Elektronika.lt
 2025 m. liepos 28 d. Projektas | Reklama | Žinokite | Klausimai | Prisidėkite | Atsiliepimai | Kontaktai
Paieška portale
EN Facebook RSS

 Kas naujo  Katalogas  Parduotuvės  Forumas  Tinklaraščiai
 Pirmas puslapisSąrašas
 NaujienosSąrašas
 StraipsniaiSąrašas
 Vaizdo siužetaiSąrašas
 Nuolaidos, akcijosSąrašas
 Produktų apžvalgosSąrašas
 Naudingi patarimaiSąrašas
 - Elektronika, technika
 - Ryšio technika
 - Programinė įranga
 - Operacinės ir tinklai
 - Kompiuterinė įranga
 - Kitos protingos mintys
 Vykdomi projektaiSąrašas
 Schemų archyvasSąrašas
 Teorija, žinynaiSąrašas
 Nuorodų katalogai
 Įvairūs siuntiniai
 Bendravimas
 Skelbimai ir pasiūlymai
 Elektronikos remontas
 Robotų kūrėjų klubas
 RTN žurnalo archyvas






 Verta paskaityti
Liepos 27 d. 20:17
Viską keičiantis atradimas: mikroskopinė membrana gali iš esmės pakeisti visą informacijos perdavimą
Liepos 27 d. 17:18
Radiologijos technologo profesija: nepakeičiama net dirbtinio intelekto eroje
Liepos 27 d. 14:13
Apie kokias elektros rinkos liberalizacijos galimybes pamiršo vartotojai?
Liepos 27 d. 11:20
Kibernetinio saugumo revoliucija: kas antrai įmonei Lietuvoje gresia milijoninės baudos ir vadovų atsakomybė
Liepos 27 d. 08:34
Daugiau nei 1200 bendruomenių, bibliotekų, medicinos įstaigų ir verslų regionuose jau sukurta galimybė naudotis spartaus ryšio infrastruktūra
Liepos 26 d. 20:12
Jūsų mintys nebėra tik jūsų: dirbtinis intelektas žino, ką rinksitės dar prieš jums apie tai pagalvojant
Liepos 26 d. 17:23
Europos sandėlių darbuotojai nori daugiau saugumo: kur slypi sprendimas?
Liepos 26 d. 14:54
Vasarą keliaujame po Lietuvą – kaip užtikrinti kokybišką interneto ryšį dirbant ir ilsintis?
Liepos 26 d. 11:09
Vienaragio sėkmės receptas: lengvai įdiegiamos technologijos ir privatus ankstyvas finansavimas
Liepos 26 d. 08:55
A. Paulauskaitė-Tarasevičienė: „Neužtenka turėti DI – reikia suprasti, kaip jis veikia ir kam jis tarnauja“
FS25 Tractors
Farming Simulator 25 Mods, FS25 Maps, FS25 Trucks
ETS2 Mods
ETS2 Trucks, ETS2 Bus, Euro Truck Simulator 2 Mods
FS22 Tractors
Farming Simulator 22 Mods, FS22 Maps, FS25 Mods
VAT calculator
VAT number check, What is VAT, How much is VAT
FS25 Mods
FS25 Harvesters, FS25 Tractors Mods, FS25 Maps Mods
Dantų protezavimas
All on 4 implantai,
Endodontija mikroskopu,
Dantų implantacija
FS25 Mods
FS25 Maps, FS25 Cheats, FS25 Install Mods
FS25 Mods
Farming Simulator 25 Mods,
FS25 Maps
ATS Trailers
American Truck Simulator Mods, ATS Trucks, ATS Maps
Football Training Kit
Football Training Equipment, Football Skills, Football Training
Reklama
 Patarimai » Elektronika, technika Ankstesnis patarimas | Sekantis patarimas | Dalintis | Spausdinti

Kaip prailginti elektromobilio baterijos gyvenimą: pakanka įsiminti tris taisykles

Publikuota: 2023-01-03 12:28
Tematika: Elektronika, technika
Inf. šaltinis: Pranešimas žiniasklaidai

Vien tik ar iš dalies elektros energija varomos transporto priemonės jau tapo įprastos mūsų gatvėse, o jų vairuotojai ir dirbtuvių technikai vis geriau supranta, kaip veikia naujosios technologijos. Tačiau gausybę klausimų apie elektromobilius tebeturi kiekvienas – tiek jais jau važinėjantys, tiek dar tik svarstantys įsigyti tokį automobilį. Tuo nesunku įsitikinti vien pamačius, kiek elektra varomais modeliais besidominčių bendraminčių grupių sukurta socialiniuose tinkluose, rašoma pranešime žiniasklaidai.

Gamintojo nuotr.
Gamintojo nuotr.

Vienas didžiausių elektromobilių naudotojų rūpesčių yra akumuliatoriaus veikimo laikas. Panašiai kaip ir mobiliuosiuose telefonuose, elektromobilių baterijos su laiku linkusios degraduoti ir prarasti savo pradines savybes. Tačiau specialistas ramina, kad netrukus šis klausimas taps nebeaktualus. O kol kas gali pasiūlyti keletą naudingų patarimų, kaip prailginti baterijų gyvenimą.

„Kuriant elektromobilius daug dėmesio skiriama baterijų ilgaamžiškumui. Gamintojų tikslas – pagaminti automobilį, kuris neverstų vartotojų keisti kasdienių įpročių. Tai apima ir baterijų ilgaamžiškumą. Naujausiuose modeliuose tam skiriama ypač daug dėmesio. Todėl, esu tikras, jog ilgainiui ši tema nebebus tokia opi kaip dabar“, – įsitikinęs elektrifikuoto transporto žinovas, vaizdo kanalo apie elektromobilius įkūrėjas Tadas Ratkevičius.

Garantuoti 160 tūkst. kilometrų

Eksperto teigimu, jau dabar moderniausiuose elektromobiliuose sėkmingai sprendžiama dalis baterijų degradavimo priežasčių. Tam pasitelkiami techniniai sprendimai, taip pat tobulinama pačių akumuliatorių cheminė sudėtis. Be to, Europoje parduodamiems modeliams suteikiama solidi garantija.

Pavyzdžiui, tokie gamintojai kaip „Peugeot“, „Volkswagen“ ar „Audi“, elektromobilių aukštos įtampos baterijoms taiko 8 metų arba 160 tūkst. nuvažiuotų kilometrų garantiją. Ji taip pat galioja, jeigu pagrindinio akumuliatoriaus naudingumas sumenksta iki 70 proc. jo pradinės talpos. „Peugeot“ taip pat įsipareigoja pakeisti sugedusias baterijas visu garantiniu laikotarpiu.

Nepaisant to, elektromobilių savininkams vis tiek vertėtų patiems sąmoningai prižiūrėti savo transporto priemones tiek dėl didesnio jų našumo, tiek dėl siekio išsaugoti automobilio vertę antrinėje rinkoje, tiek ir dėl ilgesnio baterijų veikimo laiko, nes dar ne visos jos pasižymi ilgaamžiškumu.

T. Ratkevičiaus teigimu, statistika rodo, kad kai kurių gamintojų elektromobilių baterijos nuvažiavus vos 50 tūkst. kilometrų jau gali prarasti 25 proc. savo talpos, o sukorus 100 tūkst. – net trečdalį.

„Todėl tausoti bateriją ir žinoti tam tikras taisykles būtų logiška“, – sako specialistas ir priduria, jog pradedantiems pažintį su elektriniu transportu pakaktų įsiminti tris pagrindines taisykles.

Temperatūra ir energijos lygis

Pirmoji – baterijoms kenkia itin dideli temperatūrų svyravimai. T. Ratkevičius atkreipia dėmesį, kad optimali baterijos darbo temperatūra yra apie 20 laipsnių šilumos pagal Celsijų.

„Ekstremumų toli ieškoti nereikia – Lietuvoje žiemą lauke laikomas elektromobilis gali kentėti ir 30 laipsnių šaltį, o vasarą užkaisti saulės atokaitoje iki 50 ar 60 laipsnių karščio. Tad prieš perkant elektromobilį vertėtų pasidomėti, ar jame įdiegtos baterijos temperatūros reguliavimo funkcijos: pašildymas ir vėsinimas“, – rekomenduoja pašnekovas.

Pasak jo, dėl šios priežasties vasarą elektromobilius rekomenduojama statyti pavėsyje, o žiemą idealu būtų juos laikyti garažuose ar bent jau užuovėjoje ir taip apsaugoti nuo žvarbaus, kiaurai košiančio vėjo.

Įdomu tai, kad optimali sparčiai įkraunamos elektromobilio baterijos temperatūra skiriasi nuo normalaus veiklos režimo ir pakyla iki 35 laipsnių. Todėl, norint efektyviai naudotis sparčiuoju įkrovimu, pranašumą įgauna aktyvią baterijos termoreguliavimo įrangą turintys elektromobiliai, galintys iš anksto pakelti akumuliatoriaus temperatūrą kelionės metu, dar tik artėjant prie įkrovimo stotelės.

20-80 proc. taisyklė

Antroji taisyklė susijusi su pačiu įkrovimu. Patariama vengti pilnų įkrovimo ir iškrovimo ciklų.

„Įdomus faktas pradedantiems elektromobilininkams: dažnai matome dvi baterijų talpos reikšmes – bendrąją ir grynąją (arba naudingąją). Kartais jos skiriasi net iki 10 proc. apimties. Taip padaryta, nes patys gamintojai palieka tam tikrą rezervą: neleidžia baterijos įkrauti iki 100 proc. ir neleidžia jos iškrauti iki 0. Nors automobilis sustoja ir jau nebevažiuoja, realiai baterijoje dar būna paliktas tam tikras likutis, o viršutinėje riboje taip pat suformuotas energijos buferis“, – paaiškina T. Ratkevičius.

Taip daroma tam, kad jau gamyklinės parinktys apsaugotų bateriją nuo nepageidautinų vartotojo veiksmų – visiško įkrovimo ar iškrovimo. Tuo metu naudotojų statistika rodo, jog baterijai naudingiausia, kai įkrovimo lygis išlaikomas tarp 20 ir 80 proc.

„Tai ypač svarbu žinoti elektromobiliu nesinaudojant ilgesnį laiką, kad nepaliktume jo stovėti iki galo įkrauto arba išsikrovusia baterija, nes tai jai nėra sveika“, – priduria ekspertas.

Dalis gamintojų taip pat renkasi programine įranga apriboti elektromobilių įkrovimą, kad įjungus į tinklą baterija būtų įkraunama tik iki 80 proc., o 100 proc. įkrovos lygį būtų galima nusistatyti atskirai, kai, tarkime, reikia leistis į ilgesnę kelionę.

Kitų elektromobilių vairuotojai gali patys nuspręsti, iki kokio lygio turėtų būti įkrauta baterija, arba pasiskaičiuoti, kiek laiko ji turėtų būti kraunama, norint pasiekti atitinkamą lygį.

Naktį bateriją įjungus į standartinį buitinį elektros lizdą, per 10 valandų jos energijos atsargas galima papildyti 18–23 kWh, o su sieniniu įkrovikliu nuo 9 iki 36 kWh arba nuo 20 iki 80 proc. baterijos energijos lygį padidinsite greičiau nei per 4 valandas.

Geriau iš lėto

Trečioji taisyklė, T. Ratkevičiaus tvirtinimu, yra kiek prieštaringa, nes rinkoje galima išgirsti įvairių nuomonių. Vis dėlto dauguma specialistų sutaria, kad baterijų gyvenimą trumpina spartusis įkrovimas. Todėl kasdieniam naudojimui patariama rinktis lėtesnį kintamos srovės (AC) įkrovimą.

„Pavyzdžiui, namuose, biuruose ar kitose vietose dažnai naudojami iki 7 ar 11 kW galios sieniniai įkrovikliai. Dažniausiai elektromobilių savininkai namuose įsirengia būtent tokius įkroviklius, nes pernakt jų įkrautos energijos pakanka bent keletą dienų važinėti mieste“, – paaiškina specialistas.

Pastoviosios srovės (DC) sparčiuosius įkroviklius siūloma rinktis, kai iš tikrųjų reikia greitai įsikrauti bateriją – ilgesnėse kelionėse ar prieš jas. Vis daugiau elektromobilių tinkami sparčiai krauti abiem būdais.


Draudžiama platinti, skelbti, kopijuoti informaciją su
nurodyta autoriaus teisių žyma be redakcijos sutikimo.

 Rodyti komentarus (0)
Įvertinimas:  1 2 3 4 5 
Vardas:    El. paštas:   (nebūtinas)
Pakartokite kodą: 
  Apsaugos kodas: 
 
Komentarus rašo lankytojai. Komentarai nėra redaguojami ar patikrinami, jų turinys neatspindi redakcijos nuomonės. Redakcija pasilieka teisę pašalinti pasisakymus, kurie pažeidžia įstatymus, reklamuoja, yra nekultūringi arba nesusiję su tema. Pastebėjus nusižengimus, prašome mums pranešti. Jei nurodomas el. pašto adresas, jis matomas viešai. Patvirtindami komentaro įrašymą, kartu patvirtinate, jog esate susipažinęs su portalo privatumo politika ir su ja sutinkate.
Ekspertai: sparčiai auga gaisrų rizika dėl netinkamo ličio jonų baterijų naudojimo

Ličio jonų baterijos vis plačiau taikomos kasdieniuose įrenginiuose – telefonuose, kompiuteriuose, elektra varomose transporto priemonėse, energijos kaupikliuose. Atitinkamai pastaraisiais metais šalyje daugėja su šiomis baterijomis susijusių gaisrų. Ekspertai pabrėžia, kad pagrindinę riziką kelia neprižiūrimas įkrovimas, mechaniniai pažeidimai, netinkamos laikymo sąlygos ir nesertifikuotų įkroviklių naudojimas.

Aplinkos ministerija primena: kaip teisingai rūšiuoti ličio baterijas ir išvengti rizikų

Aplinkos ministerija atkreipia gyventojų dėmesį į ličio baterijų rūšiavimą – šios rūšies baterijos, vis dažniau naudojamos kasdieniuose daiktuose, turi būti renkamos ir tvarkomos atsakingai. Netinkamai išmestos jos kelia pavojų aplinkai ir žmonių sveikatai. Todėl svarbu žinoti, kokiuose prietaisuose ličio baterijos „slepiasi“ ir kaip su jomis atsakingai elgtis.

Saulės energija bute: lietuviams trūksta žinių? (1)

Lietuvoje kasmet auga elektros energiją iš atsinaujinančių išteklių gaminančių vartotojų skaičius. Jis vos per pirmąjį šių metų pusmetį padidėjo kone 20 tūkst. ir siekia beveik 143 tūkst., rodo Lietuvos energetikos agentūros duomenys. Pasak jų, augimą lemia ir nutolusių saulės elektrinių parkų įrengimas. Visgi net trečdalis lietuvių vis dar nežino apie galimybę bute gyvenantiems asmenims naudotis saulės generuojama elektros energija, o žinantieji – vis dar tiki mitais apie saulės parkus.

2025-07-13 20:33
Naudoji oro kondicionierių kasdien? Daugelis daro šią klaidą, kuri gali gerokai sutrumpinti jo tarnavimo laiką
2025-07-11 20:49
Jeigu savo namuose turite kaitlentę – reikėtų suklusti: šią klaidą daro daugelis, o tai gali brangiai kainuoti
2025-07-10 17:58
Įspėja dėl karščio pavojų: vasarą baterijos gali virsti sprogmenimis
2025-07-06 20:43
Ketinate įsigyti naują dulkių siurblį? Įvardintos klaidos, kurias daro daugelis pirkėjų ir paskui gailisi
2025-06-29 12:26
Technologijos, girdinčios jūsų kūno signalus: mokslininkė pataria, kaip išvengti perfekcionizmo spąstų
2025-06-26 08:51
Griaustinis artėja: ar tikrai telefonas pritraukia žaibą?
2025-06-17 14:05
Nuo triukšmo iki didelių sąskaitų: ženklai, kad jūsų buitinė technika jau pasiekė savo tarnavimo pabaigą
2025-06-15 10:35
Kokį pasirinkti – naudotą ar naują elektromobilį? Aptarė privalumus ir minusus
2025-06-12 17:16
Tyrimas atskleidė, kokius elektros prietaisus lietuviai naudoja dažniausiai: eksperto patarimai, kaip sutaupyti
2025-06-11 11:56
ABC: Kaip atpažinti, kad ličio baterija kelia grėsmę?
2025-06-04 20:21
Kaip tinkamai prižiūrėti televizorių? Šios paprastos klaidos gali pridaryti daug nuostolių
2025-06-03 20:28
Vaizdo projektorius ar išmanusis televizorius? Pasirinkimas, kuris gali kardinaliai pakeisti jūsų vakarus
Daugiau...Paieška archyve

Global electronic components distributor – Allicdata Electronics

Electronic component supply – „Eurodis Electronics“

LOKMITA – įvairi matavimo, testavimo, analizės ir litavimo produkcija

Full feature custom PCB prototype service

Sveiki ir ekologiški maisto produktai

Mokslo festivalis „Erdvėlaivis Žemė

LTV.LT - lietuviškų tinklalapių vitrina

„Konstanta 42“

„Mokslo sriuba“

www.matuok.lt - Interneto spartos matavimo sistema

Programuotojas Tautvydas – interneto svetainių-sistemų kūrimas

PriedaiMobiliems.lt – telefonų priedai ir aksesuarai

Draugiškas internetas


Reklama
‡ 1999–2025 © Elektronika.lt | Autoriaus teisės | Privatumo politika | Atsakomybės ribojimas | Reklama | Turinys | Kontaktai LTV.LT - lietuviškų tinklalapių vitrina Valid XHTML 1.0!
Ets2 mods, Ats mods, Beamng drive mods
allmods.net
„MokslasPlius“ – mokslui skirtų svetainių portalas
www.mokslasplius.lt
Optical filters, UV optics, electro optical crystals
www.eksmaoptics.com
LTV.LT – lietuviškų tinklalapių vitrina
www.ltv.lt/technologijos/
Elektroninių parduotuvių optimizavimas „Google“ paieškos sistemai
www.seospiders.lt
FS22 mods, Farming simulator 22 mods,
FS22 maps

fs22.com
Reklama


Reklama