Elektronika.lt
 2024 m. balandžio 19 d. Projektas | Reklama | Žinokite | Klausimai | Prisidėkite | Atsiliepimai | Kontaktai
Paieška portale
EN Facebook RSS

 Kas naujo  Katalogas  Parduotuvės  Forumas  Tinklaraščiai
 Pirmas puslapisSąrašas
 NaujienosSąrašas
 StraipsniaiSąrašas
 Vaizdo siužetaiSąrašas
 Nuolaidos, akcijosSąrašas
 Produktų apžvalgosSąrašas
 Naudingi patarimaiSąrašas
 - Elektronika, technika
 - Ryšio technika
 - Programinė įranga
 - Operacinės ir tinklai
 - Kompiuterinė įranga
 - Kitos protingos mintys
 Vykdomi projektaiSąrašas
 Schemų archyvasSąrašas
 Teorija, žinynaiSąrašas
 Nuorodų katalogai
 Įvairūs siuntiniai
 Bendravimas
 Skelbimai ir pasiūlymai
 Elektronikos remontas
 Robotų kūrėjų klubas
 RTN žurnalo archyvas






 Verta paskaityti
Balandžio 18 d. 20:33
„Audi Q6 e-tron“ platformos inovacijos: išradingas paprastumas, 800 voltų spartusis įkrovimas ir išmanusis temperatūros valdymas
Balandžio 18 d. 17:23
Šiaulių gimnazistų išradimas gali pagerinti tragiškus matematikos egzaminų rezultatus: siūlo mokytis... žaidžiant
Balandžio 18 d. 14:22
Įvardijo, kokias didžiausias klaidas daro keliautojai: nepasitikrinę ryšio nustatymų, galite būti nepasiekiami
Balandžio 18 d. 11:15
4 iš 10 šalies gyventojų be sutikimo gauna el. laiškus su reklamomis. Ar tai teisėta?
Balandžio 18 d. 08:43
Kaip išvengti didžiausių stojančiųjų klaidų
Balandžio 17 d. 20:25
Mokėjimo kortelių duomenis internete gali pavogti: paaiškino, kaip neapsigauti ir neprarasti pinigų
Balandžio 17 d. 17:52
Roveris „Curiosity“ pradėjo naujo Marso regiono tyrimus
Balandžio 17 d. 14:35
Visapusis namų klimato valdymas su „Komfovent KOMBI“
Balandžio 17 d. 11:38
Atskleistos itin detalios smegenų nuotraukos, padarytos galingiausiu pasaulyje MRT aparatu
Balandžio 17 d. 08:23
Paprastai ir aiškiai: kodėl įspėjamuosius pranešimus kartais gauna ne visi gyventojai?
FS 22 Tractors
Farming Simulator 19 Mods, FS 22 Maps, FS22 Mods
ETS2 Mods
ETS2 Trucks, ETS2 Bus, Euro Truck Simulator 2 Mods
FS22 Tractors
Farming Simulator 22 Mods, FS22 Maps, FS22 Trucks
VAT calculator
VAT number check, What is VAT, How much is VAT
Paskola internetu
Vartojimo paskola, paskola automobiliui, paskola būsto remontui
Thermal monocular
Thermal vision camera,
Night vision ar scope,
Night vision spotting scope
FS22 Mods
FS22 Harvesters, FS22 Tractors Mods, FS22 Maps Mods
FS22 Mods
FS22 Maps,
FS22 Harvesters,
FS22 Tractors
Dantų protezavimas
All on 4 implantai,
Endodontija mikroskopu,
Dantų implantacija
Sims 4 Mods
Sims 4 CC Clothes,
Sims 4 Hair CC,
Sims 4 Skill Cheat
Optic sight
Binoculars for hunting elk,
Best compact binoculars,
Riflescope hunting
Reklama
 Patarimai » Elektronika, technika Ankstesnis patarimas | Sekantis patarimas | Dalintis | Spausdinti

Rudens pavojai kelyje: kaip kovoti su vairuotojais, kurie apakina?

Publikuota: 2020-10-26 18:53
Tematika: Elektronika, technika
Inf. šaltinis: Pranešimas spaudai

Ruduo diktuoja pokyčius ne tik vairuotojų vairavimo įpročiams, bet ir automobilių priežiūrai. Ekspertai primena, jog jau pats metas automobilį paruošti rudens darganoms, kurioms užklupus neretai susiduriame su iššūkiais. Vieni dažniausių – ne tik darganoje ir tamsoje laiku pamatyti kliūtis, bet ir išvengti akinimo. Ekspertai dalijasi praktiniais patarimais, kaip tinkamai prižiūrėti automobilį, kad neakintume kitų, ir kaip teisingai elgtis, kai patys esame apakinti?

Rudens pavojai kelyje: kaip kovoti su vairuotojais, kurie apakina?
Asociatyvi „Pixabay“ nuotr.

Akinimas – opi problema

Statistika rodo, kad nepaisant to, jog eismo intensyvumas naktį yra kelis kartus mažesnis nei dieną – net 60 proc. visų nelaimių keliuose įvyksta tamsiuoju paros metu, kai matomumas blogas. Tad nenuostabu, jog būtent rudenį, kai diena tampa trumpa, aktualiausiais automobilių apšvietimo klausimai.

„Važiuojant tamsiuoju paros metu nepakanka vien gerų vairavimo įgūdžių ir maksimalaus susikaupimo – ypatingai svarbu ir tinkamas automobilio apšvietimas. Jei automobilio žibintai netinkamai sureguliuoti arba juose sumontuoti netinkami šviesos šaltiniai, pats vairuotojas mato kur kas mažiau, nei reikia saugiai kelionei, ir akina priešpriešiais važiuojančius. Netinkamai naudojami automobilių žibintai apakintam vairuotojui paprastai sukelia trumpalaikį aklumą – tai ypač pavojinga. 90 km/val. greičiu judantis automobilis per sekundę nuvažiuoja apie 25 metrus, o prasilenkus su akinimo šaltiniu, akims prisitaikyti prie tamsos prireikia dar sekundės-dviejų – tad dalis kelyje atsiradusių kliūčių tokiu atveju yra nepastebimos“, akcentuoja Vilniuje įsikūrusio autoserviso vadovas Tomas Mareckas.

Išeitis – apšvietimo kontroliavimas

Pasak „Philips“ apšvietimo sprendimus Lietuvai pristatančios Wiolettos Pasionek, vairuotojai akinami ne tik dėl ilgųjų šviesų naudojimo, bet ir dėl neteisingo žibintų sureguliavimo, montavimo, netinkamų lempučių naudojimo arba dėl to, jog žibintai neskirti eismui dešine kelio puse – pernelyg intensyvus, netinkamai sureguliuotas ir kitiems eismo dalyviams trukdantis šviesos srautas kelia tokį patį pavojų, kaip ir blankūs žibintai.

„Žibintų reguliavimas yra būtinas, norint tūrėti tolygų šviesos spindulį ir gerai matyti apšviestą kelią – kiekvieną kartą lankydamiesi autoservise galite pasitikrinti, ar gerai sureguliuoti jūsų automobilio žibintai bei koks jų šviesos pralaidumas. Taip pat visada rekomenduojame naudoti gamintojo sertifikuotas ir numatytas lemputes – nereikėtų daryti dažnos klaidos ir pirkti ryškiau šviečiančių lempučių nei numatė automobilio gamintojas. Reikia nepamiršti ir to, kad perdegus vienai lemputei, ją patariama iš karto pakeisti kita – tokiu atveju turėsite vienodą ir tolygų šviesos srautą“, – į ką svarbiausia atkreipti dėmesį pasakoja „Philips“ atstovė.

Pasak „Philips“ ekspertės, norint neakinti kitų vairuotojų reikia įvertinti ir žibintų švarą – dėl druskų, kuriomis barstomi keliai, dulkų ir purvo transporto priemonės žibintai apsineša, todėl blogėja skleidžiamos šviesos stiprumas, tampa sunku reguliuoti automobilio žibintų skleidžiamos šviesos kryptį: „Vairuotojai turėtų užtikrinti, kad tinkamai veiktų žibintų apiplovimo sistema, taip pat prireikus pasirūpinti skilusių ar pageltusių stiklų keitimu arba žibintų poliravimu. Pažeisti ar nešvarumais padengti žibintai ne tik neužtikrins tinkamo kelio apšvietimo sutemus, tačiau ir gali laužti spindulį, tokiu būdu apakinant kitus vairuotojus. Tinkamai šviesti turėtų ne tik priekiniai, bet ir galiniai automobilio žibintai“.

W. Pasionek primena, kad jei sumažėjo žibintų šviesos intensyvumas, reikia prisiminti, kada paskutinį kartą lemputės buvo keistos bei akcentuoja, kad naujausios kartos lemputėse gamintojai ypatingą dėmesį skiria šviesos ryškumui, kuris neakina vairuotojų: „Paprastai standartinių kaitrinių lempučių vidutinis eksploatavimo laikas – 500 val., halogeninių – 1 500, ksenoninių – 3 000, LED – daugiau kaip 10 000 valandų. Lyginant su halogeninėmis, ryškiau dega ir stipresnę šviesą skleidžia ksenoninės lemputės. Tačiau tuo pačiu šiandien rinkoje jau galima įsigyti ir halogeninių lempučių, skleidžiančių šviesą iki 70 metrų į priekį. Jau nekalbant apie toliausiai pažengusius LED sprendimus, sukuriančius ryškiai baltą 5800 K apšvietimą, artimą dienos šviesai, neakinant kitų vairuotojų“.

Gyvybes gelbsti vairavimo kultūra

Visgi vien teisingai prižiūrėti automobilių žibintų nepakanka – svarbu įvertinti ir pakeisti vairavimo įpročius: „Kiekvienas vairuotojas yra bent kartą buvęs apakintas, įprasta praktika Lietuvoje tokiu atveju – įjungti ilgąsias šviesas tol, kol priešinga kryptimi atvažiuojantis neišjungia savųjų, kelios sekundės aklumo – garantuotos. Tyčinis ilgųjų šviesų ar rūko žibintų jungimas iš principo yra neteisingas – toks veiksmas užtraukia dar ir administracinę atsakomybę“, – perspėja Tomas Mareckas.

Kaip iš tiesų tokiu atveju reikėtų elgtis? Vadovaujantis KET, jeigu vairuotoją apakina, jis turi perjungti šviesas į avarinę signalizaciją. Akinti kito vairuotojo atsilyginant negalima, nes tokiu būdu, kai apakintasis nieko nemato ir apakina dar vieną eismo dalyvį, avarinės situacijos šansai stipriai išauga. Tokioje situacijoje taip pat reikia pradėti lėtinti greiti, o esant poreikiui – ir visai sustoti.

Įstatymo reikalavimai nurodo, kad esant 150 metrų nuo kito priekyje esančio vairuotojo, būtina perjungti šviesas į trumpąsias, tą patį padaryti ir tuo atveju, jeigu jus lenkia. Ta pati taisyklė galioja ir tada, kai prisivejate ką nors kelyje toje pačioje juostoje – nuo 150 atstumo taip pat reikia išjungti šviesas, kad neakintumėte vairuotojo per veidrodėlius. 150 metrų pamatuoti padeda pakelės stulpeliai su atšvaitais, kurie yra sustatyti kas 50 metrų, tad galima įsivaizduoti, kad tai 3 stulpelių atstumas. Visgi, ekspertų teigimu, geriausia profilaktiškai perjungti šviesas iškart, vos tik kelyje pamatoma kita mašina.

Pasak ekspertų, susidūrus su akinimu, jo poveikį sumažinti galima nukreipiant žvilgsnį į dešinę kelio pusę ir sekant, pavyzdžiui, kelkraštį žyminčią ištisinę liniją. Praktikoje dažnai padeda ir greita reakcija, kai užmerkiame vieną akį – kai šviesos perjungiamos, vairuotojas dar kurį laiką yra jos paveiktas ir nieko nemato, o užmerkus vieną akį išsaugomas regėjimas bent su ja, todėl išsijungus ilgoms šviesoms galima su viena akimi iškart matyti kelią, o netrukus galės funkcionuoti ir kita.


Draudžiama platinti, skelbti, kopijuoti informaciją su
nurodyta autoriaus teisių žyma be redakcijos sutikimo.

 Rodyti komentarus (0)  
Vardas:    El. paštas:   (nebūtinas)
Pakartokite kodą: 
  Apsaugos kodas: 
 
Komentarus rašo lankytojai. Komentarai nėra redaguojami ar patikrinami, jų turinys neatspindi redakcijos nuomonės. Redakcija pasilieka teisę pašalinti pasisakymus, kurie pažeidžia įstatymus, reklamuoja, yra nekultūringi arba nesusiję su tema. Pastebėjus nusižengimus, prašome mums pranešti. Jei nurodomas el. pašto adresas, jis matomas viešai. Patvirtindami komentaro įrašymą, kartu patvirtinate, jog esate susipažinęs su portalo privatumo politika ir su ja sutinkate.
Ar muzikos per ausines klausotės saugiu garsu? Kelios klaidos gali lemti suprastėjusią klausą

Nors iš esmės ausinės – saugus ir patogus būdas klausytis mėgstamos muzikos ar kitų garso įrašų, saugant savo sveikatą svarbu žinoti, kaip jomis teisingai naudotis.

Renkamės naują televizorių: kokias savybes svarbu įvertinti?

Televizorius nėra tas pirkinys, kurį renkamės labai dažnai, tačiau jis reikalauja nemažų investicijų, tad natūralu, jog norime geriausio varianto už turimą biudžetą. Tikrai ne visi pirkėjai nusimano apie televizorius ir kaip išsirinkti geriausią, kokias savybes vertinti. Tad ši informacija bus naudinga, jei kaip tik planuojate tokį pirkinį ir nežinote, nuo ko pradėti renkantis.

Kaip užtikrinti ilgesnį karšto vandens išlaikymą ir energijos taupymą namuose?

Tiek šaltą, tiek karštą vandenį savo kasdienybėje kiekvienas naudojame nuolat. Šis praverčia maudantis, valant dantis, skalbiant, plaunant indus. Kita vertus, daugelis žmonių vandenį naudoja itin netaupiai. Tai ne tik didina komunalines sąskaitas, tačiau ir kenkia planetai. Taigi – kaip užtikrinti ilgesnį karšto vandens išlaikymą bei energijos taupymą namuose?

2024-04-09 11:46
Kaip sumažinti jūros ligos tikimybę dėvint „Vision Pro“
2024-04-05 20:33
Sužinokite, kaip tinkamai prižiūrėti savo turimą RC modelį ir kas yra svarbiausia
2024-03-27 18:19
4 išmanūs sprendimai, leidžiantys efektyviai taupyti elektrą
2024-03-20 08:41
Planuojate pirkti elektrinį automobilį? Štai ką turite žinoti apie jo įkrovimą namuose
2024-03-10 13:13
Savaitgalis su šeima: patarimai, kaip išnaudoti technologijas unikaliam laisvalaikiui gamtoje
2024-03-07 14:26
Ekspertas pataria, kaip valyti plokščiaekranį televizorių
2024-02-29 20:15
Kokiais atvejais saulės elektrines įsirengti apsimoka, o kokiais – ne?
2024-02-27 16:17
„Apple Music“ skamba prastai? Greičiausiai tai ne ausinių kaltė
2024-02-05 12:25
Kaip įgalinti „Apple Watch“ ciferblatų keitimą pirštu braukiant per ekraną
2024-02-02 20:07
Žiema ir elektronikos įrenginiai – ką svarbu žinoti norint nesugadinti savo prietaisų?
2024-01-24 12:50
Tinkamas apsaugos sistemų pasirinkimas
2024-01-19 14:29
Elektriniai radiatoriai ir šildytuvai: atsakė, kada apsimoka ir kiek kainuos elektra
Daugiau...Paieška archyve




Global electronic components distributor – Allicdata Electronics

Electronic component supply – „Eurodis Electronics“

LOKMITA – įvairi matavimo, testavimo, analizės ir litavimo produkcija

Full feature custom PCB prototype service

GENERAL FINANCING BANKAS

Mokslo festivalis „Erdvėlaivis Žemė

LTV.LT - lietuviškų tinklalapių vitrina

„Konstanta 42“

Technologijos.lt

Buitinė technika ir elektronika internetu žemos kainos – Zuza.lt

www.esaugumas.lt – apsaugok savo kompiuterį!

PriedaiMobiliems.lt – telefonų priedai ir aksesuarai

„Deinavos baldai“ — šeimos baldai


Reklama
‡ 1999–2024 © Elektronika.lt | Autoriaus teisės | Privatumo politika | Atsakomybės ribojimas | Reklama | Turinys | Kontaktai LTV.LT - lietuviškų tinklalapių vitrina Valid XHTML 1.0!
Script hook v, Openiv, Menyoo
gta5mod.net
Farming Simulator 2019 Mods, FS22 Mods, FS22 Maps
farmingsimulator19mods.fr
Optical filters, UV optics, electro optical crystals
www.eksmaoptics.com
Reklamos paslaugos
SEO sprendimai

www.addad.lt
Elektroninių parduotuvių optimizavimas „Google“ paieškos sistemai
www.seospiders.lt
FS22 mods, Farming simulator 22 mods,
FS22 maps

fs22.com
Reklama


Reklama