2018 m. gruodžio 19 d. Projektas | Reklama | Žinokite | Klausimai | Prisidėkite | Atsiliepimai | Kontaktai

Gruodžio 19 d. 15:22
Kriptovaliutos ir duomenų privatumas: kas laukia mūsų 2019 m.?
Gruodžio 19 d. 13:47
TOP 6 priežastys įsigyti „OnePlus 6T“ telefoną
Gruodžio 19 d. 12:35
Liepsnų pavojus: ekspertai įvardijo netikėčiausias gaisrų priežastis
Gruodžio 19 d. 09:36
„ASUS ROG Strix GL703G“ apžvalga
Gruodžio 19 d. 08:14
Jei juodosios skylės ryja viską, kodėl jos dar neprarijo viso kosmoso?
Gruodžio 18 d. 20:18
„Mano senelės laikais pasaulis kito greičiau“. Ar progresas sulėtėjo?
Gruodžio 18 d. 19:25
Lietuviški išmanieji marškinėliai pakeliui į rinką
Gruodžio 18 d. 18:16
Išplėskite akiratį su AOC daugiaekranių aplinkų idėjomis
Gruodžio 18 d. 17:07
„Baltik vairas“ rekordiškai augo ir tapo dviračių gamybos lyderiu Šiaurės Europoje
Gruodžio 18 d. 16:45
Farming Simulator 19 Mods, FS19 Trucks, FS 19 Mods
Periodontologija
Endodontija mikroskopu, implantacija, protezavimas
Mobilieji telefonai
Mobilieji telefonai internetu, telefonų dėklai, telefonų priedai

Kosmoso kaimynystėje atrasta milžiniška planeta klajoklė

Publikuota: 2018-08-08 08:15
Aut. teisės: ©15min, UAB
Inf. šaltinis: 15min.lt

Arizonos valstijos universiteto astronomams pavyko surasti retą žvaigždžių evoliucijos atstovę – gigantišką planetą, kuri tokia masyvi, kad tik per plauką nevirto žvaigžde, rašoma svetainėje „ScienceAlert“.

Šis keistas objektas klajoja maždaug dvidešimties šviesmečių atstumu nuo Saulės – ši planeta nepriklauso jokiai žvaigždei ir skrieja tarpžvaigždinėje erdvėje. Kadangi jos neapšviečia jokia žvaigždė, mokslininkai šio dangaus kūno egzistavimo požymius pastebėjo VLA (Very Large Array) radijo teleskopu, esančiu Naujosios Meksikos valstijoje. Tai pirma planeta, kurią astronomams pavyko užfiksuoti radijo teleskopu.

Gigantiškas dangaus kūnas yra 12,7 karto sunkesnis už Jupiterį ir turi ypač stiprų magnetinį lauką. Ši planeta tokia masyvi, kad trūko nedaug masės, kad ji virstų žvaigžde, tiesa, viena mažiausių – rudąja nykštuke. „Šis objektas yra beveik visiškai ant ribos tarp planetos ir rudosios nykštukės, arba, kitaip tariant, „nepavykusios žvaigždės“. Duomenys apie jį padės geriau suprasti magnetinius procesus, vykstančius tiek planetose, tiek žvaigždėse“, – sako astronomė Melodie Kao iš Arizonos valstijos universiteto.

Rudoji nykštukė – tai dangaus kūnas, kuris yra per mažas, kad jame įsižiebtų vandenilio sąlajos reakcija, energiją generuojantis žvaigždėms būdingas procesas, kurio metu susidaro helio izotopas 4He. Tačiau toks objektas yra pakankamai masyvus, kad jame vyktų deuterio (vandenilio izotopo) sąlaja – žemesnės temperatūros procesas, būdingas užgimstančioms žvaigždėms, kurio metu susidaro helio izotopas 3He. Tokie dangaus kūnai patenka į kategoriją tarp labai mažų žvaigždžių ir labai didelių planetų – įprastai turintys nuo 13 iki 80 kartų didesnę masę už Jupiterį. Iki šiol mokslininkai manė, kad tokios „žvaigždės nevykėlės“ neskleidžia radijo bangų, tačiau jau kurį laiką žinoma, kad jose vyksta ypač stiprūs magnetiniai procesai, todėl rudosios nykštukės gali generuoti neįtikėtinai stiprias šiaurės pašvaistes.

Žemėje šiaurės pašvaistę sukelia Saulės vėjas, kuris, reaguodamas su mūsų planetos magnetiniu lauku, sukuria spalvingą švytėjimą danguje, kuris taip pat skleidžia stiprią radijo bangų spinduliuotę. Tačiau visos randamos rudosios nykštukės yra gana toli nuo bet kokios žvaigždės, tad nėra aišku, kas sukelia pašvaistes jų danguje. Todėl astronomus ypač džiugina šis neseniai užfiksuotas dangaus kūnas, esantis labai jaunų žvaigždžių spiečiuje. Beje, ir pati planeta klajoklė yra visiškas „kūdikis“ astronominiais terminais – jai tėra vos 200 mln. metų. Nors beveik 13 kartų sunkesnė už Jupiterį, ši planeta yra tik kiek daugiau nei penktadaliu didesnė už Saulės sistemos dujų milžinę.

Palyginimui – Saulės paviršiuje laikosi apie 5500 laipsnių Celsijaus temperatūra, o atrastos planetos klajoklės paviršiaus temperatūra siekia vos 825 laipsnius Celsijaus. Užtat astronomams įspūdį kelia jos magnetinis laukas, kuris yra apie 200 kartų stipresnis nei Jupiterio. Planetą klajūnę atradusi mokslininkų komanda įsitikinusi, kad radijo bangas, kurias jie užfiksavo VLA teleskopu, sukelia būtent šiaurės pašvaistės.

Ši hipotezė iškėlė galvosūkį astronomams, kurį išsprendus, sužinosime daugiau apie mechanizmus, lemiančius pašvaisčių susidarymą tiek rudosiose nykštukėse, tiek egzoplanetose. Kalifornijos technologijų instituto astronomas Greggas Hallinahas priduria, kad labai svarbu ir tai, jog ši planeta buvo atrasta, užfiksavus joje vykstančių pašvaisčių generuojama radijo bangas. Pasak mokslininko, tai reiškia, kad galbūt astronomai įgijo papildomą įrankį egzoplanetų paieškai, ypač tų, kurios yra gana toli nuo savo žvaigždės, todėl kitais metodais jų neįmanoma pastebėti.

Komentarus rašo lankytojai. Komentarai nėra redaguojami ar patikrinami, jų turinys neatspindi redakcijos nuomonės. Redakcija pasilieka teisę pašalinti pasisakymus, kurie pažeidžia įstatymus, reklamuoja, yra nekultūringi arba nesusiję su tema. Pastebėjus nusižengimus, prašome mums pranešti. Jei nurodomas el. pašto adresas, jis matomas viešai. Patvirtindami komentaro įrašymą, kartu patvirtinate, jog esate susipažinęs su portalo privatumo politika ir su ja sutinkate.
Įspūdinga: pirmą kartą užfiksavo Marso garsus

NASA skelbia pirmą kartą istorijoje užfiksavusi Marse vėjo skleidžiamus garsus. Turėtume jus nuvilti, jei viliatės išgirsti stūgavimą ar švilpimą: šiuo atveju kalbame apie vibracijas, užfiksuotas NASA priklausančiam „Insight“ zondui, Raudonąją planetą pasiekusiam praeitą savaitę.

Skelbiama apie pirmosios kieto būvio baterijų gamybos linijos darbo pradžią

Daugelis mano, kad naujosios kartos kieto būvio baterijos yra būtent tai, kas pakeis ličio jonų baterijas. Bet iki šiol buvo susiduriama su didžiausia problema – niekas naujųjų baterijų negamino masiškai. Ką gi, skelbiama, kad Kinija imasi lyderės vaidmens.

Lietuvos mokslininkai atrado ypatingai našų lazerių spinduliuotės panaudojimą

Lietuvos mokslininkai, dirbantys Fizinių ir technologijos mokslų centre, Lazerinių technologijų skyriuje atrado efektyvų lazerių energijos panaudojimo būdą ir jo pritaikymą sparčiai formuojant bio-inspiruotus trintį mažinančius paviršius, kurie, tikimasi ateityje sumažins lėktuvų ir laivų kuro sąnaudas.

2018 m. gruodis
2018-12-19 10:13
MIT rado būdą, kaip objektus sumažinti iki nanomastelio
2018-12-19 07:18
Pasiektas naujas aukštatemperatūrio superlaidumo rekordas
2018-12-18 13:31
Naujoji sistema priartino branduolinę sintezę arčiau realybės
2018-12-11 12:19
Palydovų nesėkmė leido įrodyti Einsteino gravitacijos teorijos teisingumą
2018-12-07 14:48
95 procentus trūkstamos Visatos bandoma paaiškinti nauja „tamsiojo skysčio“ sąvoka
2018 m. lapkritis
2018-11-29 11:12
Jau visai greitai kruiziniai laivai energijos semsis iš pūvančios žuvies (1)
2018-11-29 09:17
Sugalvotas vaistas nuo globalinio atšilimo: užtemdyti Saulę (1)
2018-11-27 16:46
Marse nusileidęs NASA zondas jau atsiuntė Marso vaizdų
2018-11-26 21:17
NASA atskleidė daugiau „Oumuamua“ paslapčių
2018-11-25 19:19
Perspėja imtis veiksmų: Saulės sukeltos audros gali išjungti viską
2018-11-21 20:36
Lietuva įsijungia į Europos molekulinės biologijos elito klubą
2018-11-20 10:11
Šviesiausia Visatos galaktika turi labai jau tamsią paslaptį

„EParašas“ – elektroninio parašo mokymo sistema

CRM sistema – „Hanna CRM“

MRO Supply

‡ 1999–2018 © Elektronika.lt | Autoriaus teisės | Privatumo politika | Atsakomybės ribojimas | Reklama | Turinys | Kontaktai LTV.LT - lietuviškų tinklalapių vitrina Valid XHTML 1.0!

„Google“ reklama,