.com
LTV.LT – lietuviškų tinklalapių vitrina
www.ltv.lt/technologijos/
Elektroninių parduotuvių optimizavimas „Google“ paieškos sistemai
www.seospiders.lt
FS22 mods, Farming simulator 22 mods,
FS22 maps

fs22.com
Reklama


Reklama