2022 m. spalio 1 d. Projektas | Reklama | Žinokite | Klausimai | Prisidėkite | Atsiliepimai | Kontaktai

Rugsėjo 30 d. 20:25
Vienas nustatymas leis rečiau įkrauti „iPhone“ telefoną
Rugsėjo 30 d. 18:39
Apklausa: du iš trijų Lietuvos gyventojų rinktųsi saulės energiją, nes ji padėtų sutaupyti
Rugsėjo 30 d. 16:31
Lietuvoje debiutavo antrosios kartos „Kia Niro“
Rugsėjo 30 d. 14:33
Mygtukinių telefonų parduodama tūkstančiais. Kodėl jie nepraranda populiarumo?
Rugsėjo 30 d. 12:21
Atstumo iki durų nustatymas ir į tekstą verčiama kalba: ką neįgaliesiems siūlo naujosios „iOS 16“ ir „Android 13“?
Rugsėjo 30 d. 10:16
Elektronikos atliekų Lietuvoje vis daugėja: 3 būdai sumažinti jų kiekį
Rugsėjo 30 d. 08:20
Neuromokslininkė: išmokti galime viską, svarbu žinoti, kaip mokytis
Rugsėjo 29 d. 20:31
Su 5G ryšiu duomenų sunaudojimas augs net 400 proc. – ką dėl to darys telekomunikacijų bendrovės? (1)
Rugsėjo 29 d. 18:40
Transporto sektorius – ant svarbių pokyčių slenksčio: išmušė elektros ir skaitmeninės erdvės valanda
Rugsėjo 29 d. 16:30
Pirmasis toks įvykis istorijoje: NASA sudaužė erdvėlaivį į asteroidą, kad pakreiptų jo trajektoriją
FS19 Courseplay, FS19 Maps, FS19 Seasons
Farming Simulator 19 Mods, FS 22 Maps, FS22 Mods
FS22 Mapy
Farming Simulator 19 mody, FS22 Tractor, FS22 Mods
Sims 4 cheats, Sims 4 money cheat, Sims 4 careers
Lastenvaunut
Turvaistuin, Matkarattaat, Lasten vaatteet
Paskola internetu
Vartojimo paskola, paskola automobiliui, paskola būsto remontui
FS22 Map mods
Farming simulator 22 mods, FS22 Harvesters, FS22 Seasons
Rinkiniai tėvams
8 mėnesių kūdikis, 6 mėnesių kūdikis, 2 mėnesių kūdikis

NASA praneša apie nelaimę: pažeistas milijardus kainavęs James Webb teleskopas

Publikuota: 2022-07-21 21:07
Aut. teisės: ©Technologijos.lt
Inf. šaltinis: Technologijos.lt

NASA dar nežino, kiek mikrometeoritų smūgiai paveiks observatorijos veiklą ir ar ji galės tęstis 20 metų.

© NASA

James Webb kosminis teleskopas jau oficialiai pradėjo savo darbą kosmose 1,5 mln. km atstumu nuo Žemės. Pagrindinė jo užduotis – pamatyti ankstyviausias žvaigždes ir galaktikas mūsų visatoje ir padėti mokslininkams atsakyti į „kosminius“ klausimus, kurie vis dar lieka neatsakyti. Tačiau Webb teleskopo „gyvybei“ grėsmę kelia tokios kosminės uolienos kaip mikrometeoritai. Jie gali būti gana maži, dulkių dydžio arba gali būti tikrai grėsmingi, daug didesnio dydžio akmenys. Būtent toks mikrometeoritas atsitrenkė į vieną iš pagrindinio veidrodžio segmentų ir padarė jam didelę žalą, praneša „Space“.

Visą pasiruošimo darbui laiką, o tai truko šešis mėnesius, į pagrindinį 6,5 m skersmens Webb teleskopo veidrodį kartą per mėnesį krisdavo nedideli kosminiai akmenukai – mikrometeoritai.

Remiantis NASA ataskaita, ši kosminė uola buvo daug didesnė, nei parodė galimų teleskopų susidūrimų su tokiais objektais modeliavimas. Kosmoso agentūra paskelbė pagrindinio Webb teleskopo veidrodžio nuotrauką, kurioje matyti smūgio pasekmės.

Kairėje pusėje yra numatoma pagrindinio Webb teleskopo veidrodžio būsena, o dešinėje – veidrodžio būsena po to, kai vieną iš 18 segmentų sugadino mikrometeoritas.

© NASA

Ataskaitoje teigiama, kad observatorijai padaryta žala buvo didesnė, nei tikėjosi mokslininkai. Dabar NASA bando nuspėti, kaip tokios kosminės uolienos gali paveikti Webb teleskopo veikimą ir ar jis galės dirbti kosmose planuojamus 20 metų.

Nepaisant to, kad vieno iš pagrindinio veidrodžio segmentų pažeidimas neturėjo didelės įtakos viso teleskopo veikimui ir pagrindinis veidrodis atlieka savo funkcijas, mokslininkai vis dar negali tiksliai pasakyti, kas teleskopui nutiks ateityje, jei į jį atsitrenks didesni mikrometeoritai.

Atsitiktiniai mikrometeoritų susidūrimai su Hablo kosminiu teleskopu ir net su TKS nesutrukdė jiems tęsti savo darbo kosmose kelis dešimtmečius. Tačiau problema ta, kad Hablas ir orbitinė stotis yra netoli Žemės esančioje erdvėje, o Webb teleskopas yra daug toliau nuo Žemės, kur didesnė tikimybė atsitiktiniams mikrometeoritų smūgiams.

NASA išsiaiškino, kad panaši mikrometeoritų grėsmė Webb teleskopui kils kiekvieną mėnesį. Tačiau mokslininkai jau sulygiavo veidrodžio segmentus po kito smūgio ir mano, kad tokiu būdu jie galės juos dar labiau perkonfigūruoti.

Tačiau viskas priklauso nuo kosminės uolienos, kuri kas mėnesį gali susidurti su Webb teleskopu, dydžio. Remiantis ankstesniais modeliais, didelės uolos gali atsitrenkti į teleskopą ne dažniau kaip kartą per kelerius metus. Tačiau mokslininkai dar nėra tikri dėl tokių prognozių tikslumo.

Kol kas mokslininkai vieną iš šios problemos sprendimo būdų mato manevrus, kuriais šiek tiek keičiama kosminės observatorijos skrydžio trajektorija, siekiant išvengti pavojingų grėsmių. Juk mikrometeoritų skrydžio greitis gali siekti 1000 m/s. Ir jei tai yra pakankamai didelis mikrometeoritas, jis gali padaryti didelę žalą pagrindiniam Webb veidrodžiui.

Iki šiol preliminarūs modeliavimai parodė, kad didelės kosminės uolienos, kurias paliko sugrįžtanti Halio kometa, gali kelti rimtą grėsmę Webb teleskopui 2023 ir 2024 m.

Komentarus rašo lankytojai. Komentarai nėra redaguojami ar patikrinami, jų turinys neatspindi redakcijos nuomonės. Redakcija pasilieka teisę pašalinti pasisakymus, kurie pažeidžia įstatymus, reklamuoja, yra nekultūringi arba nesusiję su tema. Pastebėjus nusižengimus, prašome mums pranešti. Jei nurodomas el. pašto adresas, jis matomas viešai. Patvirtindami komentaro įrašymą, kartu patvirtinate, jog esate susipažinęs su portalo privatumo politika ir su ja sutinkate.
„Šios technologijos sukūrimas reikš žmonijos pabaigą“: ar dar galime ką nors padaryti?

„Google Deepmind“ ir Oksfordo universiteto mokslininkai padarė išvadą, kad itin protingo DI sukūrimas reikštų žmonijos pabaigą. Šį liūdną scenarijų pastaruoju metu prognozuoja vis daugiau tyrinėtojų.

Kai kuriose planetose lyja deimantais – netgi dažniau, nei buvo manyta

Spėjama, kad kai kuriose planetose, labai aukšto slėgio sąlygomis, anglis gali suformuoti deimantus, kurie krenta žemyn, sudarydami tarsi lietų ar sniegą. Naujame tyrime eksperimentiškai pademonstruota, kad tokių deimantų formavimasis gali vykti dažniau, nei manyta iki šiol.

Žmonių gyvenimui Mėnulyje reikės specialių patalpų – svarstoma galimybė jas pripūsti

Kaip žmonės gyvens Mėnulyje? Žinoma, astronautams reikės gyvenamųjų patalpų, tačiau kokia geriausia jų konstrukcija, kol kas neaišku. Praeitą savaitę paskelbta Europos kosmoso agentūros užsakyta studija apie nedažnai aptariamą idėją – pripučiamus statinius.

2022 m. rugsėjis
2022-09-28 07:06
NASA erdvėlaivis per eksperimentą sėkmingai rėžėsi į asteroidą
2022-09-26 15:20
Saudo Arabija planuoja 2023 m. į kosmosą išsiųsti moterį astronautę
2022-09-20 09:40
Tyrėjai Vilniuje diskutuos apie kalbos duomenų siejimo iššūkius ir kalbos duomenų reikšmę dirbtinio intelekto ir robotikos plėtotei
2022-09-19 19:46
Šveicarijos mokslininkas skelbia, kad esame ties kosminės gyvybės atradimo riba
2022-09-19 15:39
Lietuvos atstovė – tarp geriausių Europos jaunųjų mokslininkų
2022-09-19 09:31
Harvardo profesorius tvirtina, kad ateivių erdvėlaivis tikrai skriejo per Saulės sistemą
2022-09-18 17:52
Trumpų kosminių skrydžių pavojai
2022-09-16 19:31
Mokslininkai bando išmokyti robotą juoktis tinkamu metu
2022-09-16 15:45
Astronomus sužavėjo Jameso Webbo teleskopo padaryta Oriono ūko nuotrauka – čia gimsta naujos žvaigždės
2022-09-16 11:38
Kinams sėkmingai pavyko išauginti ryžius kosmose
2022-09-15 11:26
Klimatą analizuojantys mokslininkai teigia, kad pasaulis žengia į „nežinomą destrukcijos teritoriją“
2022-09-14 13:59
Mokslininkai mano atradę sprendimą vienai seniausiai Visatos mįslei

Telefonai, kompiuteriai, laikrodžiai, auto – Telefonai.eu

‡ 1999–2022 © Elektronika.lt | Autoriaus teisės | Privatumo politika | Atsakomybės ribojimas | Reklama | Turinys | Kontaktai LTV.LT - lietuviškų tinklalapių vitrina Valid XHTML 1.0!
Farming Simulator 2019 Mods, FS22 Mods, FS22 Maps