Šiaurės rytų Kinijos mieste Qingdao, Šandungo provincijoje, viešai pristatytas pasaulio greičiausias automatizuotas traukinys, galintis siekti iki 200 kilometrų per valandą. Šis pažangiausias transporto įrenginys tapo intelektualių traukinių linijos dalimi, demonstruodamas naujausius technologinius sprendimus geležinkelių pramonėje.
Naujasis traukinys įdiegtas su ketvirto lygio automatizuoto valdymo sistema (Grade of Automation 4, GoA4), kuri reiškia visiškai bežmogišką traukinio valdymą naudojant dirbtinį intelektą.
Nors kabina su mašinisto vieta išliko, pirmuoju metu joje bus žmogus, tačiau pagrindinė valdymo sistema veikia autonomiškai. Tai padaro traukinį pirmuoju visiškai automatizuotu ir greičiausiu tokiu traukiniu Kinijoje ir pasaulyje.
Pažangi AI sistema
Traukinio intelektualusis „smegenų centras“ sujungia duomenų rinkimą, analizę ir savarankišką sprendimų priėmimą net ekstremaliomis sąlygomis – dideliais greičiais ir dideliais atstumais tarp stočių. Naujoji valdymo sistema sumažino gedimų tikimybę daugiau nei 95%, užtikrinant patikimą ir saugų judėjimą.
Saugumas ir sensoriai
Saugojimo ir eksploatacijos saugumas – prioritetas. Traukinyje įdiegta aukštos tikslumo rezervinė sensorių sistema, turinti daugiau nei 2900 monitoringo elementų, leidžiančių stebėti važiuoklės, variklio ir stabdžių būklę realiuoju laiku.
Sugedus vienam elementui, sistema reaguoja per milisekundes. Naudojant skaitmeninio dvynio technologijas ir AI algoritmus, sukurtas intelektualaus aptarnavimo tinklas, prognozuojantis galimus gedimus ir padedantis priimti sprendimus dėl remonto.
Be to, pasyvioji sauga sustiprinta: įdiegtos naujoviškos smūgius sugeriančios konstrukcijos, daugiataškiai energiją sugeriantys elementai, kurie dvigubai padidina traukinio atsparumą susidūrimams.
Aerodinamika ir efektyvumas
Traukinio korpusas patobulintas aerodinamiškai: kintamo skerspjūvio oro kanalai mažina pasipriešinimą, o papildomi apsauginiai gaubtai važiuoklei mažina turbulenciją. Dėl šių pakeitimų traukinys veikia efektyviau, taupo energiją ir didina patogumą keleiviams.Eksploatacija taip pat ekonomiškesnė: daugiau nei 200 rūšių atsarginių dalių ir medžiagų suvienodintos, o intelektualios diagnostikos sistemos leidžia optimizuoti priežiūros grafikus ir sumažinti viso gyvenimo ciklo sąnaudas.
Traukinio maršrutas
Naujasis traukinys bus naudojamas „Beijing–Xiong’an Express“ linijoje, jungiančioje Xiong’an rajoną su Pekino Daxin tarptautiniu oro uostu. Po įvedimo į eksploataciją traukinys užtikrins 30 minučių kelionę nuo Xiong’an iki oro uosto ir 60 minučių – iki verslo rajono Lize, prisidedant prie valandinio Pekino–Xiong’an transporto žiedo formavimo ir naujo rajono plėtros.