Elektronika.lt
 2025 m. spalio 9 d. Projektas | Reklama | Žinokite | Klausimai | Prisidėkite | Atsiliepimai | Kontaktai
Paieška portale
EN Facebook RSS

 Kas naujo  Katalogas  Parduotuvės  Forumas  Tinklaraščiai
 Pirmas puslapisSąrašas
 NaujienosSąrašas
 StraipsniaiSąrašas
 Vaizdo siužetaiSąrašas
 Nuolaidos, akcijosSąrašas
 Produktų apžvalgosSąrašas
 Naudingi patarimaiSąrašas
 - Elektronika, technika
 - Ryšio technika
 - Programinė įranga
 - Operacinės ir tinklai
 - Kompiuterinė įranga
 - Kitos protingos mintys
 Vykdomi projektaiSąrašas
 Schemų archyvasSąrašas
 Teorija, žinynaiSąrašas
 Nuorodų katalogai
 Įvairūs siuntiniai
 Bendravimas
 Skelbimai ir pasiūlymai
 Elektronikos remontas
 Robotų kūrėjų klubas
 RTN žurnalo archyvas






 Verta paskaityti
Spalio 9 d. 14:32
„AGON by AOC“ pristato du unikalius būdus pasiekti 320 Hz
Spalio 9 d. 11:39
Branduolinės energetikos inovacijos – į priekį stumia mokslas, stabdo biurokratija
Spalio 9 d. 08:26
70 ir 100 AG elektromobilis už prieinamą kainą? Taip, tai naujasis „Dacia Spring“!
Spalio 8 d. 20:48
Kinija rūpinasi žmonijos saugumu, ruošiamasi kritinės svarbos asteroidų perėmimo misijai (1)
Spalio 8 d. 18:50
„Google“ dirbtinis intelektas sulaukė ilgai laukto atnaujinimo, tačiau šią naujovę gali išbandyti ne visi
Spalio 8 d. 15:53
Ar Lietuva jau pasiruošusi įkrauti sunkųjį transportą?
Spalio 8 d. 13:40
Nuo keisto tunelio iki kvantinio kompiuterio: fizikos Nobelis trims kvantinių technologijų pradininkams
Spalio 8 d. 11:37
Darbo rinkai sparčiai keičiantis, kokių kompetencijų Lietuvai reikės ateityje?
Spalio 8 d. 08:36
KTU mokslininkas apie įteiktą fizikos Nobelio premiją: kaip subatominio pasaulio dėsniai keičia mūsų kasdienybę
Spalio 7 d. 20:24
Naujas Saulės paslapties raktas: NASA zondas užfiksavo iki šiol neregėtą dalyką
FS25 Tractors
Farming Simulator 25 Mods, FS25 Maps, FS25 Trucks
ETS2 Mods
ETS2 Trucks, ETS2 Bus, Euro Truck Simulator 2 Mods
FS22 Tractors
Farming Simulator 22 Mods, FS22 Maps, FS25 Mods
VAT calculator
VAT number check, What is VAT, How much is VAT
Dantų protezavimas
All on 4 implantai,
Endodontija mikroskopu,
Dantų implantacija
FS25 Mods
FS25 Maps, FS25 Cheats, FS25 Install Mods
FS25 Mods
Farming Simulator 25 Mods,
FS25 Maps
ATS Trailers
American Truck Simulator Mods, ATS Trucks, ATS Maps
Reklama
 Patarimai » Elektronika, technika Ankstesnis patarimas | Sekantis patarimas | Dalintis | Spausdinti

Ką būtina žinoti prieš perkant naudotą elektromobilį? 7 patarimai ir nepagrįstos baimės

Publikuota: 2021-10-04 16:06
Tematika: Elektronika, technika
Aut. teisės: ©Technologijos.lt
Inf. šaltinis: Technologijos.lt

Dauguma vairuotojų Lietuvos keliuose nėra pirmieji savo automobilių savininkai. Naudoto automobilio pirkimas dažnai kelia nemažai streso ir nerimo – kaip žinoti, ar mašina buvo gerai prižiūrima? Ar ji netaps juodąja skyle pinigams ir laikui? Žengdami į elektromobilių amžių turėsime iš naujo mokytis pirkti automobilius. O gal ši procedūra bus dar paprastesnė?

„Tesla Model 3“, gaminamas nuo 2017 metų - greitai tai bus patrauklus naudotas automobilis © Carlquinn (CC BY-SA 3.0) | commons.wikimedia.org
„Tesla Model 3“, gaminamas nuo 2017 metų - greitai tai bus patrauklus naudotas automobilis
© Carlquinn (CC BY-SA 3.0) | commons.wikimedia.org

Vidutinis Lietuvos keliais važinėjantis automobilis buvo pagamintas prieš 14-15 metų. Neįmanoma paneigti fakto, kad į naujus automobilius lietuviai dairosi dažniau, bet elektromobiliai vis dar yra labai brangūs, lyginant su analogiškais automobiliais su vidaus degimo varikliais. Gerėjant įkrovimo infrastruktūrai, stiprėjant spaudimui benzininiams ir dyzeliniams varikliams ir vyriausybei vystant transporto sektoriaus švarinimo politiką, vis dažniau dairysimės į naudotus elektromobilius. Nors seni elektromobiliai kelia pagrįstų ir nepagrįstų baimių.

Kodėl žmonės įtariai žiūri į naudotus elektromobilius?

Mechaniškai elektromobiliai yra žymiai paprastesni už automobilius su vidaus degimo varikliais. Juose tiesiog yra mažiau judančių dalių. Net jei gerai nenusimanote apie vidaus degimo variklius, žinote, kad juos sudaro cilindrai, kuriuose juda stumokliai, švaistikliais sujungti su velenu. Čia pat kilnojasi vožtuvai, juda sklendės, dirba degalų siurblys, įpurškimo sistema. Tikėtina, kad jūsų automobilis kvėpuoja su turbokompresoriaus pagalba, o tai – dar viena judanti detalė. Elektromobiliuose viso to nėra. Elektriniai varikliai tikrai nėra amžini, bet juose tiesiog yra mažiau judančių dalių.

Tačiau tai nereiškia, kad elektromobiliai nesensta ir juos galite pirkti kone aklai. Didžiausią nerimą žmonėms įprastai kelia baterija. Tai – vienas iš pagrindinių ir neabejotinai brangiausias elektromobilio komponentas, kuris sensta. Tai tikrai esate pastebėję – sensta ir telefonų bei kompiuterių baterijos. Ličio jonų baterijų senėjimas mokslininkams yra labai įdomus ir kol kas dar ne visiškai suprantamas procesas. Paprastai tariant, baterijos viduje pradeda augti mikroskopinės adatos, vadinamos dendritais. Šie dariniai, susidarantys ant baterijos elektrodų, blogina baterijos cheminę struktūrą. Elektromobilių vairuotojai tai pastebi matydami susitraukusią nominalią baterijos talpą – senesnis automobilis tarp įkrovimų nuvažiuoja mažiau nei visai naujas.

Neseniai pasirodė naujienos, kad „Volkswagen ID.3“ baterija sensta greičiau nei buvo tikėtasi. Per vienerius metus vienas ID.3 prarado 12 km. Tiesa, verta paminėti, kad baterijos naudingos talpos kritimas yra sparčiausias, kai ji nauja. Be to, šis „ID.3“ buvo naudojamas pakankamai intensyviai.

Baterijos senėjimas priklauso ne tiek nuo automobilio amžiaus ar ridos, kiek nuo to, kaip jis buvo naudojamas. Įkrovimo-iškrovimo ciklai, įkrovimo galia ir net aplinkos temperatūra turi įtakos baterijų senėjimui. Pavyzdžiui, ar žinojote, kad greičiausiai dėvisi tos baterijos, kurios ilgesnį laiką stovi su 100 % įkrova ar visiškai iškrautos?

Kai kurie žmonės vis dar baiminasi dėl elektromobilių pavojingumo. Nerimą kelia gaisro tikimybę – ar senstanti baterija tampa pavojinga? Iš tikrųjų, elektromobiliai taip plačiai pasklido tik dabar, bet duomenų apie senstančių elektromobilių keliamus pavojus tiesiog nėra. Įprastai kartojama ta pati tiesa – tikimybė, jog elektromobilis užsidegs, nėra didesnė nei automobilio su vidaus degimo varikliu atveju.

Galiausiai, nerimą kelia ir priežiūra, kurios naudotam elektromobiliui gali reikėti. Kuris servisas jį taisys? Ką reikės daryti, jei nepratęs vairuotojas per neatidumą kelyje visiškai išeikvos bateriją?

Nepagrįstos baimės?

Baterijų senėjimas yra tikra problema, todėl prieš perkant elektromobilį ją reikės patikrinti. Geriausia tai daryti specializuotame servise ar atstovybėje. Patyrę meistrai gali pasakyti, kokio baterijų nusidėvėjimo galima tikėtis. Kita išeitis – įkrauti elektromobilį ir pažiūrėti, kiek kilometrų žada jo kompiuteris.

„Tesla“ teigia, kad „Model 3“ baterijos naudingą baterijos talpą išlaikys automobiliui peržengus ir 800 tūkstančių kilometrų ridą. Didesnės baterijos bent jau teoriškai turėtų senti ne taip greitai, nes jos nėra taip dažnai įkraunamos. Bet, kaip jau supratote, viskas priklauso nuo naudojimo. Nuvažiavusi 328 tūkstančius kilometrų „Tesla“ turėtų prarasti tik apie 10 % savo originalios talpos.

Baterijos keitimas, jei to prireiktų, gali būti labai brangus – tai yra dar viena priežastis gerai apžiūrėti elektromobilį. „Tesla Model S“ baterija kainuoja 13-15 tūkstančių dolerių, „Nissan Leaf“ - dvigubai ar net trigubai pigiau. Pavyks sutaupyti daug, jei rinksitės naudotas detales.

Elektromobiliai nedega dažniau nei benzininiai ar dyzeliniai automobiliai. Tiesą sakant, duomenys rodo, kad jie dega žymiai rečiau. Mažiau judančių dalių, mažiau degių skysčių, mažiau koncentruoto karščio, mažiau laidų ir vamzdelių, kuriuos graužikai galėtų pragraužti. „Tesla“ duomenimis, „Tesla“ ir kiti elektromobiliai, dega žymiai rečiau nei JAV vidurkis, net ir turint omenyje nuvažiuojamas mylias. Vienintelė priežastis, kodėl žmonėms atrodo, kad elektromobiliai dega dažniau, yra su naujomis technologijomis susijęs įtarumas – apie kiekvieną „Tesla“ ar kito elektromobilio gaisrą pranešama žymiai aktyviau.

Galiausiai, dėl elektromobilių servisų baimintis irgi nėra ko. Dauguma rinkoje esančių elektromobilių yra gaminami senųjų automobilių gamintojų – „Volkswagen“, „Nissan“, „Renault“. Turint omenyje vidutinio Lietuvoje perkamo automobilio amžių, kai jūs pirksite naudotą elektromobilį specializuoti markių servisai jau bus pasiruošę priimti elektromobilius. Be to, didžiuosiuose miestuose jau yra bendrovių, kurios teikia elektromobilių priežiūros ir remonto paslaugas. O daug darbų, nesusijusių su elektrine dalimi, atlieka ir kitos remonto dirbtuvės.

Ar elektromobiliai tikrai yra pigiau išlaikomi?

Taip, tai jau įrodė ne vienas tyrimas. „Consumer Reports“ tyrimas parodė, kad elektromobilių vairuotojai už savo mašinų priežiūrą moka perpus mažiau nei benzininių ir dyzelinių automobilių vairuotojai. Tuo tarpu „RepairPal“ praneša, kad elektromobilio išlaikymas yra tik ketvirtadaliu pigesnis. Skirtumas, žinoma, didelis, bet, kaip visada, viskas priklauso nuo naudojimo.

Elektromobiliai turi žymiai mažiau dylančių detalių. Jie neturi besimakaluojančių, ūžančių ir tratančių variklių, pradegančių išmetimo sistemų, poreikio keisti tepalus. Dauguma elektromobilių ir stabdžius naudoja taupiau, nes regeneracinių sistemų pagalba tą kinetinę energiją sugrąžina į bateriją, o ne paverčia ją karščiu. Be to, jiems dažnai taikomos privilegijos, susijusios su, kartais, nemokamu stovėjimu ar pigesniu draudimu.

Elektromobiliai yra sunkesni ir turi stipresnį sukimo momentą, todėl padangas dėvi greičiau. Be to, kartais jie greitai sudėvi savo 12 V baterijas. Bet tai – palyginti maži kaštai. Kartais pasitaiko ir tokių istorijų, bet tai yra labiau susiję su brangiais ratlankiais ir „Tesla“ klientų aptarnavimu:

7 patarimų naudotų elektromobilių pirkėjams

Skirkite daug dėmesio baterijai. Nepasitikėkite tik parduodančio žmogaus žodžiu. Geriausia – patikrinkite automobilį pas specialistus. Jie gali atlikti tikslius matavimus, pastebėti korozijos ar avarijos požymius. Taip pat išsiaiškinkite, kokią garantiją baterijai suteikė gamintojas ir, jei ji vis dar galioja, ar ji yra perduodama vėlesniems automobilio pirkėjams. Taip pat, susitaikykite su tuo, kad baterija nėra nauja ir jos galimybės per metus bus sumažėjusios.

Įsitikinkite, kad suprantate elektromobilio ribas. Ar jums pakanka jo realaus (ne to, kurį nurodo gamintojas) tarp įkrovimų nuvažiuojamo atstumo? Ar suprantate, kiek laiko užtruks jo įkrovimas namuose? Ir kur ketinate jį įkrauti kelyje?

Pasidomėkite, kur arčiausiai jūsų yra elektromobilius aptarnaujantis servisas ir kokias paslaugas jis teikia. Elektromobiliai yra patikimesni už automobilius su vidaus degimo varikliais, bet jie vistiek genda. Dar prieš pirkdami sugalvokite, kur jį taisysite.

Patikrinkite, ar elektromobilis turi visus įkrovimui reikalingus priedus. Elektromobilyje turėtų būti pora įkrovimo laidų. Jei turite galimybę ir ketinate elektromobilius naudoti ilgą laiką, įsirenkite įkrovimo stotelę namuose.

Įkrovimo jungtys iš kairės į dešinę – Type1, „Tesla“, Type2  © commons.wikimedia.org
Įkrovimo jungtys iš kairės į dešinę – Type1, „Tesla“, Type2
© commons.wikimedia.org

Atkreipkite dėmesį į įkrovimo lizdą. Jei ketinate pirkti elektromobilį iš Šiaurės Amerikos, jis naudos kitokį įkrovimo lizdą nei mūsiškiai standartai (Type1 ir CCS1, o ne Type2 ir CCS2). Reikės keisti lizdą arba pirkti adapterį.

Pasidomėkite modelio istorija. Išsiaiškinkite, ar anksčiau šis modelis nebuvo atšauktas, ar gamintojas neįdiegė kokių nors atnaujinimų, kurių jus dominančiame automobilyje nėra, ar vairuotojai dėl ko nors skundėsi. Tai nebūtinai turėtų atbaidyti jus nuo pirkimo, tiesiog žinosite į ką atkreipti dėmesį.

Nepamirškite, kad elektromobilis irgi yra automobilis. Skirkite dėmesio baterijai, bet nepamirškite patikrinti ir stabdžių, važiuoklės, paieškoti rūdžių, įsitikinti, kad veikia visi elektronikos prietaisai. Elektromobiliai taupiau naudoja stabdžius, bet kartais jie genda nuo reto naudojimo.

Apskritai, naudoto elektromobilio pirkimas yra dar paprastesnis nei naudoto automobilio su vidaus degimo varikliu. Tiesiog mes prie to dar nesame pripratę, o neišplėtota infrastruktūra (įkrovimo stotelių tinklas ir servisai) bei bauginantys vaizdai ekranuose sėja nerimą. Turint omenyje, kokius senus automobilius mes vairuojame, elektromobiliai automobilių turguose ims dominuoti tik po 10 metų. Tuomet dėl modelių gausos jų kaina turėtų būti pakankamai patraukti, o ir jų paplitimas pavers juos daugiau-mažiau kasdienybe.


Technologijos.lt

Draudžiama platinti, skelbti, kopijuoti informaciją su
nurodyta autoriaus teisių žyma be redakcijos sutikimo.

 Rodyti komentarus (0)
Įvertinimas:  1 2 3 4 5 
Vardas:    El. paštas:   (nebūtinas)
Pakartokite kodą: 
  Apsaugos kodas: 
 
Komentarus rašo lankytojai. Komentarai nėra redaguojami ar patikrinami, jų turinys neatspindi redakcijos nuomonės. Redakcija pasilieka teisę pašalinti pasisakymus, kurie pažeidžia įstatymus, reklamuoja, yra nekultūringi arba nesusiję su tema. Pastebėjus nusižengimus, prašome mums pranešti. Jei nurodomas el. pašto adresas, jis matomas viešai. Patvirtindami komentaro įrašymą, kartu patvirtinate, jog esate susipažinęs su portalo privatumo politika ir su ja sutinkate.
Nenaudojamų prietaisų baterijoms šaltasis metų laikas – didžiausias iššūkis

Atėjo šildymo sezonas, o tai reiškia, kad daugelis elektronikos prietaisų – nuo elektrinių paspirtukų iki sodo technikos – keliauja į sandėliukus, garažus ar tiesiog stalčius. Tačiau net ir nenaudojami, jie reikalauja priežiūros.

Jūsų organizmas neturi mygtuko „snausti“: kaip papildomos 10 minučių lovoje veikia mūsų savijautą?

Rudenį, kai šalti orai įsiskverbia į namus, ryte iš lovos pakilti tampa vis sunkiau. Ar kada susimąstėte, kokią įtaką žadintuvo mygtukas „snausti“ turi jūsų organizmui? Net kelios papildomos minutės lovoje gali trikdyti natūralius miego ciklus, apsunkinti pabudimą ir sukelti mieguistumą dienos metu. Kaip to išvengti?

Saulės elektrinių galia dažnai viršija poreikius: įsirengus optimalaus dydžio galima sutaupyti

Lietuvoje sparčiai augant gaminančių vartotojų skaičiui įsitvirtino tendencija įsirengti maksimalios leistinos galios saulės elektrines, nors namų poreikiams patenkinti pakanka mažesnės. ESO rekomenduoja rinktis optimalaus dydžio saulės elektrinę.

2025-09-29 17:59
Ką kuris „Apple Watch“ mygtukas daro?
2025-09-26 20:22
Naujas televizorius gražiai atrodo tik parduotuvėje: išjunkite šią funkciją ir vaizdas ekrane bus kaip kino teatre
2025-09-15 20:35
Nešaldo net naujas kondicionierius? Šios dažnos klaidos gali pridaryti daugybę problemų net naujame automobilyje
2025-09-11 14:23
Savarankiško gyvenimo pradžia: kaip vartoti elektrą, kad pinigų liktų daugiau?
2025-08-30 17:29
Kaip išsirinkti televizorių? Technologijų ekspertas įvardijo 5 pagrindinius žingsnius
2025-08-29 08:54
Dažniausios klaidos naudojant elektroninius sveikatos prietaisus: kaip jų išvengti?
2025-08-27 14:27
Ekspertai pataria: kaip pasirūpinti vaikų mokymosi vieta, kad sąskaitos už elektrą neišaugtų ir akys išliktų sveikos
2025-08-21 14:04
Spausdintuvo kasetė: kaip rasti tinkamą kasetę jūsų spausdintuvui
2025-08-11 21:41
Įspėjimas visiems keliautojams: šio daikto lagamine nebegali būti, pažeidus taisykles pasekmės bus liūdnos
2025-08-10 20:33
Jūsų automobilio rakteliai gali daugiau nei galvojate: šių funkcijų nežino daugelis vairuotojų
2025-08-03 07:45
Siuntų saugumas priklauso ne tik nuo kurjerio – bet ir nuo orų prognozės
2025-07-29 08:42
Naudoti elektromobiliai: kaip išvengti brangių klaidų? (2)
Daugiau...Paieška archyve

Global electronic components distributor – Allicdata Electronics

Electronic component supply – „Eurodis Electronics“

LOKMITA – įvairi matavimo, testavimo, analizės ir litavimo produkcija

Full feature custom PCB prototype service

Sveiki ir ekologiški maisto produktai

Mokslo festivalis „Erdvėlaivis Žemė

LTV.LT - lietuviškų tinklalapių vitrina

„Konstanta 42“

„Mokslo sriuba“

www.matuok.lt - Interneto spartos matavimo sistema

Programuotojas Tautvydas – interneto svetainių-sistemų kūrimas

PriedaiMobiliems.lt – telefonų priedai ir aksesuarai

Draugiškas internetas


Reklama
‡ 1999–2025 © Elektronika.lt | Autoriaus teisės | Privatumo politika | Atsakomybės ribojimas | Reklama | Turinys | Kontaktai LTV.LT - lietuviškų tinklalapių vitrina Valid XHTML 1.0!
Ets2 mods, Ats mods, Beamng drive mods
allmods.net
„MokslasPlius“ – mokslui skirtų svetainių portalas
www.mokslasplius.lt
Optical filters, UV optics, electro optical crystals
www.eksmaoptics.com
LTV.LT – lietuviškų tinklalapių vitrina
www.ltv.lt/technologijos/
Elektroninių parduotuvių optimizavimas „Google“ paieškos sistemai
www.seospiders.lt
Mokslo festivalis „Erdvėlaivis žemė“
www.mokslofestivalis.eu
Reklama


Reklama