Elektronika.lt
 2025 m. gruodžio 2 d. Projektas | Reklama | Žinokite | Klausimai | Prisidėkite | Atsiliepimai | Kontaktai
Paieška portale
EN Facebook RSS

 Kas naujo  Katalogas  Parduotuvės  Forumas  Tinklaraščiai
 Pirmas puslapisSąrašas
 NaujienosSąrašas
 - Elektronika, technika
 - Kompiuterija
 - Telekomunikacijos
 - Verslo naujienos
 - Įvykiai, renginiai
 - Švietimas, studijos
 - Mokslo naujienos
 - Portalo naujienos
 StraipsniaiSąrašas
 Vaizdo siužetaiSąrašas
 Nuolaidos, akcijosSąrašas
 Produktų apžvalgosSąrašas
 Naudingi patarimaiSąrašas
 Vykdomi projektaiSąrašas
 Schemų archyvasSąrašas
 Teorija, žinynaiSąrašas
 Nuorodų katalogai
 Įvairūs siuntiniai
 Bendravimas
 Skelbimai ir pasiūlymai
 Elektronikos remontas
 Robotų kūrėjų klubas
 RTN žurnalo archyvas






 Verta paskaityti
Gruodžio 2 d. 17:26
KTU molekulės, kurias naudoja pasaulis: lietuviškas proveržis perovskito technologijose
Gruodžio 2 d. 14:10
Penki „Samsung“ telefonai: kaip išsirinkti tinkamą sau?
Gruodžio 2 d. 11:28
Nematomų grėsmių žemėlapiai: kaip mokslininkai stebi radiaciją mūsų kaimynystėje
Gruodžio 2 d. 08:33
„Porsche“ pristatė galingiausius elektrinius „Cayenne“
Gruodžio 1 d. 20:13
Grandiozinis projektas: „Google“ tiesia milžinišką kabelį per vandenyną
Gruodžio 1 d. 17:38
Tyrimas: DI startuoliai gali tapti nauju Lietuvos ekonomikos augimo varikliu
Gruodžio 1 d. 14:41
Artėja kvantinių kompiuterių era: kaip verslas turi apsaugoti savo duomenis nuo naujos kartos kibernetinių grėsmių
Gruodžio 1 d. 11:45
Vairo stiprintuvas keturratyje: bereikalingas elektroninis „žaislas“ ar būtinybė?
Gruodžio 1 d. 08:16
Kolektyvinis vartotojų teisių gynimas aktualėja ir skaitmeninėje erdvėje
Lapkričio 30 d. 20:30
Sukčiai randa naujų būdų pasisavinti jūsų pinigus
FS25 Tractors
Farming Simulator 25 Mods, FS25 Maps, FS25 Trucks
ETS2 Mods
ETS2 Trucks, ETS2 Bus, Euro Truck Simulator 2 Mods
FS22 Tractors
Farming Simulator 22 Mods, FS22 Maps, FS25 Mods
VAT calculator
VAT number check, What is VAT, How much is VAT
Dantų protezavimas
All on 4 implantai,
Endodontija mikroskopu,
Dantų implantacija
FS25 Mods
FS25 Maps, FS25 Cheats, FS25 Install Mods
FS25 Mods
Farming Simulator 25 Mods,
FS25 Maps
ATS Trailers
American Truck Simulator Mods, ATS Trucks, ATS Maps
Must have farming mods
Farming simulator modhub, Best farming simulator mods
Reklama
 Naujienos » Elektronika, technika   | Sekanti naujiena | Dalintis | Spausdinti

„Tesla Robotaxi“ skaičiai kelia klausimų: be vairuotojo dar nesaugu, o avarijos užklumpa ir su juo

Publikuota: 2025-12-02 15:11
Tematika: Elektronika, technika
Autorius: Lina Snarskienė
Aut. teisės: ©Bilis.lt
Inf. šaltinis: Bilis.lt

Automobiliai, kuriuos valdo ne žmogus, o programinė įranga, jau tampa kasdienybe. Tačiau kartu su šia technologine pažanga keičiasi ir tai, kaip vyriausybinės agentūros stebi avarijų duomenis.

Naujausia informacija apie „Tesla“ autonominius automobilius atskleidžia, kaip dažnai jų „Robotaxi“ paslauga susiduria su incidentais ir kaip šie rezultatai atrodo, palyginti su konkurentais.

„Tesla Robotaxi“ skaičiai kelia klausimų: be vairuotojo dar nesaugu, o avarijos užklumpa ir su juo

Iki šiol „Tesla“ daugiausia teikė ataskaitas apie įvykius, susijusius su jos pagrindine vairavimo pagalbos sistema, kuri laikoma antrojo automatizacijos lygio technologija. Tai reiškia, kad vairuotojas vis dar turi nuolat stebėti situaciją ir būti pasiruošęs perimti valdymą.

Tačiau situacija pasikeitė, kai bendrovė pradėjo „Robotaxi“ pilotinį projektą Ostine, Teksase, perkeldama žmogų iš vairuotojo vietos į keleivio vietą. Dėl šio pakeitimo sistema tapo priskiriama aukštesniam automatizacijos lygiui, todėl „Tesla“ privalėjo teikti naujo tipo pranešimus JAV kelių saugumo agentūrai (NHTSA). Tai pirmas kartas, kai galima pažvelgti į realius šios paslaugos saugumo rezultatus.

Keturi incidentai per kelis mėnesius

Nuo birželio pabaigos, kai „Tesla Robotaxi“ pradėjo ribotą veiklą Ostine, automobiliai nuvažiavo 402 tūkst. kilometrų. Per šį laiką užfiksuoti keturi avarijos atvejai, apie kuriuos bendrovė pranešė reguliuotojams. Trys įvykiai nutiko liepą, tai pirmą veiklos mėnesį, o ketvirtasis buvo įtrauktas į rugsėjo ataskaitą.

Tai reiškia, kad vidutiniškai vienas incidentas įvyksta kas 100 tūkst. kilometrų. Visuose šiuose bandymuose automobilyje sėdėjo žmogus-saugos prižiūrėtojas, pasiruošęs bet kurią akimirką sustabdyti automobilį naudodamas vadinamąjį „avarinį jungiklį“.

Naujausias incidentas rugsėjį įvyko stovėjimo aikštelėje, kai „Robotaxi“ atsitrenkė į statinį objektą, pavyzdžiui, stulpą ar atitvarą. Šįkart nukentėjo tik turtas, tačiau bendrovė neatskleidė papildomų aplinkybių, todėl nepriklausomi ekspertai negali įvertinti tikrosios rizikos.

Palyginimas su „Waymo“, tai didelis skirtumas

Kad būtų aiškiau, verta pažvelgti į konkurentą „Waymo“, kuris jau daugelį metų eksploatuoja visiškai autonominius automobilius be žmogaus kabinoje. Ši įmonė yra nuvažiavusi daugiau kaip 125 mln. kilometrų visiškai be vairuotojo ir pranešė apie 1 267 incidentus.

Palyginus šiuos duomenis, paaiškėja, kad „Waymo“ automobiliai patiria vieną avariją maždaug kas 158 tūkst. kilometrų, tai gerokai retesni įvykiai nei „Tesla Robotaxi“, kurių vidurkis yra maždaug vienas incidentas kas 100 tūkst. kilometrų. Svarbiausia, kad „Waymo“ tai pasiekia be jokio žmogaus įsikišimo, o „Tesla“ kiekviename automobilyje vis dar turi priežiūros specialistą.

Trūksta skaidrumo ir atsakymų

Didžiausi klausimai kyla dėl to, kiek galimų susidūrimų iš tiesų pavyko išvengti tik dėl žmogaus įsikišimo. „Tesla“ kol kas nepateikė jokių duomenų, kiek kartų operatoriai turėjo paspausti stabdymo mygtuką ar perimti valdymą, kad išvengtų nelaimės. Todėl visuomenė ir ekspertai priklauso tik nuo tų skurdžių ataskaitų, kurias įmonė pati nusprendžia paviešinti.

Kol kas „Tesla Robotaxi“ projektas dar tik bandomas, tačiau jau dabar kelia diskusijų apie saugumą, patikimumą ir atsakomybę. Jei „Robotaxi“ su žmogumi šalia patiria incidentų dažniau nei „Waymo“ be žmogaus, kyla klausimas, ar „Tesla“ išties pasirengusi žengti į visiškai autonominio vairavimo erą.


Draudžiama platinti, skelbti, kopijuoti informaciją su
nurodyta autoriaus teisių žyma be redakcijos sutikimo.

 Uždaryti komentarus
Vardas:    El. paštas:   (nebūtinas)
Pakartokite kodą: 
  Apsaugos kodas: 
 
Komentarus rašo lankytojai. Komentarai nėra redaguojami ar patikrinami, jų turinys neatspindi redakcijos nuomonės. Redakcija pasilieka teisę pašalinti pasisakymus, kurie pažeidžia įstatymus, reklamuoja, yra nekultūringi arba nesusiję su tema. Pastebėjus nusižengimus, prašome mums pranešti. Jei nurodomas el. pašto adresas, jis matomas viešai. Patvirtindami komentaro įrašymą, kartu patvirtinate, jog esate susipažinęs su portalo privatumo politika ir su ja sutinkate.

Global electronic components distributor – Allicdata Electronics

Electronic component supply – „Eurodis Electronics“

LOKMITA – įvairi matavimo, testavimo, analizės ir litavimo produkcija

Full feature custom PCB prototype service

Sveiki ir ekologiški maisto produktai

Mokslo festivalis „Erdvėlaivis Žemė

LTV.LT - lietuviškų tinklalapių vitrina

„Konstanta 42“

„Mokslo sriuba“

www.matuok.lt - Interneto spartos matavimo sistema

Programuotojas Tautvydas – interneto svetainių-sistemų kūrimas

PriedaiMobiliems.lt – telefonų priedai ir aksesuarai

Draugiškas internetas


Reklama
‡ 1999–2025 © Elektronika.lt | Autoriaus teisės | Privatumo politika | Atsakomybės ribojimas | Reklama | Turinys | Kontaktai LTV.LT - lietuviškų tinklalapių vitrina Valid XHTML 1.0!
Ets2 mods, Ats mods, Beamng drive mods
allmods.net
„MokslasPlius“ – mokslui skirtų svetainių portalas
www.mokslasplius.lt
Optical filters, UV optics, electro optical crystals
www.eksmaoptics.com
LTV.LT – lietuviškų tinklalapių vitrina
www.ltv.lt/technologijos/
Elektroninių parduotuvių optimizavimas „Google“ paieškos sistemai
www.seospiders.lt
Mokslo festivalis „Erdvėlaivis žemė“
www.mokslofestivalis.eu
Reklama


Reklama