Elektronika.lt
 2023 m. vasario 9 d. Projektas | Reklama | Žinokite | Klausimai | Prisidėkite | Atsiliepimai | Kontaktai
Paieška portale
EN Facebook RSS

 Kas naujo  Katalogas  Parduotuvės  Forumas  Tinklaraščiai
 Pirmas puslapisSąrašas
 NaujienosSąrašas
 StraipsniaiSąrašas
 Vaizdo siužetaiSąrašas
 Nuolaidos, akcijosSąrašas
 Produktų apžvalgosSąrašas
 - Elektronika namams
 - Buitinė technika
 - Elektronika, technika
 - Biuro technika
 - Fotoaparatai, kameros
 - Kompiuteriai, dalys
 - Kompiuterių periferija
 - Programinė įranga
 - Telefonai, priedai
 - Ryšių sprendimai
 - Navigacijos sprendimai
 Naudingi patarimaiSąrašas
 Vykdomi projektaiSąrašas
 Schemų archyvasSąrašas
 Teorija, žinynaiSąrašas
 Nuorodų katalogai
 Įvairūs siuntiniai
 Bendravimas
 Skelbimai ir pasiūlymai
 Elektronikos remontas
 Robotų kūrėjų klubas
 RTN žurnalo archyvas






 Verta paskaityti
Vasario 9 d. 11:43
Dirbtinis intelektas pozityviems pokyčiams: ES ir JAV bendradarbiaus vystant pažangias technologijas
Vasario 9 d. 08:26
„AUGA group“ pristatė pirmosios gamybos partijos hibridinį traktorių „AUGA M1“
Vasario 8 d. 20:25
Lietuvos energetikos sistema galės dirbti visiškai uždaru režimu
Vasario 8 d. 17:23
Meteorologai ramina: saulėtų valandų elektros gamybai užtenka
Vasario 8 d. 14:44
Lietuvoje kuriamas dirbtinio intelekto ekscelencijos centras
Vasario 8 d. 11:29
Gediminas Buivydas: „E.sveikata – viešojo sektoriaus IT iniciatyvų įkaitė“
Vasario 8 d. 08:27
Lietuviams reikėtų pasisaugoti prieš atsiskaitant internete: specialistai ragina atkreipti į didžiausias saugumo problemas
Vasario 7 d. 20:27
Jus jau apgaudinėja ir dirbtinis intelektas: 5 patarimai, kaip apsisaugoti nuo šiandieninių interneto pavojų
Vasario 7 d. 17:54
Apžvalga: privačios saulės elektrinės Lietuvoje pernai pagamino 6,5 proc. daugiau elektros
Vasario 7 d. 14:37
Uždarėte svarbų failą jo neišsaugoję? Ekspertas nuramina – prarastus dokumentus lengva atkurti
FS 22 Tractors
Farming Simulator 19 Mods, FS 22 Maps, FS22 Mods
ETS2 Mods
ETS2 Trucks, ETS2 Bus, Euro Truck Simulator 2 Mods
FS22 Tractors
Farming Simulator 22 Mods, FS22 Maps, FS22 Trucks
VAT calculator
VAT number check, What is VAT, How much is VAT
FS22 Mapy
Farming Simulator 19 mody, FS22 Tractor, FS22 Mods
Lastenvaunut
Turvaistuin, Matkarattaat, Lasten vaatteet
Paskola internetu
Vartojimo paskola, paskola automobiliui, paskola būsto remontui
Thermal monocular
Thermal vision camera,
Night vision ar scope,
Night vision spotting scope
FS22 Mods
FS22 Harvesters, FS22 Tractors Mods, FS22 Maps Mods
Tėvystės gidai
2 mėnesių kūdikis,
6 mėnesių kūdikis,
8 mėnesių kūdikis
Dantų protezavimas
All on 4 implantai,
Endodontija mikroskopu,
Dantų implantacija
Reklama
 Produktų apžvalgos » Elektronika, technika Dalintis | Spausdinti

Papasakojo, kuo tiki tie, kurie vis dar prisibijo elektrinių ir vandenilinių automobilių

Publikuota: 2022-11-25 08:11
Tematika: Elektronika, technika
Inf. šaltinis: Pranešimas spaudai

Daugiau nei šimtmetis su vidaus degimo varikliu vairuotojams leidžia jaustis saugiai.. Nors pirmieji elektromobiliai taip pat atsirado prieš daugiau nei šimtą metų, galima suskaičiuoti ne vieną mitą, esą šio tipo arba vandeniliu varomos transporto priemonės ne tokios saugios kaip modeliai su vidaus degimo varikliais.

 Rodyti komentarus (0)
Įvertinimas:  1 2 3 4 5 

Daugiau nei šimtmetis su vidaus degimo varikliu vairuotojams leidžia jaustis saugiai: viskas puikiai pažįstama ir aišku, kaip veikia, o išmaniosios saugumo sistemos didina pasitikėjimą ir moderniausiais automobiliais. Nors pirmieji elektromobiliai taip pat atsirado prieš daugiau nei šimtą metų, galima suskaičiuoti ne vieną mitą, esą šio tipo arba vandeniliu varomos transporto priemonės ne tokios saugios kaip modeliai su vidaus degimo varikliais.

Gamintojo nuotr.

Tarp pačių populiariausių mitų – teiginiai, jog elektra varomi automobiliai ir juose naudojama aukštos įtampos srovė gali kaip reikiant papurtyti žmones, kad tokios transporto priemonės negali būti įkraunamos esant šlapiam keliui, lyjant ar sningant.

Neretai tikima, jog patekus elektriniu automobiliu į avariją būtinai kils gaisras, kurio nepajėgs įveikti nė ugniagesiai. Vandenilis dažnu atveju siejamas su ypač galingais sprogmenimis, perspėjama, kad patyrus avariją su tokia transporto priemone grėstų ypač didelis, viską aplink nuniokoti galintis sprogimas.

Girdėdami tokias „tiesas“, automobilių ekspertai tik linguoja galvomis: dažnu atveju mitai atsiranda neįsigilinus į technologijas ar painiojant kadaise girdėtus dalykus su šiuolaikiniais. Tuo metu vandeniliu varomi modeliai jau skverbiasi net ir į komercinio transporto sektorių – štai Prancūzijos gamintojas „Peugeot“ greta elektrinio furgono „e-Expert“ neseniai pristatė ir savo pirmąjį serijinės gamybos vandenilio kuro elementais varomą „e-Expert Hydrogen“.

„Žmonės, kaip bebūtų, yra konservatyvūs ir dažnai veikia vedami įpročių. Štai kodėl naujovės bei pokyčiai pasitinkami įtariai, atsargiai ir tikint įvairiausiomis apie pavojus skelbiančiomis teorijomis“, – sako automobilių rinkos žurnalistė Dina Sergijenko-Ramaškevičienė.

Žaibai, lietus ir sniegas

Nors elektromobiliai tapo kasdienybe, tiems, kurie elektra varomas transporto priemones ir įkrovos stoteles regėjo tik iš toli, labai įtikinamai skamba teiginiai, esą įkrauti elektromobilį galima tik sausu oru, stovėti greta jo lietui lyjant ar sningant nesaugu, mat automobilis gali nukrėsti.

Elektromobilių entuziastai į tokias kalbas numoja ranka. Internete vis dar nesunku surasti nuotrauką, kurioje – po liūties apsemta „Tesla Supercharger“ įkrovimo stotelių kupina aikštelė, o automobiliai sėkmingai pildosi baterijas net ir stovėdami gilioje baloje.

Anot pašnekovės, visi mokykloje per fizikos pamokas buvo supažindinti su galimais pavojais, kai elektros srovė teka ten, kur drėgna, tačiau dėl elektromobilių nerimastauti nereikėtų – jie apsaugoti daugybe būdų, tad iš esmės beveik nėra šansų, jog įkraunama ar baloje stovinti elektrinė transporto priemonė galėtų nukrėsti.

„Taip apsaugoti ne tik lengvieji automobiliai. Paimkime, pavyzdžiui, kad ir komercinį modelį, elektrinį „Peugeot e-Expert“. Visos jungtys, jungikliai, įkrovimo elementai izoliuoti, apsaugoti, niekur nėra atvirų kontaktų, kurie keltų pavojų žmogui. Baterijos sumontuotos taip, kad net ir norėdamas jų lengvai nepasieksi. Tad net jei matote, kad įkrovimo stotelė baloje, vienintelė rizika, su kuria susidursite, bus tiesiog peršlapę batai“, – akcentuoja D. Sergijenko-Ramaškevičienė.

Po avarijų – gaisrai

Dar vienas gajus mitas apie elektra varomus automobilius – kad patekus į eismo įvykį su elektromobiliu kils kone neužgesinamas gaisras, nes užsidegs automobilio baterijos. Tokias kalbas paskatino vaizdai iš užsienio šalių, kai į šipulius subyrėjęs elektromobilis paskęsta liepsnose, mat užsidega jo ličio jonų baterijų paketas. Tokį gaisrą patyrė ir Richardas Hammondas, buvęs laidos „Top Gear“ vedėjas, Šveicarijos kalnuose sudaužęs elektrinį superautomobilį „Rimac“: jo vis užsiliepsnojančias baterijas ugniagesiai gesino kelias dienas.

Vis dėlto kasdien keliuose – tūkstančiai elektromobilių bei įkraunamųjų hibridų. Net jiems patekus į eismo įvykius gaisrų gesinti nereikia, tik tenka gailėti apdaužytų automobilio šonų. Taip yra dėl to, kad serijiniuose elektromobiliuose baterijų paketai montuojami ganėtinai žemai, automobilio dugne, o ši konstrukcija per avarijas pažeidžiama ne taip dažnai.

Pavyzdžiui, po grindimis baterijos montuojamos visuose „Peugeot“ elektromobiliuose ar tokiuose modeliuose kaip antai „Opel Mokka“, taupant kroviniams skirtą erdvę. Netgi tuo atveju, jei dugnas būtų pažeistas, baterijos apsaugotos taip, kad nenukentėtų arba nukentėtų kuo mažiau.

„Vidaus degimo variklius turinčiuose automobiliuose gaisras gali kilti dėl daugybės dalykų, o kalbant apie elektromobilius viena dažniausių priežasčių – baterijos celės brokas. Tokia celė ima kaisti ir dėl to gali įsiplieksti gaisras. Arba, žinoma, mechaniniai baterijų pažeidimai. Tačiau baterijų celės kruopščiai tikrinamos ir brokuotos, veikiančios netinkamai, pašalinamos, o dėl montavimo vietos bei apsaugų pažeisti baterijų bloką taip pat sudėtinga“, – ramina pašnekovė.

Ji primena, kad visi automobiliai privalo įveikti saugumo bandymus, per kuriuo jie negailestingai daužomi. Jeigu baterijos būtų netinkamai sumontuotos ir galimai pažeistos, pasak ekspertės, tas netruktų išaiškėti ir privalėtų būti pataisyta, kad gamintojas galėtų pardavinėti savo transporto priemones.

Bijo vandenilio, nes baidosi sprogimų

Kai tik automobilių rinką pasiekė serijiniai vandeniliu varomi modeliai, tuoj pasigirdo kalbų apie tai, jog su deguonimi susimaišęs vandenilis yra ypač sprogus. Nors tokie pasakojimai nesumažino entuziastų, sužavėtų, kad iš išmetimo sistemos vamzdžių tokie keturračiai išmeta ne teršalus ir kenksmingas dujas, o tiesiog vandenį, tikinčių, jog technologija pavojinga, netrūksta.

„Tikriausiai taip yra dėl to, kad kol kas vandeniliu varomų transporto priemonių ne tiek ir daug, nors technologija sparčiai skverbiasi į automobilių rinką. Pasižiūrėkite patys: rodos, tik neseniai „Toyota“ parodė pirmąjį serijinį vandenilinį modelį, o štai „Peugeot“ jau siūlo 400 kilometrų vienu ypu galintį nuvažiuoti komercinį „e-Expert Hydrogen“, kurio energijai atstatyti pakanka trijų minučių“, – sako žinovė.

Ji prisimena, kad kai prieš kelerius metus, dar vandenilinių automobilių gamybos aušroje, į Lietuvą buvo atvežtas vienas pirmųjų eksperimentinių vandeniliu varomų lengvųjų automobilių, pagamintų korėjiečių „Hyundai“, jau tuomet kilo kalbų apie tokių mašinų saugumą.

„Tada ekspertai paaiškino, jog yra labai menka teorinė galimybė, kad bus pažeistas degalų bakas, jei toks automobilis papuls į ypač stiprią avariją. Visgi – tik teorinė, mat vandenilio talpa apsaugota papildomais barjerais, o bako sienelės – ypač storos, kad įvykus nelaimei jis nebūtų pažeistas.

Šiandien technologijos dar pažangesnės ir eksperimentiniai modeliai ramiai išleidžiami į rinką kaip serijiniai. Manau, vienintelis tokio transporto plėtros apribojimas tėra vietų, kur būtų galima papildyti degalų baką, stygius“, – tikina automobilių rinkos temas gvildenanti žurnalistė.




Draudžiama platinti, skelbti, kopijuoti
informaciją su nurodyta autoriaus teisių žyma be redakcijos sutikimo.

Global electronic components distributor – Allicdata Electronics

TMS ELECTRONICS
TMS ELECTRONICS

Lietuvos mokinių neformaliojo švietimo centras

LOKMITA – įvairi matavimo, testavimo, analizės ir litavimo produkcija

www.matuok.lt - Interneto spartos matavimo sistema

Mokslo festivalis „Erdvėlaivis Žemė

LTV.LT - lietuviškų tinklalapių vitrina

„Konstanta 42“

Technologijos.lt

Buitinė technika ir elektronika internetu žemos kainos – Zuza.lt

Mobizona.lt – telefonų dėklai, apsauginiai stiklai, dalys

PriedaiMobiliems.lt – telefonų priedai ir aksesuarai

„Deinavos baldai“ — šeimos baldai


Reklama
‡ 1999–2023 © Elektronika.lt | Autoriaus teisės | Privatumo politika | Atsakomybės ribojimas | Reklama | Turinys | Kontaktai LTV.LT - lietuviškų tinklalapių vitrina Valid XHTML 1.0!
Script hook v, Openiv, Menyoo
gta5mod.net
Farming Simulator 2019 Mods, FS22 Mods, FS22 Maps
farmingsimulator19mods.fr
Optical filters, UV optics, electro optical crystals
www.eksmaoptics.com
Ilgalaikiai kreditai, paskola už automobilį, kreditų skaičiuoklė
www.mokilizingas.lt
LTV.LT – lietuviškų tinklalapių vitrina
www.ltv.lt/technologijos/
FS22 mods, Farming simulator 22 mods,
FS22 maps

fs22.com
Reklama


Reklama