Elektronika.lt
 2025 m. rugsėjo 11 d. Projektas | Reklama | Žinokite | Klausimai | Prisidėkite | Atsiliepimai | Kontaktai
Paieška portale
EN Facebook RSS

 Kas naujo  Katalogas  Parduotuvės  Forumas  Tinklaraščiai
 Pirmas puslapisSąrašas
 NaujienosSąrašas
 StraipsniaiSąrašas
 Vaizdo siužetaiSąrašas
 Nuolaidos, akcijosSąrašas
 Produktų apžvalgosSąrašas
 Naudingi patarimaiSąrašas
 - Elektronika, technika
 - Ryšio technika
 - Programinė įranga
 - Operacinės ir tinklai
 - Kompiuterinė įranga
 - Kitos protingos mintys
 Vykdomi projektaiSąrašas
 Schemų archyvasSąrašas
 Teorija, žinynaiSąrašas
 Nuorodų katalogai
 Įvairūs siuntiniai
 Bendravimas
 Skelbimai ir pasiūlymai
 Elektronikos remontas
 Robotų kūrėjų klubas
 RTN žurnalo archyvas






 Verta paskaityti
Rugsėjo 11 d. 20:20
Mokslininkai pripažįsta: humanoidai iš esmės sukurti neteisingai, štai kodėl tai yra didelė problema
Rugsėjo 11 d. 17:19
Elektromobilumo rinka – kryžkelėje: kaip užtikrinti tolesnę jos plėtrą?
Rugsėjo 11 d. 14:23
Savarankiško gyvenimo pradžia: kaip vartoti elektrą, kad pinigų liktų daugiau?
Rugsėjo 11 d. 11:24
Akademinės etikos ir procedūrų kontrolieriaus tarnyba: atsakomybė už dirbtinį intelektą tenka žmogui
Rugsėjo 11 d. 08:38
„Škoda“ pristatė elektrinį ateities universalą – „Vision O“ koncepciją
Rugsėjo 10 d. 20:53
Kinijos technologinė pažanga stebina visą pasaulį: pademonstruota įspūdinga plūduriuojanti turbina
Rugsėjo 10 d. 17:01
Nuo „Pac-Man“ iki „Mortal Kombat“: arkadinių žaidimų pakilimas ir nuosmukis
Rugsėjo 10 d. 14:44
KTU, Latvijos ir Taivano mokslininkai kuria NIR-OLED technologiją: žingsnis link pažangesnių 3D jutiklių
Rugsėjo 10 d. 11:52
Lietuvių startuolis pasauliui pristatys ateities technologiją: duomenis saugos molekulėje
Rugsėjo 10 d. 08:27
Pirmasis BMW „Neue Klasse“ modelis – viena įkrova 805 km įveikiantis „BMW iX3“
FS25 Tractors
Farming Simulator 25 Mods, FS25 Maps, FS25 Trucks
ETS2 Mods
ETS2 Trucks, ETS2 Bus, Euro Truck Simulator 2 Mods
FS22 Tractors
Farming Simulator 22 Mods, FS22 Maps, FS25 Mods
VAT calculator
VAT number check, What is VAT, How much is VAT
Dantų protezavimas
All on 4 implantai,
Endodontija mikroskopu,
Dantų implantacija
FS25 Mods
FS25 Maps, FS25 Cheats, FS25 Install Mods
FS25 Mods
Farming Simulator 25 Mods,
FS25 Maps
ATS Trailers
American Truck Simulator Mods, ATS Trucks, ATS Maps
Fun football drills
Football Training Equipment, Defending drills football, Kids football training kit
Reklama
 Patarimai » Programinė įranga Ankstesnis patarimas | Sekantis patarimas | Dalintis | Spausdinti

Dirbtinis intelektas mokykloje: kam su juo kovoti, jei galime išnaudoti?

Publikuota: 2023-12-04 12:29
Tematika: Programinė įranga
Inf. šaltinis: Pranešimas žiniasklaidai

Mūsų pasaulis yra ankstyvojoje technologinės revoliucijos stadijoje. Prognozuojama, kad dirbtinis intelektas (DI), kurį įgalina tokie didžiuliai generatyvinės kalbos modeliai kaip „ChatGPT“, pakeis beveik visas visuomenės gyvenimo sritis. Nuo verslo, vartotojų elgsenos iki švietimo – dirbtinis intelektas pakeis mūsų darbo, mokymosi ir tarpusavio bendravimo taisykles. Dalijamės patarimais ir įžvalgomis, kaip dirbtinio intelekto įrankiai gali praversti mokymosi procese.

Asociatyvi „Unsplash“ nuotr.
Asociatyvi „Unsplash“ nuotr.

Neignoruokime dirbtinio intelekto – išnaudokime jį

Kalbant apie DI švietimo ir mokslo srityje, pernelyg dažnai dėmesys sutelkiamas į dirbtinio intelekto problemas – akcentuojama tai, jog jis leidžia mokiniams sukčiauti ir gali sumažinti moksleivių indėlio į mokymąsi vertę. Toks požiūris ignoruoja didžiules galimybes, kurias dirbtinis intelektas gali suteikti švietimui.

Itin dažnai mokiniai ir studentai pasitelkia dirbtinio intelekto įrankius rašant rašto darbus – rašinius, referatus. DI įrankiai taip pat sugeba spręsti matematikos, fizikos uždavinius. Tam, kad pavyktų sustabdyti moksleivių sukčiavimą naudojant DI įrankius, reikėtų uždrausti juos naudoti. O tai padaryti kone neįmanoma – užblokavus prieigą prie DI įrankių svetainių ar programėlių mokyklos įrenginiuose, ar įrenginiuose, kurie yra prijungti prie mokyklos interneto tinklo – mokiniai paprasčiausiai naudotų DI namuose ar naudojant asmeninius įrenginius.

Kitas būdas drausminti dirbtinio intelekto naudojimą mokymosi procese – siekti atpažinti DI sugeneruotą turinį. Tačiau šiuo metu jau yra sukurtos pažangios programos, kurios gali padėti paslėpti dirbtinio intelekto pėdsakus rašto darbe, be to, DI programų pasirinkimas yra didžiulis ir jis su laiku vis didėja.

Sukčiavimas nėra technologinė problema, tad ją ugdymo įstaigos turėtų siekti spręsti ne technologiniais sprendimais. Mokyklos galėtų elgtis su DI įrankiais taip, kaip elgiasi su skaičiuotuvais – leisti naudoti juos kai kurioms užduotims atlikti, o kai kurioms – ne, ir suprasti, kad jei mokiniai nėra prižiūrimi asmeniškai, o jų įrenginiai nėra paslėpti – jie tikriausiai naudojasi dirbtinio intelekto pagalba.

Dirbtinio intelekto valdomi robotai gali padėti mokiniams atlikti namų darbus atsakydami į jų klausimus ar paaiškindami sudėtingas sąvokas, padėti kurti idėjas ir suteikti papildomų minčių. Taip pat DI gali akimirksniu sugeneruoti grįžtamąjį ryšį apie atliktą moksleivio užduotį – išryškinti klaidas ir pasiūlyti patobulinimų.

DI – pagalba ne tik mokiniams, bet ir mokytojams

Mokytojai turi padėti jaunuoliams atrasti priemones bei būdus, kaip išnaudoti DI privalumus. Mokiniai puikiai žino, kad tokios programos kaip „ChatGPT“ egzistuoja, patys su jomis eksperimentuoja, tačiau jiems reikia patarimų, kaip tą daryti atsakingai.

Svarbiausia, naudojant tokius įrankius, kaip „ChatGPT“ mokymosi tikslams – mokėti užduoti tinkamas užklausas.

Pedagogams patariama mokyti jaunuolius daryti tai, ko negali padaryti dirbtinis intelektas. Pavyzdžiui, skirtingai nei robotai, žmonės gali užduoti sau klausimus ir būtent tai reikia skatinti daryti moksleivius – išmokti formuluoti tikslingus klausimus, juos kritiškai įvertinti bei kritiškai pažvelgti ir kvestionuoti dirbtinio intelekto sukurtus atsakymus.

Tiesa, mokytojai, kaip ir mokiniai, taip pat gali sėkmingai išnaudoti dirbtiniu intelektu paremtas technologijas.

Praktika rodo, kad mokytojai sėkmingai naudoja DI įrankius mokinių testams, kontroliniams darbams vertinti – dirbtinis intelektas ne tik darbą atlieka gerokai greičiau, bet ir sugeba suformuoti įžvalgas, pakomentuoti įvertinimą ir suteikti atgalinį ryšį, skirtą mokiniui.

Taip pat mokytojai gali naudoti DI programas, kad sukurtų papildomą mokymosi medžiagą, pavyzdžiui, mokymosi gaires, praktines užduotis ir sudėtingų temų santraukas. Tai gali padėti sutaupyti laiko ir sukurti papildomus mokymosi išteklius, pritaikytus mokinių poreikiams.

DI integravimas į mokymosi procesus yra vienintelis būdas išlikti progresyviems ir neatsilikti nuo visą pasaulį keičiančių tendencijų. O jei jų neišnaudosime – jausimės šešėlyje tų žmonių, kurie DI kuriamas galimybes įsisavina.

Išbandyti dirbtinio intelekto galimybes verta kiekvienam

Dirbtinio intelekto pokalbių robotai gali suteikti personalizuotą pagalbą, atsakyti į akademines užklausas, teikti mokymosi patarimus ir paaiškinimus apie įvairius dalykus. Be to, jie gali veikti kaip virtualūs korepetitoriai, nukreipiantys mokinius tinkama linkme ir padedantys jiems suvokti sudėtingas sąvokas.

Naujausių technologijų integravimas į švietimą turi potencialo ne tik pagerinti akademinius pasiekimus, bet ir skatinti visapusišką moksleivių gerovę.

Dirbtiniu intelektu paremtos programos jau spėjo įrodyti savo efektyvumą atliekant kūrybines užduotis – generuojant idėjas ar kuriant produktų prototipus. „Samsung“ technologijų bendrovės organizuojamoje socialinės atsakomybės programoje „Solve for Tomorrow“ buvo pasiūlytos penkios finalinės moksleivių iš Lietuvos sukurtos idėjos – visos jos – paremtos naujausiomis technologijomis.

Moksleivių komandos pasiūlė įvairias draugišką aplinką mokykloje skatinančių programėlių, svetainių ir technologinių erdvių idėjas. Programą laimėjusiai komandai bus skirtas 5 tūkst. eurų prizas idėjai įgyvendinti – galbūt tai padaryti padės ir dirbtinis intelektas?


Draudžiama platinti, skelbti, kopijuoti informaciją su
nurodyta autoriaus teisių žyma be redakcijos sutikimo.

 Rodyti komentarus (0)
Įvertinimas:  1 2 3 4 5 
Vardas:    El. paštas:   (nebūtinas)
Pakartokite kodą: 
  Apsaugos kodas: 
 
Komentarus rašo lankytojai. Komentarai nėra redaguojami ar patikrinami, jų turinys neatspindi redakcijos nuomonės. Redakcija pasilieka teisę pašalinti pasisakymus, kurie pažeidžia įstatymus, reklamuoja, yra nekultūringi arba nesusiję su tema. Pastebėjus nusižengimus, prašome mums pranešti. Jei nurodomas el. pašto adresas, jis matomas viešai. Patvirtindami komentaro įrašymą, kartu patvirtinate, jog esate susipažinęs su portalo privatumo politika ir su ja sutinkate.
„X“, „Meta“ ir „Pinterest“ nori žinoti, kur esate. Kaip apsisaugoti?

Prieš keletą savaičių „Instagram“ išleido naują buvimo vietos dalinimosi funkciją, kuri leidžia kitiems gyvai sekti tikslią jūsų buvimo vietą. Ši funkcija paskatino ekspertus pasigilinti, ką tiksliai socialiniai tinklai veikia su žmonių buvimo vietos duomenimis.

SaaS sutarties derybų taktika: kaip apsaugoti kliento interesus?

Rinkoje vis daugiau įmonių pasikliauja programinės įrangos kaip paslaugos (SaaS) sprendimais. Kokie pagrindiniai SaaS sutarčių aspektai ir strategijos, padėsiančios klientams derėtis dėl SaaS sutarčių ir užsitikrinti sąlygas, kurios atitiktų jų ilgalaikius interesus?

Kaip teisingai suformuluota užklausa paverčia dirbtinį intelektą geriausiu jūsų kolega?

Įsivaizduokite, kad jūsų komandoje atsirado naujas narys – nematomas, bet visada šalia, pasirengęs veikti vos tik išgirdęs jūsų nurodymą. Kartais atrodo, kad jis jus supranta net geriau nei kai kurie kolegos. Tai ne mokslinė fantastika, o naujos kartos dirbtinio intelekto asistentai, kurie jau dabar tyliai, bet užtikrintai perima dalį mūsų darbo ir kasdienio gyvenimo užduočių.

2025-08-21 08:25
IT sutartys: ką turi žinoti kiekviena programavimo paslaugas teikianti įmonė
2025-08-03 11:20
Trys mažiau žinomos „ChatGPT“ programėlės funkcijos telefone – jas naudodami pasijusite DI asu
2025-07-24 20:24
Milijardai žmonių turės rimtų problemų: atnaujinkite savo interneto naršyklės nustatymus
2025-07-24 08:47
Kaip atstatyti ištrintą „Messages“ žinutę
2025-07-14 08:19
Kaip naudoti ir naujais žodynais papildyti „Apple Dictionary“ aplikaciją
2025-07-12 20:17
„Facebook“ slepia daugiau nei manėte: apie šias funkcijas nežino beveik niekas
2025-07-09 20:33
„YouTube“ gudrybės, kurias turėtų žinoti kiekvienas: pakeiskite šiuos penkis nustatymus, kurie suteiks patogumo
2025-07-08 08:20
Kaip „Messages“ aplikacijoje kontroliuoti siunčiamų nuorodų išvaizdą
2025-06-16 11:20
Ekspertas perspėja: populiari dokumentų pasirašymo platforma tapo nauju sukčių įrankiu
2025-05-02 08:50
Ekspertai atskleidė, kam ir kada geriau nenaudoti „ChatGPT“
2025-04-28 11:12
Įspėjo naudojančius „Skype“ – turite mažai laiko pereiti prie kitos programėlės
2025-04-23 17:14
DI žaidimų meškos paslauga arba lengviau asmeninių duomenų neišviliosi
Daugiau...Paieška archyve

Global electronic components distributor – Allicdata Electronics

Electronic component supply – „Eurodis Electronics“

LOKMITA – įvairi matavimo, testavimo, analizės ir litavimo produkcija

Full feature custom PCB prototype service

Sveiki ir ekologiški maisto produktai

Mokslo festivalis „Erdvėlaivis Žemė

LTV.LT - lietuviškų tinklalapių vitrina

„Konstanta 42“

„Mokslo sriuba“

www.matuok.lt - Interneto spartos matavimo sistema

Programuotojas Tautvydas – interneto svetainių-sistemų kūrimas

PriedaiMobiliems.lt – telefonų priedai ir aksesuarai

Draugiškas internetas


Reklama
‡ 1999–2025 © Elektronika.lt | Autoriaus teisės | Privatumo politika | Atsakomybės ribojimas | Reklama | Turinys | Kontaktai LTV.LT - lietuviškų tinklalapių vitrina Valid XHTML 1.0!
Ets2 mods, Ats mods, Beamng drive mods
allmods.net
„MokslasPlius“ – mokslui skirtų svetainių portalas
www.mokslasplius.lt
Optical filters, UV optics, electro optical crystals
www.eksmaoptics.com
LTV.LT – lietuviškų tinklalapių vitrina
www.ltv.lt/technologijos/
Elektroninių parduotuvių optimizavimas „Google“ paieškos sistemai
www.seospiders.lt
FS22 mods, Farming simulator 22 mods,
FS22 maps

fs22.com
Reklama


Reklama