Elektromobilių įkrovimo tinklo operatorė „Inbalance grid“ pradėjo vasaros plėtros sezoną – startavo nuo Kryžkalnio „Orlen“ degalinių, kur įjungti 8 nauji greitojo įkrovimo taškai A1 kelyje į pajūrį ir iš jo. Iš viso šiais metais „Inbalance grid“ įrengs 54 didelės galios įkrovimo prieigas.

Naujose stotelėse – pigiausia kilovatvalandė A1 kelyje
„A1 magistralė – tai stuburas, jungiantis svarbiausius šalies miestus, o vasarą – ir pagrindinis kelias į pajūrį, todėl šiltąjį sezoną su komanda pasitinkame Kryžkalnyje įrengę papildomus 8 greitojo įkrovimo taškus. Dabar kelyje Vilnius-Klaipėda veikia 4, o į priešingą pusę – 6 įkrovos taškai. Elektromobilių įkrovimas šiose stotelėse kainuos 29 ct/kWh – šiai dienai tai mažiausia kaina A1 kelyje“, – sako Simonas Stankus, „Inbalance grid“ vadovas.
Pasak jo, prieš metus pradėjus bendradarbiavimą su „Orlen“, pirmoji Kryžkalnyje įrengta stotelė iškart tapo populiari tiek dėl patogios vietos, tiek patrauklios kainos.
„Praėjusią vasarą Kryžkalnio „Orlen“ pradėjo formuotis elektromobilių eilės, nes vienintelė ten stovinti „Inbalance grid“ stotelė per dieną atlikdavo 30 ir daugiau įkrovimo sesijų. Paklausa buvo dar didesnė, bet stotelė fiziškai nebegalėjo aptarnauti visų norinčių. Palyginimui – vidurkis Europoje siekia 4-6 sesijas. Pikų metu mūsų stotelė veikdavo be pertraukų, todėl matėme aiškų poreikį plėstis. Nuolatos atidžiai sekame duomenis, ir jeigu srautai toliau augs – esame pasiruošę kitą vasarą tęsti plėtrą“, – priduria S. Stankus.
Abiejose Kryžkalnyje esančiose „Orlen“ degalinėse bendrai dabar veikia net 10 greitojo įkrovimo taškų. Šalia jau veikiančios stotelės A1 magistralėje Vilniaus kryptimi įrengti 4 papildomi įkrovimo taškai, o Klaipėdos kryptimi atsirado visiškai nauja 4 taškų įkrovimo zona. Visos naujosios stotelės palaiko didesnę nei 300 kW galią, todėl keliaujantieji abiem kryptimis galės įsikrauti greitai ir patogiai.
Šios stotelės žymi „Inbalance grid“ vasaros plėtros startą – iki metų pabaigos visoje Lietuvoje veiks 54 greitojo įkrovimo taškai, įskaitant jau esančius Kryžkalnyje, o likusieji atsiras šalia pagrindinių magistralinių kelių, tranzitinių mazgų ir „Orlen“ degalinių. Dauguma taškų bus įrengti tokiose kryptyse kaip „Via Baltica“, A1, A2 – svarbiuose keliuose tiek keliaujantiems Lietuvoje, tiek vykstantiems į kaimynines šalis.
„Esame įsitikinę, kad klientai įvertins nuoseklias ir tikslingas investicijas į paslaugų plėtrą, siekiant užtikrinti aukščiausią kokybę bei atitikti augančius rinkos poreikius“, – sako Vykintas Lučiūnas, „Orlen“ mažmeninės prekybos vadovas.
Vasaros planuose – pirmieji įkrovos taškai sunkvežimiams ir autobusams
Kryžkalnyje netrukus debiutuos dar viena „Inbalance grid“ naujovė – sunkiajam transportui pritaikyta įkrovimo infrastruktūra. Pasak S. Stankaus, šiuo metu Lietuvoje itin trūksta įkrovimo prieigų, kurios būtų patogios privažiuoti sunkiasvorėms transporto priemonėms – tiek sunkvežimiams, tiek autobusams.
„Jau šią liepą Kryžkalnyje įrengsime dar du papildomus 360 kW galios įkrovimo taškus, kurie bus pritaikyti sunkvežimiams ir autobusams. Tai svarbus žingsnis kuriant įkrovimo infrastruktūrą logistikos ir turizmo sektoriui“, – sako „Inbalance grid“ vadovas.
Iki 2027-ųjų visose „Orlen“ degalinėse Lietuvoje planuojama įrengti 174 greitojo įkrovimo taškus. Tai vienas didžiausių elektromobilių infrastruktūros projektų šalyje, kuris leis „Inbalance grid“ įsitvirtinti greitojo (DC) įkrovimo segmente ir užtikrinti paslaugų prieinamumą strategiškai svarbiuose logistikos ruožuose.
„Inbalance grid“ taip pat aktyviai kuria ir skaitmeninius įrankius, kurie leis integruoti įkrovimo sistemas į „Orlen“ IT bei kasų sistemas, o vairuotojai galės atsiskaityti tiesiogiai per mobiliąją programėlę.