Koncernas „Stellantis“ pristatė naują technologiją, kuri gali istoriškai pakeisti elektromobilių baterijų konstrukciją. Sprendimas, pavadintas IBIS („Intelligent Battery Integrated System“), apjungia keletą iki šiol atskirai veikusių komponentų ir žada padaryti elektrinių automobilių eksploatavimą pigesnį, paprastesnį ir efektyvesnį.

Ši naujovė buvo sukurta bendradarbiaujant su energetikos bendrove „Saft“, priklausančia „TotalEnergies“. Pirmieji testai atlikti su „Peugeot e-3008“, o rezultatai nuteikia optimistiškai, tai baterija yra lengvesnė, suteikia didesnį galią, greičiau įkraunama ir taupiau naudoja energiją.
Pasak gamintojo, jei viskas klostysis pagal planą, iki šio dešimtmečio pabaigos dauguma koncerno elektromobilių turėtų būti gaminami pagal naująją IBIS architektūrą.
Integruota architektūra
Tradiciniame elektromobilyje akumuliatorius, keitiklis (inverteris) ir įkroviklis yra atskiri elementai. Naujoji IBIS baterija šias funkcijas sujungia į vieną sistemą. Tokia konstrukcija ne tik supaprastina visą elektromobilio architektūrą, bet ir atneša svarbių privalumų vairuotojui.
Testai rodo, kad elektros sąnaudos pagal WLTP ciklą mažėja iki 10 proc., o akumuliatoriaus tiekiama galia gali padidėti net 15 proc. Tai reiškia, jog iš tos pačios baterijos galima išgauti daugiau energijos nekeičiant jos dydžio.
Gamintojai taip pat gali pasirinkti kitą kelią, tai palikti galią tokią pačią, bet sumažinti baterijos tūrį ir svorį. Tokiu atveju išlošiama apie 40 kg ir 17 litrų tūrio, kas pagerina automobilio našumą bei suteikia daugiau galimybių dizaineriams.
Greitesnis įkrovimas
Vienas iš svarbiausių privalumų yra trumpesnis įkrovimo laikas. Bandymų duomenimis, naudojant įprastą AC 7 kW įkroviklį, pilnas baterijos įkrovimas nuo 0 iki 100 proc. sutrumpėjo nuo 7 iki 6 valandų. Tai reiškia iki 15 proc. spartesnį procesą, ypač svarbų kasdieniam naudojimui.
„IBIS“ architektūra suderinama tiek su DC, tiek su AC įkrovimu, todėl vairuotojai nepraranda lankstumo. Be to, pati sistema yra paprasčiau aptarnaujama, o akumuliatoriai ir yra lengviau pritaikomi antriniam naudojimui, kas didina tvarumą.
Perspektyvos ir ateitis
Šiuo metu naujoji technologija dar tik bandoma realiomis sąlygomis. Jei bandymai bus sėkmingi ir nekils netikėtų kliūčių, serijinė gamyba planuojama pradėti iki 2030 metų. „Stellantis“ tikisi, kad ši nauja baterijų architektūra taps konkurenciniu pranašumu ir padės sumažinti elektromobilių kainas galutiniam vartotojui.
IBIS koncepcija rodo, kad elektromobilių ateitis vystosi ne tik per didesnius akumuliatorių pajėgumus, bet ir per išmanesnę konstrukciją. Lengvesnės, pigesnės ir greičiau įkraunamos baterijos gali tapti lemiamu žingsniu spartinant perėjimą prie nulinės emisijos transporto.