Elektronika.lt
 2025 m. gruodžio 14 d. Projektas | Reklama | Žinokite | Klausimai | Prisidėkite | Atsiliepimai | Kontaktai
Paieška portale
EN Facebook RSS

 Kas naujo  Katalogas  Parduotuvės  Forumas  Tinklaraščiai
 Pirmas puslapisSąrašas
 NaujienosSąrašas
 StraipsniaiSąrašas
 Vaizdo siužetaiSąrašas
 Nuolaidos, akcijosSąrašas
 Produktų apžvalgosSąrašas
 Naudingi patarimaiSąrašas
 Vykdomi projektaiSąrašas
 - Elektronika, automatika
 - Kompiuterija
 - Telekomunikacijos
 - Organizaciniai
 Schemų archyvasSąrašas
 Teorija, žinynaiSąrašas
 Nuorodų katalogai
 Įvairūs siuntiniai
 Bendravimas
 Skelbimai ir pasiūlymai
 Elektronikos remontas
 Robotų kūrėjų klubas
 RTN žurnalo archyvas






 Verta paskaityti
Gruodžio 14 d. 11:25
„OpenAI“ duomenų nutekėjimas: kas nutiko ir kaip apsaugoti verslą?
Gruodžio 14 d. 09:33
Globalus investicijų lėtėjimas: kaip Lietuva gali laimėti permainų laikotarpiu?
Gruodžio 14 d. 07:10
Šalies keliuose modernizuoti šviesoforai ir eismo valdymo sistemos: kaip dėl to pasikeis eismo pralaidumas
Gruodžio 13 d. 21:03
Tankai tampa bejėgiai: JAV kariuomenė testuoja spiečių robotų atakas prieš šarvuotą techniką
Gruodžio 13 d. 19:23
Dinamiškoje rinkoje – stabili kaina: už ką mokate įkraudami savo elektromobilį?
Gruodžio 13 d. 17:24
Žaliasis vandenilis: KTU mokslininkai kuria pigesnį kelią į švarią energijos ateitį
Gruodžio 13 d. 15:38
EY tyrimas: 88 proc. darbuotojų naudoja DI, tačiau – tik paprastoms užduotims atlikti
Gruodžio 13 d. 13:28
Šventinis laikotarpis – darbymetis kibernetiniams sukčiams: kokius veiksmus atlikti, kad netektų gailėtis?
Gruodžio 13 d. 11:06
Kai 96 proc. lietuvių rytas prasideda ekrane: kaip nuolatinis informacijos srautas keičia mąstymą?
Gruodžio 13 d. 09:53
Naviguokite net be interneto – saugumo programėlė KOVAS pristato naują funkcionalumą
FS25 Tractors
Farming Simulator 25 Mods, FS25 Maps, FS25 Trucks
ETS2 Mods
ETS2 Trucks, ETS2 Bus, Euro Truck Simulator 2 Mods
FS22 Tractors
Farming Simulator 22 Mods, FS22 Maps, FS25 Mods
Dantų protezavimas
All on 4 implantai,
Endodontija mikroskopu,
Dantų implantacija
FS25 Mods
FS25 Maps, FS25 Cheats, FS25 Install Mods
FS25 Mods
Farming Simulator 25 Mods,
FS25 Maps
ATS Trailers
American Truck Simulator Mods, ATS Trucks, ATS Maps
Must have farming mods
Farming simulator modhub, Best farming simulator mods
Reklama
 Vykdomi projektai » Elektronika, automatika Dalintis | Spausdinti

Šalies keliuose modernizuoti šviesoforai ir eismo valdymo sistemos: kaip dėl to pasikeis eismo pralaidumas

Publikuota: 2025-12-14 07:10
Tematika: Elektronika, automatika
Vykdytojai: Profesionalai
Inf. šaltinis: LR susisiekimo ministerija

Iš 50 „Via Lietuva“ valdomų sankryžų daugiau nei 20-tyje jų šiemet buvo atlikta šviesoforų postų modernizacija. Tai padaryta siekiant atnaujinti seną, morališkai ir techniškai pasenusią įrangą. Daugelyje šių sankryžų buvo fiksuoti gedimai: netiksliai veikę eismo srautų davikliai be reikalo sustabdydavo transportą pagrindinėse kryptyse.

 Rodyti komentarus (0)
Įvertinimas:  1 2 3 4 5 

Iš 50 „Via Lietuva“ valdomų sankryžų daugiau nei 20-tyje jų šiemet buvo atlikta šviesoforų postų modernizacija. Tai padaryta siekiant atnaujinti seną, morališkai ir techniškai pasenusią įrangą. Daugelyje šių sankryžų buvo fiksuoti gedimai: netiksliai veikę eismo srautų davikliai be reikalo sustabdydavo transportą pagrindinėse kryptyse. Atlikus daviklių sistemų atnaujinimą, šviesoforai dabar raudoną šviesą rodys tik tada, kai tai tikrai būtina – leidžiant transportui įvažiuoti iš šalutinio kelio arba pėstiesiems paspaudus mygtuką.

Šalies keliuose modernizuoti šviesoforai ir eismo valdymo sistemos: kaip dėl to pasikeis eismo pralaidumas

Be to, vykdant šį modernizacijos projektą, šviesoforai išdėstyti pagal šiuo metu galiojančius kelių šviesoforų įrengimo taisyklių reikalavimus, perteklinės atramos demontuotos, taip mažinant „stulpų mišką“ ir atlaisvinant pėsčiųjų infrastruktūrą bei šalikeles.

„20-yje sankryžų visoje Lietuvoje šviesoforai modernizuoti taip, kad jie stabdytų eismą tik tuomet, kai tai būtina. Šie pokyčiai užtikrins mažesnes spūstis, trumpesnes keliones ir saugesnes perėjas pėstiesiems. Vairuotojams nereikės be reikalo stoviniuoti, eismas bus tolygesnis, o kasdienės kelionės — sklandesnės ir greitesnės. Tai tęstiniai darbai, kai kelių infrastruktūra tampa vis išmanesnė: dar lapkritį magistralėse greitį pritaikėme prie realių oro sąlygų, kai galima važiuoti 130 km per valandą greičiu žiemą. Tai nedidelės, bet labai svarbios permainos, kurias žmonės jaus kasdien“, – sako susisiekimo ministras Juras Taminskas.

Kaip teigia „Via Lietuva“ vadovas Martynas Gedaminskas, šviesoforų postų pakeitimai buvo būtini, nes daugelis senų šviesoforų nesugebėjo tinkamai valdyti eismo srautų, o dėl to buvo fiksuojami gedimai ir eismo spūstys.

„Modernizavus įrangą, šviesoforai dabar veikia pagal naujausius standartus, užtikrindami sklandesnį eismą ir geresnį saugumą tiek vairuotojams, tiek pėstiesiems. Šie pokyčiai pagerino kasdienį eismą ir palengvino infrastruktūros priežiūrą ateityje“, – aiškina „Via Lietuva“ vadovas Martynas Gedaminskas.

Vienas naujausių modernizacijos etapų įgyvendintas Vilniaus rajone, Riešėje – kelyje A14 Vilnius–Utena (11,3 km), Molėtų plente, ties Molėtų ir Dangeručio gatvių sankryža, prie PC „Link Molėtų“. Čia įvestas dalinis dešiniojo posūkio reguliavimas.

Posūkyje iš Molėtų g. į dešinę (Vilniaus link) teko suderinti du paprastai sunkiai derinamus tikslus – pėsčiųjų saugumą ir eismo pralaidumą. Įvertinus specialistų analizę ir daugybę gyventojų pastebėjimų, nuspręsta keisti reguliavimą siekiant apsaugoti per A14 kelią einančius pėsčiuosius ir kartu išlaikyti pakankamą eismo srautą iš Riešės į Vilnių.

Dalinio reguliavimo principas – Vakarų Europoje plačiai taikoma praktika, kai geltonas mirksintis signalas vairuotojus tik įspėja, tačiau eismo nereguliuoja, todėl vairuotojai juda vadovaudamiesi pirmumo ženklais. Raudonas signalas įjungiamas tik esant poreikiui laikinai sustabdyti eismą, pavyzdžiui, pėstiesiems paspaudus iškvietimo mygtuką. Žalias signalas nenaudojamas sąmoningai, kad nebūtų sudaromas klaidingas įspūdis apie nekliudomą važiavimą. Geltonas mirksintis signalas vairuotojams primena, jog posūkis yra nereguliuojamas ir jie privalo praleisti pagrindiniu keliu važiuojančius automobilius ir, naudodamiesi greitėjimo juosta, saugiai įsilieti į A14 kelią.

Šis pakeitimas leidžia apsaugoti per perėją einančius pėsčiuosius, kartu nesukeliant didelių eilių sukantiems į dešinę iš Molėtų gatvės. Pakeitimus iš Molėtų g. pusės įgyvendino „Via Lietuva“, o iš Dangeručio g. pusės prisidėjo teritorijos vystytojas.

Tuo metu Raseiniuose, Vilniaus gatvėje, „Via Lietuva“ iniciatyva šiemet atlikti daliniai sankryžos su Maironio, Stoties ir Vytauto Didžiojo gatvėmis modernizavimo darbai: pakeisti nusidėvėję šviesoforai ir kabeliai, optimizuotas šviesoforų ir kai kurių kelio ženklų išdėstymas, atnaujinta eismo valdymo programa. Darbai inicijuoti dėl susidėvėjusios įrangos ir gyventojų skundų, o atlikta optimizacija gerokai sumažino eismo dalyvių gaišatį, pagerino sankryžos pralaidumą bei prisidėjo prie efektyvesnio „Via Lietuva“ infrastruktūros valdymo.

Šalčininkuose, ties Nepriklausomybės ir Vilniaus gatvių sankryža, atnaujintos sutrūkusios ir per plonos gembinės atramos, pakeisti visi 15 metų eksploatuoti šviesoforai ir įrengti nauji adaptyvūs eismo srautų davikliai, leidžiantys eismą reguliuoti prisitaikant prie jo srauto.

Valstybinės reikšmės kelyje Nr. 102 Vilnius–Švenčionys–Zarasai, išgirdus gyventojų skundus dėl padidėjusio triukšmo, ties Miškonių kaimu, Nemenčinės plente, buvo įdiegtas šviesoforų reguliavimo režimas „Visiems raudona“. Naktį (22–6 val.) visos sankryžos kryptys turi raudoną šviesoforo signalą, o žalias įsijungia tik tada, kai transporto priemonė priartėja ir ją užfiksuoja kelio dangoje esantys davikliai (maždaug 35–40 metrų atstumu). Tai leidžia sumažinti greitį ir triukšmą gyvenamose zonose, o vidutinis greitis sumažėjo iki 40 km/val.

Aleksandrijoje, kelyje A9 Panevėžys–Šiauliai (74,8 ir 75,05 km sankryžose), atnaujinti visi šviesoforai, įrengti pėsčiųjų mygtukai saugos salelėje, o šviesoforų išdėstymas pritaikytas pagal galiojančias taisykles. Tame pačiame kelyje Radviliškyje, (57,14 km ir 58,36 km sankryžose), atnaujinta itin prastos būklės įranga – pakeisti visi šviesoforai ir atramos, įrengti nauji valdikliai, pėsčiųjų mygtukai ir žmonėms su negalia skirta įranga. Taip pat įdiegti transporto jutikliai, leidžiantys adaptyviai reguliuoti žalią signalą, o šviesoforų išdėstymas optimizuotas sumažinant kliūtis pėsčiųjų takuose.

Kretingoje, Šventosios g., ties PC „Norfa“, „Via Lietuva“ iniciatyva atliekant modernizavimo darbus buvo pakeisti seni šviesoforai ir jų kabeliai, demontuotos arba perkeltos perteklinės atramos, įrengti pėsčiųjų mygtukai ir garsiniai signalai, pritaikyti žmonėms su negalia. Čia taip pat įdiegta nauja transporto srautų detekcijos sistema, panaikintas posūkio į kairę iš Šventosios g. į Slėnio g. reguliavimas bei leidžiamas posūkis į kairę nelaukiant žalio šviesoforo signalo, vadovaujantis KET ir šviesoforų įrengimo taisyklėmis.

Tauragėje, kelyje A12 Ryga–Šiauliai–Tauragė–Kaliningradas (155,89 km) sankryžoje su Šlaito g., taip pat pakeisti seni šviesoforai ir kabeliai ir įrengti nauji pėsčiųjų mygtukai bei garsiniai signalai, pritaikyti žmonėms su negalia, įdiegta nauja transporto srautų detekcijos sistema.

Modernizacija atlikta ir kitose valstybinės reikšmės kelių vietose: A6 Kaunas–Zarasai–Daugpilis 10 km su Centrine g., ties Ramučių k. (Karmėlava), 18 km su Oro uosto g., Karmėlavoje, 20 km su Senuoju Kauno pl., ties Pašilių k. (Zatyšiai), 25 km su Beržų g., ties Gumbiškių k. (Stašėnai), A9 Panevėžys–Šiauliai 55 km su Mažvydo g. (Radviliškis), 74 km sankryžos su Plytinės ir Stendo g., A11 Šiauliai–Palanga 5,8 km perėja ties užeiga „Smakų smakas“, 7,4 km su Putinų g., ties Lukšių k., 9,2 km su Luponių g., ties Kuzavinių k., 12,5 km su Gruzdžių g. ir Draugystės g., ties Kužiais, ir 14,6 km su Amalės g., ties Amalių k., bei 102 kelio 21,14 km sankryža su Taikos g. Kreivalaužiuose.

Atlikti darbai daugiau nei dvidešimtyje šalies vietų leis užtikrinti didesnį eismo saugumą, sklandesnį transporto pralaidumą ir patogesnę infrastruktūrą pėstiesiems, kartu sudarant sąlygas efektyvesnei šviesoforų įrangos priežiūrai ateityje.




Draudžiama platinti, skelbti, kopijuoti
informaciją su nurodyta autoriaus teisių žyma be redakcijos sutikimo.

Global electronic components distributor – Allicdata Electronics

Electronic component supply – „Eurodis Electronics“

LOKMITA – įvairi matavimo, testavimo, analizės ir litavimo produkcija

Full feature custom PCB prototype service

Sveiki ir ekologiški maisto produktai

Mokslo festivalis „Erdvėlaivis Žemė

LTV.LT - lietuviškų tinklalapių vitrina

„Konstanta 42“

„Mokslo sriuba“

www.matuok.lt - Interneto spartos matavimo sistema

Programuotojas Tautvydas – interneto svetainių-sistemų kūrimas

PriedaiMobiliems.lt – telefonų priedai ir aksesuarai

Draugiškas internetas


Reklama
‡ 1999–2025 © Elektronika.lt | Autoriaus teisės | Privatumo politika | Atsakomybės ribojimas | Reklama | Turinys | Kontaktai LTV.LT - lietuviškų tinklalapių vitrina Valid XHTML 1.0!
Ets2 mods, Ats mods, Beamng drive mods
allmods.net
„MokslasPlius“ – mokslui skirtų svetainių portalas
www.mokslasplius.lt
Optical filters, UV optics, electro optical crystals
www.eksmaoptics.com
LTV.LT – lietuviškų tinklalapių vitrina
www.ltv.lt/technologijos/
Elektroninių parduotuvių optimizavimas „Google“ paieškos sistemai
www.seospiders.lt
Mokslo festivalis „Erdvėlaivis žemė“
www.mokslofestivalis.eu
Reklama


Reklama