Elektronika.lt
 2025 m. lapkričio 1 d. Projektas | Reklama | Žinokite | Klausimai | Prisidėkite | Atsiliepimai | Kontaktai
Paieška portale
EN Facebook RSS

 Kas naujo  Katalogas  Parduotuvės  Forumas  Tinklaraščiai
 Pirmas puslapisSąrašas
 NaujienosSąrašas
 StraipsniaiSąrašas
 Vaizdo siužetaiSąrašas
 Nuolaidos, akcijosSąrašas
 Produktų apžvalgosSąrašas
 Naudingi patarimaiSąrašas
 - Elektronika, technika
 - Ryšio technika
 - Programinė įranga
 - Operacinės ir tinklai
 - Kompiuterinė įranga
 - Kitos protingos mintys
 Vykdomi projektaiSąrašas
 Schemų archyvasSąrašas
 Teorija, žinynaiSąrašas
 Nuorodų katalogai
 Įvairūs siuntiniai
 Bendravimas
 Skelbimai ir pasiūlymai
 Elektronikos remontas
 Robotų kūrėjų klubas
 RTN žurnalo archyvas






 Verta paskaityti
Lapkričio 1 d. 11:48
KTU kartu su NKSC susitelkė bendradarbiavimui ir Lietuvos kibernetinio saugumo ekosistemos stiprinimui
Lapkričio 1 d. 08:24
ELECTRO-PJP prekės ženklo matavimo priedų pasiūlymas
Spalio 31 d. 20:24
Elektromobilių baterijos gyvena du kartus: senos celės maitina dirbtinį intelektą ir duomenų centrus
Spalio 31 d. 17:37
Tarptautinė komanda sukūrė unikalų pasaulyje elektromagnetinių bangų sugėriklį – prisidėjo ir lietuviai
Spalio 31 d. 14:19
Naujoji „Samsung“ atminties kortelė keičia žaidimo taisykles: 8K raiškos vaizdai be jokių trukdžių
Spalio 31 d. 11:39
DI atima rutininius darbus: ar jauniems specialistams tai grėsmė, ar galimybė?
Spalio 31 d. 08:35
Skaitmeninis palikimas – kaip pasirūpinti mirusio artimojo socialinių tinklų paskyromis?
Spalio 30 d. 20:10
Indijos planas kosmose: pristato galingiausią palydovų apsaugos tinklą, visiškai nauja strategija
Spalio 30 d. 17:35
Mokslininkai išmatavo akies raiškos ribą ir paaiškino, ar yra prasmės 8K televizoriuose
Spalio 30 d. 14:21
Jums atostogos – sukčiams darbymetis: kokių klaidų nedaryti renkantis paskutinės minutės kelionę?
FS25 Tractors
Farming Simulator 25 Mods, FS25 Maps, FS25 Trucks
ETS2 Mods
ETS2 Trucks, ETS2 Bus, Euro Truck Simulator 2 Mods
FS22 Tractors
Farming Simulator 22 Mods, FS22 Maps, FS25 Mods
VAT calculator
VAT number check, What is VAT, How much is VAT
Dantų protezavimas
All on 4 implantai,
Endodontija mikroskopu,
Dantų implantacija
FS25 Mods
FS25 Maps, FS25 Cheats, FS25 Install Mods
FS25 Mods
Farming Simulator 25 Mods,
FS25 Maps
ATS Trailers
American Truck Simulator Mods, ATS Trucks, ATS Maps
Reklama
 Patarimai » Elektronika, technika Ankstesnis patarimas | Sekantis patarimas | Dalintis | Spausdinti

Elektriniai paspirtukai – kaip apsaugoti save ir kitus?

Publikuota: 2020-10-15 10:12
Tematika: Elektronika, technika
Inf. šaltinis: Pranešimas žiniasklaidai

Lietuvos kelių policijos tarnybos duomenimis 2017 m. buvo užregistruotas tik vienas, 2018 m. – 10, o 2019 m. – 108 eismo įvykiai, kuriuose dalyvavo elektriniai paspirtukai. Jų metu buvo sužeisti 77 eismo dalyviai. Bėgant laikui avarijų, kuriose dalyvauja elektriniai paspirtukai, skaičiai didėja. Kaip išlikti budriems kelyje, tinkamai pasirinkti transporto priemonę, apsaugoti save ir kitus, pataria Vilnius Tech absolventas Justas Petryla , parengęs baigiamąjį magistro darbą apie elektrinių paspirtukų eismo saugumo užtikrinimą.

Alekso Jauniaus nuotr.
Alekso Jauniaus nuotr.

Jeigu nusprendėte įsigyti elektrinį paspirtuką, svarbu, kad atkreiptumėte dėmesį į jo techninius parametrus. Nuo elektrinio paspirtuko galios ir maksimalaus važiavimo greičio priklauso transporto priemonės kategorija. Svarbu žinoti, kad įsigijus elektrinį paspirtuką, kurio maksimalus greitis viršija 25 km/val., juo negalima važiuoti dviračių takais ar šaligatviais. Norint tokį paspirtuką eksploatuoti gatvėse – privaloma transporto priemonės registracija, techninė apžiūra, civilinės atsakomybės draudimas, ženklinimas valstybiniais numeriais bei AM ar aukštesnės kategorijos vairuotojo pažymėjimas.

Dėl elektrinių paspirtukų dalyvavimo eisme, iššūkių saugumui kyla ne tik Lietuvoje, bet ir užsienyje. Vilnius Tech absolventas išskiria gerąsias praktikas, sprendžiant kylančius eismo saugumo pavojus.

„Transporto priemonės griežčiau reguliuojamos teisiškai. Pavyzdžiui, Vokietijoje ir Singapūre, elektrinės transporto priemonės registracija – privaloma. Kai elektrinis paspirtukas užregistruojamas, jis pažymimas lipniu, šviesą atspindinčiu, registracijos duomenis atitinkančiu žymekliu. Jis padeda lengviau identifikuoti transporto priemonę ir vykdyti eismo kontrolę“, – teigia vyras.

Pėstieji yra pažeidžiamiausi eismo dalyviai. Dėl šios priežasties Vokietijoje, Danijoje, Prancūzijoje draudžiama elektriniais paspirtukais važiuoti pėsčiųjų takais.

Pasak J. Petrylos svarbu, kad elektrinių paspirtukų dalijimo paslaugas teikiančios įmonės įsitrauktų į eismo saugumo gerinimo programas. Jos numato, kad tokiose miesto zonose, kaip parkai, pėsčiųjų alėjos, turistinės vietovės ir kt. būtų reguliuojamas maksimalus elektrinių paspirtukų leistinas greitis. Taip pat, kad tam tikrose miesto dalyse būtų taikomi draudimai statyti transporto priemonę ar netgi uždrausti elektrinių paspirtukų eismą jautriose eismo zonose.

„Galima pastebėti, jog gatvėse elektriniai paspirtukai parkuojami netvarkingai, statomi bet kur. Dėl šios priežasties reikia įrengti specialias stovėjimo vietas, įkrovimo punktus. Taip būtų išsprendžiama netvarkinga paspirtukų parkavimo problema“, – pataria baigiamąjį darbą apie elektinius paspirtukus parengęs Justas.

Anot Vilnius Tech absolvento, daugėja žmonių, besirenkančių darnias transporto priemones. Jis pastebi, kad miesto gatvės vis dar yra labiau pritaikytos automobiliams, tačiau didžiųjų Lietuvos miestų savivaldybės – pasirengusios darnaus judumo planus, tik reikės laiko, kol numatyti sprendimai bus įgyvendinti.

„Įsivaizduokite, kad gerai žinomu maršrutu namai-darbas-namai keliaujate elektriniu paspirtuku. Juo važiuoti pėsčiųjų taku – draudžiama. Ar naudojantis dviračių takais, važiuojant ramiomis gatvėmis, nepažeidžiant eismo taisyklių pavyktų sklandžiai pasiekti kelionės tikslą? Užduokite sau šį klausimą. Tuomet bus lengviau įvertinti, kaip infrastruktūra pritaikyta eismo dalyviams“, – sako J. Petryla.

Universiteto absolvento nuomone, skirtingais greičiais judantys eismo dalyviai turėtų naudotis jų judėjimo poreikius atitinkančia infrastruktūra. Taip sukeltų mažesnį pavojų sau ir kitiems eismo dalyviams. Svarbu paminėti, kad elektriniai paspirtukai – jautresni dangos nelygumams, lyginant su dviračiais. Jei dviračių takas išklotas trinkelėmis, juo važiuoti elektriniu paspirtuku nepatogu.

Šiuo metu elektriniu paspirtuku, kaip ir dviračiu, gatve važiuoti leidžiama ne jaunesniems kaip 14 metų asmenims. Svarbu pabrėžti, kad važiuojant gatve būtina mokėti kelių eismo taisykles ir jų laikytis.

„Saugumas kelyje priklauso to, ar 14 metų sulaukęs asmuo žino kelių eismo taisykles, geba priimti atsakingus ir teisingus sprendimus, eisme dalyvauja nesukeldamas pavojaus sau ir kitiems eismo dalyviams. Amžius negali lemti, saugu ar ne važiuoti elektriniu paspirtuku. Jaunesnio amžiaus vairuotojų pasiruošimą dalyvauti eisme turėtų įvertinti tėvai“, – teigia absolventas.

Žmonės, važinėjantys elektriniais paspirtukais, nevertina jų kaip transporto priemonės, kuriai galioja kelių eismo taisyklės. Jie dažnai važiuoja prieš eismą, pėsčiųjų perėjomis, nerodo posūkių signalų ir atlieka kitus eismo taisyklių pažeidimus. Svarbu nepamiršti, kad elektrinių paspirtukų vairuotojams keliami tokie pat reikalavimai, kaip ir dviratininkams.

„Mano manymu, pagrindiniai saugumo reikalavimai yra šie: iki 18 metų vairuotojams, važiuojantiems keliu, privaloma dėvėti šalmą, o sulaukus pilnametystės – rekomenduojama, stengtis nevažiuoti nevažiuojamąja dalimi, jeigu įrengti dviračių takai, nebent jais važiuoti nesaugu, pavyzdžiui, yra duobių. Draudžiama važiuoti automagistralėmis ir greitkeliais, vežti keleivius, jeigu nėra įrengtų specialių sėdėjimo vietų“, – sako Vilnius Tech absolventas.

Pasak J. Petrylos, važiuodamas pėsčiųjų taku, elektrinio paspirtuko vairuotojas privalo duoti kelią pėstiesiems, neturi jiems trukdyti ar kelti pavojaus, pro juos važiuoti greičiu, artimu pėsčiojo judėjimo greičiui, apie 3-7 km/h. Visais atvejais, prieš dalyvaujant eisme, patariama prisiminti ir pasikartoti, o nemokantiems – išmokti Kelių eismo taisykles, skirtas dviračių vairuotojams. Nesilaikant saugumo reikalavimų išauga eismo įvykių rizika.

Važiuodami pėsčiųjų takais, elektrinių paspirtukų ir dviračių vairuotojai linkę daryti prielaidą, jog pėsčiojo ėjimo kryptis lenkimo metu nepasikeis. Priešingu atveju galima sunkiai sužaloti ne tik save, bet ir pėsčiąjį.

„Svarbu saugotis išvažiavimų iš kiemų ir kitų riboto matomumo zonų, kuriose automobilio vairuotojas gali laiku nepamatyti greitai atvažiuojančio elektrinio paspirtuko. Tokiose vietose patariama sumažinti greitį. Mano manymu, pagrindinės priežastys, dėl kurių įvyksta eismo nelaimės – taisyklių nesilaikymas ir atidumo trūkumas“, – svarsto J. Petryla.

Naudojantis elektriniu paspirtuku labai svarbu stebėti kitus eismo dalyvius ir prisiminti, kad ši transporto priemonė – vos girdima, tad norint apsisaugoti, derėtų dėvėti ryškiaspalvę liemenę, įsijungti žibintus.


Draudžiama platinti, skelbti, kopijuoti informaciją su
nurodyta autoriaus teisių žyma be redakcijos sutikimo.

 Rodyti komentarus (0)
Įvertinimas:  1 2 3 4 5 
Vardas:    El. paštas:   (nebūtinas)
Pakartokite kodą: 
  Apsaugos kodas: 
 
Komentarus rašo lankytojai. Komentarai nėra redaguojami ar patikrinami, jų turinys neatspindi redakcijos nuomonės. Redakcija pasilieka teisę pašalinti pasisakymus, kurie pažeidžia įstatymus, reklamuoja, yra nekultūringi arba nesusiję su tema. Pastebėjus nusižengimus, prašome mums pranešti. Jei nurodomas el. pašto adresas, jis matomas viešai. Patvirtindami komentaro įrašymą, kartu patvirtinate, jog esate susipažinęs su portalo privatumo politika ir su ja sutinkate.
Vonios maišytuvai – kaip rasti balansą tarp funkcionalumo ir stiliaus

Vonios maišytuvas – tai detalė, kuri iš pirmo žvilgsnio atrodo smulkmena, tačiau būtent ji lemia kasdienio naudojimo patogumą, vandens taupymą ir net viso vonios kambario estetiką. Renkantis maišytuvą svarbu atsižvelgti ne tik į jo išvaizdą, bet ir į techninius parametrus, medžiagas bei montavimo tipą.

Greičio matuoklis blykstelėjo, bet laiško negavote? Specialistai pasakė tai, ką privalo žinoti kiekvienas vairuotojas

Daugelis vairuotojų žino tą akimirką, kai važiuojant greičiau nei leidžiama netikėtai blykteli šviesa. Tai fotoradaras užfiksavo viršytą greitį. Neretai po to belieka laukti laiško su bauda. Vis dėlto ne kiekvienas blyksnis reiškia, kad netrukus teks mokėti piniginę nuobaudą. Yra atvejų, kai radaras padaro nuotrauką, bet bauda išvis neateina.

Netikėtai užsidegė degalų lemputė? Ekspertai pasakė, kiek išties dar galite nuvažiuoti

Ne vienas vairuotojas yra patyręs situaciją, kai staiga užsidega geltona lemputė prietaisų skydelyje, įspėjanti apie mažą degalų kiekį. Nors automobilis dar važiuoja, akivaizdu, kad bakas jau beveik tuščias. Bet kiek dar galima nuvažiuoti? Ar rizikinga važiuoti toliau? Ir ar verta tai daryti sąmoningai?

2025-10-25 17:26
Paslėpta automobilio funkcija, apie kurią daugelis nežino: mygtukas, kuris gali palengvinti kasdienį vairavimą
2025-10-22 14:22
Energijos taupymas namuose: kaip mažais žingsniais pasiekti didelį efektą
2025-10-21 14:13
Elektros tiekėjų planai po padidinamuoju stiklu: kaip pasirinkti teisingai ir sutaupyti? (2)
2025-10-20 17:19
Renkatės buitinę techniką? Primena, ką apie sutaupymus sufleruoja energijos efektyvumo etiketė
2025-10-17 20:24
Ši lemputė yra didžiausias vairuotojų košmaras: dauguma daro lemtingą klaidą, bet šis sprendimas gali išgelbėti
2025-10-16 20:20
Ši maža lemputė gali reikšti didelį gedimą: mechanikai įspėja, kad ignoravimas gali kainuoti tūkstančius
2025-10-16 14:38
Kaip išvengti didelių sąskaitų šildantiems namus elektra, pataria ekspertas
2025-10-13 20:31
Geltona lemputė automobilio prietaisų skydelyje: gedimas ar tik elektroninis kaprizas?
2025-10-11 17:36
Daugėja gaisrų, kuriuos sukelia užsiliepsnojusios baterijos: ekspertas išvardijo, kaip apsaugoti save ir savo turtą
2025-10-04 08:39
Nenaudojamų prietaisų baterijoms šaltasis metų laikas – didžiausias iššūkis
2025-10-02 08:26
Jūsų organizmas neturi mygtuko „snausti“: kaip papildomos 10 minučių lovoje veikia mūsų savijautą?
2025-10-01 17:26
Saulės elektrinių galia dažnai viršija poreikius: įsirengus optimalaus dydžio galima sutaupyti
Daugiau...Paieška archyve

Global electronic components distributor – Allicdata Electronics

Electronic component supply – „Eurodis Electronics“

LOKMITA – įvairi matavimo, testavimo, analizės ir litavimo produkcija

Full feature custom PCB prototype service

Sveiki ir ekologiški maisto produktai

Mokslo festivalis „Erdvėlaivis Žemė

LTV.LT - lietuviškų tinklalapių vitrina

„Konstanta 42“

„Mokslo sriuba“

www.matuok.lt - Interneto spartos matavimo sistema

Programuotojas Tautvydas – interneto svetainių-sistemų kūrimas

PriedaiMobiliems.lt – telefonų priedai ir aksesuarai

Draugiškas internetas


Reklama
‡ 1999–2025 © Elektronika.lt | Autoriaus teisės | Privatumo politika | Atsakomybės ribojimas | Reklama | Turinys | Kontaktai LTV.LT - lietuviškų tinklalapių vitrina Valid XHTML 1.0!
Ets2 mods, Ats mods, Beamng drive mods
allmods.net
„MokslasPlius“ – mokslui skirtų svetainių portalas
www.mokslasplius.lt
Optical filters, UV optics, electro optical crystals
www.eksmaoptics.com
LTV.LT – lietuviškų tinklalapių vitrina
www.ltv.lt/technologijos/
Elektroninių parduotuvių optimizavimas „Google“ paieškos sistemai
www.seospiders.lt
Mokslo festivalis „Erdvėlaivis žemė“
www.mokslofestivalis.eu
Reklama


Reklama