Elektronika.lt
 2025 m. spalio 10 d. Projektas | Reklama | Žinokite | Klausimai | Prisidėkite | Atsiliepimai | Kontaktai
Paieška portale
EN Facebook RSS

 Kas naujo  Katalogas  Parduotuvės  Forumas  Tinklaraščiai
 Pirmas puslapisSąrašas
 NaujienosSąrašas
 StraipsniaiSąrašas
 Vaizdo siužetaiSąrašas
 Nuolaidos, akcijosSąrašas
 Produktų apžvalgosSąrašas
 Naudingi patarimaiSąrašas
 - Elektronika, technika
 - Ryšio technika
 - Programinė įranga
 - Operacinės ir tinklai
 - Kompiuterinė įranga
 - Kitos protingos mintys
 Vykdomi projektaiSąrašas
 Schemų archyvasSąrašas
 Teorija, žinynaiSąrašas
 Nuorodų katalogai
 Įvairūs siuntiniai
 Bendravimas
 Skelbimai ir pasiūlymai
 Elektronikos remontas
 Robotų kūrėjų klubas
 RTN žurnalo archyvas






 Verta paskaityti
Spalio 10 d. 20:32
Švedų mokslininkų tyrimo rezultatai: elektromobiliai kelia didžiulį pavojų pėstiesiems
Spalio 10 d. 17:19
Jaučiatės blogai ir kalbatės su dirbtiniu intelektu? Štai kodėl tai gali būti pavojinga
Spalio 10 d. 14:49
Prasidėjo 5-asis KTU Vaikų universiteto sezonas
Spalio 10 d. 11:26
Dirbtinis intelektas keičia mokslo DNR: pranašumas – prieiga prie unikalių duomenų
Spalio 10 d. 08:28
Specialistai ragina neignoruoti „dramblio kambaryje”: ką tėvai privalo žinoti apie virtualų vaikų gyvenimą?
Spalio 9 d. 20:25
Greitasis įkrovimas yra patogu, bet ar nekenkia išmaniajam telefonui?
Spalio 9 d. 17:16
Kibernetinis saugumas: koją vis dar kiša elementarūs dalykai
Spalio 9 d. 14:32
„AGON by AOC“ pristato du unikalius būdus pasiekti 320 Hz
Spalio 9 d. 11:39
Branduolinės energetikos inovacijos – į priekį stumia mokslas, stabdo biurokratija
Spalio 9 d. 08:26
70 ir 100 AG elektromobilis už prieinamą kainą? Taip, tai naujasis „Dacia Spring“!
FS25 Tractors
Farming Simulator 25 Mods, FS25 Maps, FS25 Trucks
ETS2 Mods
ETS2 Trucks, ETS2 Bus, Euro Truck Simulator 2 Mods
FS22 Tractors
Farming Simulator 22 Mods, FS22 Maps, FS25 Mods
VAT calculator
VAT number check, What is VAT, How much is VAT
Dantų protezavimas
All on 4 implantai,
Endodontija mikroskopu,
Dantų implantacija
FS25 Mods
FS25 Maps, FS25 Cheats, FS25 Install Mods
FS25 Mods
Farming Simulator 25 Mods,
FS25 Maps
ATS Trailers
American Truck Simulator Mods, ATS Trucks, ATS Maps
Reklama
 Patarimai » Elektronika, technika Ankstesnis patarimas | Sekantis patarimas | Dalintis | Spausdinti

Hibridinis automobilis: kaip sutaupyti?

Publikuota: 2022-12-21 08:28
Tematika: Elektronika, technika
Inf. šaltinis: Pranešimas žiniasklaidai

Hibridiniai automobiliai išgyvena tikrą pakilimą ir yra paklausūs ne tik nauji, bet ir antrinėje rinkoje. Šiems automobiliams, kaip ir turintiems vidaus degimo variklius, reikalinga alyva ir eksploataciniai skysčiai, tačiau dėl specifinio jų jėgos agregatų veikimo hibridams bet kas netiks. Ekspertai pranešime žiniasklaidai dalijasi įžvalgomis, kuo ypatingi šie automobiliai ir ką būtina žinoti, norint sutaupyti degalų sąnaudas, bei pataria, kokie eksploataciniai skysčiai užtikrins ilgalaikį ir patikimą jų veikimą?

Hibridinis automobilis: kaip sutaupyti?
Asociatyvi „Pixabay“ nuotr.

Skirtingų rūšių hibridai

Hibridinis automobilis – tai automobilis, turintis jėgos agregatą, kurį sudaro vidaus degimo variklis ir elektros variklis. Priklausomai nuo markės ir modelio, vidaus degimo variklis gali būti benzininis arba dyzelinis agregatas. Automechaniko Prano Mitkaus teigimu, hibridiniai automobiliai turi daug skirstymų, tačiau populiariausias – pagal hibridizacijos laipsnį. Šiuo atžvilgiu, skiriami mikrohibridai, lengvieji hibridai, visiški hibridai ir įkraunami hibridai.

Mikrohibridas – tai vidaus degimo automobilis, kuriame įrengta „Start&Stop“ sistema, leidžianti varikliui išsijungti, pavyzdžiui, prie šviesoforo, ir įsijungti nuspaudus akceleratoriaus pedalą. Pagrindinis mikrohibridinio automobilio privalumas, palyginus su vidaus degimo automobiliu, yra mažesnis išmetamųjų teršalų kiekis.

„Lengvasis hibridas greta „Start&Stop“ sistemos turi variklio pagalbos funkciją, t. y. vidaus degimo variklio palaikymą elektriniu varikliu. Lengvasis hibridas taip pat turės galimybę rekuperuoti elektros energiją stabdant. Važiuodamas automobilis atgauna energiją, kaupia ją akumuliatoriuje, kad vėliau panaudotų, pavyzdžiui, vidaus degimo variklio veikimo palaikymui greitėjant. Taigi lengvasis hibridas vairuojant miesto režimu sunaudoja mažiau degalų nei įprastas vidaus degimo automobilis ir yra daug efektyvesnis nei mikrohibridas, tačiau vis tiek negali važiuoti vien elektriniu režimu“, – pagrindinius akcentus išskiria P. Mitkus.

Šiuo metu paklausiausias sprendimas, pasak specialisto, yra visiškas hibridas, kuris turi visas lengvojo hibrido savybes, tačiau taip pat leidžia važiuoti vien elektriniu režimu: „Nors kalbame apie kelių kilometrų ridą, tačiau to pakanka, kad įveiktumėte spūstis ar manevruotumėte automobilių stovėjimo aikštelėse nulinės emisijos režimu. Tuo tarpu, įkraunamas hibridas turi visas visiško hibrido savybes ir dar dvi papildomas – elektriniu režimu nuvažiuoja keliolika ar net keliasdešimt kilometrų ir gali būti įkraunamas iš elektros lizdo“, – sako P. Mitkus, primindamas, kad kuo aukštesnis transporto priemonės hibridizacijos laipsnis, tuo mažesnis vidaus degimo variklis (downsizing) ir tuo didesnė akumuliatoriaus talpa.

Sumaniai vairuojant – mažesnės degalų sąnaudos

Pasak specialistų, vairuotojai, laikydamiesi tam tikrų taisyklių, gali užtikrinti efektyviausią hibridinės pavaros veikimą ir sutaupyti degalų sąnaudas.

„Jei hibridiniame automobilyje jau yra galimybė rinktis važiavimo režimą, spūstyse ir važiuojant trumpus atstumus vertėtų naudoti elektrinį režimą. Važiuojant mieste rinkitės hibridinį režimą, t.y. vidaus degimo variklis + elektra, tokiu būdu taupysite degalų sąnaudas. Jei įmanoma, reikėtų važiuoti tolygiai ir išlaikykite pastovų greitį, nes daugiausiai degalų sunaudojama greitėjimo metu. Norint padidinti elektriniu režimu nuvažiuojamą atstumą, reikia sumažinti multimedijos, šildymo, oro kondicionieriaus naudojimą. Na, o norint didžiausio rekuperacijos efekto reikėtų stabdyti iš dalies nuspaudus stabdžių pedalą ir, jeigu įmanoma, vengti staigaus greičio sumažėjimo“, – patarimais dalijasi automechanikas P. Mitkus.

Hibridams – mažos klampos alyva

Pasak „TotalEnergies“ Technikos skyriaus vadovo Andrzejaus Husiatynskio, hibridinėms transmisijoms dėl jų veikimo pobūdžio reikalinga speciali alyva, kuri padeda tinkamai apsaugoti vidaus degimo variklį, tokioje sistemoje veikiantį labai specifinėmis sąlygomis: „Važiuojant mieste variklis nuolat išsijungia ir įsijungia, greitėjant, kai po užvedimo iškart reikia didesnės galios, jis staigiai įsijungia iki aukštų sūkių, todėl alyva turi jį sutepti akimirksniu. Būtent dėl šios priežasties reikia pakankamai mažos klampos ir skystos alyvos, kad variklis kuo trumpiau veiktų „sausai“. Todėl standartas šiuose varikliuose yra 0W-20 klampumo alyva, o kai kurių konstrukcijų varikliams reikia net 0W-8 alyvos“.

Taip pat, pasak specialisto, vidaus degimo variklis hibridiniuose automobiliuose dažnai būna nepakankamai įkaitęs, todėl alyvoje turi būti tinkamų priedų, apsaugančių jį nuo dilimo. A. Husiatynskio teigimu, „esant tokiam veikimui, dalis nesudegusių degalų, kuriuose yra ekologiškų priedų, patenka į alyvą, todėl pastaroji turi būti su jais suderinama ir atspari pagreitintai oksidacijai“.

Specialių skysčių reikia ir transmisijai, kuri jungia vidaus degimo ir elektros pavaras: „Priklausomai nuo konstrukcinio sprendimo, tai gali būti automatinė, automatinė dvigubos sankabos, nuolat kintanti (CVT) arba planetarinė pavarų dėžė, kuri dažnai būna integruota su elektriniu agregatu. Joms galima naudokite klasikinį transmisijos skystį, kuris užtikrins mechaninių komponentų tepimą ir aušinimą. Tačiau ateityje vis dažniau bus naudojami skysčiai, kurie vienu metu aušina, tepa transmisiją ir integruotą elektros variklį“, – apie inovatyvius sprendimus pasakoja A. Husiatynskis.


Draudžiama platinti, skelbti, kopijuoti informaciją su
nurodyta autoriaus teisių žyma be redakcijos sutikimo.

 Rodyti komentarus (0)
Įvertinimas:  1 2 3 4 5 
Vardas:    El. paštas:   (nebūtinas)
Pakartokite kodą: 
  Apsaugos kodas: 
 
Komentarus rašo lankytojai. Komentarai nėra redaguojami ar patikrinami, jų turinys neatspindi redakcijos nuomonės. Redakcija pasilieka teisę pašalinti pasisakymus, kurie pažeidžia įstatymus, reklamuoja, yra nekultūringi arba nesusiję su tema. Pastebėjus nusižengimus, prašome mums pranešti. Jei nurodomas el. pašto adresas, jis matomas viešai. Patvirtindami komentaro įrašymą, kartu patvirtinate, jog esate susipažinęs su portalo privatumo politika ir su ja sutinkate.
Nenaudojamų prietaisų baterijoms šaltasis metų laikas – didžiausias iššūkis

Atėjo šildymo sezonas, o tai reiškia, kad daugelis elektronikos prietaisų – nuo elektrinių paspirtukų iki sodo technikos – keliauja į sandėliukus, garažus ar tiesiog stalčius. Tačiau net ir nenaudojami, jie reikalauja priežiūros.

Jūsų organizmas neturi mygtuko „snausti“: kaip papildomos 10 minučių lovoje veikia mūsų savijautą?

Rudenį, kai šalti orai įsiskverbia į namus, ryte iš lovos pakilti tampa vis sunkiau. Ar kada susimąstėte, kokią įtaką žadintuvo mygtukas „snausti“ turi jūsų organizmui? Net kelios papildomos minutės lovoje gali trikdyti natūralius miego ciklus, apsunkinti pabudimą ir sukelti mieguistumą dienos metu. Kaip to išvengti?

Saulės elektrinių galia dažnai viršija poreikius: įsirengus optimalaus dydžio galima sutaupyti

Lietuvoje sparčiai augant gaminančių vartotojų skaičiui įsitvirtino tendencija įsirengti maksimalios leistinos galios saulės elektrines, nors namų poreikiams patenkinti pakanka mažesnės. ESO rekomenduoja rinktis optimalaus dydžio saulės elektrinę.

2025-09-29 17:59
Ką kuris „Apple Watch“ mygtukas daro?
2025-09-26 20:22
Naujas televizorius gražiai atrodo tik parduotuvėje: išjunkite šią funkciją ir vaizdas ekrane bus kaip kino teatre
2025-09-15 20:35
Nešaldo net naujas kondicionierius? Šios dažnos klaidos gali pridaryti daugybę problemų net naujame automobilyje
2025-09-11 14:23
Savarankiško gyvenimo pradžia: kaip vartoti elektrą, kad pinigų liktų daugiau?
2025-08-30 17:29
Kaip išsirinkti televizorių? Technologijų ekspertas įvardijo 5 pagrindinius žingsnius
2025-08-29 08:54
Dažniausios klaidos naudojant elektroninius sveikatos prietaisus: kaip jų išvengti?
2025-08-27 14:27
Ekspertai pataria: kaip pasirūpinti vaikų mokymosi vieta, kad sąskaitos už elektrą neišaugtų ir akys išliktų sveikos
2025-08-21 14:04
Spausdintuvo kasetė: kaip rasti tinkamą kasetę jūsų spausdintuvui
2025-08-11 21:41
Įspėjimas visiems keliautojams: šio daikto lagamine nebegali būti, pažeidus taisykles pasekmės bus liūdnos
2025-08-10 20:33
Jūsų automobilio rakteliai gali daugiau nei galvojate: šių funkcijų nežino daugelis vairuotojų
2025-08-03 07:45
Siuntų saugumas priklauso ne tik nuo kurjerio – bet ir nuo orų prognozės
2025-07-29 08:42
Naudoti elektromobiliai: kaip išvengti brangių klaidų? (2)
Daugiau...Paieška archyve

Global electronic components distributor – Allicdata Electronics

Electronic component supply – „Eurodis Electronics“

LOKMITA – įvairi matavimo, testavimo, analizės ir litavimo produkcija

Full feature custom PCB prototype service

Sveiki ir ekologiški maisto produktai

Mokslo festivalis „Erdvėlaivis Žemė

LTV.LT - lietuviškų tinklalapių vitrina

„Konstanta 42“

„Mokslo sriuba“

www.matuok.lt - Interneto spartos matavimo sistema

Programuotojas Tautvydas – interneto svetainių-sistemų kūrimas

PriedaiMobiliems.lt – telefonų priedai ir aksesuarai

Draugiškas internetas


Reklama
‡ 1999–2025 © Elektronika.lt | Autoriaus teisės | Privatumo politika | Atsakomybės ribojimas | Reklama | Turinys | Kontaktai LTV.LT - lietuviškų tinklalapių vitrina Valid XHTML 1.0!
Ets2 mods, Ats mods, Beamng drive mods
allmods.net
„MokslasPlius“ – mokslui skirtų svetainių portalas
www.mokslasplius.lt
Optical filters, UV optics, electro optical crystals
www.eksmaoptics.com
LTV.LT – lietuviškų tinklalapių vitrina
www.ltv.lt/technologijos/
Elektroninių parduotuvių optimizavimas „Google“ paieškos sistemai
www.seospiders.lt
Mokslo festivalis „Erdvėlaivis žemė“
www.mokslofestivalis.eu
Reklama


Reklama