Elektronika.lt
 2025 m. gruodžio 16 d. Projektas | Reklama | Žinokite | Klausimai | Prisidėkite | Atsiliepimai | Kontaktai
Paieška portale
EN Facebook RSS

 Kas naujo  Katalogas  Parduotuvės  Forumas  Tinklaraščiai
 Pirmas puslapisSąrašas
 NaujienosSąrašas
 StraipsniaiSąrašas
 Vaizdo siužetaiSąrašas
 Nuolaidos, akcijosSąrašas
 Produktų apžvalgosSąrašas
 Naudingi patarimaiSąrašas
 - Elektronika, technika
 - Ryšio technika
 - Programinė įranga
 - Operacinės ir tinklai
 - Kompiuterinė įranga
 - Kitos protingos mintys
 Vykdomi projektaiSąrašas
 Schemų archyvasSąrašas
 Teorija, žinynaiSąrašas
 Nuorodų katalogai
 Įvairūs siuntiniai
 Bendravimas
 Skelbimai ir pasiūlymai
 Elektronikos remontas
 Robotų kūrėjų klubas
 RTN žurnalo archyvas






 Verta paskaityti
Gruodžio 16 d. 08:28
Kaip „Finder“ įrankių juostą padaryti naudingesne
Gruodžio 15 d. 20:11
Nusipirkote naują televizorių? 8 vietos, kur jo geriau nestatyti, nes sugadins visą žiūrėjimo patirtį
Gruodžio 15 d. 17:26
Dirbtinio intelekto efektyvumo matuoti nebūtina: svarbiausia – pradėti dirbti, tobulinti – eigoje
Gruodžio 15 d. 14:28
„Vilnius Tech“ tyrėjo sukurtas lustas – inovacija transporto elektronikoje
Gruodžio 15 d. 11:36
Kibernetinių incidentų kaina – ne vien baudos: ekspertai įvardijo, kodėl vadovas yra kritiškai svarbus veiksnys
Gruodžio 15 d. 08:12
Nauja kalėdinių dovanų paieškos realybė: kaip tapti DI rekomenduojamu prekių ženklu?
Gruodžio 14 d. 21:08
„Panasonic“ paleidžia šilumos siurblių monstrą: naujoji serija keičia taisykles visoje Europoje
Gruodžio 14 d. 19:23
Internete sukčiai seka skaitmeniniais pėdsakais: kaip juos sumažinti?
Gruodžio 14 d. 17:30
KTU „Informiko žinių forumas“: kur mokiniai pamato, kiek daug sugeba
Gruodžio 14 d. 15:11
„Telia“ pradeda teikti 5G SA internetą namams – VIP klientams rezervuos srauto pajėgumus
FS25 Tractors
Farming Simulator 25 Mods, FS25 Maps, FS25 Trucks
ETS2 Mods
ETS2 Trucks, ETS2 Bus, Euro Truck Simulator 2 Mods
FS22 Tractors
Farming Simulator 22 Mods, FS22 Maps, FS25 Mods
Dantų protezavimas
All on 4 implantai,
Endodontija mikroskopu,
Dantų implantacija
FS25 Mods
FS25 Maps, FS25 Cheats, FS25 Install Mods
FS25 Mods
Farming Simulator 25 Mods,
FS25 Maps
ATS Trailers
American Truck Simulator Mods, ATS Trucks, ATS Maps
Must have farming mods
Farming simulator modhub, Best farming simulator mods
Reklama
 Patarimai » Kitos protingos mintys Ankstesnis patarimas | Sekantis patarimas | Dalintis | Spausdinti

Įmonės skaitmeninė branda: kaip ją įvertinti ir kodėl tai svarbu

Publikuota: 2022-09-07 10:36
Tematika: Kitos protingos mintys
Inf. šaltinis: Pranešimas žiniasklaidai

Elektroninės komercijos sprendimai, verslo valdymo sistemos, duomenų analitika, chatbot‘ai, videorinkodara, dirbtinis intelektas, išplėstinė ir virtuali realybė – pažangios technologijos gali skambėti įspūdingai, tačiau anaiptol ne visi skaitmeniniai sprendimai suteikia realią naudą įmonei. Siekiant didžiausios grąžos iš skaitmenizacijos yra svarbu įsivertinti savo skaitmeninius pajėgumus ir jų plėtrą planuoti atsižvelgiant į suteikiamą vertę klientui.

Įmonės skaitmeninė branda: kaip ją įvertinti ir kodėl tai svarbu
Asociatyvi „Pixabay“ nuotr.

Įsivaizduokite: įrenginėjate išmanųjį namą. Kas geriau – kuo daugiau jutiklių, daviklių, automatizuotų sistemų ir sprendimų, kurie už jus nuspręs, kur ir kada turi degti šviesa, veikti šildymas ar vėdinimas, vaizdo stebėjimas, signalizacija bei įvairiausi namų įrenginiai, ar verčiau diegti tik tai, kas realiai palengvins gyvenimą? Gal išimčių ir atsiras, tačiau neabejoju, kad dauguma rinktųsi antrąjį variantą.

Panašiai ir su skaitmenizacija. Nebūtina diegti visko ir iškart vien dėl to, kad tai madinga, pažangu ar kažkam pasiteisino. Pagrindinis kriterijus turėtų būti ne pačios technologijos, o jų suteikiama vertė įmonei ir jos klientams. Deja, skaitmeninės transformacijos praktikoje bandoma įdiegti kuo daugiau automatizuotų sprendimų dar net neįrengus „namų pamatų ar sienų“.

Klientų patirties svarbą taip pat patvirtina pasauliniai tyrimai. Technologinių tyrimų ir konsultacijų įmonės „Gartner“ apklausa parodė, kad net 45 proc. organizacijų gavo apskaičiuojamą finansinę naudą, įgyvendinusios klientų patirties projektus. Tuo tarpu „Deloitte“ skaičiuoja, kad organizacijų, orientuotų į klientų patirtį, pelnas yra 60 proc. didesnis nei tam dėmesio neskiriančių konkurentų.

Dėmesys klientams, jų poreikiams ir patirčiai apsiperkant ar naudojantis įmonės paslaugomis duoda realią finansinę grąžą – nuo kaštų optimizavimo iki kliento lojalumo didinimo. Judant skaitmenizacijos keliu yra svarbu aiškiai suprasti esamą situaciją ir ateities siekius. Tik gerai suprasdami, kur esate, galėsite nueiti ten, kur norite.

Kaip tai padaryti? Vienas iš patikimiausių būdų – pasitelkti skaitmeninės patirties brandos vertinimo modelį, kuris padės sistemingai įvertinti organizacijos skaitmeninius pajėgumus ir atitinkamai planuoti jų plėtrą.

Modelį sudaro tokios vertinimo sritys, kaip strategija ir jos įgyvendinimas; kanalai, jų paskirtis ir suderinamumas; technologijos, įrankiai ir integracijos; naudojimosi patogumas ir paprastumas; duomenys, analitika ir stebėsena; bei personalizavimas, optimizavimas ir automatizavimas.

Priklausomai nuo to, kaip plačiai, giliai ir, svarbiausia, meistriškai organizacijos yra įvaldžiusios skaitmeninius pajėgumus minėtose srityse, galime išskirti penkis pagrindinius brandos lygius.

Į žemiausią, skaitmeninės patirties užuomazgų, brandos lygį, dažniausiai patenka verslai ir organizacijos, tik pradedančios skaitmeninę kelionę arba nuo senų laikų joje užstrigusios. Jų skaitmeniniai kanalai dažniausiai apsiriboja tinklapiu ir el. paštu. Kiek aukščiau, bazinės skaitmeninės patirties lygyje, sutinkamos organizacijos, turinčios el. parduotuvę ar savitarnos portalą, tačiau vangiai išnaudojančios kitas skaitmenines galimybes.

Sklandžią skaitmeninę patirtį užtikrinantys verslai santykinai daug investuoja į technologijas, intensyviai naudoja skaitmenines galimybes bei sistemingai tobulina naudotojų patirtį. Tokie verslai yra iš esmės įgyvendinę multichannel koncepciją, tačiau klientų patirtis dar nėra paties aukščiausio lygio, nes kanalai vis dar yra orientuoti į pačio verslo procesą, bet ne į naudotoją.

Tuo tarpu įtraukiančia ir optimizuota skaitmenine patirtimi gali pasigirti organizacijos, sėkmingai įgyvendinusios omnichannel koncepciją: jos meistriškai valdo ir derina kanalus tarpusavyje, užtikrina tvirtą ryšį su klientais ir sėkmingai naudoja technologijas verslo plėtrai bei aukštam efektyvumui užtikrinti.

Galiausiai, išskirtinę ir pažangią skaitmeninę patirtį užtikrina inovatyvios organizacijos, kurios yra pajėgios kurti naujus verslo modelius bei tapti naujų ekosistemų valdytojomis. Joms dažnu atveju yra atvira ir pasaulinė rinka.

Žinoma, tai universalus modelis, o realybėje pasitaiko skirtingų brandos kitimo trajektorijų ar netgi tikslingų, į vienos ar kelių kompetencijų gylį orientuotų, strategijų. Pavyzdžiui, atsižvelgiant į industrijos specifiką, konkurencinę aplinką ir verslo modelį, tam tikrai organizacijai gali būti prasminga mažiau dėmesio skirti skaitmeninių kanalų plėtrai bei jų patogumui, bet susitelkti į duomenis, jų analitiką ir personalizavimą.

Skaitmeninę patirtį plėtojant nesistemingai, gali tekti susidurti su žemu ar lėtu IT investicijų atsiperkamumu, šlubuojančiu verslo augimu bei prastu klientų pasitenkinimu. Taigi siekiant sklandžiai įgyvendinti skaitmeninės patirties iniciatyvas, svarbu mąstyti holistiškai, vertinti alternatyvas ir pagrįsti savo prioritetus. Tik taip iš skaitmeninės patirties išspausite maksimalią naudą.

Komentaro autorius Vitalis Kavaliauskas, „Baltic Amadeus“ Technologijų direktorius


Draudžiama platinti, skelbti, kopijuoti informaciją su
nurodyta autoriaus teisių žyma be redakcijos sutikimo.

 Rodyti komentarus (0)
Įvertinimas:  1 2 3 4 5 
Vardas:    El. paštas:   (nebūtinas)
Pakartokite kodą: 
  Apsaugos kodas: 
 
Komentarus rašo lankytojai. Komentarai nėra redaguojami ar patikrinami, jų turinys neatspindi redakcijos nuomonės. Redakcija pasilieka teisę pašalinti pasisakymus, kurie pažeidžia įstatymus, reklamuoja, yra nekultūringi arba nesusiję su tema. Pastebėjus nusižengimus, prašome mums pranešti. Jei nurodomas el. pašto adresas, jis matomas viešai. Patvirtindami komentaro įrašymą, kartu patvirtinate, jog esate susipažinęs su portalo privatumo politika ir su ja sutinkate.
Per Kalėdas galite permokėti ir tapti sukčių taikiniu – štai ką būtina žinoti apsiperkant internetu

Nors anksčiau populiarios dovanų pirkimo vietos buvo prekybos centrai, didieji prekybos tinklai ir pigių prekių parduotuvės, šiandien daugelis vartotojų renkasi internetines platformas kalėdinėms dovanoms įsigyti. Ir nors tai gali atrodyti kaip nedidelis pokytis, mūsų virtualus mąstymas, anot, greičiausiai visiškai pakeis švenčių apsipirkimo įpročius.

Kai atrodo per gerai, kad būtų tiesa: perspėjimas keliaujantiems dėl sukčių „Booking“ ir „Airbnb“ platformose

Šiemet patogiai susidėlioję kalėdiniai laisvadieniai daugelį paskatino tarpušventį praleisti svetur. Deja, dalis keliautojų rizikuoja nusiviliti, nes auga grėsmė užsisakyti netikrus butus, kurių knibžda „Booking“ ar „Airbnb“ platformose.

Klausos sutrikimai paliečia tūkstančius: kokios pagalbos pacientai gali sulaukti?

Pasaulio sveikatos organizacijos duomenimis, net 5 proc. pasaulio populiacijos kasdien susiduria su klausos negalia ir jos keliamais iššūkiais. Minint tarptautinę žmonių su negalia dieną, ligonių kasos specialistai atkreipia dėmesį į tuos, kurie negali aiškiai girdėti ir primena, kad Privalomojo sveikatos draudimo fondo lėšomis kompensuojami klausos aparatai gali pagerinti žmonių su klausos negalia gyvenimo kokybę.

2025-11-25 15:07
Artėjant Juodajam penktadieniui: perspėja apie apgavystes el. parduotuvėse ir siuntų platformose
2025-11-19 11:22
RRT primena: prieš Juodąjį penktadienį verta prisiminti saugaus apsipirkimo ir siuntimo taisykles
2025-11-19 08:20
Juodasis penktadienis gali tapti juodai liūdnas: kaip nuolaidų sūkuryje apsipirkti saugiau?
2025-11-18 08:24
Sukčiai jau naudojasi pensijų reforma – ką būtina žinoti gyventojams
2025-11-16 11:25
Pigūs pasiūlymai gali kainuoti brangiai: kaip atpažinti netikras e. parduotuves?
2025-11-09 08:12
Elektriniai paspirtukai rudenį: sezoninių apribojimų nėra, tačiau ar saugu?
2025-10-31 08:35
Skaitmeninis palikimas – kaip pasirūpinti mirusio artimojo socialinių tinklų paskyromis?
2025-10-30 14:21
Jums atostogos – sukčiams darbymetis: kokių klaidų nedaryti renkantis paskutinės minutės kelionę?
2025-10-30 08:22
Kai vadovo balsas tampa ginklu: ar jūsų verslas pasirengęs naujos kartos socialinės inžinerijos atakoms?
2025-10-26 12:22
Vėl gerai girdėti – galima: kaip gauti valstybės kompensaciją klausos aparatui?
2025-10-24 14:14
Kaip tėvai gali padėti vaikui ruoštis egzaminams nesukeldami papildomo streso
2025-10-17 17:42
Senos apgaulės, nauji spąstai: kodėl vis dar pasimauname ant sukčių kabliuko?
Daugiau...Paieška archyve

Global electronic components distributor – Allicdata Electronics

Electronic component supply – „Eurodis Electronics“

LOKMITA – įvairi matavimo, testavimo, analizės ir litavimo produkcija

Full feature custom PCB prototype service

Sveiki ir ekologiški maisto produktai

Mokslo festivalis „Erdvėlaivis Žemė

LTV.LT - lietuviškų tinklalapių vitrina

„Konstanta 42“

„Mokslo sriuba“

www.matuok.lt - Interneto spartos matavimo sistema

Programuotojas Tautvydas – interneto svetainių-sistemų kūrimas

PriedaiMobiliems.lt – telefonų priedai ir aksesuarai

Draugiškas internetas


Reklama
‡ 1999–2025 © Elektronika.lt | Autoriaus teisės | Privatumo politika | Atsakomybės ribojimas | Reklama | Turinys | Kontaktai LTV.LT - lietuviškų tinklalapių vitrina Valid XHTML 1.0!
Ets2 mods, Ats mods, Beamng drive mods
allmods.net
„MokslasPlius“ – mokslui skirtų svetainių portalas
www.mokslasplius.lt
Optical filters, UV optics, electro optical crystals
www.eksmaoptics.com
LTV.LT – lietuviškų tinklalapių vitrina
www.ltv.lt/technologijos/
Elektroninių parduotuvių optimizavimas „Google“ paieškos sistemai
www.seospiders.lt
Mokslo festivalis „Erdvėlaivis žemė“
www.mokslofestivalis.eu
Reklama


Reklama