2018 m. gruodžio 19 d. Projektas | Reklama | Žinokite | Klausimai | Prisidėkite | Atsiliepimai | Kontaktai

Gruodžio 19 d. 15:22
Kriptovaliutos ir duomenų privatumas: kas laukia mūsų 2019 m.?
Gruodžio 19 d. 13:47
TOP 6 priežastys įsigyti „OnePlus 6T“ telefoną
Gruodžio 19 d. 12:35
Liepsnų pavojus: ekspertai įvardijo netikėčiausias gaisrų priežastis
Gruodžio 19 d. 09:36
„ASUS ROG Strix GL703G“ apžvalga
Gruodžio 19 d. 08:14
Jei juodosios skylės ryja viską, kodėl jos dar neprarijo viso kosmoso?
Gruodžio 18 d. 20:18
„Mano senelės laikais pasaulis kito greičiau“. Ar progresas sulėtėjo?
Gruodžio 18 d. 19:25
Lietuviški išmanieji marškinėliai pakeliui į rinką
Gruodžio 18 d. 18:16
Išplėskite akiratį su AOC daugiaekranių aplinkų idėjomis
Gruodžio 18 d. 17:07
„Baltik vairas“ rekordiškai augo ir tapo dviračių gamybos lyderiu Šiaurės Europoje
Gruodžio 18 d. 16:45
Farming Simulator 19 Mods, FS19 Trucks, FS 19 Mods
Periodontologija
Endodontija mikroskopu, implantacija, protezavimas
Mobilieji telefonai
Mobilieji telefonai internetu, telefonų dėklai, telefonų priedai

Keplerio teleskopo giminaitis egzoplanetas „medžios“ tūkstančiais

Publikuota: 2018-08-10 08:17
Aut. teisės: ©15min, UAB
Inf. šaltinis: 15min.lt

Neseniai pradėjęs egzoplanetų medžioklę, kosmose skriejantis NASA teleskopas per artimiausius du metus padės astronomams atrasti tūkstančius naujų egzoplanetų, besisukančių aplink tolimas žvaigždes, rašoma svetainėje „Space.com“.

Mokslininkų komanda, atliekanti tyrimus naujuoju TESS (Trasiting Exoplanet Survey Satellite) kosminiu teleskopu, paskaičiavo, kad per artimiausius dvejus metus jiems pavyks pastebėti ir aprašyti apie 10 tūkst. egzoplanetų. Ir net 3500 šių planetų turėtų būti mažesnės už Neptūną, mat tokio dydžio planetų paieškos ir yra pagrindinė TESS misija. Jei teleskopas nesuges ar nesusidurs su kitomis kosminėmis kliūtimis, šis katalogas tik didės. Šios prognozės turėtų padėti mokslininkams geriau suplanuoti savo darbus teleskopu. Be to, šie paskaičiavimai padės įtikinti NASA vadovybę, pratęsti TESS misiją ilgesniam nei buvo numatytas periodui, t. y. daugiau nei dviem metams.

„Nėra jokios priežasties, kad erdvėlaivio misija turėtų pasibaigti po dvejų metų, išskyrus, žinoma, atvejį, jei reikėtų skirti papildomų lėšų“, – sako Kalifornijos technologijų instituto mokslininkė Jessie Christiansen, taip pat tyrinėjanti tolimas planetas NASA Egzoplanetų mokslo institute. Mokslininkai ruošę šiuos įverčius, taip pat sumodeliavo tris galimus scenarijus, kaip galima būtų pratęsti TESS teleskopo misiją ilgesniam nei dviejų metų laikotarpiui bei paskaičiavo kuris jų būtų efektyviausias, esant skirtingoms aplinkybėms.

Naujosios prognozės parengtos, remiantis Europos kosmoso agentūros „Gaia“ kosminiu teleskopo pagalba sudarytu milžinišku Paukščių tako galaktikos žemėlapiu, kuriame užfiksuota daugiau kaip 1,7 mlrd. žvaigždžių padėtis. TESS misiją įgyvendinantiems astronomams šis žemėlapis labai padės, nes jame nurodyti atstumai iki kiekvienos iš atrastų žvaigždžių. Sudėję šiuos duomenis su stebimu šių žvaigždžių šviesumu, mokslininkai gali gan tiksliai pasakyti, kokio dydžio yra kiekvienas dangaus šviesulys. Pasak, J.Christiansen, tai labai vertinga informacija, ypač ieškant egzoplanetų, skriejančių aplink mažesnes žvaigždes.

Pagrindinis tikslas, iškeltas TESS teleskopo misiją prižiūrintiems astronomams – išmatuoti 50 mažesnių už Neptūną egzoplanetų masę. Todėl, nors 10 tūkst. planetų skamba įspūdingai, daug svarbesnė yra prognozė apie 3500 už Neptūną mažesnių planetų atradimą. Kuo daugiau tokių planetų pavyks surasti ir ištirti, tuo geriau mokslininkai ateityje supras, kaip formuojasi nedidelės uolinės planetos, panašios į Žemę ar Marsą.

Vertinant būsimus TESS teleskopo rezultatus mokslininkai pirmą kartą panaudojo duomenis apie tai, kaip aplink kitas žvaigždes yra išsidėsčiusios planetų orbitos. Kitaip tariant, kiek jų yra išsidėsčiusios horizontalų diską sudarančioje plokštumoje, o kiek planetų orbitų aplink savo saulę skrieja nukrypusios nuo šio disko. Mat egzoplanetos yra atrandamos, kai skriedamos jos uždengia žvaigždės diską ir dėl to teleskopu užfiksuojamas jos šviesumo sumažėjimas. Todėl, jei kai kurių planetų orbitos yra pasvirusios tam tikru kampu, jos niekada nepraskrieja tarp teleskopo ir žvaigždės disko. Tad įvertinus šį faktą, kad dalies egzoplanetų, skriejančių aplink stebimas žvaigždes mokslininkai negalės pamatyti, 10 tūkst. planetų prognozė skamba įspūdingai.

Pirmuosius stebėjimų duomenis teleskopas atsiuntė į Žemę jau rugpjūčio 8 dieną. Nors astronomai dar užtruks, kol persijos šią informaciją, J.Christiansen spėja, kad jau po kelių dienų ar savaičių pasirodys žinios apie pirmąsias TESS teleskopu „sumedžiotas“ egzoplanetas.

Komentarus rašo lankytojai. Komentarai nėra redaguojami ar patikrinami, jų turinys neatspindi redakcijos nuomonės. Redakcija pasilieka teisę pašalinti pasisakymus, kurie pažeidžia įstatymus, reklamuoja, yra nekultūringi arba nesusiję su tema. Pastebėjus nusižengimus, prašome mums pranešti. Jei nurodomas el. pašto adresas, jis matomas viešai. Patvirtindami komentaro įrašymą, kartu patvirtinate, jog esate susipažinęs su portalo privatumo politika ir su ja sutinkate.
Įspūdinga: pirmą kartą užfiksavo Marso garsus

NASA skelbia pirmą kartą istorijoje užfiksavusi Marse vėjo skleidžiamus garsus. Turėtume jus nuvilti, jei viliatės išgirsti stūgavimą ar švilpimą: šiuo atveju kalbame apie vibracijas, užfiksuotas NASA priklausančiam „Insight“ zondui, Raudonąją planetą pasiekusiam praeitą savaitę.

Skelbiama apie pirmosios kieto būvio baterijų gamybos linijos darbo pradžią

Daugelis mano, kad naujosios kartos kieto būvio baterijos yra būtent tai, kas pakeis ličio jonų baterijas. Bet iki šiol buvo susiduriama su didžiausia problema – niekas naujųjų baterijų negamino masiškai. Ką gi, skelbiama, kad Kinija imasi lyderės vaidmens.

Lietuvos mokslininkai atrado ypatingai našų lazerių spinduliuotės panaudojimą

Lietuvos mokslininkai, dirbantys Fizinių ir technologijos mokslų centre, Lazerinių technologijų skyriuje atrado efektyvų lazerių energijos panaudojimo būdą ir jo pritaikymą sparčiai formuojant bio-inspiruotus trintį mažinančius paviršius, kurie, tikimasi ateityje sumažins lėktuvų ir laivų kuro sąnaudas.

2018 m. gruodis
2018-12-19 10:13
MIT rado būdą, kaip objektus sumažinti iki nanomastelio
2018-12-19 07:18
Pasiektas naujas aukštatemperatūrio superlaidumo rekordas
2018-12-18 13:31
Naujoji sistema priartino branduolinę sintezę arčiau realybės
2018-12-11 12:19
Palydovų nesėkmė leido įrodyti Einsteino gravitacijos teorijos teisingumą
2018-12-07 14:48
95 procentus trūkstamos Visatos bandoma paaiškinti nauja „tamsiojo skysčio“ sąvoka
2018 m. lapkritis
2018-11-29 11:12
Jau visai greitai kruiziniai laivai energijos semsis iš pūvančios žuvies (1)
2018-11-29 09:17
Sugalvotas vaistas nuo globalinio atšilimo: užtemdyti Saulę (1)
2018-11-27 16:46
Marse nusileidęs NASA zondas jau atsiuntė Marso vaizdų
2018-11-26 21:17
NASA atskleidė daugiau „Oumuamua“ paslapčių
2018-11-25 19:19
Perspėja imtis veiksmų: Saulės sukeltos audros gali išjungti viską
2018-11-21 20:36
Lietuva įsijungia į Europos molekulinės biologijos elito klubą
2018-11-20 10:11
Šviesiausia Visatos galaktika turi labai jau tamsią paslaptį

„EParašas“ – elektroninio parašo mokymo sistema

CRM sistema – „Hanna CRM“

MRO Supply

‡ 1999–2018 © Elektronika.lt | Autoriaus teisės | Privatumo politika | Atsakomybės ribojimas | Reklama | Turinys | Kontaktai LTV.LT - lietuviškų tinklalapių vitrina Valid XHTML 1.0!

„Google“ reklama,