Elektronika.lt
 2025 m. spalio 21 d. Projektas | Reklama | Žinokite | Klausimai | Prisidėkite | Atsiliepimai | Kontaktai
Paieška portale
EN Facebook RSS

 Kas naujo  Katalogas  Parduotuvės  Forumas  Tinklaraščiai
 Pirmas puslapisSąrašas
 NaujienosSąrašas
 StraipsniaiSąrašas
 Vaizdo siužetaiSąrašas
 Nuolaidos, akcijosSąrašas
 Produktų apžvalgosSąrašas
 Naudingi patarimaiSąrašas
 - Elektronika, technika
 - Ryšio technika
 - Programinė įranga
 - Operacinės ir tinklai
 - Kompiuterinė įranga
 - Kitos protingos mintys
 Vykdomi projektaiSąrašas
 Schemų archyvasSąrašas
 Teorija, žinynaiSąrašas
 Nuorodų katalogai
 Įvairūs siuntiniai
 Bendravimas
 Skelbimai ir pasiūlymai
 Elektronikos remontas
 Robotų kūrėjų klubas
 RTN žurnalo archyvas






 Verta paskaityti
Spalio 21 d. 08:24
KTU pradeda įgyvendinti nacionalines pedagogų kvalifikacijos tobulinimo programas
Spalio 20 d. 20:19
NASA atradimas, kuris gali pakeisti viską, privers permąstyti gyvybės egzistavimo galimybes Marse
Spalio 20 d. 17:19
Renkatės buitinę techniką? Primena, ką apie sutaupymus sufleruoja energijos efektyvumo etiketė
Spalio 20 d. 14:43
„Caverion Lietuva“ įgyvendino Vilniaus rajono stadiono apšvietimo projektą
Spalio 20 d. 11:18
„Telia“ ruošia tinklus kvantinės kompiuterijos erai: ar ateityje „nulaužti kodą“ bus vieni niekai?
Spalio 20 d. 08:46
Susirašinėjimas su sukčiais įmonei kainavo 60 tūkst. eurų: ekspertas paaiškino, kaip nusikaltėliai pergudrauja verslus
Spalio 19 d. 20:15
Vairuotojų svajonės tampa realybe: nauji elektromobiliai važiuos toliau, krausis greičiau ir svers mažiau
Spalio 19 d. 17:18
Dirbtinio intelekto dilema verslui: žinių trūkumas kelia didesnį susirūpinimą nei duomenų apsauga
Spalio 19 d. 14:12
Išmanioji energetika Turto banko pastatuose – bus įrengiami energijos kaupikliai
Spalio 19 d. 11:22
Anglys ir dujos ar saulė ir vėjas: ar lietuviai už elektrą moka mažiau nei lenkai?
FS25 Tractors
Farming Simulator 25 Mods, FS25 Maps, FS25 Trucks
ETS2 Mods
ETS2 Trucks, ETS2 Bus, Euro Truck Simulator 2 Mods
FS22 Tractors
Farming Simulator 22 Mods, FS22 Maps, FS25 Mods
VAT calculator
VAT number check, What is VAT, How much is VAT
Dantų protezavimas
All on 4 implantai,
Endodontija mikroskopu,
Dantų implantacija
FS25 Mods
FS25 Maps, FS25 Cheats, FS25 Install Mods
FS25 Mods
Farming Simulator 25 Mods,
FS25 Maps
ATS Trailers
American Truck Simulator Mods, ATS Trucks, ATS Maps
Reklama
 Patarimai » Elektronika, technika Ankstesnis patarimas | Sekantis patarimas | Dalintis | Spausdinti

Užvedimo laidai. Kaip išrinkti patikimus

Publikuota: 2023-11-27 18:22
Tematika: Elektronika, technika
Inf. šaltinis: Pranešimas žiniasklaidai

Žiemą, esant itin žemai temperatūrai, dažnai rytais nepavyksta užvesti automobilio. Tokioje situacijoje vienintelė išeitis – panaudoti išorinį srovės šaltinį. Kad pavyktų tai padaryti, reikia turėti užvedimo laidus.

Užvedimo laidai. Kaip išrinkti patikimus
Asociatyvi „Pixabay“ nuotr.

Kiekvienas vairuotojas tikriausiai žino, kaip atrodo užvedimo laidai. Tai du kabeliai, dažniausiai raudonos ir juodos spalvos, su gnybtais galuose. Tačiau renkantis laidus reikia atkreipti dėmesį, iš ko ir kaip jie pagaminti.

Ką svarbu žinoti apie užvedimo laidus?

„Inter Cars Lietuva“ Produktų grupės specialistas Aurimas Andzelevičius teigia, kad renkantis užvedimo laidus vertėtų atkreipti dėmesį į visus parametrus, nes jie turi daug įtakos srovės pralaidumui, o tai yra itin svarbu. Galima rasti laidų, kurie gali atlaikyti 100 amperų srovę.

„Vis dėlto benzininiam varikliui paleisti to nepakaks, jau nekalbant apie dyzelinį. Ekstremaliais atvejais jie gali neatlaikyti bandymo užvesti variklį ir tiesiog išsilydys. Dėl to rekomenduojama rinktis laidus, kurių gamintojas nurodo, kad jie gali atlaikyti 400–600 amperų arba stipresnę srovę. Naudinga informacija yra ant akumuliatoriaus nurodomas užvedimo srovės stiprumas“, – sako A. Andzelevičius.

Kaip atpažinti kokybiškus laidus? Visų pirma jie yra pagaminti iš storos vario vielos, kuri užtikrina tinkamą srovės pralaidumą net ekstremaliomis sąlygomis. Nekreipkite dėmesio į izoliacijos storį, tačiau būtinai patikrinkite, kokio skersmens šerdis yra po viršutiniu sluoksniu, – tai galima pastebėti laido sujungimo su gnybtu vietoje.

Kaip patikrinti laidų kokybę?

Pirmiausia reikėtų patikrinti, ar kabeliai yra pagaminti tinkamai, t. y. ar varinis laidas yra gerai užspaustas gnybtų tvirtinimo vietose. Taip pat būtina patikrinti pačius gnybtus. Gnybtai, kuriais prie akumuliatoriaus tvirtinami laidai, privalo turėti gana stiprias spyruokles, kad tinkamai priglustų prie tvirtinimo vietos, o susilietimo su gnybtais paviršius turi būti kuo didesnis.

„Visa tai užtikrins mažesnius įtampos kritimus. Jei turite automobilį su benzininiu varikliu, visiškai pakaks kabelių, kurių pjūvis yra 16 mm², dyzelinio variklio arba ilgesnių nei 3 m ilgio kabelių skerspjūvis turėtų siekti 25 mm² arba 35 mm². Būtina atsiminti, kad kuo ilgesnis kabelis, tuo varža yra didesnė, atitinkamai didesni ir srovės nuostoliai. Taigi, kokio ilgio turi būti kabeliai? 2,5–3 m ilgio laidų pakaks dviejų lengvųjų arba komercinių automobilių akumuliatoriams sujungti“, – aiškina A. Andzelevičius.

Tinkamas laidų prijungimas

Pradėkite nuo raudonojo (vadinamojo pliusinio) kabelio prijungimo prie teigiamo automobilio akumuliatoriaus poliaus. Po to šį veiksmą pakartokite transporto priemonėje, kuri neužsivedė. Taip pat privalote atsiminti, kad gnybtai turi būti užspausti ant kuo didesnio akumuliatoriaus gnybtų paviršiaus, siekiant išvengti nuostolių įkrovimo metu.

„Antrame etape imkitės juodojo kabelio (minusinio). Pradėkite nuo jo prijungimo prie akumuliatoriaus, iš kurio imsite srovę. Svarbiausia – neprijungti antro galo prie neužsivedusios transporto priemonės akumuliatoriaus, nes toks veiksmas gali sukelti kibirkščiavimą, kuris uždegs dujas, išsiskiriančias iš įkraunamo akumuliatoriaus“, – pabrėžia A. Andzelevičius.

Rekomenduojama prijungti gnybtą prie transporto priemonės masės, geriausia – prie kokio nors metalinio elemento po variklio gaubtu, pavyzdžiui, prie variklio tvirtinimo arba prie variklio bloko. Kiekviename automobilyje privaloma surasti tokią saugią vietą. Taip pat būkite atsargūs ir nepalieskite kabelio antgaliu kitų elementų – tai gali sukelti trumpą jungimą ir pažeisti automobilio elektros instaliaciją. Nepatariama ir prijunginėti minusinio kabelio prie neužsivedusios transporto priemonės kėbulo, nes taip galima apgadinti dažus.

„Tinkamai prijungę laidus, užveskite davėjo automobilį ir apie 5–15 min. palaukite, kol akumuliatorius gavėjo automobilyje įsikraus. Po įkrovimo išjunkite variklį davėjo automobilyje ir tik tuomet bandykite užvesti kitą automobilį. Tai turėtų pavykti, nes akumuliatorius buvo įkrautas, papildomai vis dar yra prijungtas pilnas davėjo akumuliatorius“, – teigia A. Andzelevičius.

Užvedę gavėjo automobilio variklį, atjunkite kabelius atvirkštine tvarka: iš pradžių – minusinį automobilyje, kurį užvedėte, po to – kitą kabelio galą nuo davėjo akumuliatoriaus. Tokiu pat eiliškumu atsekite ir raudonąjį kabelį. Uždėkite akumuliatorių dangčius ir užbaikite „reanimacijos“ procesą. Būtina atsiminti, kad šiuolaikiniuose automobiliuose elektronika yra sudėtingesnė ir jiems reikia gerokai daugiau srovės.


Draudžiama platinti, skelbti, kopijuoti informaciją su
nurodyta autoriaus teisių žyma be redakcijos sutikimo.

 Rodyti komentarus (0)
Įvertinimas:  1 2 3 4 5 
Vardas:    El. paštas:   (nebūtinas)
Pakartokite kodą: 
  Apsaugos kodas: 
 
Komentarus rašo lankytojai. Komentarai nėra redaguojami ar patikrinami, jų turinys neatspindi redakcijos nuomonės. Redakcija pasilieka teisę pašalinti pasisakymus, kurie pažeidžia įstatymus, reklamuoja, yra nekultūringi arba nesusiję su tema. Pastebėjus nusižengimus, prašome mums pranešti. Jei nurodomas el. pašto adresas, jis matomas viešai. Patvirtindami komentaro įrašymą, kartu patvirtinate, jog esate susipažinęs su portalo privatumo politika ir su ja sutinkate.
Renkatės buitinę techniką? Primena, ką apie sutaupymus sufleruoja energijos efektyvumo etiketė

Atnaujinate buitinę techniką ir norite, kad naujieji pirkiniai ne tik puikiai veiktų, bet ir padėtų sutaupyti? Vienas svarbiausių jūsų gidų – energijos vartojimo efektyvumo etiketė.

Ši lemputė yra didžiausias vairuotojų košmaras: dauguma daro lemtingą klaidą, bet šis sprendimas gali išgelbėti

Geltona lemputė prietaisų skydelyje retai kada reiškia ką nors gero. Tačiau viena jų ypač neramina dyzelinių automobilių savininkus, tai DPF filtro įspėjimo indikatorius.

Ši maža lemputė gali reikšti didelį gedimą: mechanikai įspėja, kad ignoravimas gali kainuoti tūkstančius

Staigus galios praradimas vairuojant automobilį gali būti nemaloni ir net pavojinga situacija. Ypač jei tai nutinka važiuojant greitkeliu ar intensyvaus eismo zonoje, kur kiekviena sekundė ir sprendimas yra svarbūs. Tokiais atvejais dažniausiai įsijungia avarinis režimas, tai apsauginė transporto priemonės funkcija, padedanti išvengti rimtesnių pažeidimų.

2025-10-16 14:38
Kaip išvengti didelių sąskaitų šildantiems namus elektra, pataria ekspertas
2025-10-13 20:31
Geltona lemputė automobilio prietaisų skydelyje: gedimas ar tik elektroninis kaprizas?
2025-10-11 17:36
Daugėja gaisrų, kuriuos sukelia užsiliepsnojusios baterijos: ekspertas išvardijo, kaip apsaugoti save ir savo turtą
2025-10-04 08:39
Nenaudojamų prietaisų baterijoms šaltasis metų laikas – didžiausias iššūkis
2025-10-02 08:26
Jūsų organizmas neturi mygtuko „snausti“: kaip papildomos 10 minučių lovoje veikia mūsų savijautą?
2025-10-01 17:26
Saulės elektrinių galia dažnai viršija poreikius: įsirengus optimalaus dydžio galima sutaupyti
2025-09-29 17:59
Ką kuris „Apple Watch“ mygtukas daro?
2025-09-26 20:22
Naujas televizorius gražiai atrodo tik parduotuvėje: išjunkite šią funkciją ir vaizdas ekrane bus kaip kino teatre
2025-09-15 20:35
Nešaldo net naujas kondicionierius? Šios dažnos klaidos gali pridaryti daugybę problemų net naujame automobilyje
2025-09-11 14:23
Savarankiško gyvenimo pradžia: kaip vartoti elektrą, kad pinigų liktų daugiau?
2025-08-30 17:29
Kaip išsirinkti televizorių? Technologijų ekspertas įvardijo 5 pagrindinius žingsnius
2025-08-29 08:54
Dažniausios klaidos naudojant elektroninius sveikatos prietaisus: kaip jų išvengti?
Daugiau...Paieška archyve

Global electronic components distributor – Allicdata Electronics

Electronic component supply – „Eurodis Electronics“

LOKMITA – įvairi matavimo, testavimo, analizės ir litavimo produkcija

Full feature custom PCB prototype service

Sveiki ir ekologiški maisto produktai

Mokslo festivalis „Erdvėlaivis Žemė

LTV.LT - lietuviškų tinklalapių vitrina

„Konstanta 42“

„Mokslo sriuba“

www.matuok.lt - Interneto spartos matavimo sistema

Programuotojas Tautvydas – interneto svetainių-sistemų kūrimas

PriedaiMobiliems.lt – telefonų priedai ir aksesuarai

Draugiškas internetas


Reklama
‡ 1999–2025 © Elektronika.lt | Autoriaus teisės | Privatumo politika | Atsakomybės ribojimas | Reklama | Turinys | Kontaktai LTV.LT - lietuviškų tinklalapių vitrina Valid XHTML 1.0!
Ets2 mods, Ats mods, Beamng drive mods
allmods.net
„MokslasPlius“ – mokslui skirtų svetainių portalas
www.mokslasplius.lt
Optical filters, UV optics, electro optical crystals
www.eksmaoptics.com
LTV.LT – lietuviškų tinklalapių vitrina
www.ltv.lt/technologijos/
Elektroninių parduotuvių optimizavimas „Google“ paieškos sistemai
www.seospiders.lt
Mokslo festivalis „Erdvėlaivis žemė“
www.mokslofestivalis.eu
Reklama


Reklama