Elektronika.lt
 2025 m. liepos 26 d. Projektas | Reklama | Žinokite | Klausimai | Prisidėkite | Atsiliepimai | Kontaktai
Paieška portale
EN Facebook RSS

 Kas naujo  Katalogas  Parduotuvės  Forumas  Tinklaraščiai
 Pirmas puslapisSąrašas
 NaujienosSąrašas
 StraipsniaiSąrašas
 Vaizdo siužetaiSąrašas
 Nuolaidos, akcijosSąrašas
 Produktų apžvalgosSąrašas
 Naudingi patarimaiSąrašas
 Vykdomi projektaiSąrašas
 - Elektronika, automatika
 - Kompiuterija
 - Telekomunikacijos
 - Organizaciniai
 Schemų archyvasSąrašas
 Teorija, žinynaiSąrašas
 Nuorodų katalogai
 Įvairūs siuntiniai
 Bendravimas
 Skelbimai ir pasiūlymai
 Elektronikos remontas
 Robotų kūrėjų klubas
 RTN žurnalo archyvas






 Verta paskaityti
Liepos 26 d. 08:55
A. Paulauskaitė-Tarasevičienė: „Neužtenka turėti DI – reikia suprasti, kaip jis veikia ir kam jis tarnauja“
Liepos 25 d. 20:34
„Tesla“ keičia žaidimo taisykles: jau ruošia gerokai pigesnes ir saugesnes elektromobilių baterijas
Liepos 25 d. 17:31
DI išmano, bet žmogus sprendžia – ko iš tiesų reikia šiuolaikiniam marketingo specialistui?
Liepos 25 d. 14:24
Už virtualių girių, už skaitmeninių kalnų: kaip su vaikais kalbėtis apie pavojus internete?
Liepos 25 d. 11:39
Žaibai ir telefonas: kaip iš tikrųjų elgtis, kai dangus grūmoja?
Liepos 25 d. 08:38
Ekspertai: sparčiai auga gaisrų rizika dėl netinkamo ličio jonų baterijų naudojimo
Liepos 24 d. 20:24
Milijardai žmonių turės rimtų problemų: atnaujinkite savo interneto naršyklės nustatymus
Liepos 24 d. 17:11
Lietuvos statistika: vyresnio amžiaus žmonės vis dažniau apsiperka per socialinius tinklus
Liepos 24 d. 14:37
Elektrifikacijos nepaliesta niša: kodėl pikapai vis dar dyzeliniai?
Liepos 24 d. 11:05
Moderni lyderystė: tarp dirbtinio intelekto ir žmogiškumo
FS25 Tractors
Farming Simulator 25 Mods, FS25 Maps, FS25 Trucks
ETS2 Mods
ETS2 Trucks, ETS2 Bus, Euro Truck Simulator 2 Mods
FS22 Tractors
Farming Simulator 22 Mods, FS22 Maps, FS25 Mods
VAT calculator
VAT number check, What is VAT, How much is VAT
FS25 Mods
FS25 Harvesters, FS25 Tractors Mods, FS25 Maps Mods
Dantų protezavimas
All on 4 implantai,
Endodontija mikroskopu,
Dantų implantacija
FS25 Mods
FS25 Maps, FS25 Cheats, FS25 Install Mods
FS25 Mods
Farming Simulator 25 Mods,
FS25 Maps
ATS Trailers
American Truck Simulator Mods, ATS Trucks, ATS Maps
Football Training Kit
Football Training Equipment, Football Skills, Football Training
Reklama
 Vykdomi projektai » Organizaciniai, planavimo Dalintis | Spausdinti

Automatinės pagalbos iškvietimo sistemos laukiama apie 2014 m.

Publikuota: 2011-02-03 15:42
Tematika: Organizaciniai, planavimo
Vykdytojai: Profesionalai
Autorius: Kostas Baubinas
Aut. teisės: ©Delfi.lt
Inf. šaltinis: Delfi.lt

Šią savaitę Latvija tapo 21-ąja ES nare, pasirašiusia Europos Komisijos inicijuojamos automatinės pagalbos iškvietimo sistemos automobiliuose „eCall“ susitarimo memorandumą. Tačiau daug žadantis ir Lietuvos palaikymą dar 2005 m. gavęs projektas kol kas juda vangiai, o jo sulauksime anksčiausiai 2013–2014 m., komentuoja Bendrasis pagalbos centras.

 Rodyti komentarus (0)
Įvertinimas:  1 2 3 4 5 

Šią savaitę Latvija tapo 21-ąja ES nare, pasirašiusia Europos Komisijos inicijuojamos automatinės pagalbos iškvietimo sistemos automobiliuose „eCall“ susitarimo memorandumą. Tačiau daug žadantis ir Lietuvos palaikymą dar 2005 m. gavęs projektas kol kas juda vangiai, o jo sulauksime anksčiausiai 2013–2014 m., komentuoja Bendrasis pagalbos centras.

Dar 2003 m. Europos Komisija (EK) buvo pristačiusi visoje ES veikiančios automatinės pagalbos iškvietos sistemos „eCall“ idėją, galinčią kasmet išgelbėti apie 2,5 tūkst. gyvybių bei maždaug dvigubai sutrumpinti gelbėtojų atvykimo į eismo įvykio vietą laiką. Šią sistemą turėtų sudaryti į automobilius montuojama visuotinės padėties nustatymo sistema (GPS arba ES plėtojama „Galileo“), mobiliojo ryšio bei kitos technologijos, automatiškai nusiunčiančios bendriesiems pagalbos centrams informaciją apie eismo įvykio vietą ir laiką.

Automatinės pagalbos iškvietimo sistemos laukiama apie 2014 m.
„eCall“ pristatymas
© Europos Parlamento nuotr.

Į avariją patekę žmonės sistema galėtų pasinaudoti patys, tačiau net ir tuo atveju, kai nukentėjusieji avarijoje to atlikti negalėtų, eismo įvykį užfiksavę automobilio jutikliai patys aktyvuotų „eCall“ sistemą, kuri nusiųstų gelbėtojams įvykio laiką bei koordinates. Šis principas iš dalies primena ES bendosios pagalbos centrų skambintojo vietos nustatymo sprendimą, tačiau jo tikslumą riboja tai, kad šie duomenys gaunami naudojant bazinių mobiliojo ryšio stočių, o ne GPS imtuvų informaciją.

Planuojama, kad „eCall“ nuo 2013–2014 m. būtų diegiamas kaip standartinė įranga naujuose automobiliuose, o ir senesnių modelių savininkai tam reikalingą įrangą galėtų įsigyti už ne daugiau kaip 100 eurų. Be to, „eCall“ prietaisų įsigijimą galėtų subsidijuoti, pavyzdžiui, draudimo bendrovės.

Laukia standartų

Vis dėlto „eCall“ projektas, nors ir remiamas 21-os ES narės, 4 sąjungos kaimynių bei daugiau kaip 100-to automobilių, technologijų bei ryšio bendrovių, vyksta lėčiau nei tikėtasi. Dar 2005 m. laukta jo debiuto 2007–2008 m., lūkesčiams nepasiteisinus – 2010–2011 m., o pastaruoju metu minimas „eCall“ startas iki 2014 m.

Bendrojo pagalbos centro viršininko pavaduotojas Tadas Maroščikas DELFI sako, kad vienas pagrindinių „eCall“ įgyvendinimą ribojančių veiksnių yra susitarimas dėl projekto technologinių standartų, leisiančių paslaugai veikti visose šalyse.

Pašnekovo teigimu, EK ragina ES nares įgyvendinti projektą, tačiau pati dar nepatvirtina vieningų standartų, kurie, nors tikriausiai daug nesiskirs nuo dabartinių pasiūlymų ir naudojamų technologijų, yra svarbūs siekiant užtikrinti sklandžią „eCall“ veiklą kertant sienas. Standartų patvirtinimo laukiama apie 2012 m.

„Mums svarbu, kad standartai būtų patvitinti, tuomet galėsime tęsti darbą su ryšio tiekėjais, galėsiančiais priimti „eCall“ duomenis. Tačiau pagrindą jau turime, o jo patobulinimai neturėtų būti sudėtingi“, – kalba T. Maroščikas. Jis taip pat neatmeta galimybės, kad „eCall“ projektas gali strigti ir dėl to, kad jo susitarimo memorandumo nepasirašė kai kurios didžiosios ES šalys, pvz., Prancūzija ar Didžioji Britanija.


Delfi.lt



Draudžiama platinti, skelbti, kopijuoti
informaciją su nurodyta autoriaus teisių žyma be redakcijos sutikimo.

Global electronic components distributor – Allicdata Electronics

Electronic component supply – „Eurodis Electronics“

LOKMITA – įvairi matavimo, testavimo, analizės ir litavimo produkcija

Full feature custom PCB prototype service

Sveiki ir ekologiški maisto produktai

Mokslo festivalis „Erdvėlaivis Žemė

LTV.LT - lietuviškų tinklalapių vitrina

„Konstanta 42“

„Mokslo sriuba“

www.matuok.lt - Interneto spartos matavimo sistema

Programuotojas Tautvydas – interneto svetainių-sistemų kūrimas

PriedaiMobiliems.lt – telefonų priedai ir aksesuarai

Draugiškas internetas


Reklama
‡ 1999–2025 © Elektronika.lt | Autoriaus teisės | Privatumo politika | Atsakomybės ribojimas | Reklama | Turinys | Kontaktai LTV.LT - lietuviškų tinklalapių vitrina Valid XHTML 1.0!
Ets2 mods, Ats mods, Beamng drive mods
allmods.net
„MokslasPlius“ – mokslui skirtų svetainių portalas
www.mokslasplius.lt
Optical filters, UV optics, electro optical crystals
www.eksmaoptics.com
LTV.LT – lietuviškų tinklalapių vitrina
www.ltv.lt/technologijos/
Elektroninių parduotuvių optimizavimas „Google“ paieškos sistemai
www.seospiders.lt
FS22 mods, Farming simulator 22 mods,
FS22 maps

fs22.com
Reklama


Reklama