Elektronika.lt
 2025 m. rugpjūčio 19 d. Projektas | Reklama | Žinokite | Klausimai | Prisidėkite | Atsiliepimai | Kontaktai
Paieška portale
EN Facebook RSS

 Kas naujo  Katalogas  Parduotuvės  Forumas  Tinklaraščiai
 Pirmas puslapisSąrašas
 NaujienosSąrašas
 StraipsniaiSąrašas
 Vaizdo siužetaiSąrašas
 Nuolaidos, akcijosSąrašas
 Produktų apžvalgosSąrašas
 - Elektronika namams
 - Buitinė technika
 - Elektronika, technika
 - Biuro technika
 - Fotoaparatai, kameros
 - Kompiuteriai, dalys
 - Kompiuterių periferija
 - Programinė įranga
 - Telefonai, priedai
 - Ryšių sprendimai
 - Navigacijos sprendimai
 Naudingi patarimaiSąrašas
 Vykdomi projektaiSąrašas
 Schemų archyvasSąrašas
 Teorija, žinynaiSąrašas
 Nuorodų katalogai
 Įvairūs siuntiniai
 Bendravimas
 Skelbimai ir pasiūlymai
 Elektronikos remontas
 Robotų kūrėjų klubas
 RTN žurnalo archyvas






 Verta paskaityti
Rugpjūčio 19 d. 17:11
Elektromobilis ilgoms kelionėms: kodėl svarbi ne tik baterijos talpa ir maksimali įkrovimo galia?
Rugpjūčio 19 d. 14:29
Mažiau ryšio padalų – prastesnis ryšys? Nebūtinai!
Rugpjūčio 19 d. 11:16
Įvardijo, kodėl kai kurių naujų „Google Maps“ funkcijų nesulauksime Lietuvoje
Rugpjūčio 19 d. 08:13
Jaunimo požiūris į automatizaciją: turi mokytis greičiau nei technologijos keičia darbo rinką
Rugpjūčio 18 d. 20:32
Marse aptiktos paslaptingos sferos: NASA atradimas gali pakeisti viską, ką žinojome apie šią planetą
Rugpjūčio 18 d. 17:44
KTU mokslininkai: dirbtinį intelektą integruojantys karinės tematikos žaislai gali paveikti vaikų mąstymą
Rugpjūčio 18 d. 14:34
KTU studentas diegia komunikacinių stotelių sistemą – padėtų užtikrinti ryšį įvykus ekstremaliai situacijai
Rugpjūčio 18 d. 11:39
NIS2: kai direktyva tampa įstatymu, saugančiu nuo abejingumo
Rugpjūčio 18 d. 08:34
Sukčiai skambina ir rašo jūsų tėvams bei seneliams: kaip juos apsaugoti?
Rugpjūčio 17 d. 20:32
NASA pasiekė tikrą revoliuciją: išbandė dirbtiniu intelektu paremtą technologiją
FS25 Tractors
Farming Simulator 25 Mods, FS25 Maps, FS25 Trucks
ETS2 Mods
ETS2 Trucks, ETS2 Bus, Euro Truck Simulator 2 Mods
FS22 Tractors
Farming Simulator 22 Mods, FS22 Maps, FS25 Mods
VAT calculator
VAT number check, What is VAT, How much is VAT
FS25 Mods
FS25 Harvesters, FS25 Tractors Mods, FS25 Maps Mods
Dantų protezavimas
All on 4 implantai,
Endodontija mikroskopu,
Dantų implantacija
FS25 Mods
FS25 Maps, FS25 Cheats, FS25 Install Mods
FS25 Mods
Farming Simulator 25 Mods,
FS25 Maps
ATS Trailers
American Truck Simulator Mods, ATS Trucks, ATS Maps
Football Training Kit
Football Training Equipment, Football Skills, Football Training
Reklama
 Produktų apžvalgos » Elektronika, technika Dalintis | Spausdinti

Elektromobilis ilgoms kelionėms: kodėl svarbi ne tik baterijos talpa ir maksimali įkrovimo galia?

Publikuota: 2025-08-19 17:11
Tematika: Elektronika, technika
Inf. šaltinis: Pranešimas žiniasklaidai

Elektromobilis miesto ar priemiesčių gyventojams, turintiems nuosavą įkrovimo infrastruktūrą, gali būti puikus pasirinkimas. Tačiau kilometrų „rijikams“ švari transporto priemonė vis dar neatrodo patraukli – akimirksniu pripildomas benzino ar dyzelino bakas kuria didesnio naudojimo patogumo įspūdį. O galbūt egzistuoja tinkamų alternatyvų?

 Rodyti komentarus (0)
Įvertinimas:  1 2 3 4 5 

Elektromobilis miesto ar priemiesčių gyventojams, turintiems nuosavą įkrovimo infrastruktūrą, gali būti puikus pasirinkimas. Tačiau kilometrų „rijikams“ švari transporto priemonė vis dar neatrodo patraukli – akimirksniu pripildomas benzino ar dyzelino bakas kuria didesnio naudojimo patogumo įspūdį. O galbūt egzistuoja tinkamų alternatyvų?

Asociatyvi „Shutterstock“ nuotr.
Asociatyvi „Shutterstock“ nuotr.

Kelionėse pravers spartesnis įkrovimas

Elektromobilių ekspertas, platformos „BestEV4Me“ įkūrėjas Tadas Ratkevičius po kelionės elektrine transporto priemone iš Vilniaus į Bratislavą Slovakijoje teigia, kad elektromobiliais jau galima keliauti taip pat, kaip ir automobiliais su vidaus degimo varikliais. Aišku, važiuojant tvarkingai, magistralėse laikantis greičio ribojimų ir, kaip rekomenduojama, kas 3–4 valandas stojant poilsiui.

„Šiuolaikiniai elektromobiliai patys sudėlioja maršrutą ir įsikrauna taip greitai, kad net pavalgyti nespėji – vaikus skubinti reikia“, – įspūdžiais dalijasi pašnekovas.

Tiesa, T. Ratkevičius keliavo prabangiu „Audi Q6 e-Tron“ elektromobiliu, turinčiu didelę, beveik 95 kWh panaudojamos talpos bateriją ir 800 V elektros sistemą, užtikrinančią gerokai spartesnį įkrovimą nei rinkoje populiarios ir didžiausioje dalyje elektromobilių aptinkamos 400 V sistemos. Vis dėlto jis pataria žvelgti plačiau.

„Jeigu reikia elektromobilio kelionėms, žiūrėčiau ne tik į baterijos dydį, bet ir į automobilio efektyvumą, nes dideli ir sunkūs „premium“ modeliai su 100 kWh baterijomis dažnai nebūna itin ekonomiški – viena įkrova nuvažiuoja panašiai kaip efektyvūs vidutinės klasės elektromobiliai su 70–80 kWh baterijomis. Taip pat atkreipčiau dėmesį į įkrovimo greitį ir teikčiau prioritetą 800 V sistemoms“, – patarimus dalija ekspertas.

Dažniausiai – prabangiuose, bet yra ir įperkamų

Brangios 800 V sistemos dažniausiai sutinkamos prabangiuose automobiliuose. Jas naudoja „Porsche“, „Audi“, „Lucid“, kai kurie Kinijos gamintojai, pavyzdžiui, į Lietuvą jau atvykęs prabangusis „Xpeng“.

Vis dėlto tokią architektūrą galima rasti ir labiau įperkamuose modeliuose. Ją siūlo korėjiečių „Kia“ ir „Hyundai“ markės – EV6, EV9, „Ioniq 5“ ir „Ioniq 6“ modeliuose. „Kia“ 2025-ųjų viduryje atnaujino anksčiau „Europos metų automobilio“ titulą iškovojusio EV6 modelio dizainą, informacijos bei pramogų sistemą ir padidino baterijos talpą nuo 74 iki 80 kWh, išlaikydama iki 50 tūkst. eurų siekiančią kainą.

582 km pagal WLTP nuvažiuojantis modelis pagal baterijos dydį ir viena įkrova įveikiamą atstumą atitinka rinkos standartus, o 800 V sistema suteikia akivaizdžių papildomų privalumų.

Visų pirma, 800 V elektros architektūrą turintys automobiliai įkraunami gerokai greičiau. Vidutinėje klasėje tarp 400 V architektūrą turinčių automobilių didžiausias įkrovimo greitis svyruoja nuo 150 iki 200 kW, tik „Tesla“ iš tokios įtampos išspaudžia iki 250 kW galią. Savo ruožtu 800 V automobiliai geba įsikrauti iki 350 kW galia.

„Kia EV6“ ultra greito įkrovimo stotelėje gali pasiekti 263 kW įkrovimo galią ir bateriją nuo 10 iki 80 proc. papildyti per 17 minučių.

Greitesnis įkrovimas – ne tik ultra greitose stotelėse

800 V architektūros elektromobilių įkrovimo rodikliai stebina, tačiau galima pasiginčyti, kad jie toli gražu ne visuomet reikalingi – ultra greitų įkrovimo stotelių infrastruktūra dar nėra tiek išvystyta, kiek lėtesnio įkrovimo. Lėtesnėse, pavyzdžiui, Lietuvoje populiariose 150 kW įkrovimo galios stotelėse, tas pats „Kia EV6“ esą krausis taip pat, kaip ir 400 V architektūrą turintis „Volkswagen ID.4“.

Čia prasideda techninis įdomumas – taip nėra. 800 V elektromobiliams įkrovimo stotelėje reikia dvigubai mažesnės elektros srovės nei 400 V modeliams, o tai reiškia mažesnius energijos nuostolius ir geresnį įkrovimo efektyvumą.

400 V elektromobiliai gali pasiekti gana didelę įkrovimo galią, tačiau tik trumpą, ribotą laiką – vėliau ji krenta. Dėl to nerekomenduojama pradėti įkrovimo, kai baterijoje jau yra daugiau kaip pusė įkrovos: tokiu atveju procesas bus lėtesnis ir mažiau efektyvus. Tuo tarpu 800 V elektromobiliai maksimalią galią gali išlaikyti ilgiau ir vairuotojui suteikia daugiau lankstumo įvairiose situacijose.

Ekspertų platforma „EV-database.org“ pateikia visų automobilių įkrovimo kreives bei vidutinės įkrovimo galios ir trukmės lenteles. Štai 77 kWh bateriją turintis „Volkswagen ID.4“ 150 kW galios stotelėje nuo 10 iki 80 proc. įsikraus per 32 minutes, o vidutinė įkrovimo galia sieks 105 kW.

87 kWh bateriją turintis „Renault Scenic E-Tech“ užtruks 40 minučių, jo vidutinė galia bus mažesnė – 95 kW. Atnaujinta „Tesla Model Y“ savo 75 kWh bateriją papildys per 33 minutes, palaikydama 100 kW vidutinę galią.

Tuo metu 800 V architektūrą turinti „Kia EV6“ su 80 kWh baterija tokiame įkrovimo taške užtruks tik 27 minutes ir geriausiai išnaudos 150 kW stotelės potencialą, išlaikydama 130 kW vidutinę įkrovimo galią.

Kelionėse vidutinė įkrovimo galia turi didesnę reikšmę nei maksimali – tai lemia, kiek laiko teks stovėti ir kaip dažnai reikės sustoti. Be to, važiuojant dideliu greičiu, kai iš motorų reikalaujama daugiau galios, 800 V architektūros elektromobiliai yra efektyvesni.




Draudžiama platinti, skelbti, kopijuoti
informaciją su nurodyta autoriaus teisių žyma be redakcijos sutikimo.

Global electronic components distributor – Allicdata Electronics

Electronic component supply – „Eurodis Electronics“

LOKMITA – įvairi matavimo, testavimo, analizės ir litavimo produkcija

Full feature custom PCB prototype service

Sveiki ir ekologiški maisto produktai

Mokslo festivalis „Erdvėlaivis Žemė

LTV.LT - lietuviškų tinklalapių vitrina

„Konstanta 42“

„Mokslo sriuba“

www.matuok.lt - Interneto spartos matavimo sistema

Programuotojas Tautvydas – interneto svetainių-sistemų kūrimas

PriedaiMobiliems.lt – telefonų priedai ir aksesuarai

Draugiškas internetas


Reklama
‡ 1999–2025 © Elektronika.lt | Autoriaus teisės | Privatumo politika | Atsakomybės ribojimas | Reklama | Turinys | Kontaktai LTV.LT - lietuviškų tinklalapių vitrina Valid XHTML 1.0!
Ets2 mods, Ats mods, Beamng drive mods
allmods.net
„MokslasPlius“ – mokslui skirtų svetainių portalas
www.mokslasplius.lt
Optical filters, UV optics, electro optical crystals
www.eksmaoptics.com
LTV.LT – lietuviškų tinklalapių vitrina
www.ltv.lt/technologijos/
Elektroninių parduotuvių optimizavimas „Google“ paieškos sistemai
www.seospiders.lt
FS22 mods, Farming simulator 22 mods,
FS22 maps

fs22.com
Reklama


Reklama