Elektronika.lt
 2025 m. spalio 9 d. Projektas | Reklama | Žinokite | Klausimai | Prisidėkite | Atsiliepimai | Kontaktai
Paieška portale
EN Facebook RSS

 Kas naujo  Katalogas  Parduotuvės  Forumas  Tinklaraščiai
 Pirmas puslapisSąrašas
 NaujienosSąrašas
 StraipsniaiSąrašas
 Vaizdo siužetaiSąrašas
 Nuolaidos, akcijosSąrašas
 Produktų apžvalgosSąrašas
 Naudingi patarimaiSąrašas
 - Elektronika, technika
 - Ryšio technika
 - Programinė įranga
 - Operacinės ir tinklai
 - Kompiuterinė įranga
 - Kitos protingos mintys
 Vykdomi projektaiSąrašas
 Schemų archyvasSąrašas
 Teorija, žinynaiSąrašas
 Nuorodų katalogai
 Įvairūs siuntiniai
 Bendravimas
 Skelbimai ir pasiūlymai
 Elektronikos remontas
 Robotų kūrėjų klubas
 RTN žurnalo archyvas






 Verta paskaityti
Spalio 9 d. 11:39
Branduolinės energetikos inovacijos – į priekį stumia mokslas, stabdo biurokratija
Spalio 9 d. 08:26
70 ir 100 AG elektromobilis už prieinamą kainą? Taip, tai naujasis „Dacia Spring“!
Spalio 8 d. 20:48
Kinija rūpinasi žmonijos saugumu, ruošiamasi kritinės svarbos asteroidų perėmimo misijai (1)
Spalio 8 d. 18:50
„Google“ dirbtinis intelektas sulaukė ilgai laukto atnaujinimo, tačiau šią naujovę gali išbandyti ne visi
Spalio 8 d. 15:53
Ar Lietuva jau pasiruošusi įkrauti sunkųjį transportą?
Spalio 8 d. 13:40
Nuo keisto tunelio iki kvantinio kompiuterio: fizikos Nobelis trims kvantinių technologijų pradininkams
Spalio 8 d. 11:37
Darbo rinkai sparčiai keičiantis, kokių kompetencijų Lietuvai reikės ateityje?
Spalio 8 d. 08:36
KTU mokslininkas apie įteiktą fizikos Nobelio premiją: kaip subatominio pasaulio dėsniai keičia mūsų kasdienybę
Spalio 7 d. 20:24
Naujas Saulės paslapties raktas: NASA zondas užfiksavo iki šiol neregėtą dalyką
Spalio 7 d. 17:05
Atnaujintas perkamiausias Europoje „Sandero“ modelis – dar daugiau svarbiausių funkcijų už prieinamą kainą
FS25 Tractors
Farming Simulator 25 Mods, FS25 Maps, FS25 Trucks
ETS2 Mods
ETS2 Trucks, ETS2 Bus, Euro Truck Simulator 2 Mods
FS22 Tractors
Farming Simulator 22 Mods, FS22 Maps, FS25 Mods
VAT calculator
VAT number check, What is VAT, How much is VAT
Dantų protezavimas
All on 4 implantai,
Endodontija mikroskopu,
Dantų implantacija
FS25 Mods
FS25 Maps, FS25 Cheats, FS25 Install Mods
FS25 Mods
Farming Simulator 25 Mods,
FS25 Maps
ATS Trailers
American Truck Simulator Mods, ATS Trucks, ATS Maps
Reklama
 Patarimai » Kitos protingos mintys Ankstesnis patarimas | Sekantis patarimas | Dalintis | Spausdinti

Įmonės skaitmeninė branda: kaip ją įvertinti ir kodėl tai svarbu

Publikuota: 2022-09-07 10:36
Tematika: Kitos protingos mintys
Inf. šaltinis: Pranešimas žiniasklaidai

Elektroninės komercijos sprendimai, verslo valdymo sistemos, duomenų analitika, chatbot‘ai, videorinkodara, dirbtinis intelektas, išplėstinė ir virtuali realybė – pažangios technologijos gali skambėti įspūdingai, tačiau anaiptol ne visi skaitmeniniai sprendimai suteikia realią naudą įmonei. Siekiant didžiausios grąžos iš skaitmenizacijos yra svarbu įsivertinti savo skaitmeninius pajėgumus ir jų plėtrą planuoti atsižvelgiant į suteikiamą vertę klientui.

Įmonės skaitmeninė branda: kaip ją įvertinti ir kodėl tai svarbu
Asociatyvi „Pixabay“ nuotr.

Įsivaizduokite: įrenginėjate išmanųjį namą. Kas geriau – kuo daugiau jutiklių, daviklių, automatizuotų sistemų ir sprendimų, kurie už jus nuspręs, kur ir kada turi degti šviesa, veikti šildymas ar vėdinimas, vaizdo stebėjimas, signalizacija bei įvairiausi namų įrenginiai, ar verčiau diegti tik tai, kas realiai palengvins gyvenimą? Gal išimčių ir atsiras, tačiau neabejoju, kad dauguma rinktųsi antrąjį variantą.

Panašiai ir su skaitmenizacija. Nebūtina diegti visko ir iškart vien dėl to, kad tai madinga, pažangu ar kažkam pasiteisino. Pagrindinis kriterijus turėtų būti ne pačios technologijos, o jų suteikiama vertė įmonei ir jos klientams. Deja, skaitmeninės transformacijos praktikoje bandoma įdiegti kuo daugiau automatizuotų sprendimų dar net neįrengus „namų pamatų ar sienų“.

Klientų patirties svarbą taip pat patvirtina pasauliniai tyrimai. Technologinių tyrimų ir konsultacijų įmonės „Gartner“ apklausa parodė, kad net 45 proc. organizacijų gavo apskaičiuojamą finansinę naudą, įgyvendinusios klientų patirties projektus. Tuo tarpu „Deloitte“ skaičiuoja, kad organizacijų, orientuotų į klientų patirtį, pelnas yra 60 proc. didesnis nei tam dėmesio neskiriančių konkurentų.

Dėmesys klientams, jų poreikiams ir patirčiai apsiperkant ar naudojantis įmonės paslaugomis duoda realią finansinę grąžą – nuo kaštų optimizavimo iki kliento lojalumo didinimo. Judant skaitmenizacijos keliu yra svarbu aiškiai suprasti esamą situaciją ir ateities siekius. Tik gerai suprasdami, kur esate, galėsite nueiti ten, kur norite.

Kaip tai padaryti? Vienas iš patikimiausių būdų – pasitelkti skaitmeninės patirties brandos vertinimo modelį, kuris padės sistemingai įvertinti organizacijos skaitmeninius pajėgumus ir atitinkamai planuoti jų plėtrą.

Modelį sudaro tokios vertinimo sritys, kaip strategija ir jos įgyvendinimas; kanalai, jų paskirtis ir suderinamumas; technologijos, įrankiai ir integracijos; naudojimosi patogumas ir paprastumas; duomenys, analitika ir stebėsena; bei personalizavimas, optimizavimas ir automatizavimas.

Priklausomai nuo to, kaip plačiai, giliai ir, svarbiausia, meistriškai organizacijos yra įvaldžiusios skaitmeninius pajėgumus minėtose srityse, galime išskirti penkis pagrindinius brandos lygius.

Į žemiausią, skaitmeninės patirties užuomazgų, brandos lygį, dažniausiai patenka verslai ir organizacijos, tik pradedančios skaitmeninę kelionę arba nuo senų laikų joje užstrigusios. Jų skaitmeniniai kanalai dažniausiai apsiriboja tinklapiu ir el. paštu. Kiek aukščiau, bazinės skaitmeninės patirties lygyje, sutinkamos organizacijos, turinčios el. parduotuvę ar savitarnos portalą, tačiau vangiai išnaudojančios kitas skaitmenines galimybes.

Sklandžią skaitmeninę patirtį užtikrinantys verslai santykinai daug investuoja į technologijas, intensyviai naudoja skaitmenines galimybes bei sistemingai tobulina naudotojų patirtį. Tokie verslai yra iš esmės įgyvendinę multichannel koncepciją, tačiau klientų patirtis dar nėra paties aukščiausio lygio, nes kanalai vis dar yra orientuoti į pačio verslo procesą, bet ne į naudotoją.

Tuo tarpu įtraukiančia ir optimizuota skaitmenine patirtimi gali pasigirti organizacijos, sėkmingai įgyvendinusios omnichannel koncepciją: jos meistriškai valdo ir derina kanalus tarpusavyje, užtikrina tvirtą ryšį su klientais ir sėkmingai naudoja technologijas verslo plėtrai bei aukštam efektyvumui užtikrinti.

Galiausiai, išskirtinę ir pažangią skaitmeninę patirtį užtikrina inovatyvios organizacijos, kurios yra pajėgios kurti naujus verslo modelius bei tapti naujų ekosistemų valdytojomis. Joms dažnu atveju yra atvira ir pasaulinė rinka.

Žinoma, tai universalus modelis, o realybėje pasitaiko skirtingų brandos kitimo trajektorijų ar netgi tikslingų, į vienos ar kelių kompetencijų gylį orientuotų, strategijų. Pavyzdžiui, atsižvelgiant į industrijos specifiką, konkurencinę aplinką ir verslo modelį, tam tikrai organizacijai gali būti prasminga mažiau dėmesio skirti skaitmeninių kanalų plėtrai bei jų patogumui, bet susitelkti į duomenis, jų analitiką ir personalizavimą.

Skaitmeninę patirtį plėtojant nesistemingai, gali tekti susidurti su žemu ar lėtu IT investicijų atsiperkamumu, šlubuojančiu verslo augimu bei prastu klientų pasitenkinimu. Taigi siekiant sklandžiai įgyvendinti skaitmeninės patirties iniciatyvas, svarbu mąstyti holistiškai, vertinti alternatyvas ir pagrįsti savo prioritetus. Tik taip iš skaitmeninės patirties išspausite maksimalią naudą.

Komentaro autorius Vitalis Kavaliauskas, „Baltic Amadeus“ Technologijų direktorius


Draudžiama platinti, skelbti, kopijuoti informaciją su
nurodyta autoriaus teisių žyma be redakcijos sutikimo.

 Rodyti komentarus (0)
Įvertinimas:  1 2 3 4 5 
Vardas:    El. paštas:   (nebūtinas)
Pakartokite kodą: 
  Apsaugos kodas: 
 
Komentarus rašo lankytojai. Komentarai nėra redaguojami ar patikrinami, jų turinys neatspindi redakcijos nuomonės. Redakcija pasilieka teisę pašalinti pasisakymus, kurie pažeidžia įstatymus, reklamuoja, yra nekultūringi arba nesusiję su tema. Pastebėjus nusižengimus, prašome mums pranešti. Jei nurodomas el. pašto adresas, jis matomas viešai. Patvirtindami komentaro įrašymą, kartu patvirtinate, jog esate susipažinęs su portalo privatumo politika ir su ja sutinkate.
Dirbtinio intelekto balsu prabylantys sukčiai: kaip atskirti, ar telefonu kalbatės su tikru žmogumi?

Pastaruoju metu telefoniniai sukčiai pasitelkia dirbtinio intelekto sukurtus balsus, pokalbių modelius ir iš anksto paruoštus monologus. Kokią grėsmę kelia tokia sukčių pažanga ir kaip veikia naujausi apgaulės metodai?

Kyla pagunda įsigyti jau veikiančią e. parduotuvę: kaip nesuklysti?

Socialiniuose tinkluose ir įvairiuose skelbimų portaluose kasdien galima rasti dešimtis pasiūlymų įsigyti jau veikiančias elektronines parduotuves. Vieni žada „paruoštą verslą su sandėliu“, kiti – „unikalų projektą su perspektyva“. Vis dėlto realybėje ne vienas tokių e. parduotuvių pirkėjas nusivilia. Kodėl taip nutinka ir ką verta žinoti prieš priimant sprendimą pirkti jau sukurtą ar veikiančią e. parduotuvę?

„Juodasis penktadienis“ kasmet – vis anksčiau: prekybininkams pataria ruoštis jau dabar

Rugsėjo išpardavimams nutilus, didžiausias metų iššūkis – „Juodasis penktadienis“ – jau beldžiasi į duris. Rinkodaros ekspertai perspėja: delsiantys jam pasiruošti, rizikuoja prarasti ne tik pajamas, bet ir lojalius klientus.

2025-09-08 07:46
Audros regione niekur nedingo: ESO specialistai pataria, kaip joms pasiruošti
2025-08-27 08:50
Netikros nuolaidos „Facebook“: kaip atpažinti apgavikus ir apsaugoti savo verslą
2025-08-23 14:17
Gyvenate šalia elektrinės? Pasitikrinkite – jums gali priklausyti gamybos įmokos lėšos!
2025-08-20 20:21
Vienas žodis ir bankas užšaldys jūsų banko sąskaitą: ekspertai pasakė, ko jokiu būdu negalima daryti
2025-08-18 08:34
Sukčiai skambina ir rašo jūsų tėvams bei seneliams: kaip juos apsaugoti?
2025-08-05 14:15
Vasaros siuntų bumas: ką verta žinoti užsakantiems iš „AliExpress“ ar kitų el. parduotuvių
2025-07-30 08:16
Ar įmanoma atsinaujinti elektroniką neištuštinant sąskaitos?
2025-07-27 14:13
Apie kokias elektros rinkos liberalizacijos galimybes pamiršo vartotojai?
2025-07-23 14:01
Kaip treniruotis su dviračio treniruokliu, kad nenuobodžiautum?
2025-07-23 08:39
KTU ekspertės patarimai – kaip išvengti klaidų, pildant prašymą LAMA BPO sistemoje?
2025-07-21 08:36
Skaitmeninis detoksas atostogų metu - nauda emocinei ir fizinei sveikatai
2025-07-20 14:01
Pametėte savo ar radote svetimą banko kortelę? Štai, ką turite padaryti pirmiausia
Daugiau...Paieška archyve

Global electronic components distributor – Allicdata Electronics

Electronic component supply – „Eurodis Electronics“

LOKMITA – įvairi matavimo, testavimo, analizės ir litavimo produkcija

Full feature custom PCB prototype service

Sveiki ir ekologiški maisto produktai

Mokslo festivalis „Erdvėlaivis Žemė

LTV.LT - lietuviškų tinklalapių vitrina

„Konstanta 42“

„Mokslo sriuba“

www.matuok.lt - Interneto spartos matavimo sistema

Programuotojas Tautvydas – interneto svetainių-sistemų kūrimas

PriedaiMobiliems.lt – telefonų priedai ir aksesuarai

Draugiškas internetas


Reklama
‡ 1999–2025 © Elektronika.lt | Autoriaus teisės | Privatumo politika | Atsakomybės ribojimas | Reklama | Turinys | Kontaktai LTV.LT - lietuviškų tinklalapių vitrina Valid XHTML 1.0!
Ets2 mods, Ats mods, Beamng drive mods
allmods.net
„MokslasPlius“ – mokslui skirtų svetainių portalas
www.mokslasplius.lt
Optical filters, UV optics, electro optical crystals
www.eksmaoptics.com
LTV.LT – lietuviškų tinklalapių vitrina
www.ltv.lt/technologijos/
Elektroninių parduotuvių optimizavimas „Google“ paieškos sistemai
www.seospiders.lt
Mokslo festivalis „Erdvėlaivis žemė“
www.mokslofestivalis.eu
Reklama


Reklama