Skaitmeninė rinkodara Lietuvoje jau seniai peržengė eksperimentinių bandymų ribas. Šiandien tai – profesionali, duomenimis grįsta disciplina, kurioje kiekvienas veiksmas turi tikslą, o kiekvienas rezultatas – ataskaitą. Tokioje konkurencingoje rinkoje pasiekti pripažinimą ne tik nacionaliniu, bet ir tarptautiniu lygmeniu – didžiulis įvertinimas.

Šią vasarą skaitmeninės rinkodaros agentūra „FAD“, vadovaujama Tomo Morkūno, gavo oficialų „Meta Business Partner“ statusą, t.y. prestižinį ženklą, kurį „Meta“ suteikia tik aukščiausius kokybės standartus atitinkančioms agentūroms. Ir dar daugiau... Šiuo metu „FAD“ yra vienintelė agentūra visame Aukštaitijos regione, kuri turi šį statusą.
Pripažinimas, kurį pelno tik profesionalai
Tomas Morkūnas neslepia, kad tai – ne atsitiktinumo, o kryptingo darbo rezultatas. „Tokie įvertinimai neatsiranda per naktį. Mūsų komanda nuosekliai dirbo keletą metų, kad pasiektume tokį lygį. Esame dėkingi savo klientams, kurie pasitikėjo mūsų strategijomis ir leido mums įgyvendinti drąsius, bet pamatuotus sprendimus“, – sako jis.

Norint tapti „Meta Business Partner“, neužtenka tiesiog investuoti į reklamos kampanijas. Būtina ne tik viršyti reikalaujamą reklamos biudžetą (ne mažiau kaip 450 000 JAV dolerių per 180 dienų), bet ir išlaikyti išskirtinai aukštą kokybės rodiklį. „FAD“ pavyko tai padaryti su 94,9 % kokybės balu ir net 99,6 % tinkamu reklamos išdėstymu „Meta“ kanaluose. Tai nėra tik sausi skaičiai, jie realiai atspindi agentūros darbo efektyvumą, gebėjimą kurti konversijas ir generuoti vertę klientams.
Tikslas – ne reklama, o verslo augimas
Tomas dalijasi vienu iš pavyzdžių: „Vieno mūsų kliento metinė apyvartą pradėjus dirbti su mūsų agentūra išaugo 2,5 karto. Tai e. komercijos verslas, prekiaujantis baldais, kuriam vos per 2 mėnesius „Meta“ Ads ROAS išaugo trigubai, todėl klientas drąsiai ryžosi didinti investicijas į „Meta“ reklamą. Mūsų reklamos kampanijos buvo orientuotos į miegamojo lovomis besidominčią auditoriją. Naudojome tiek „Instagram Reels“, tiek „Facebook“ carousel tipo skelbimus. Bet svarbiausia, kad kiekviena kampanijos detalė buvo paremta duomenimis, tiksliai žinome, kurie pasiūlymai, žinutės ir vizualai veikia geriausiai“.
Tokie rezultatai pasiekiami tik tada, kai rinkodara tampa daugiau nei techniniu procesu. „FAD“ dirba su kiekvienu klientu kaip su partneriu: analizuoja rinką, seka vartotojų elgseną, kuria integruotas reklamos strategijas, kurios apima ne tik „Meta“ kanalus, bet ir Google Ads, SEO bei turinio rinkodarą.
SEO, „Google Ads“ ir kokybiškas turinys – kompleksinis požiūris
Pasak Tomo Morkūno: „FAD“ stiprybė – gebėjimas sujungti skirtingas rinkodaros sritis į vieningą strategiją. Vien turėti gerai sukonfigūruotą „Google Ads“ kampaniją ar aukštas pozicijas paieškoje neužtenka. Tik tada, kai SEO, turinys, reklama ir analitika veikia sinergiškai, galima užtikrinti augimą.
Turinio rinkodara tampa ypač svarbi, nes šiandien nebeužtenka parodyti produktą – reikia kurti pasakojimą. Pasauliniai prekių ženklai (tokie kaip „Nike“ ar „Vinted“) tai jau suprato. Jie ne tik parduoda produktą, bet ir formuoja bendruomenę, identitetą, emocinį ryšį. „FAD“ šiuo keliu veda ir savo klientus.
Kai reklama virsta partneryste

Tomas Morkūnas, „FAD“ vadovas
Tapimas „Meta Business Partner“ reiškia daugiau nei tik galimybę naudotis papildomais įrankiais. Tai – ir ženklas, kad agentūra dirba ne trumpalaikiais tikslais, o siekia ilgalaikio augimo kartu su savo klientais. Vienas iš tokių pavyzdžių – vietinis masažo salonas Panevėžyje, kuris bendradarbiaudamas su „FAD“ tapo gerai žinomu visame regione. Dėka suteiktų SEO paslaugų ir šiuo metu vykdomų „Meta Ads Leads“ kampanijų, salonas jau neturi laisvų vietų keletą mėnesių į priekį, o savininkas planuoja plėtrą. Viskas prasidėjo nuo išgrynintos tikslinės auditorijos, tikslaus geografinio taikymo ir sistemingai testuojamos komunikacijos. Kiekvienas šios kampanijos žingsnis buvo grįstas duomenimis – nuo kūrybinio sprendimo iki konversijų analizės.
Kaip keičiasi skaitmeninė rinkodara?
Pasak Tomo, artimiausiais metais rinkodaros srityje dominuos dirbtinis intelektas, duomenų analizė ir personalizuotas turinys. Automatizacija jau dabar padeda kurti individualizuotus skelbimus, tačiau tai tik pradžia. „2025-ieji bus metai, kai kampanijų testavimas, duomenų apsauga ir personalizacija taps nebe papildoma funkcija, o esmine strategijos dalimi. Tiesa, net ir tarp visų įrankių svarbiausia išlieka žmonės – komanda, kuri mato ne tik skaičius, bet ir prasmę“, – pabrėžia jis.
Būti oficialiu „Meta Business Partner“ reiškia turėti prieigą prie išskirtinių įrankių, testavimo galimybių, išankstinių funkcijų ir mokymų. „Tai leidžia mūsų klientams būti vienu žingsniu priekyje, nes mes galime testuoti naujus formatus dar prieš jiems pasiekiant plačiąją rinką“, – sako Tomas.
Pasitikėjimo ženklas regioniniams verslams
Šiandien vis daugiau regioninių verslų ima suprasti, kad profesionali rinkodara – ne didmiesčių privilegija. Svarbiausia yra turėti partnerį, kuris ne tik moka paleisti reklamą, bet ir supranta verslo specifiką. „FAD“ komanda šiandien dirba su klientais įvairiose srityse – nuo mažmeninės prekybos iki paslaugų sektoriaus, nuo vietinių verslų iki tarptautinių eksporto rinkų.
„Mūsų tikslas – auginti ne tik reklamos skaičius, bet ir klientų verslą. Kai tavo darbas padeda sukurti naujas darbo vietas, išplėsti veiklą į užsienio rinkas ar tiesiog padvigubinti pardavimus – supranti, kad darai kažką svarbaus, naudingo ir reikalingo“, – sako Tomas Morkūnas.
Regioninis verslas nebėra mažas
Vienas svarbiausių „FAD“ misijos punktų – parodyti, kad profesionali rinkodara neturi geografinės priklausomybės. Nesvarbu, ar verslas įsikūręs Panevėžyje, Pasvalyje ar Kupiškyje – jei yra ambicija, galima pasiekti tiek pat, kiek įmonės iš didžiųjų miestų. Tą patvirtina ir jų klientų istorijos. Regioniniai prekių ženklai, kurie šiandien dirba su užsienio rinkomis, eksportuoja savo prekes ar paslaugas ir nebijo naudotis sudėtingais reklamos kanalais. Kai kurie iš jų pradėjo nuo vos 600 eurų mėnesinio biudžeto, bet po pusmečio jų investicijos išaugo iki kelių tūkstančių ir viskas dėl to, kad matė rezultatą.
Augimas prasideda nuo klausymo
Tomas Morkūnas pabrėžia, kad viena didžiausių skaitmeninės rinkodaros problemų šiandien – perteklinis automatizavimas ir nepakankamas įsiklausymas į klientų verslo modelį. Dėl to „FAD“ pradeda kiekvieną projektą ne nuo įrankių, o nuo klausimų: kas Jūsų klientas, ką jis jau žino apie Jus, ką galvoja, kaip renkasi, kodėl renkasi konkurentus. Tik į šiuos klausimus atsakius galima kurti reklamos kampaniją, kuri realiai keičia situaciją. Būtent toks požiūris lėmė, kad agentūra tapo patikimu partneriu tiek nedideliems vietos verslams, tiek sparčiai augantiems startuoliams.
Dirbtinis intelektas – įrankis, ne atsakymas
Kalbėdamas apie dirbtinį intelektą, Tomas išlieka blaivus optimistas. Jis nemano, kad AI pakeis rinkodaros specialistus, tačiau yra įsitikinęs, jog jis juos „pakoreguos“ – privers dirbti efektyviau, greičiau ir tiksliau. „Jau dabar kai kurias SEO ir reklamos analizės dalis atliekame su AI pagalba , pavyzdžiui, greitesnis A/B testų rezultatų apdorojimas, kūrybinių tekstų generavimas pradiniame etape. Bet sprendimus vis tiek priima žmogus. Kūrybiškumas, intuityvus sprendimų priėmimas, strateginis matymas – tai ne tos sritys, kurias algoritmai jau gali perimti“, – aiškina jis.
Nematoma rinkodaros pusė
Už kiekvienos reklamos, kurią matome socialiniuose tinkluose ar „Google“ paieškoje, slypi daug nematomo darbo: konkurencinės aplinkos analizė, techniniai nustatymai, duomenų integravimas, nuolatinis optimizavimas. „FAD“ komanda pabrėžia, kad būtent šie, klientui nematomi procesai, lemia ilgalaikį rezultatą.
Tomas sako, jog klientai dažnai nustemba sužinoję, kiek daug įrankių, integracijų ir sprendimų reikia vienai gerai kampanijai sukurti, tačiau būtent tokia disciplina ir užtikrina, kad investicija į reklamą virsta ne tik srautu, bet ir pelnu.
Skaitmeninė rinkodara keičiasi greitai, bet pagrindinės mūsų agentūros vertybės išlieka – skaidrumas ir ilgalaikės vertės kūrimas. Šiandien visa tai įrodome ne tik žodžiais, bet ir rezultatais.