Elektronika.lt
 2025 m. spalio 16 d. Projektas | Reklama | Žinokite | Klausimai | Prisidėkite | Atsiliepimai | Kontaktai
Paieška portale
EN Facebook RSS

 Kas naujo  Katalogas  Parduotuvės  Forumas  Tinklaraščiai
 Pirmas puslapisSąrašas
 NaujienosSąrašas
 - Elektronika, technika
 - Kompiuterija
 - Telekomunikacijos
 - Verslo naujienos
 - Įvykiai, renginiai
 - Švietimas, studijos
 - Mokslo naujienos
 - Portalo naujienos
 StraipsniaiSąrašas
 Vaizdo siužetaiSąrašas
 Nuolaidos, akcijosSąrašas
 Produktų apžvalgosSąrašas
 Naudingi patarimaiSąrašas
 Vykdomi projektaiSąrašas
 Schemų archyvasSąrašas
 Teorija, žinynaiSąrašas
 Nuorodų katalogai
 Įvairūs siuntiniai
 Bendravimas
 Skelbimai ir pasiūlymai
 Elektronikos remontas
 Robotų kūrėjų klubas
 RTN žurnalo archyvas






 Verta paskaityti
Spalio 15 d. 20:35
Ar „TikTok“ seka jus labiau nei manėte? Naujausi tyrimai atskleidžia sparčiai augančias nematomas rizikas
Spalio 15 d. 17:20
3 naujos kartos siurbliai-robotai: kurį pasirinkti?
Spalio 15 d. 14:03
Tarptautinė elektronikos atliekų diena: kaip tinkamai jas tvarkyti?
Spalio 15 d. 11:22
Telecentras pradeda DI gamyklos įrengimo projektą
Spalio 15 d. 08:29
Lietuva dalyvauja „ES programavimo savaitėje“: dalyviai koduoja su makaronais ir stato raketas
Spalio 14 d. 20:26
Pristatytas specialus įrenginys, kuris leidžia kalbėti net ir praradus kalbos dovaną
Spalio 14 d. 17:46
Lietuvos ir MIT ekspertai kartu ieškojo atsakingų inovacijų ir kelio į tvarią ateitį
Spalio 14 d. 14:15
Sparčiai auga nauja buitinės technikos kategorija – išmanieji automatiniai kačių tualetai (1)
Spalio 14 d. 11:37
Kada Lietuva pasieks energetinę nepriklausomybę? Ekspertai ragina labiau įsitraukti visuomenę (3)
Spalio 14 d. 08:27
Ar šiuolaikiniai elektromobiliai Baltijos šalių keliuose jau gali pakeisti tradicinius modelius?
FS25 Tractors
Farming Simulator 25 Mods, FS25 Maps, FS25 Trucks
ETS2 Mods
ETS2 Trucks, ETS2 Bus, Euro Truck Simulator 2 Mods
FS22 Tractors
Farming Simulator 22 Mods, FS22 Maps, FS25 Mods
VAT calculator
VAT number check, What is VAT, How much is VAT
Dantų protezavimas
All on 4 implantai,
Endodontija mikroskopu,
Dantų implantacija
FS25 Mods
FS25 Maps, FS25 Cheats, FS25 Install Mods
FS25 Mods
Farming Simulator 25 Mods,
FS25 Maps
ATS Trailers
American Truck Simulator Mods, ATS Trucks, ATS Maps
Reklama
 Naujienos » Verslo naujienos Ankstesnė naujiena | Sekanti naujiena | Dalintis | Spausdinti

Technologinė pažanga: automobiliai išbandomi ne tik realybėje

Publikuota: 2017-07-24 18:50
Tematika: Verslo naujienos
Aut. teisės: ©Alfa.lt
Inf. šaltinis: Alfa.lt

Vystydami savivaldžių automobilių sistemas, „Groupe Renault“ specialistai derina ekstensyvias virtualios simuliacijos bandymų sesijas su fizinėmis automobilių testų programomis.

„Renault“ koncernas puoselėja planus tapti pirmuoju automobilių gamintoju, iki 2020-ųjų metų galinčiu pasiūlyti iš dalies autonominę vairavimo sistemą, nereikalaujančią iš vairuotojo stebėti kelią ar laikyti rankomis vairą važiuojant tam tikruose sankcionuotuose bendrojo naudojimo kelių ruožuose, ir dirba prie savivaldžių sistemų diegimo savo modelių gamoje. Virtuali simuliacija yra nepakeičiama priemonė kuriant bei išbandant autonominę technologiją, ypač – optimizuojant bandymus, kuriuose dalyvauja tikri automobiliai.

Technologinė pažanga: automobiliai išbandomi ne tik realybėje

Siekiant išspręsti saugumo ir patikimumo klausimą, autonominių automobilių bandymai reikalauja milijonų ar netgi milijardų kilometrų, nuvažiuotų išbandant savivaldes mašinas kelyje. Dėl itin didelio duomenų kiekio, bandymus varžančių apribojimų bei didžiulio įtaką darančių parametrų, tokių kaip eismo ir artimos aplinkos sąlygos, kelio būklė, oras, kitų eismo dalyvių reakcijos bei veiksmai, saugumo reikalavimai (pvz., „Euro NCAP“) ir pan. skaičiaus, skirtingų bandomųjų situacijų kiekis išauga iki milžiniško.

Kadangi įveikti milijonus bandomųjų kilometrų realiais pasaulio keliais gali būti fiziškai neįmanoma, virtuali simuliacija, dažnai pakeičianti didelę dalį tikrojo fizinio vairavimo, yra svarbi testų dalis. Šio proceso metu, „Renault“ inžinierių sukurtos technologijos ir algoritmai yra išbandomi virtualiais simuliatoriais, susiejant juos su anksčiau užfiksuotų realaus eismo situacijų vaizdo įrašais ir siekiant kuo optimalesnio sistemos atsako į dirgiklius.

„Naudodamiesi virtualiais simuliatoriais autonominių automobilių kūrimo procese mes galime itin greitai išbandyti ir įvertinti savivaldžių sistemų veikimą milijonuose skirtingų eismo situacijų, kurios atitinka milijardus nuvažiuotų kilometrų realiuose bandymuose. Simuliatorių dėka galime įvertinti kliūčių aptikimo reakcijas, valdyti algoritmus ir transporto priemonių aktuatorius, tuo pačiu identifikuodami įvairias problemas, kurių sprendimui privalomi fiziniai testai“, – paaiškina Karim Mikkiche, „Renault-Nissan“ aljanso viceprezidentas, atsakingas už virtualias simuliacijas bei bandymus.

„Pavyzdžiui, realiomis sąlygomis sudėtinga sukurti eismo situaciją, kuomet automobilis sugenda, tačiau pasinaudojant skaitmeniniais simuliatoriais tampa išties paprasta virtualų savivaldžio automobilio prototipą įmesti į aplinką, kurioje įmanomos bet kokios netikėtos eismo sąlygos ir įvykiai. Tada mes atliekame tolesnius fizinius testus, kuriais siekiame patvirtinti simuliatorių pagalba surinktus parametrus ir juos, jeigu reikia, sureguliuoti, ypač situacijose, kurios gali sukelti savivaldžiam modeliui sunkumų, kaip kad netikėtas ir staigus persirikiavimas iš vienos eismo juostos į kitą“.

Karim Mikkiche pabrėžia: „Viena iš priežasčių, kodėl mums iki šiol reikalingi fiziniai bandymai – skaitmeninė technika vis dar negeba tiksliai sumodeliuoti visų transporto priemonę veikiančių sąlygų, pavyzdžiui, apšvietimo poveikio kliūčių aptikimo sistemos kamerai ar stabdžių sistemos reakcijos į šviesos dispersiją. Todėl visi virtualių simuliacijų metu gauti rezultatai yra patikrinami fiziniuose bandymuose realiomis sąlygomis“.

Virtualiais simuliatoriais atliekami bandymai ne tik leidžia autonominių automobilių inžinierių komandoms laikytis nustatytų tvarkaraščių – jie itin sumažina bandymų ir savivaldės sistemos tobulinimo kaštus, kadangi skaitmeninės simuliacijos kainuoja kur kas mažiau nei bandomieji važiavimai realiomis sąlygomis. Vidutiniškai vieno fizinio bandymo realiomis sąlygomis kaina atitinka tūkstančio testų, atliktų virtualiais simuliatoriais.


Draudžiama platinti, skelbti, kopijuoti informaciją su
nurodyta autoriaus teisių žyma be redakcijos sutikimo.

 Rodyti komentarus (0)
Vardas:    El. paštas:   (nebūtinas)
Pakartokite kodą: 
  Apsaugos kodas: 
 
Komentarus rašo lankytojai. Komentarai nėra redaguojami ar patikrinami, jų turinys neatspindi redakcijos nuomonės. Redakcija pasilieka teisę pašalinti pasisakymus, kurie pažeidžia įstatymus, reklamuoja, yra nekultūringi arba nesusiję su tema. Pastebėjus nusižengimus, prašome mums pranešti. Jei nurodomas el. pašto adresas, jis matomas viešai. Patvirtindami komentaro įrašymą, kartu patvirtinate, jog esate susipažinęs su portalo privatumo politika ir su ja sutinkate.
Nedidelis vėjas ir importo ribojimas dėl jungties remonto lėmė didesnes elektros kainas

Praėjusią savaitę Lietuvoje pasigaminome 78 proc. suvartotos elektros energijos. Vietinės elektros gamybą Lietuvoje užtikrino augusi šiluminių elektrinių gamyba, o trūkstama elektra importuota iš Latvijos, Lenkijos ir Švedijos. Vidutinė didmeninė elektros kaina buvo 0,126 Eur/kWh, arba 54 proc. didesnė nei ankstesnę savaitę, kai siekė 0,082 Eur/kWh.

Istorinės „Toyota“ investicijos Europoje: šimtai milijonų gamyklai Čekijoje ir viskas dėl elektromobilių

Japonijos automobilių milžinė paskelbė apie didžiausią investiciją savo istorijoje. Čekijoje bus statomas elektromobilių ir jų baterijų gamykla, o šiam projektui skirta net 680 mln. eurų. Tai pirmasis tokio masto elektrifikacijos „Toyota“ projektas Europoje.

Elektros kainos rugsėjį Lietuvoje augo, bet išliko artimos ES vidurkiui

Pirmąjį rudens mėnesį didmeninės elektros kainos Lietuvoje ir kitose Baltijos šalyse kilo dėl sumažėjusios AEI generacijos bei vykdytų elektrinių ir perdavimo jungčių remonto darbų. Lietuvoje didmeninės elektros vidutinė kaina siekė 84 Eur/MWh ir buvo kiek aukštesnė nei ES vidurkis, kuris sudarė 82 Eur/MWh.

2025 m. spalis
2025-10-15 19:33
Praėjusią savaitę sumažėjus atsinaujinančių energijos šaltinių gamybai elektros kaina Lietuvoje augo 48 proc.
2025-10-14 19:20
Didmeninės elektros energijos kainų vidurkis praėjusią savaitę buvo 48 proc. didesnis nei ankstesnę
2025-10-13 13:27
Kitąmet didmeninės rinkos elektros energijos rinkos kaina mažės, prognozuoja VERT
2025-10-10 21:00
Rugsėjo mėnesį elektros kainos augo vos 5 proc.
2025-10-08 10:19
Spalio 10 d. – naujas kvietimas didelės galios elektros energijos kaupimo įrenginiams
2025-10-08 07:37
Nepriklausomi tiekėjai mažino elektros fiksuotos kainos planų tarifus, didmeninei kainai kylant
2025-10-07 21:30
Praėjusią savaitę atvėsus orams ir išaugus vartojimui elektros kaina augo 6 proc.
2025-10-06 16:22
Didmeninė elektros energijos kaina mūsų šalyje kilo
2025-10-06 13:25
„Stellantis“ nusprendė atsitraukti: elektromobilių planas subyrėjo, grįžta vidaus degimo varikliai
2025-10-04 09:35
„Tesla“ atidaro Europos plėtros centrą: investicijos, inovacijos ir naujas etapas elektromobilių rinkoje
2025-10-04 07:26
Prie nacionalinės elektros gamybos augimo rugsėjį prisidėjo augusi šiluminių elektrinių generacija
2025-10-03 16:47
Rugsėjį elektra Lietuvoje – pigesnė nei Lenkijoje, bet brangesnė nei Estijoje: ko gyventojams tikėtis spalį?
Daugiau...Paieška archyve

Global electronic components distributor – Allicdata Electronics

Electronic component supply – „Eurodis Electronics“

LOKMITA – įvairi matavimo, testavimo, analizės ir litavimo produkcija

Full feature custom PCB prototype service

Sveiki ir ekologiški maisto produktai

Mokslo festivalis „Erdvėlaivis Žemė

LTV.LT - lietuviškų tinklalapių vitrina

„Konstanta 42“

„Mokslo sriuba“

www.matuok.lt - Interneto spartos matavimo sistema

Programuotojas Tautvydas – interneto svetainių-sistemų kūrimas

PriedaiMobiliems.lt – telefonų priedai ir aksesuarai

Draugiškas internetas


Reklama
‡ 1999–2025 © Elektronika.lt | Autoriaus teisės | Privatumo politika | Atsakomybės ribojimas | Reklama | Turinys | Kontaktai LTV.LT - lietuviškų tinklalapių vitrina Valid XHTML 1.0!
Ets2 mods, Ats mods, Beamng drive mods
allmods.net
„MokslasPlius“ – mokslui skirtų svetainių portalas
www.mokslasplius.lt
Optical filters, UV optics, electro optical crystals
www.eksmaoptics.com
LTV.LT – lietuviškų tinklalapių vitrina
www.ltv.lt/technologijos/
Elektroninių parduotuvių optimizavimas „Google“ paieškos sistemai
www.seospiders.lt
Mokslo festivalis „Erdvėlaivis žemė“
www.mokslofestivalis.eu
Reklama


Reklama