2019 m. kovo 20 d. Projektas | Reklama | Žinokite | Klausimai | Prisidėkite | Atsiliepimai | Kontaktai

Kovo 19 d. 20:13
Inovatyvus KTU mokslininkų požiūris į saulės elementų gamybą gali nulemti rimtus rinkos pokyčius
Kovo 19 d. 19:05
Naujos halogeninės automobilio „akys“: daugiau šviesos, daugiau saugumo
Kovo 19 d. 18:24
Pirmieji pasaulyje: „BitDegree“ ir Vilniaus universitetas motyvuos mokytis internetu
Kovo 19 d. 16:05
Metai po „Cambridge Analytica“ skandalo: pažadai subliuško ir nepakeitė „Facebook“ DNR
Kovo 19 d. 14:18
Naudingi patarimai, kaip išsirinkti valymo robotą
Kovo 19 d. 12:47
Kaip be ginklų ir tunelių kasimo iš banko pavogti 15 mln. eurų: tikra istorija
Kovo 19 d. 10:18
Pirmasis žvilgsnis į tai, kaip realybėje veikia naujoji greitojo įkrovimo stotelė „V3 Supercharger“
Kovo 19 d. 07:39
Klaidžiojimas tamsoje
Kovo 18 d. 20:08
Ignalinos atominė elektrinė: neveikia dešimtmetį, bet tūkstančiai tebedirba
Kovo 18 d. 19:48
Farming Simulator 19 Mods, FS19 Trucks, FS 19 Mods
Periodontologija
Endodontija mikroskopu, implantacija, protezavimas
Mobilieji telefonai
Mobilieji telefonai internetu, telefonų dėklai, telefonų priedai
 Naujienos » Kompiuterija Ankstesnė naujiena | Sekanti naujiena | Dalintis | Spausdinti

Naujausiu planetų „medžioklės“ teleskopu atrastas jau trečias pasaulis

Publikuota: 2019-01-10 11:14
Tematika: Kompiuterija
Aut. teisės: ©15min, UAB
Inf. šaltinis: 15min.lt

Naujausias NASA teleskopas, skirtas egzoplanetų paieškoms, dirba išsijuosęs – trečią veiklos mėnesį astronomai atrado jau trečią naują tolimą planetą, skriejančią už Saulės sistemos ribų, rašo „The Verge“.

Ši naujai atrasta egzoplaneta skrieja aplink gana netoli esančią nedidelę žvaigždę – „tik“ už 53 šviesmečių nuo mūsų Saulės sistemos. O tai reiškia, kad mokslininkams pavyks gana išsamiai ištyrinėti šį svetimą pasaulį bei galbūt išsiaiškinti daugiau apie šios planetos atmosferos sudėtį. Naujasis NASA kosminis teleskopas TESS (angl. Transiting Exoplanet Survey Satellite) savo dydžiu prilygsta paprastam šaldytuvui ir į Žemės orbitą buvo paleistas praeitų metų balandį. TESS palydovas perims „pareigas“ iš legendinio „Keplerio“ kosminio teleskopo, kuriuo pastaraisiais metais astronomai atrado kelis tūkstančius egzoplanetų. Praeitą spalį TESS pradėjo veikti pilnu pajėgumu, kaip tik tuo metu, kai „Kepleriui“ baigėsi kuras.

Tiesa, astronomai abiem teleskopais tolimų planetų ieško panašiu metodu – jie stebi tolimų žvaigždžių šviesumą ir laukia nedidelių jo sumažėjimų, kurie įvyksta tuo metu, kai aplink žvaigždę skriejančios planetos diskas kuriam laikui nežymiai pridengia žvaigždės diską.

Visgi TESS misija šiek tiek skiriasi nuo jo pirmtako – „Kepleriu“ mokslininkai stebėjo vieną konkretų kosmoso plotelį ir stengėsi jame surasti visas įmanomas pastebėti planetas. Tad dauguma šiuo teleskopu surastų pasaulių yra labai toli, todėl toliau juos tyrinėti mokslininkai beveik neturėjo galimybių. O štai TESS sukurtas specialiai ieškoti egzoplanetų, skriejančių aplink pakankamai netoli mūsų esančias žvaigždes – kuo arčiau šios planetos, tuo daugiau įrankių joms tirti savo arsenale turi astronomai. Pavyzdžiui, tokių „kaimynių“ analizei astrofizikai gali pasitelkti kitus teleskopus, padedančius nustatyti tokių planetų masę ar net atmosferos sudėtį. Tad kiekviena TESS teleskopu surasta planeta mokslininkams yra vertingesnė dėl galimų tyrimų potencialo.

Pasak Dianos Dragomis, Masačusetso technologijų instituto Kavli astrofizikos ir kosmoso tyrimų instituto mokslininkės, taip arti skriejančią egzoplanetą pavyks ištirti gana išsamiai – nustatyti jos masę bei sužinoti daugiau detalių apie jos saulę. Praeitą rugsėjį NASA pranešė, kad TESS surado pirmąsias egzoplanetas – du pasaulius, kurie aplink savo žvaigždes apsisuka per kelias valandas ar dienas. Tačiau trečioji TESS surasta planeta yra šiek tiek įdomesnė – nors kaip ir pirmosios dvi, ji skrieja aplink nykštukę žvaigždę, mažesnę ir ne tokią šviesią kaip mūsų Saulė, trečiosios TESS atrastos planetos kelionė aplink savo žvaigždę trunka 36 dienas.

Tai reiškia, kad ši egzoplaneta yra daug vėsesnė nei pirmosios dvi – jos paviršiaus vidutinė temperatūra siekia apie 150 laipsnių Celsijaus. Astronomai kol kas dar neturėjo progos tyrinėti egzoplanetos su tokia pakankamai žema temperatūra, o kadangi ji yra taip netoli, mokslininkai tikisi „užmesti akį“ į jos atmosferą. Žinoma, tam labai pravers kitas NASA teleskopas, kurio starto visi laukia jau beveik dešimt metų – James Webbo kosminis teleskopas, kuris orbiton pakilti turėtų jau 2021-aisiais.

D. Dragomir kartu su komanda jau sugebėjo suskaičiuoti naujai atrastos egzoplanetos masę – tam mokslininkai pasinaudojo Magelano teleskopu, esančiu Čilėje. Nors naujasis pasaulis tėra tik triskart didesnis už Žemę, egzoplanetos masė yra 23 kartus didesnė nei mūsų planetos. Dėl savo dydžio ji patenka į sub-Neptūno klasės planetų kategoriją, nors yra daug tankesnė nei mūsų Neptūnas. Visgi tikimybė, kad ši planeta galėtų tikti gyvybei yra nykstamai maža – greičiausiai tai yra dujų milžinė. Visgi astronomai turi pagrindo manyti, kad aplink tą pačią žvaigždę skrieja dar viena planeta, galimai panašaus dydžio į Žemę.

Tiesa, nors ji buvo pastebėta TESS teleskopu, tam, kad būtų patvirtintas jos egzistavimas, reikia papildomų tyrimų. Jei tokia egzoplaneta egzistuoja, ji skrieja daug arčiau savo žvaigždės ir aplink ją apkeliauja per bemaž aštuonias dienas. Tad nors ji ir bus Žemės dydžio, temperatūra jos paviršiuje bus ypač aukšta. Bet kokiu atveju, tai būtų tikras lobis astrofizikams, kurie galėtų iš taip arti tyrinėti Žemės dydžio egzoplanetą.

Komentarus rašo lankytojai. Komentarai nėra redaguojami ar patikrinami, jų turinys neatspindi redakcijos nuomonės. Redakcija pasilieka teisę pašalinti pasisakymus, kurie pažeidžia įstatymus, reklamuoja, yra nekultūringi arba nesusiję su tema. Pastebėjus nusižengimus, prašome mums pranešti. Jei nurodomas el. pašto adresas, jis matomas viešai. Patvirtindami komentaro įrašymą, kartu patvirtinate, jog esate susipažinęs su portalo privatumo politika ir su ja sutinkate.
Ekspertai sukritikavo „Android“ antivirusines programėles

Bendrovė „AV-Comparatives“, kuri nuo 2017 m. ieško nesąžiningų „Android“ antivirusinės programinės įrangos kūrėjų, paskelbė plataus masto saugumo tyrimų rezultatus. Ekspertai išanalizavo 250 populiarias „Google Play“ programėles, kurių kūrėjai žada vartotojams patikimą apsaugą. Bandymų rezultatai labai nusivylė.

„Windows 10“ automatiškai išdiegs probleminius atnaujinimus

„Microsoft“ į „Windows 10“ operacinę sistemą integruoja naują funkciją. Jos dėka, pati operacinė sistema galės išdiegti probleminius atnaujinimus, kurie, pavyzdžiui, nebeleidžia kompiuteriui startuoti, turi suderinamumo problemų ar sukelia stabilumo problemų.

„Facebook“ paskelbė sutrikimų priežastį: kaltina serverio konfigūracijos pakeitimą

„Vakar mes pakeitėme serverio konfigūraciją, kuri sukėlė kaskadinių problemų seriją. Todėl daugeliui žmonių buvo sunku pasiekti mūsų programas ir paslaugas“, – ketvirtadienį informavo „Facebook“.

2019 m. kovas
2019-03-14 18:14
„Facebook“ naujiena: siūlo kurtis avatarus ir bendrauti 3D pasaulyje
2019-03-14 10:15
„DirectX 12“ debiutuoja „Windows 7“ platformoje su „World of Warcraft“
2019-03-14 07:15
„Firefox“ siūlo naują paslaugą – nemokamą šifruotą rinkmenų iki 2,5 GB persiuntimą
2019-03-13 09:10
„Asus“ išleidžia 34 colių monitorių – „ProArt PA34VC“
2019-03-12 21:01
Į Lietuvą oficialiai atkeliauja „Microsoft Surface“ įrenginiai
2019-03-12 18:36
„Intel“ procesorių trūkumas pablogės antrame ketvirtyje
2019-03-11 14:14
Japonija ruošiasi Olimpinėms žaidynėms ir pirmasis darbas – įsilaužti į 200 mln. prietaisų
2019-03-10 15:27
„Windows 10“ „KB4482887“ atnaujinimas gali sulėtinti grafikos spartą
2019-03-07 14:14
M. Zuckerbergas prakalbo apie „Facebook“ pokyčius ateityje
2019-03-07 11:07
„IonQ“ joninis kompiuteris pranoko geriausius kvantinius analogus
2019-03-07 10:27
Neatidarykite PDF per „Google Chrome“ – tai nėra saugu
2019-03-01 17:06
Ar esate pagalvoję, koks scenarijus būtų blogesnis – būti apvogtam fiziškai ar tapti tapatybės vagystės auka?

„EParašas“ – elektroninio parašo mokymo sistema

CRM sistema – „Hanna CRM“

MRO Supply

‡ 1999–2019 © Elektronika.lt | Autoriaus teisės | Privatumo politika | Atsakomybės ribojimas | Reklama | Turinys | Kontaktai LTV.LT - lietuviškų tinklalapių vitrina Valid XHTML 1.0!

www.lmnsc.lt