Elektronika.lt
 2025 m. spalio 16 d. Projektas | Reklama | Žinokite | Klausimai | Prisidėkite | Atsiliepimai | Kontaktai
Paieška portale
EN Facebook RSS

 Kas naujo  Katalogas  Parduotuvės  Forumas  Tinklaraščiai
 Pirmas puslapisSąrašas
 NaujienosSąrašas
 - Elektronika, technika
 - Kompiuterija
 - Telekomunikacijos
 - Verslo naujienos
 - Įvykiai, renginiai
 - Švietimas, studijos
 - Mokslo naujienos
 - Portalo naujienos
 StraipsniaiSąrašas
 Vaizdo siužetaiSąrašas
 Nuolaidos, akcijosSąrašas
 Produktų apžvalgosSąrašas
 Naudingi patarimaiSąrašas
 Vykdomi projektaiSąrašas
 Schemų archyvasSąrašas
 Teorija, žinynaiSąrašas
 Nuorodų katalogai
 Įvairūs siuntiniai
 Bendravimas
 Skelbimai ir pasiūlymai
 Elektronikos remontas
 Robotų kūrėjų klubas
 RTN žurnalo archyvas






 Verta paskaityti
Spalio 15 d. 20:35
Ar „TikTok“ seka jus labiau nei manėte? Naujausi tyrimai atskleidžia sparčiai augančias nematomas rizikas
Spalio 15 d. 17:20
3 naujos kartos siurbliai-robotai: kurį pasirinkti?
Spalio 15 d. 14:03
Tarptautinė elektronikos atliekų diena: kaip tinkamai jas tvarkyti?
Spalio 15 d. 11:22
Telecentras pradeda DI gamyklos įrengimo projektą
Spalio 15 d. 08:29
Lietuva dalyvauja „ES programavimo savaitėje“: dalyviai koduoja su makaronais ir stato raketas
Spalio 14 d. 20:26
Pristatytas specialus įrenginys, kuris leidžia kalbėti net ir praradus kalbos dovaną
Spalio 14 d. 17:46
Lietuvos ir MIT ekspertai kartu ieškojo atsakingų inovacijų ir kelio į tvarią ateitį
Spalio 14 d. 14:15
Sparčiai auga nauja buitinės technikos kategorija – išmanieji automatiniai kačių tualetai (1)
Spalio 14 d. 11:37
Kada Lietuva pasieks energetinę nepriklausomybę? Ekspertai ragina labiau įsitraukti visuomenę (3)
Spalio 14 d. 08:27
Ar šiuolaikiniai elektromobiliai Baltijos šalių keliuose jau gali pakeisti tradicinius modelius?
FS25 Tractors
Farming Simulator 25 Mods, FS25 Maps, FS25 Trucks
ETS2 Mods
ETS2 Trucks, ETS2 Bus, Euro Truck Simulator 2 Mods
FS22 Tractors
Farming Simulator 22 Mods, FS22 Maps, FS25 Mods
VAT calculator
VAT number check, What is VAT, How much is VAT
Dantų protezavimas
All on 4 implantai,
Endodontija mikroskopu,
Dantų implantacija
FS25 Mods
FS25 Maps, FS25 Cheats, FS25 Install Mods
FS25 Mods
Farming Simulator 25 Mods,
FS25 Maps
ATS Trailers
American Truck Simulator Mods, ATS Trucks, ATS Maps
Reklama
 Naujienos » Elektronika, technika Ankstesnė naujiena | Sekanti naujiena | Dalintis | Spausdinti

„Tesla“ žinojo, kad jų baterijos gali net užsidegti ir sprogti, bet nekreipė dėmesio

Publikuota: 2020-06-30 14:28
Tematika: Elektronika, technika
Autorius: Darius Verbickas
Aut. teisės: ©Technologijos.lt
Inf. šaltinis: Technologijos.lt

Aiškėja, jog „Tesla“ galėjo žinoti, jog nuo 2012 metų pradėti pardavinėti „Model S“ elektromobiliai turėjo problemų su juose įmontuotomis baterijomis, tačiau kompanija šiuos elektromobilius vis tiek pardavinėjo.

Prisiminkime, jog 2012 metai „Tesla“ kompanijai buvo ganėtinai beprotiški. Vis dar jauna automobilių kompanija skubėjo įgyvendinti pirmojo elektrinio „Model S“ sedano gamybos tikslus.

„Tesla“ žinojo, kad jų baterijos gali net užsidegti ir sprogti, bet nekreipė dėmesio
Asociatyvi „Pixabay“ nuotr.

Laikas spaudė ir kaip praneša „Business Insider“ – gavusi vidinių „Tesla“ kompanijos dokumentų kopijas – elektromobilių gamintojas per daug atlaidžiai žiūrėjo į elektromobiliuose montuojamų baterijų sistemų dizaino trūkumus.

Konkrečiai minima baterijų aušinimo sistema, atsirandantis aušinimo skysčio nuotėkis ir kai kuriais atvejais viskas pasibaigia baterijų užsidegimu ir sprogimu.

Problemų visada pasitaiko ir ypač jaunam automobilių gamintojui bei dar žengiančiam į visiškai naują sritį, tačiau aiškėja dar nemalonesnė istorijos dalis.

Remiantis „Business Insider“ gautais dokumentais bei neįvardytais šaltiniais, „Tesla“ apie šias baterijų problemas žinojo, tačiau nusprendė „Model S“ elektromobilius vis tiek pardavinėti.

Iš gautų dokumentų aiškėja, jog „Tesla“ iš aliuminio lydinio pagamino kelis „Model S“ komponentus, kurie pasirodė esantys ganėtinai trapūs ir kai tik įtrūkdavo, aušinimo skystis išsiliedavo ant sumontuotų baterijų – jas sugadindavo ir sukeldavo didžiulę užsidegimo bei sprogimo riziką.

„Kai išardėme Tesla Model X, technikas netyčia išpylė aušinimo skysčio ant [elektromobilio] baterijų sistemos ir jis ten buvo ganėtinai ilgai. Nebuvo jokio tiesioginio pavojaus, bet išėmę baterijų modulius po kurio laiko aptikome daug korozijos ir kai kuriose vietose buvo taip blogai, kad celės praleido elektrolitą. Jei tai nutiktų praktikoje (eiliniam elektromobilio vairuotojui aut. past.) ir liktų nepastebėta, galiausiai baterijos būtų sugadintos“, – „Business Insider“ teigia buvęs automobilių inžinierius, o dabar automobilių pramonės klausimais konsultuojančios „Ricardo Stretegic Consulting“ viceprezidentas Jasonas Shugas.

Iš vidinių „Tesla“ kompanijos darbuotojų susirašinėjimo laiškų aiškėja, kad „Tesla“ žinojo apie tas silpnas ir įtrūkstančias elektromobilių detales bei dėl to kylančias problemas su baterijomis. „Tesla“ darbuotojai apie tai kalbėjo ir buvo susirūpinę, bet „Model S“ elektromobiliai ir toliau keliavo pas juos įsigijusius pirkėjus.

Panašu, jog „Tesla“ bandė pašalinti šį trūkumą, dėl kurio šiuo metu Nacionalinė greitkelių transporto agentūra yra pradėjusi tyrimą, tačiau tą darė orientuodamasi į programinės įrangos pokyčius. Kai pasigirdo pirmieji keli pranešimai apie savaiminius „Tesla“ elektromobilių užsidegimus, kompanija programiškai apribojo vienu įkrovimu galimą nuvažiuoti atstumą.

Galbūt kai kuriems šios naujienos nuskambės šokiruojančiai, tačiau reikia pripažinti elementarų faktą – visiškai šviežias ir nepatyręs automobilių gamintojas ėjo tokiu keliu, kuriuo tuo metu nesiryžo eiti nei vienas pasaulinis automobilių pramonės gigantas. Ir taip, techninės nesėkmės buvo neišvengiamos.

„Kiekviena [Tesla suprojektuota] transporto priemonės detalė buvo proveržis, todėl buvo beveik garantuota, kas bus rimtų gamybos problemų“, – tvirtina Mičigano universiteto pramonės ir operacijų inžinierius Feffrey Likeris.

Iš kitos pusės, „Business Insider“ praneša, kad šių trūkumų buvo galima išvengti. „Tesla“ nusamdė nepriklausomas kompanijas, kurių užduotis buvo patikrinti „Tesla“ suprojektuotą baterijų aušinimo sistemą. Patikrinimų metu buvo identifikuotos problemos ir apie jas informuota „Tesla“, tačiau, pasak vidinių kompanijos darbuotojų liudijimų, net ir žinodama nerimą keliančius rezultatus – kompanija jų nepaisė.

„Kai paleidžiate naują komponentą, iš pradžių visada bus su tuo susijusių sunkumų ir problemų. Ir ypač, kai jūs esate Tesla ir prašote pardavėjų pradėti pardavinėti elektromobilius, kuriuose įdiegta menkai ištyrinėta technologija. Mes turėjome problemų dėl nuotėkio“, – „Business Insider“ tvirtina buvęs ir 2014-ais „Tesla“ kompaniją palikęs darbuotojas.

Deja, bet „Tesla“ kol kas nepateikė jokio komentaro į šią „Business Insider“ publikaciją.


Draudžiama platinti, skelbti, kopijuoti informaciją su
nurodyta autoriaus teisių žyma be redakcijos sutikimo.

 Rodyti komentarus (0)
Vardas:    El. paštas:   (nebūtinas)
Pakartokite kodą: 
  Apsaugos kodas: 
 
Komentarus rašo lankytojai. Komentarai nėra redaguojami ar patikrinami, jų turinys neatspindi redakcijos nuomonės. Redakcija pasilieka teisę pašalinti pasisakymus, kurie pažeidžia įstatymus, reklamuoja, yra nekultūringi arba nesusiję su tema. Pastebėjus nusižengimus, prašome mums pranešti. Jei nurodomas el. pašto adresas, jis matomas viešai. Patvirtindami komentaro įrašymą, kartu patvirtinate, jog esate susipažinęs su portalo privatumo politika ir su ja sutinkate.
„Nissan“ susiduria su elektromobilių baterijų krize, naujų automobilių teks laukti gerokai ilgiau

„Nissan“ pristatė visiškai atnaujintą „Leaf“ modelį, kuris turėtų pasirodyti 2026 metais. Tačiau džiaugsmą temdo rimta problema, tai – baterijų tiekimas.

Revoliucija urano sodrinime: nauja lazerinė technologija gali sugriauti visiškai Rusijos monopolį

Jungtinėse Valstijose atliktas svarbus eksperimentas branduolinės energetikos srityje, kuris gali pakeisti pasaulinę urano tiekimo rinką. Po penkių mėnesių bandymų Šiaurės Karolinoje bendrovė „Global Laser Enrichment“ sėkmingai išbandė lazerinio urano sodrinimo technologiją SILEX.

„Nothing“ pristatė naujuosius „Ear (3)“ belaidžius ausinukus su „Super Mic“ technologija pokalbiams

Liepos mėnesį gamintojas pristatė „Phone (3)“ išmaniojo telefono modelį. Tačiau „Nothing“ kuria ne tik telefonus. Dabar bendrovės atstovai paskelbė ir apie naujuosius „Nothing Ear (3)“ belaidžius ausinukus.

2025 m. spalis
2025-10-15 06:31
Naujausi elektrinių automobilių saugumo testai šokiruoja, kai kurie modeliai kelia grėsmę keleiviams
2025-10-14 16:32
Svarbus etapas LTG istorijoje: į Lietuvą atkeliavo naujas elektrinis traukinys
2025-10-13 18:49
„Shell“ sukūrė skystį, leidžiantį elektromobilį įkrauti per mažiau nei 10 minučių
2025-10-13 12:13
Japonija perrašė karo technologijų taisykles: sėkmingai išbandyta įspūdinga elektromagnetinė patranka
2025-10-13 10:00
„Intel“ pristatė „Core Ultra 3“ procesorius: 18A technologinis procesas, nauji „Cougar Cove“ ir „Darkmont“ branduoliai bei „Xe3“ grafika
2025-10-12 19:26
UFS 5.0 standarto atmintis dvigubai paspartins išmaniuosius telefonus
2025-10-12 16:02
„Redmi“ pristatė puikiomis savybėmis pasižyminti monitorių, kurio kaina nesieks nė 120 eurų
2025-10-12 07:26
Elektrinių automobilių pardavimai ir vėl auga: JAV fiksuojamas rekordas, panaši situacija ir Europoje
2025-10-11 16:23
Las Vegase startuoja „Zoox“ robotaksi paslauga: automobiliai be vairo ir vairuotojo veža visiškai nemokamai
2025-10-11 13:18
„Xgimi“ pristatė 4K vaizdo projektorių, kuris patenkins daugelio poreikius ir pasiūlys puikias galimybes
2025-10-11 10:25
Kinijos bendrovė artėja prie baterijų rinkos revoliucijos, pirmieji didžiuosius pokyčius pajus dronų pirkėjai
2025-10-11 07:13
„Asus“ pristatė 27 colių įstrižainės „ROG“ serijos žaidimų monitorių su 260 Hz atsinaujinimo dažniu
Daugiau...Paieška archyve

Global electronic components distributor – Allicdata Electronics

Electronic component supply – „Eurodis Electronics“

LOKMITA – įvairi matavimo, testavimo, analizės ir litavimo produkcija

Full feature custom PCB prototype service

Sveiki ir ekologiški maisto produktai

Mokslo festivalis „Erdvėlaivis Žemė

LTV.LT - lietuviškų tinklalapių vitrina

„Konstanta 42“

„Mokslo sriuba“

www.matuok.lt - Interneto spartos matavimo sistema

Programuotojas Tautvydas – interneto svetainių-sistemų kūrimas

PriedaiMobiliems.lt – telefonų priedai ir aksesuarai

Draugiškas internetas


Reklama
‡ 1999–2025 © Elektronika.lt | Autoriaus teisės | Privatumo politika | Atsakomybės ribojimas | Reklama | Turinys | Kontaktai LTV.LT - lietuviškų tinklalapių vitrina Valid XHTML 1.0!
Ets2 mods, Ats mods, Beamng drive mods
allmods.net
„MokslasPlius“ – mokslui skirtų svetainių portalas
www.mokslasplius.lt
Optical filters, UV optics, electro optical crystals
www.eksmaoptics.com
LTV.LT – lietuviškų tinklalapių vitrina
www.ltv.lt/technologijos/
Elektroninių parduotuvių optimizavimas „Google“ paieškos sistemai
www.seospiders.lt
Mokslo festivalis „Erdvėlaivis žemė“
www.mokslofestivalis.eu
Reklama


Reklama