Elektronika.lt
 2025 m. liepos 19 d. Projektas | Reklama | Žinokite | Klausimai | Prisidėkite | Atsiliepimai | Kontaktai
Paieška portale
EN Facebook RSS

 Kas naujo  Katalogas  Parduotuvės  Forumas  Tinklaraščiai
 Pirmas puslapisSąrašas
 NaujienosSąrašas
 StraipsniaiSąrašas
 Vaizdo siužetaiSąrašas
 Nuolaidos, akcijosSąrašas
 Produktų apžvalgosSąrašas
 Naudingi patarimaiSąrašas
 - Elektronika, technika
 - Ryšio technika
 - Programinė įranga
 - Operacinės ir tinklai
 - Kompiuterinė įranga
 - Kitos protingos mintys
 Vykdomi projektaiSąrašas
 Schemų archyvasSąrašas
 Teorija, žinynaiSąrašas
 Nuorodų katalogai
 Įvairūs siuntiniai
 Bendravimas
 Skelbimai ir pasiūlymai
 Elektronikos remontas
 Robotų kūrėjų klubas
 RTN žurnalo archyvas






 Verta paskaityti
Liepos 18 d. 20:38
Elektromobilių baterijos pinga, bet ekspertai perspėja dėl pavojingo scenarijaus
Liepos 18 d. 17:24
Internetas atsimena viską: slapukai, kurie jus pažįsta geriau nei mama
Liepos 18 d. 14:47
„Mercedes-AMG“ triukšmingoje šventėje pristatė įspūdingų parametrų koncepcinį „AMG GT XX“
Liepos 18 d. 11:07
Telefonas vietoje banko skyriaus: revoliucija, kurios bankai nebegali ignoruoti (1)
Liepos 18 d. 08:12
„AOC Essential E4“ serija: sukurta verslui, draugiškai planetai
Liepos 17 d. 20:38
Nuo pažangos simbolio iki milžiniškos problemos: „Tesla“ susiduria su neparduotų automobilių krize
Liepos 17 d. 17:32
Tiltas tarp teorijos ir praktikos: kaip verslas ir universitetas augina IT profesionalus
Liepos 17 d. 14:39
„Garmin“ plečia saugaus nardymo galimybes pristatydamas išmaniąją „Descent S1 Buoy“ plūdę
Liepos 17 d. 11:22
Dirbtinio intelekto revoliucija: kas Lietuvoje ruošia talentus naujai darbo realybei?
Liepos 17 d. 08:52
Telefonas kaip tvirtovė: patarė, kaip apsaugoti savo informaciją ir pinigus
FS25 Tractors
Farming Simulator 25 Mods, FS25 Maps, FS25 Trucks
ETS2 Mods
ETS2 Trucks, ETS2 Bus, Euro Truck Simulator 2 Mods
FS22 Tractors
Farming Simulator 22 Mods, FS22 Maps, FS25 Mods
VAT calculator
VAT number check, What is VAT, How much is VAT
FS25 Mods
FS25 Harvesters, FS25 Tractors Mods, FS25 Maps Mods
Dantų protezavimas
All on 4 implantai,
Endodontija mikroskopu,
Dantų implantacija
FS25 Mods
FS25 Maps, FS25 Cheats, FS25 Install Mods
FS25 Mods
Farming Simulator 25 Mods,
FS25 Maps
ATS Trailers
American Truck Simulator Mods, ATS Trucks, ATS Maps
Football Training Kit
Football Training Equipment, Football Skills, Football Training
Reklama
 Patarimai » Elektronika, technika Ankstesnis patarimas | Sekantis patarimas | Dalintis | Spausdinti

Rudens pavojai kelyje: kaip kovoti su vairuotojais, kurie apakina?

Publikuota: 2020-10-26 18:53
Tematika: Elektronika, technika
Inf. šaltinis: Pranešimas žiniasklaidai

Ruduo diktuoja pokyčius ne tik vairuotojų vairavimo įpročiams, bet ir automobilių priežiūrai. Ekspertai primena, jog jau pats metas automobilį paruošti rudens darganoms, kurioms užklupus neretai susiduriame su iššūkiais. Vieni dažniausių – ne tik darganoje ir tamsoje laiku pamatyti kliūtis, bet ir išvengti akinimo. Ekspertai dalijasi praktiniais patarimais, kaip tinkamai prižiūrėti automobilį, kad neakintume kitų, ir kaip teisingai elgtis, kai patys esame apakinti?

Rudens pavojai kelyje: kaip kovoti su vairuotojais, kurie apakina?
Asociatyvi „Pixabay“ nuotr.

Akinimas – opi problema

Statistika rodo, kad nepaisant to, jog eismo intensyvumas naktį yra kelis kartus mažesnis nei dieną – net 60 proc. visų nelaimių keliuose įvyksta tamsiuoju paros metu, kai matomumas blogas. Tad nenuostabu, jog būtent rudenį, kai diena tampa trumpa, aktualiausiais automobilių apšvietimo klausimai.

„Važiuojant tamsiuoju paros metu nepakanka vien gerų vairavimo įgūdžių ir maksimalaus susikaupimo – ypatingai svarbu ir tinkamas automobilio apšvietimas. Jei automobilio žibintai netinkamai sureguliuoti arba juose sumontuoti netinkami šviesos šaltiniai, pats vairuotojas mato kur kas mažiau, nei reikia saugiai kelionei, ir akina priešpriešiais važiuojančius. Netinkamai naudojami automobilių žibintai apakintam vairuotojui paprastai sukelia trumpalaikį aklumą – tai ypač pavojinga. 90 km/val. greičiu judantis automobilis per sekundę nuvažiuoja apie 25 metrus, o prasilenkus su akinimo šaltiniu, akims prisitaikyti prie tamsos prireikia dar sekundės-dviejų – tad dalis kelyje atsiradusių kliūčių tokiu atveju yra nepastebimos“, akcentuoja Vilniuje įsikūrusio autoserviso vadovas Tomas Mareckas.

Išeitis – apšvietimo kontroliavimas

Pasak „Philips“ apšvietimo sprendimus Lietuvai pristatančios Wiolettos Pasionek, vairuotojai akinami ne tik dėl ilgųjų šviesų naudojimo, bet ir dėl neteisingo žibintų sureguliavimo, montavimo, netinkamų lempučių naudojimo arba dėl to, jog žibintai neskirti eismui dešine kelio puse – pernelyg intensyvus, netinkamai sureguliuotas ir kitiems eismo dalyviams trukdantis šviesos srautas kelia tokį patį pavojų, kaip ir blankūs žibintai.

„Žibintų reguliavimas yra būtinas, norint tūrėti tolygų šviesos spindulį ir gerai matyti apšviestą kelią – kiekvieną kartą lankydamiesi autoservise galite pasitikrinti, ar gerai sureguliuoti jūsų automobilio žibintai bei koks jų šviesos pralaidumas. Taip pat visada rekomenduojame naudoti gamintojo sertifikuotas ir numatytas lemputes – nereikėtų daryti dažnos klaidos ir pirkti ryškiau šviečiančių lempučių nei numatė automobilio gamintojas. Reikia nepamiršti ir to, kad perdegus vienai lemputei, ją patariama iš karto pakeisti kita – tokiu atveju turėsite vienodą ir tolygų šviesos srautą“, – į ką svarbiausia atkreipti dėmesį pasakoja „Philips“ atstovė.

Pasak „Philips“ ekspertės, norint neakinti kitų vairuotojų reikia įvertinti ir žibintų švarą – dėl druskų, kuriomis barstomi keliai, dulkų ir purvo transporto priemonės žibintai apsineša, todėl blogėja skleidžiamos šviesos stiprumas, tampa sunku reguliuoti automobilio žibintų skleidžiamos šviesos kryptį: „Vairuotojai turėtų užtikrinti, kad tinkamai veiktų žibintų apiplovimo sistema, taip pat prireikus pasirūpinti skilusių ar pageltusių stiklų keitimu arba žibintų poliravimu. Pažeisti ar nešvarumais padengti žibintai ne tik neužtikrins tinkamo kelio apšvietimo sutemus, tačiau ir gali laužti spindulį, tokiu būdu apakinant kitus vairuotojus. Tinkamai šviesti turėtų ne tik priekiniai, bet ir galiniai automobilio žibintai“.

W. Pasionek primena, kad jei sumažėjo žibintų šviesos intensyvumas, reikia prisiminti, kada paskutinį kartą lemputės buvo keistos bei akcentuoja, kad naujausios kartos lemputėse gamintojai ypatingą dėmesį skiria šviesos ryškumui, kuris neakina vairuotojų: „Paprastai standartinių kaitrinių lempučių vidutinis eksploatavimo laikas – 500 val., halogeninių – 1 500, ksenoninių – 3 000, LED – daugiau kaip 10 000 valandų. Lyginant su halogeninėmis, ryškiau dega ir stipresnę šviesą skleidžia ksenoninės lemputės. Tačiau tuo pačiu šiandien rinkoje jau galima įsigyti ir halogeninių lempučių, skleidžiančių šviesą iki 70 metrų į priekį. Jau nekalbant apie toliausiai pažengusius LED sprendimus, sukuriančius ryškiai baltą 5800 K apšvietimą, artimą dienos šviesai, neakinant kitų vairuotojų“.

Gyvybes gelbsti vairavimo kultūra

Visgi vien teisingai prižiūrėti automobilių žibintų nepakanka – svarbu įvertinti ir pakeisti vairavimo įpročius: „Kiekvienas vairuotojas yra bent kartą buvęs apakintas, įprasta praktika Lietuvoje tokiu atveju – įjungti ilgąsias šviesas tol, kol priešinga kryptimi atvažiuojantis neišjungia savųjų, kelios sekundės aklumo – garantuotos. Tyčinis ilgųjų šviesų ar rūko žibintų jungimas iš principo yra neteisingas – toks veiksmas užtraukia dar ir administracinę atsakomybę“, – perspėja Tomas Mareckas.

Kaip iš tiesų tokiu atveju reikėtų elgtis? Vadovaujantis KET, jeigu vairuotoją apakina, jis turi perjungti šviesas į avarinę signalizaciją. Akinti kito vairuotojo atsilyginant negalima, nes tokiu būdu, kai apakintasis nieko nemato ir apakina dar vieną eismo dalyvį, avarinės situacijos šansai stipriai išauga. Tokioje situacijoje taip pat reikia pradėti lėtinti greiti, o esant poreikiui – ir visai sustoti.

Įstatymo reikalavimai nurodo, kad esant 150 metrų nuo kito priekyje esančio vairuotojo, būtina perjungti šviesas į trumpąsias, tą patį padaryti ir tuo atveju, jeigu jus lenkia. Ta pati taisyklė galioja ir tada, kai prisivejate ką nors kelyje toje pačioje juostoje – nuo 150 atstumo taip pat reikia išjungti šviesas, kad neakintumėte vairuotojo per veidrodėlius. 150 metrų pamatuoti padeda pakelės stulpeliai su atšvaitais, kurie yra sustatyti kas 50 metrų, tad galima įsivaizduoti, kad tai 3 stulpelių atstumas. Visgi, ekspertų teigimu, geriausia profilaktiškai perjungti šviesas iškart, vos tik kelyje pamatoma kita mašina.

Pasak ekspertų, susidūrus su akinimu, jo poveikį sumažinti galima nukreipiant žvilgsnį į dešinę kelio pusę ir sekant, pavyzdžiui, kelkraštį žyminčią ištisinę liniją. Praktikoje dažnai padeda ir greita reakcija, kai užmerkiame vieną akį – kai šviesos perjungiamos, vairuotojas dar kurį laiką yra jos paveiktas ir nieko nemato, o užmerkus vieną akį išsaugomas regėjimas bent su ja, todėl išsijungus ilgoms šviesoms galima su viena akimi iškart matyti kelią, o netrukus galės funkcionuoti ir kita.


Draudžiama platinti, skelbti, kopijuoti informaciją su
nurodyta autoriaus teisių žyma be redakcijos sutikimo.

 Rodyti komentarus (0)  
Vardas:    El. paštas:   (nebūtinas)
Pakartokite kodą: 
  Apsaugos kodas: 
 
Komentarus rašo lankytojai. Komentarai nėra redaguojami ar patikrinami, jų turinys neatspindi redakcijos nuomonės. Redakcija pasilieka teisę pašalinti pasisakymus, kurie pažeidžia įstatymus, reklamuoja, yra nekultūringi arba nesusiję su tema. Pastebėjus nusižengimus, prašome mums pranešti. Jei nurodomas el. pašto adresas, jis matomas viešai. Patvirtindami komentaro įrašymą, kartu patvirtinate, jog esate susipažinęs su portalo privatumo politika ir su ja sutinkate.
Saulės energija bute: lietuviams trūksta žinių? (1)

Lietuvoje kasmet auga elektros energiją iš atsinaujinančių išteklių gaminančių vartotojų skaičius. Jis vos per pirmąjį šių metų pusmetį padidėjo kone 20 tūkst. ir siekia beveik 143 tūkst., rodo Lietuvos energetikos agentūros duomenys. Pasak jų, augimą lemia ir nutolusių saulės elektrinių parkų įrengimas. Visgi net trečdalis lietuvių vis dar nežino apie galimybę bute gyvenantiems asmenims naudotis saulės generuojama elektros energija, o žinantieji – vis dar tiki mitais apie saulės parkus.

Naudoji oro kondicionierių kasdien? Daugelis daro šią klaidą, kuri gali gerokai sutrumpinti jo tarnavimo laiką

Jeigu nori, kad tavo kondicionierius ne tik vėsintų, bet ir tarnautų daugiau nei vieną sezoną – svarbu žinoti kelis dalykus. Ne tik kaip valyti filtrus, bet ir kokių klaidų vengti. Nes kartais net viena netinkamai išvesta žarna ar per retai išvalytas šilumokaitis sumažina visą prietaiso naudą.

Jeigu savo namuose turite kaitlentę – reikėtų suklusti: šią klaidą daro daugelis, o tai gali brangiai kainuoti

Nesvarbu, ar tavo kaitlentė nauja, ar jau mačiusi daugybę vakarienių – jos paviršius reikalauja švelnaus elgesio. Viena per šiurkšti kempinėlė gali sugadinti stiklą visam laikui, o netinkama priemonė palieka matomas dėmes ar net pažeidžia jautrias zonas. Tuo tarpu tik keli paprasti žingsniai gali padėti viską išvalyti greitai ir be jokio vargo, be braižymų, be brangių valiklių ir be streso.

2025-07-10 17:58
Įspėja dėl karščio pavojų: vasarą baterijos gali virsti sprogmenimis
2025-07-06 20:43
Ketinate įsigyti naują dulkių siurblį? Įvardintos klaidos, kurias daro daugelis pirkėjų ir paskui gailisi
2025-06-29 12:26
Technologijos, girdinčios jūsų kūno signalus: mokslininkė pataria, kaip išvengti perfekcionizmo spąstų
2025-06-26 08:51
Griaustinis artėja: ar tikrai telefonas pritraukia žaibą?
2025-06-17 14:05
Nuo triukšmo iki didelių sąskaitų: ženklai, kad jūsų buitinė technika jau pasiekė savo tarnavimo pabaigą
2025-06-15 10:35
Kokį pasirinkti – naudotą ar naują elektromobilį? Aptarė privalumus ir minusus
2025-06-12 17:16
Tyrimas atskleidė, kokius elektros prietaisus lietuviai naudoja dažniausiai: eksperto patarimai, kaip sutaupyti
2025-06-11 11:56
ABC: Kaip atpažinti, kad ličio baterija kelia grėsmę?
2025-06-04 20:21
Kaip tinkamai prižiūrėti televizorių? Šios paprastos klaidos gali pridaryti daug nuostolių
2025-06-03 20:28
Vaizdo projektorius ar išmanusis televizorius? Pasirinkimas, kuris gali kardinaliai pakeisti jūsų vakarus
2025-06-03 17:26
Patarė, kaip išsirinkti pirmą elektromobilį: dėmesys – poreikiams ir baterijos talpai
2025-06-02 20:27
Gartraukis burzgia, bet neduoda jokios naudos? Priežastis slypi tame, ką daro net 9 iš 10 žmonių
Daugiau...Paieška archyve

Global electronic components distributor – Allicdata Electronics

Electronic component supply – „Eurodis Electronics“

LOKMITA – įvairi matavimo, testavimo, analizės ir litavimo produkcija

Full feature custom PCB prototype service

Sveiki ir ekologiški maisto produktai

Mokslo festivalis „Erdvėlaivis Žemė

LTV.LT - lietuviškų tinklalapių vitrina

„Konstanta 42“

„Mokslo sriuba“

www.matuok.lt - Interneto spartos matavimo sistema

Programuotojas Tautvydas – interneto svetainių-sistemų kūrimas

PriedaiMobiliems.lt – telefonų priedai ir aksesuarai

Draugiškas internetas


Reklama
‡ 1999–2025 © Elektronika.lt | Autoriaus teisės | Privatumo politika | Atsakomybės ribojimas | Reklama | Turinys | Kontaktai LTV.LT - lietuviškų tinklalapių vitrina Valid XHTML 1.0!
Ets2 mods, Ats mods, Beamng drive mods
allmods.net
„MokslasPlius“ – mokslui skirtų svetainių portalas
www.mokslasplius.lt
Optical filters, UV optics, electro optical crystals
www.eksmaoptics.com
LTV.LT – lietuviškų tinklalapių vitrina
www.ltv.lt/technologijos/
Elektroninių parduotuvių optimizavimas „Google“ paieškos sistemai
www.seospiders.lt
FS22 mods, Farming simulator 22 mods,
FS22 maps

fs22.com
Reklama


Reklama