2024 m. gegužės 22 d. Projektas | Reklama | Žinokite | Klausimai | Prisidėkite | Atsiliepimai | Kontaktai

Gegužės 22 d. 20:39
Nenustebkite, jei bankas sąskaitą uždarys, bet paprašys sumokėti: nedarykite šios klaidos
Gegužės 22 d. 18:38
Laida moksleiviams „AI_biblioteka“: kaip dirbtinis intelektas keičia mūsų gyvenimą?
Gegužės 22 d. 16:20
Mokslas ir verslas kartu spręs sveikatos, klimato kaitos ir kibernetinio saugumo problemas
Gegužės 22 d. 14:11
GPT dirbtinio intelekto modelių taikymas smišingo atakų Lietuvoje analizei
Gegužės 22 d. 12:54
Kalbantis, besijuokiantis ir dainuojantis DI: pasaulyje debiutavo nauja „ChatGPT“ versija ir eilė naujų „Google“ produktų
Gegužės 22 d. 10:25
Nepadeda ir 5 tūkst. eurų valstybės parama: atskleidė kodėl tokių automobilių lietuviai perka mažiau
Gegužės 22 d. 08:17
Naujasis „Defender“ suteiks dar daugiau galimybių
Gegužės 21 d. 20:41
Kaip efektyviai blokuoti reklamas „macOS“, „Linux“ ir „Windows“
Gegužės 21 d. 17:12
Ne tik spindėti tamsoje. Automobilių šviesoms – daug svarbesnis vaidmuo
Gegužės 21 d. 14:25
„Alpine“ patirtimi praturtinta „Renault“ naujiena – iš tinklo įkraunamas hibridas „Rafale E-Tech 4x4 300 HP“
Farming Simulator 19 Mods, FS 22 Maps, FS22 Mods
Paskola internetu
Vartojimo paskola, paskola automobiliui, paskola būsto remontui
Thermal monocular
Dantų implantacija
Sims 4 CC Clothes,
Sims 4 Hair CC,
Sims 4 Skill Cheat

Laikas gali baigtis, tvirtina mokslininkai

Publikuota: 2010-10-23 19:26
Inf. šaltinis: LRT.lt

Pasaulio pabaigos negalima išvengti, tačiau ją galima numatyti. Anot mokslininkų, egzistuoja 50 proc. tikimybė, kad po 3,7 mlrd. metų laikas baigsis.

„Mažai tikėtina, kad laikas baigsis mūsų gyvavimo laikotarpiu, tačiau egzistuoja 50 proc. tikimybė, kad laikas baigsis per ateinančius 3,7 mlrd. metų“, – tvirtina JAV ir Japonijos mokslininkų komanda, metusi iššūkį nusistovėjusiai visatos teorijai.

Nors mokslininkai jau seniai nustatė, kad visata plečiasi, ir kad tai vyks amžinai, šių tyrėjų tvirtinimu, visi fizikos dėsniai leidžia manyti, kad „iki begalybės besiplečianti Visata“ toli gražu nėra duotybė.

„Šio straipsnio tikslas yra parodyti, kad tam tikri metodai ir prielaidos, kurias ilgus metus naudojo mokslininkai, o labiausiai – laiko galutinės ribos naudojimas, norint apskaičiuoti galimybes iki begalybės besiplečiančioje visatoje, leido padaryti išvadą, kad laikas baigsis“, – naujienų agentūrai AFP teigė Raphaelis Bousso iš Kalifornijos universiteto.

„Kitaip sakant, laiko riba, kuri, kaip manėme, buvo tik priemonė skaičiavimams atlikti, iš tikrųjų egzistuoja kaip fizikinis atvejis“, – teigia „arXiv.org“ paskelbto tyrimo vadovas R. Bousso.

Dabartinės teorijos teigia, kad viskas prasidėjo nuo Didžiojo sprogimo prieš 13,7 mlrd. metų, davusio pradžią visatai. Teoretikai manė, kad visata tiesiog amžinai plėsis, tačiau jie taip pat naudojo teorinę laiko pabaigą, padėjusią nustatyti fizikos taisykles ir dėsnius.

Anot R. Bousso, mokslininkai negali remtis abiem teiginiais. Tačiau jis įspėjo, kad naujajame tyrime siūlomas sudėtingas mąstymo eksperimentas ir skaičiavimai neturėtų būti naudojami galutinėms išvadoms daryti.

„Labai svarbu suprasti, kad mes netvirtiname esantys įsitikinę išvada, kad laikas baigsis. Negalime atmesti, kad tai gali būti netiesa“, – sakė jis.

Tačiau, anot jo, net jei teorija ir yra klaidinga, atradus, kodėl taip yra, mokslininkams būtų lengviau suprasti visatą.

„Moksle toks mąstymas dažnai yra naudingas: paaiškėja, kad tavo pagrįstai atrodanti teorija numato kažką, kas skamba beprotiškai, tad tenka rimtai to griebtis. Tenka teoriją arba mesti, arba suvokti, kodėl beprotiškai skambantis dalykas iš tikrųjų gali būti ne toks jau beprotiškas“, – kalbėjo mokslininkas.

Tačiau astrofizikas Charlesas Lineweaveris iš Australijos nacionalinio universiteto Mount Stromlo observatorijos R. Bousso išvados atrodo tiesiog neteisingos.

„R. Bousso vidutinė visatos gyvavimo trukmė yra nustatytas laikas, nes taip nutinka, kai įvedi galutinės ribos tašką, kad gautum pagrįstą tikimybę. Tai statistinė technika, į kurią greičiausiai žvelgiama per rimtai“, – televizijai ABC kalbėjo jis.

Tačiau R. Bousso teigia, kad jis ir jo kolegos nieko neišrado ir nieko neįvedė.

„Šias galutines ribas daugelis žymių mokslininkų naudoja metų metus. Mes tiesiog parodėme, kad tai nėra toks jau nekaltas dalykas. Laiko galutinės ribos yra neišvengiamai fizikinis dalykas, todėl jam reikia fizikinio pateisinimo. To negalima laikyti tiesiog matematiniu triuku“, – aiškino mokslininkas.

Komentarus rašo lankytojai. Komentarai nėra redaguojami ar patikrinami, jų turinys neatspindi redakcijos nuomonės. Redakcija pasilieka teisę pašalinti pasisakymus, kurie pažeidžia įstatymus, reklamuoja, yra nekultūringi arba nesusiję su tema. Pastebėjus nusižengimus, prašome mums pranešti. Jei nurodomas el. pašto adresas, jis matomas viešai. Patvirtindami komentaro įrašymą, kartu patvirtinate, jog esate susipažinęs su portalo privatumo politika ir su ja sutinkate.
Mėnulio pusės – skirtingos: Kinijos misija bandys išsiaiškinti, kas slypi už mūsų akių

Į mus atsukta Mėnulio pusė kupina „jūrų“ – žemumų, kurias dengia tamsios bazaltinės uolienos, paliktos kadaise išsiliejusios lavos. Tuo tarpu tolimojoje pusėje „jūrų“ beveik nėra, taigi ir vulkanizmo ten beveik nebuvo. Šios asimetrijos priežasčių ieškoti padės gegužės pradžioje išskridusi Kinijos misija „Chang'e-6“.

Elektrokardiogramas analizuojantis DI įrankis Taivane gelbėja gyvybes

Ankstyvas labiausiai pažeidžiamų pacientų išskyrimas gali pagerinti gydymo rezultatus, tačiau klinikinėje praktikoje tai yra didelis iššūkis. Tyrime, kuriame dalyvavo beveik 16 000 pacientų iš dviejų gydymo įstaigų, buvo įvertinta galimybė identifikuoti hospitalizuotus pacientus, kuriems gresia didelė mirties rizika, (DI paremtą EKG analizę.

Mokslininkai sugalvojo, kaip vištienos riebalus paversti energijos kaupimo prietaisais

Pasauliniu mastu pereinant prie tvaresnės energijos, didėja ir energijos kaupimo įrenginių paklausa. Deja, kai kurios šiems prietaisams gaminti reikalingos medžiagos gali būti brangios ir problemiškos aplinkos požiūriu. Alternatyvių energijos kaupimo prietaisų gamyba iš paprastai utilizuojamų medžiagų galėtų padėti išspręsti šias problemas.

2024 m. gegužė
2024-05-19 19:35
Naujas Lietuvos mokslininkų sukurtas vėjo turbinų sparnų perdirbimo metodas – žingsnis visiškai žalios vėjo energijos link
2024-05-17 21:14
Šalia dvigubo asteroido praskriejo NASA zondas: tai svarbus atradimas mūsų planetai dėl susidūrimo grėsmės
2024-05-15 18:45
Lietuva su NASA pasirašė susitarimą dėl kosmoso tyrinėjimų
2024-05-14 07:12
Kviečiama teikti paraiškas stažuotėms NASA mokslinių tyrimų centruose
2024-05-13 18:25
Pamatykite, kas vyksta Saulės paviršiuje: jis užfiksuotas itin detaliai
2024-05-12 15:14
DI jau skaito žmonių mintis – vaizduotę gali paversti piešiniais
2024-05-10 21:10
Niekada nebuvote juodojoje skylėje? NASA parodė, kokius vaizdus išvystumėte prieš mirtį
2024-05-09 15:24
Duomenys apie tolimoje planetoje rastą gyvybei būdingą sieros junginį gali būti klaidingi
2024-05-07 21:01
Saulė į Žemę paleido galingiausios kategorijos žybsnių seriją: paveikė ir radijo ryšį
2024-05-07 13:09
Atrasta medžiaga, kuri ypač efektyviai sugeria šiltnamio efektą sukeliančias dujas
2024 m. balandis
2024-04-30 19:33
Dėl sugedusio giroskopo Hubble`io teleskopas sustabdė savo mokslinius tyrimus
2024-04-30 12:27
NASA parodė, kaip atrodo 200 km ilgio lavos ežeras viename Jupiterio palydovų

Electronic component supply – „Eurodis Electronics“

Full feature custom PCB prototype service

GENERAL FINANCING BANKAS

Buitinė technika ir elektronika internetu žemos kainos – Zuza.lt

‡ 1999–2024 © Elektronika.lt | Autoriaus teisės | Privatumo politika | Atsakomybės ribojimas | Reklama | Turinys | Kontaktai LTV.LT - lietuviškų tinklalapių vitrina Valid XHTML 1.0!
Farming Simulator 2019 Mods, FS22 Mods, FS22 Maps