Per pirmuosius tris 2025 m. ketvirčius „Škoda Auto“ prekių ženklui Europoje pavyko pardavimo rodiklius auginti sparčiau nei plėtėsi visa rinka, o bendrovės elektromobiliai pateko tarp populiariausių. Čekijos įmonė taip pat užfiksavo stiprius pagrindinius finansinius rodiklius – augino tiek pajamas, tiek pelną.

„Škoda Vision O“ premjera. Gamintojo nuotr.
„Škoda Auto“ pajamos išaugo iki 22,344 mlrd. eurų (+9,5 proc.), veiklos pelnas padidėjo iki 1,790 mlrd. eurų (+5,4 proc.), o grynųjų pinigų srautas išliko labai aukštame lygyje – 1,934 mlrd. eurų (-2,8 proc.). Pardavimų pelningumo rodiklis (RoS) išliko solidus – 8,0 proc. (2024 m.: 8,3 proc.), o įmonė išliko vienu pelningiausių masinės gamybos automobilių prekių ženklų Europoje.
Visame pasaulyje klientams buvo pristatyta 765 700 automobilių – tai 14,1 proc. daugiau nei per tą patį laikotarpį pernai. Europoje (ES27, Jungtinėje Karalystėje, Šveicarijoje, Norvegijoje ir Islandijoje) markė pristatė 616 300 automobilių ir išlaikė trečią vietą regione.
Grynieji elektromobiliai (BEV) ir įkraunamieji hibridai (PHEV) sudarė 24,1 proc. visų pristatymų (2024 m.: 11,1 proc.). Modeliai „Elroq“ ir „Enyaq“ užėmė atitinkamai trečią ir šeštą vietas pagal elektromobilių pardavimus Europoje. Be to, „Elroq“ pasiekė svarbų etapą – nuo prekybos pradžios surinkta daugiau nei 100 000 šio elektromobilio užsakymų.
Tarptautinės „Škoda“ plėtros strategija taip pat duoda vaisių – Indijos rinkoje pristatyta rekordinis kiekis – 49 400 automobilių (+106,1 proc.). Vietname šių metų pradžioje pradėta „Kushaq“ modelio gamyba, o rugsėjį startavo ir „Slavia“ gamyba bei pardavimai.
„Stiprūs „Škoda“ devynių mėnesių rezultatai įrodo, kad mūsų strategija veikia: mes pelningai augame, greičiau elektrifikuojamės ir plečiamės pasauliniu mastu. Trečiosios vietos Europoje išsaugojimas ir kartu padvigubinti pristatymai Indijoje rodo mūsų komandos, partnerių ir klientų pasitikėjimo jėgą. Mes judame į priekį su pasitikėjimu, efektyvumu ir drąsa formuoti ateities mobilumą“, – komentavo „Škoda Auto“ generalinis direktorius Klausas Zellmeris.
Sėkme paženklinti jubiliejiniai 130-ieji metai
130 metų veiklos žymintis Čekijos gamintojas lenkia bendrą rinkos augimą ir išlieka trečias pagal pardavimus prekių ženklas Europoje (ES27+4). Strateginis „Škoda“ tikslas – iki 2030 metų išlikti tarp trijų labiausiai geidžiamų automobilių gamintojų Europoje.
„Škoda“ taip pat užfiksavo reikšmingą augimą savo didžiausioje rinkoje – Vokietijoje, kur pristatyta 153 800 automobilių, t. y. 13 800 vienetų daugiau nei pernai (+9,9 proc.). Kiti pastebimi augimo rodikliai buvo antroje pagal dydį rinkoje – Čekijoje (67 700; +6 000; +9,8 proc.) ir trečioje – Jungtinėje Karalystėje (66 100; +7 800; +13,4 proc.), taip pat Danijoje (15 100; +5 600; +59,2 proc.) ir Ispanijoje (30 000; +5 400; +21,9 proc.).
Išskirtinis pasiekimas – antroji vieta Europoje pagal automobilių parkų pardavimus (neįskaitant įmonių automobilių ir nuomos).
„Per pirmuosius tris ketvirčius „Škoda“ automobilių paklausa reikšmingai išaugo. Europoje mes lenkiame bendrą rinką ir išlaikome trečią vietą dėl plataus modelių pasirinkimo, taip pat esame antras pagal pardavimus prekių ženklas tarp svarbių automobilių parkų klientų. Be to, beveik kas ketvirtas Europoje pristatytas „Škoda“ automobilis dabar yra elektrifikuotas.
Tai leidžia optimistiškai žvelgti į ateitį. Kitas mūsų žingsnis – visiškai elektrinio krosoverio „Epiq“ pristatymas. Tai bus naujas ir pigiausias „Škoda“ elektromobilis, kurio kaina daugelyje rinkų bus panaši į „Kamiq“ su vidaus degimo varikliu“, – pridūrė „Škoda Auto“ pardavimų ir rinkodaros valdybos narys Martinas Jahnas.
„Elroq“ ir „Enyaq“ – tarp paklausiausių elektromobilių Europoje
Per pirmuosius tris šių metų ketvirčius „Škoda Auto“ visame pasaulyje pristatė 150 700 automobilių su elektrifikuota pavara (BEV ir PHEV). Europos elektromobilių segmente „Škoda“ tapo ketvirtu pagal pardavimą prekių ženklu, užimdama 6,6 proc. rinkos.
„Škoda“ elektromobilių sėkmė buvo lemiama: visame pasaulyje pristatyta 118 600 grynųjų elektromobilių – 60 400 „Elroq“ ir 58 200 „Enyaq“ šeimos automobilių. Europoje abu modeliai pateko į dešimtuką populiariausių elektromobilių: „Elroq“ užėmė trečią, o „Enyaq“ – šeštą vietą.
Čekijoje, Danijoje ir Slovakijoje „Elroq“ yra perkamiausias BEV modelis, o Austrijoje, Nyderlanduose ir Šveicarijoje – tarp trijų populiariausių. „Enyaq“ pateko tarp trijų perkamiausių modelių Čekijoje, Vokietijoje, Suomijoje, Austrijoje, Slovakijoje ir Šveicarijoje.
Tuo metu paklausa toliau auga: rugsėjį „Škoda Auto“ užfiksavo rekordinį mėnesinį elektromobilių pristatymų skaičių (17 400), o iki spalio pabaigos bendrovė jau buvo gavusi daugiau nei 170 000 visiškai elektrinių modelių užsakymų visame pasaulyje.
Populiariausias markės modelis išlieka „Octavia“ – klientams pristatyta 142 200 šio modelio automobilių. Po jo seka „Kodiaq“ ir „Kamiq“.
Dar dvi elektrinės naujienos
Rugsėjį pristatyta koncepcinė „Škoda Epiq“ versija suteikė itin realistišką vaizdą apie būsimą visiškai elektrinį miesto SUV krosoverį, kurio gamybos pradžia numatyta 2026 m. Čekų gamintojas taip pat pristatys serijinę „Vision 7S“ koncepcinio modelio versiją – visiškai elektrinį didelį šeimos SUV.
Žvelgiant dar toliau, neseniai parodytas „Vision O“ koncepcinis modelis aiškiai apibrėžia „Škoda“ elektromobilių ateities viziją universalo segmente ir atskleidžia išgrynintą „Modern Solid“ dizaino kalbą.



