Dirbtinio intelekto (DI) kūrėjai iš „OpenAI“ ketina žengti dar vieną žingsnį į priekį. Po „ChatGPT“ sėkmės jie ruošia įrankį, kuris gali iš esmės pakeisti požiūrį į kūrybą ir muzikos pasaulį. Tai ne tik technologinis, bet ir emocinis projektas, skirtas tiems, kurie kada nors svajojo tapti muzikantais.

Naujasis „OpenAI“ sumanymas susijęs su dirbtiniu intelektu, gebančiu kurti muziką iš teksto ir garso komandų. Projektui kuriami duomenys apima profesionalius muzikinius įrašus, o prie jų rengimo prisideda garsios „Juilliard School“ konservatorijos studentai. Tokia partnerystė rodo, kad įmonė siekia sukurti įrankį, kuris leistų ne tik generuoti garsus, bet ir kurti muziką su realia menine verte.
Pasak šaltinių, ši nauja sistema galėtų automatiškai sukurti gitaros akompanimentą prie įrašyto vokalo ar pridėti muziką prie vaizdo įrašų. Tai reiškia, kad kūrybinis procesas taps prieinamas visiems, net ir neturintiems muzikinių įgūdžių.
Kaip veiks dirbtinis intelektas muzikai?
Kol kas apie projektą žinoma nedaug. Manoma, kad „OpenAI“ eksperimentuoja su modeliu, kuris gebės suprasti muzikos struktūrą iš natų ir ritmo žymėjimo. Studentai iš „Juilliard“ padeda vertinti partitūras, komentuoti kūrinius ir analizuoti jų sandarą. Tokiu būdu mokomas DI gali išmokti atpažinti harmoniją, melodijos kryptį ir instrumentų sąveiką.
Tai nebūtų pirmasis „OpenAI“ bandymas kurti muziką. Įmonė jau anksčiau eksperimentavo su garsų generavimu, o šią sritį greitai plėtoja ir kitos technologijų bendrovės. Tarp jų „Suno“ ir „ElevenLabs“, kurios jau siūlo pažangius audio generatorius. Tuo pačiu metu sparčiai daugėja generatyvinio turinio, kuris užpildo muzikos platformas ir apsunkina vertingų kūrinių atradimą.
Kokie iššūkiai laukia „OpenAI“?
Didžiausias išbandymas yra autorių teisės ir etika. Dirbtinis intelektas turi išmokti kurti naujus kūrinius nepažeisdamas esamų darbų. Reikia užtikrinti, kad modelis nekopijuotų gyvų kompozitorių stiliaus ir negeneruotų dainų, pernelyg panašių į jau egzistuojančius įrašus.
„OpenAI“ siekis bendradarbiauti su muzikos profesionalais gali padėti užtikrinti kokybę, bet teisiniai klausimai išlieka sudėtingi. Kai kurie stebėtojai teigia, kad įmonė ne visuomet rodo pakankamą geranoriškumą autorių apsaugos atžvilgiu.
„OpenAI“ jau ne kartą buvo kritikuojama dėl to, kad naudoja prieštaringai vertinamus projektus, kaip pavyzdžiui „Sora“, tai jų vaizdo generavimo įrankį, skirtą reklamai ir turinio kūrimui. Vis dėlto, jei muzikos dirbtinis intelektas pasiteisins, tai gali būti dar vienas istorinis žingsnis, sujungiantis technologiją ir žmogaus kūrybos svajonę.



