Koncepcinis elektrinis automobilis „Mercedes-AMG GT XX“ užfiksavo įspūdingus pasiekimus – ir ne tik elektromobilių segmente. Per 24 valandas šis modelis įveikė 5 479 km, o per kiek daugiau nei savaitę – net 40 075 km. Tai reiškia, kad vidutiniškai kasdien buvo nuvažiuojama daugiau kaip 5 300 km.

„Mercedes“ siekė patvirtinti išskirtinį savo naujosios AMG.EA aukšto našumo elektrinės platformos, kuria grįstas koncepcinis „Mercedes-AMG GT XX“, patikimumą. Tam bendrovė surengė intensyvų ištvermės bandymą garsiajame Nardò žiede Italijoje, kur automobilis užfiksavo net 25 naujus rekordus.
Prie vairo sėdo 17 lenktynininkų, tarp jų – „Formulės 1“ varžybose dalyvaujančios „Mercedes-AMG Petronas“ komandos pilotas George’as Russellas. Bandymuose buvo naudojami du „Mercedes-AMG GT XX“ prototipai, o pasiekę 40 000 km jie finišą kirto vos mažiau nei 25 km atstumu vienas nuo kito.
Svarbiausias rekordas – 24 valandų rezultatas. „Mercedes-AMG GT XX“ per parą įveikė 5 479 km – net 1 518 km daugiau nei ankstesnis rekordas, kuris siekė mažiau nei 4 000 km.
Antrasis įspūdingas pasiekimas – kelionė aplink pasaulį per mažiau nei 8 dienas. Jules’io Verne’o romanas „Aplink pasaulį per 80 dienų“, išleistas dar 1873 m., dabar įgavo naują prasmę: „Mercedes“ šį atstumą įveikė daugiau kaip dešimt kartų greičiau – per mažiau nei 8 dienas.
„Mercedes-AMG GT XX“ per 7 dienas, 13 valandų, 24 minutes ir 7 sekundes nuvažiavo 40 075 km (24 901 mylią) – tai Žemės pusiaujo ilgumos atstumas. Vidutiniškai kas 24 valandas buvo įveikiama po 5 300 km, o daugelis kilometrų nuvažiuoti 300 km/val. greičiu. Norėdamas pasiekti tokius rezultatus, automobilis įveikė 3 177 ratus 12,68 km ilgio trasoje, esant iki 35 °C temperatūrai.
Kaip pavyko per tokį trumpą laiką nuvažiuoti tokį milžinišką atstumą? Vairuotojai stengėsi palaikyti kuo pastovesnį greitį – apie 300 km/val., pasinaudodami Nardò žiedo konfigūracija, tinkama dideliam greičiui. Tačiau šie rekordai nebūtų buvę pasiekti be itin spartaus įkrovimo.
„Mercedes-AMG GT XX“ buvo įkraunamas maždaug 850 kW galia – tai gerokai viršija dabartinių įkrovimo tinklų galimybes – ir atskleidė AMG.EA platformos potencialą. Vos per 5 minutes buvo galima papildyti energijos atsargų tiek, kad jų užtektų dar maždaug 400 km kelionei pagal WLTP ciklą.
Automobilį varo trys elektros motorai, kurių bendra galia viršija 1 000 kW (1 360 AG). Galinėje ašyje sumontuoti du alyva aušinami ašiniai srautiniai motorai, kiekvienas integruotas su kompaktiška pavarų dėže ir inverteriu viename korpuse. Priekinis elektros motoras veikia kaip papildomas galios šaltinis, įsijungiantis tik tada, kai reikia daugiau traukos ar sukibimo.
Baterijų bloke naudojamos cilindrinės NCMA celės, kurių energijos tankis viršija 300 Wh/kg. Toks rezultatas pasiektas dėl aukštos ir siauros celių formos. 3 000 celių baterija patalpinta į lazeriu suvirintą aliuminio korpusą, o celės aušinamos elektrai nelaidžia alyva.