Elektronika.lt
 2025 m. gruodžio 14 d. Projektas | Reklama | Žinokite | Klausimai | Prisidėkite | Atsiliepimai | Kontaktai
Paieška portale
EN Facebook RSS

 Kas naujo  Katalogas  Parduotuvės  Forumas  Tinklaraščiai
 Pirmas puslapisSąrašas
 NaujienosSąrašas
 - Elektronika, technika
 - Kompiuterija
 - Telekomunikacijos
 - Verslo naujienos
 - Įvykiai, renginiai
 - Švietimas, studijos
 - Mokslo naujienos
 - Portalo naujienos
 StraipsniaiSąrašas
 Vaizdo siužetaiSąrašas
 Nuolaidos, akcijosSąrašas
 Produktų apžvalgosSąrašas
 Naudingi patarimaiSąrašas
 Vykdomi projektaiSąrašas
 Schemų archyvasSąrašas
 Teorija, žinynaiSąrašas
 Nuorodų katalogai
 Įvairūs siuntiniai
 Bendravimas
 Skelbimai ir pasiūlymai
 Elektronikos remontas
 Robotų kūrėjų klubas
 RTN žurnalo archyvas






 Verta paskaityti
Gruodžio 14 d. 15:11
„Telia“ pradeda teikti 5G SA internetą namams – VIP klientams rezervuos srauto pajėgumus
Gruodžio 14 d. 13:15
Šventinis bruzdesys didina elektros tinklo rizikas: ekspertai įspėja apie pavojus
Gruodžio 14 d. 11:25
„OpenAI“ duomenų nutekėjimas: kas nutiko ir kaip apsaugoti verslą?
Gruodžio 14 d. 09:33
Globalus investicijų lėtėjimas: kaip Lietuva gali laimėti permainų laikotarpiu?
Gruodžio 14 d. 07:10
Šalies keliuose modernizuoti šviesoforai ir eismo valdymo sistemos: kaip dėl to pasikeis eismo pralaidumas
Gruodžio 13 d. 21:03
Tankai tampa bejėgiai: JAV kariuomenė testuoja spiečių robotų atakas prieš šarvuotą techniką
Gruodžio 13 d. 19:23
Dinamiškoje rinkoje – stabili kaina: už ką mokate įkraudami savo elektromobilį?
Gruodžio 13 d. 17:24
Žaliasis vandenilis: KTU mokslininkai kuria pigesnį kelią į švarią energijos ateitį
Gruodžio 13 d. 15:38
EY tyrimas: 88 proc. darbuotojų naudoja DI, tačiau – tik paprastoms užduotims atlikti
Gruodžio 13 d. 13:28
Šventinis laikotarpis – darbymetis kibernetiniams sukčiams: kokius veiksmus atlikti, kad netektų gailėtis?
FS25 Tractors
Farming Simulator 25 Mods, FS25 Maps, FS25 Trucks
ETS2 Mods
ETS2 Trucks, ETS2 Bus, Euro Truck Simulator 2 Mods
FS22 Tractors
Farming Simulator 22 Mods, FS22 Maps, FS25 Mods
Dantų protezavimas
All on 4 implantai,
Endodontija mikroskopu,
Dantų implantacija
FS25 Mods
FS25 Maps, FS25 Cheats, FS25 Install Mods
FS25 Mods
Farming Simulator 25 Mods,
FS25 Maps
ATS Trailers
American Truck Simulator Mods, ATS Trucks, ATS Maps
Must have farming mods
Farming simulator modhub, Best farming simulator mods
Reklama
 Naujienos » Verslo naujienos Ankstesnė naujiena | Sekanti naujiena | Dalintis | Spausdinti

„Stellantis“ skambina pavojaus varpais: Europos Sąjungos planas gali uždaryti gamyklas ir naikinti darbo vietas

Publikuota: 2025-07-23 09:23
Tematika: Verslo naujienos
Autorius: Danielius Mažeikis
Aut. teisės: ©Bilis.lt
Inf. šaltinis: Bilis.lt

Europos automobilių pramonė šiuo metu išgyvena itin sudėtingą laikotarpį. Viena po kitos įsigaliojančios taršos mažinimo priemonės ir griežtėjantys reglamentai kelia didelį nerimą automobilių gamintojams. Vienas iš didžiausių koncernų, „Stellantis“, garsiai įspėja, kad jei Europos Sąjunga nesiims korekcijų, gali tekti stabdyti kai kurių gamyklų veiklą.

„Stellantis“ skambina pavojaus varpais: Europos Sąjungos planas gali uždaryti gamyklas ir naikinti darbo vietas

Šiuo metu Europos Sąjunga vykdo planą, pagal kurį nuo 2035 metų visose jos šalyse būtų parduodami tik nulinės emisijos automobiliai. Teoriškai tai reiškia, kad visi nauji automobiliai turėtų būti elektriniai. Tačiau realybėje tai tampa iššūkiu net ir didžiausiems rinkos žaidėjams.

Kadangi esami vidaus degimo variklių modeliai nebeatitinka naujų emisijos normų, gamintojams lieka dvi išeitys. Pirma, tai masiškai didinti elektrinių automobilių gamybą ir pardavimus, arba antra, mokėti milžiniškas baudas už emisijos normų viršijimą. Šiuo metu prognozuojama, kad norint išvengti baudų, bent 25 procentai visų parduodamų automobilių turėtų būti varomi elektra. Tačiau realybė tokia, kad šis skaičius siekia tik apie 15 procentų, o kai kuriose rinkose net mažiau.

Šį skirtumą lemia ne tik vartotojų pasirinkimai, bet ir tokie sprendimai kaip valstybės subsidijų mažinimas. Pavyzdžiui, Vokietija 2024 metais nutraukė paramą elektromobilių pirkėjams. Dėl to jų paklausa gerokai sumažėjo.

Priklausomybė nuo trečiųjų šalių kelia papildomą riziką

Kitas itin svarbus veiksnys, kurį pabrėžia gamintojai, yra gamybos grandinių priklausomybė nuo Kinijos. Ši šalis šiuo metu kontroliuoja beveik visą pasaulinę retųjų žemės metalų gavybą ir perdirbimą. Būtent šios medžiagos būtinos gaminant elektromobilių akumuliatorius ir elektrinius variklius.

Be to, Kinija šiuo metu turi pažangiausias technologijas baterijų srityje ir tiekia didžiąją dalį komponentų Europos gamintojams. Tai reiškia, kad net ir norėdami plėtoti nepriklausomą elektrinių automobilių gamybą, Europos koncernai negali išvengti Kinijos įtakos. Nepaisant to, kad Europos Sąjunga įvedė papildomus muitus iš Kinijos importuojamiems elektromobiliams, tai sprendžia tik paviršinę problemos dalį.

Europos Sąjungos reakcija yra pavėluota ir nepakankama

Siekdama bent laikinai palengvinti situaciją, Europos Komisija priėmė sprendimą dėl emisijos baudų taikymo termino. Nuspręsta, kad baudos už 2025 metų viršytas normas nebus taikomos iš karto, bet bus sumuojamos su 2026 ir 2027 metų rezultatais. Tai reiškia, kad gamintojai turės dvejus metus laiko kompensuoti perteklinę emisiją, padidindami nulinės emisijos automobilių pardavimus.

Tačiau daugelio gamintojų atstovai šį sprendimą vertina kaip laikino poveikio priemonę, nes jis nekeičia esminių struktūrinių problemų. Pasak „Stellantis“ atstovo, net ir taikant šią schemą, bendrovei gresia iki 2,5 milijardo eurų baudų per artimiausius kelerius metus, jei situacija išliks nepakitusi.

Gamyklų uždarymo grėsmė tampa reali

Viešai kalbėdamas Italijos parlamento konferencijoje, Imparato atvirai pareiškė, kad jei iki metų pabaigos emisijos reglamentai nebus peržiūrėti, koncernui gali tekti priimti „sunkias strategines sprendimo priemones“. Tarp galimų veiksmų įvardytas kai kurių gamyklų uždarymas, ypač tų, kurios gamina vidaus degimo variklius turinčius modelius.

Vadovas atskleidė, kad koncernas šiuo metu stovi kryžkelėje, arba drastiškai didinti investicijas į elektrinių automobilių plėtrą, arba visiškai atsisakyti vidaus degimo variklių gamybos. Pastarasis scenarijus reikštų tūkstančius darbo vietų praradusių žmonių ir sumažėjusį regionų ekonominį aktyvumą.

„Stellantis“, tai vienas svarbiausių rinkos žaidėjų

„Stellantis“ koncernas susiformavo 2021 metais, susijungus „Fiat Chrysler Automobiles“ ir „PSA Peugeot Citroën“ grupėms. Šiandien jam priklauso daugiau nei dešimt prekių ženklų, tarp jų „Peugeot“, „Opel“, „Citroën“, „Fiat“, „Jeep“, „Dodge“ ir „Alfa Romeo“. Todėl bet kokie tokio masto koncerno sprendimai turės didelį poveikį visos Europos automobilių pramonės ateičiai.

Europos automobilių gamintojai patiria vis didesnį spaudimą išpildyti ambicingus klimato tikslus, tačiau tam trūksta ne tik technologinių pajėgumų, bet ir ekonominių sąlygų. „Stellantis“ atvejis yra aiškus ženklas, kad būtinas realus dialogas tarp politikų ir verslo, nes priešingu atveju Europą gali pasiekti ne žalioji transformacija, o priverstinis pramonės mažėjimas. Kol sprendimų nėra, įtampa tik didėja.


Draudžiama platinti, skelbti, kopijuoti informaciją su
nurodyta autoriaus teisių žyma be redakcijos sutikimo.

 Rodyti komentarus (0)
Vardas:    El. paštas:   (nebūtinas)
Pakartokite kodą: 
  Apsaugos kodas: 
 
Komentarus rašo lankytojai. Komentarai nėra redaguojami ar patikrinami, jų turinys neatspindi redakcijos nuomonės. Redakcija pasilieka teisę pašalinti pasisakymus, kurie pažeidžia įstatymus, reklamuoja, yra nekultūringi arba nesusiję su tema. Pastebėjus nusižengimus, prašome mums pranešti. Jei nurodomas el. pašto adresas, jis matomas viešai. Patvirtindami komentaro įrašymą, kartu patvirtinate, jog esate susipažinęs su portalo privatumo politika ir su ja sutinkate.
„Xiaomi“ šturmuoja automobilių rinką: per dvejus metus jau pagamino pusė milijono elektromobilių

Elektrinių automobilių rinka nuolat stebina savo tempu, o nauji gamintojai pasirodo ir dingsta greičiau nei bet kada anksčiau. Tačiau tarp visų naujokų išsiskiria „Xiaomi“, kuri per labai trumpą laiką tapo rimtu konkurentu. Kinų technologijų milžinas ką tik paskelbė pagaminęs savo 500 tūkst. elektromobilį.

Už elektrą Lietuvos vartotojų mokama galutinė kaina išliko stabili, o didmeninė kaina šiemet – mažesnė nei vidutiniškai ES šalyse

Sausio–lapkričio mėnesiais mūsų šalyje vidutinė didmeninė elektros kaina buvo 86 Eur/MWh, arba apie 3,4 proc. mažesnė nei ES šalių kainų vidurkis, kuris siekė 89 Eur/MWh. Galutiniams vartotojams elektra šiemet vienuolika mėnesių Lietuvoje vidutiniškai kainavo 25,3 ct/kWh ir tai atitiko ES valstybių vidurkį.

Fiksuotos elektros kainos planų tarifus didino du tiekėjai

Praėjusią savaitę Lietuvoje pasigaminome 48 proc. suvartotos elektros energijos, arba 130,7 GWh, toliau vykstant remontui Elektrėnų komplekse, likusi dalis vartojimui reikalingos elektros importuota iš Švedijos ir Latvijos.

2025 m. gruodis
2025-12-10 21:12
Praėjusią savaitę atšilus orams elektros kaina smuko 5 proc.
2025-12-10 16:13
Gruodį prasideda didžiausios metų šventės: kaip tai gali paveikti elektros kainas?
2025-12-10 13:14
Praėjusią savaitę didmeninė elektros energijos kaina Lietuvoje sumažėjo
2025-12-10 07:24
Danijos žaliųjų technologijų įmonė „Watts“ plečiasi Vilniuje
2025-12-09 18:52
Skambina pavojaus varpais: BYD išstūmė „Volkswagen“, kiniški automobiliai uždirba daugiau
2025-12-09 09:14
„Tesla“ ir GM nusisuka nuo Kinijos: JAV automobilių gigantai slapta traukiasi iš Kinijos glėbio
2025-12-08 07:56
Į pirmąją Šiaurės ir Baltijos šalių „Visa Innovation Program“ grupę pateko aštuonios „fintech“ įmonės
2025-12-06 21:04
„European Energy“ fiksuoja augimą: finansiniai rodikliai gerėja nepaisant svyravimų rinkoje
2025-12-05 07:20
Išmaniųjų telefonų kainos šoktels jau 2026 m. – ir nesunku suprasti kodėl (1)
2025-12-04 16:22
Praėjusią savaitę itin išaugus elektros vartojimui, elektros kainos augo 23 proc.
2025-12-04 07:37
Fiksuotos elektros kainos planų tarifus didino visi trys tiekėjai
2025-12-03 21:02
Įvardijo 3 faktorius, kurie darys įtaką elektros kainoms gruodį
Daugiau...Paieška archyve

Global electronic components distributor – Allicdata Electronics

Electronic component supply – „Eurodis Electronics“

LOKMITA – įvairi matavimo, testavimo, analizės ir litavimo produkcija

Full feature custom PCB prototype service

Sveiki ir ekologiški maisto produktai

Mokslo festivalis „Erdvėlaivis Žemė

LTV.LT - lietuviškų tinklalapių vitrina

„Konstanta 42“

„Mokslo sriuba“

www.matuok.lt - Interneto spartos matavimo sistema

Programuotojas Tautvydas – interneto svetainių-sistemų kūrimas

PriedaiMobiliems.lt – telefonų priedai ir aksesuarai

Draugiškas internetas


Reklama
‡ 1999–2025 © Elektronika.lt | Autoriaus teisės | Privatumo politika | Atsakomybės ribojimas | Reklama | Turinys | Kontaktai LTV.LT - lietuviškų tinklalapių vitrina Valid XHTML 1.0!
Ets2 mods, Ats mods, Beamng drive mods
allmods.net
„MokslasPlius“ – mokslui skirtų svetainių portalas
www.mokslasplius.lt
Optical filters, UV optics, electro optical crystals
www.eksmaoptics.com
LTV.LT – lietuviškų tinklalapių vitrina
www.ltv.lt/technologijos/
Elektroninių parduotuvių optimizavimas „Google“ paieškos sistemai
www.seospiders.lt
Mokslo festivalis „Erdvėlaivis žemė“
www.mokslofestivalis.eu
Reklama


Reklama