Elektronika.lt
 2025 m. lapkričio 2 d. Projektas | Reklama | Žinokite | Klausimai | Prisidėkite | Atsiliepimai | Kontaktai
Paieška portale
EN Facebook RSS

 Kas naujo  Katalogas  Parduotuvės  Forumas  Tinklaraščiai
 Pirmas puslapisSąrašas
 NaujienosSąrašas
 - Elektronika, technika
 - Kompiuterija
 - Telekomunikacijos
 - Verslo naujienos
 - Įvykiai, renginiai
 - Švietimas, studijos
 - Mokslo naujienos
 - Portalo naujienos
 StraipsniaiSąrašas
 Vaizdo siužetaiSąrašas
 Nuolaidos, akcijosSąrašas
 Produktų apžvalgosSąrašas
 Naudingi patarimaiSąrašas
 Vykdomi projektaiSąrašas
 Schemų archyvasSąrašas
 Teorija, žinynaiSąrašas
 Nuorodų katalogai
 Įvairūs siuntiniai
 Bendravimas
 Skelbimai ir pasiūlymai
 Elektronikos remontas
 Robotų kūrėjų klubas
 RTN žurnalo archyvas






 Verta paskaityti
Lapkričio 2 d. 20:13
„Wi-Fi 8“ technologija pakeis viską iš esmės: standartas žadą stabilumą ten, kur labiausiai reikia
Lapkričio 2 d. 17:26
Kai net balsas tampa klastote: DI apgavystės plinta per „WhatsApp“
Lapkričio 2 d. 14:18
Naujoji „nSoft“ mobilios kasos aplikacija „nMobile v2“ iš naujo apibrėžia aptarnavimo standartus
Lapkričio 2 d. 11:29
Baltijos šalių gyventojų apklausa: kas kiek moka už elektrą ir kaip ją taupo?
Lapkričio 2 d. 08:23
Paaiškino, kam po mirties atitenka el. paštas, nuotraukos bei paskyros internete ir kaip visą tai „paveldėti“
Lapkričio 1 d. 20:13
Nuotraukos pradeda gyventi savo gyvenimą, „Windows 11“ sulaukė svarbaus atnaujinimo
Lapkričio 1 d. 17:41
Sporto inovacijos: kaip technologijos transformuoja sportą ir kokių naujovių dar galime tikėtis?
Lapkričio 1 d. 14:20
Švaros paslaugų robotizacija – svarbi verslo efektyvumo dedamoji
Lapkričio 1 d. 11:48
KTU kartu su NKSC susitelkė bendradarbiavimui ir Lietuvos kibernetinio saugumo ekosistemos stiprinimui
Lapkričio 1 d. 08:24
ELECTRO-PJP prekės ženklo matavimo priedų pasiūlymas
FS25 Tractors
Farming Simulator 25 Mods, FS25 Maps, FS25 Trucks
ETS2 Mods
ETS2 Trucks, ETS2 Bus, Euro Truck Simulator 2 Mods
FS22 Tractors
Farming Simulator 22 Mods, FS22 Maps, FS25 Mods
VAT calculator
VAT number check, What is VAT, How much is VAT
Dantų protezavimas
All on 4 implantai,
Endodontija mikroskopu,
Dantų implantacija
FS25 Mods
FS25 Maps, FS25 Cheats, FS25 Install Mods
FS25 Mods
Farming Simulator 25 Mods,
FS25 Maps
ATS Trailers
American Truck Simulator Mods, ATS Trucks, ATS Maps
Reklama
 Naujienos » Verslo naujienos Ankstesnė naujiena | Sekanti naujiena | Dalintis | Spausdinti

„Stellantis“ skambina pavojaus varpais: Europos Sąjungos planas gali uždaryti gamyklas ir naikinti darbo vietas

Publikuota: 2025-07-23 09:23
Tematika: Verslo naujienos
Autorius: Danielius Mažeikis
Aut. teisės: ©Bilis.lt
Inf. šaltinis: Bilis.lt

Europos automobilių pramonė šiuo metu išgyvena itin sudėtingą laikotarpį. Viena po kitos įsigaliojančios taršos mažinimo priemonės ir griežtėjantys reglamentai kelia didelį nerimą automobilių gamintojams. Vienas iš didžiausių koncernų, „Stellantis“, garsiai įspėja, kad jei Europos Sąjunga nesiims korekcijų, gali tekti stabdyti kai kurių gamyklų veiklą.

„Stellantis“ skambina pavojaus varpais: Europos Sąjungos planas gali uždaryti gamyklas ir naikinti darbo vietas

Šiuo metu Europos Sąjunga vykdo planą, pagal kurį nuo 2035 metų visose jos šalyse būtų parduodami tik nulinės emisijos automobiliai. Teoriškai tai reiškia, kad visi nauji automobiliai turėtų būti elektriniai. Tačiau realybėje tai tampa iššūkiu net ir didžiausiems rinkos žaidėjams.

Kadangi esami vidaus degimo variklių modeliai nebeatitinka naujų emisijos normų, gamintojams lieka dvi išeitys. Pirma, tai masiškai didinti elektrinių automobilių gamybą ir pardavimus, arba antra, mokėti milžiniškas baudas už emisijos normų viršijimą. Šiuo metu prognozuojama, kad norint išvengti baudų, bent 25 procentai visų parduodamų automobilių turėtų būti varomi elektra. Tačiau realybė tokia, kad šis skaičius siekia tik apie 15 procentų, o kai kuriose rinkose net mažiau.

Šį skirtumą lemia ne tik vartotojų pasirinkimai, bet ir tokie sprendimai kaip valstybės subsidijų mažinimas. Pavyzdžiui, Vokietija 2024 metais nutraukė paramą elektromobilių pirkėjams. Dėl to jų paklausa gerokai sumažėjo.

Priklausomybė nuo trečiųjų šalių kelia papildomą riziką

Kitas itin svarbus veiksnys, kurį pabrėžia gamintojai, yra gamybos grandinių priklausomybė nuo Kinijos. Ši šalis šiuo metu kontroliuoja beveik visą pasaulinę retųjų žemės metalų gavybą ir perdirbimą. Būtent šios medžiagos būtinos gaminant elektromobilių akumuliatorius ir elektrinius variklius.

Be to, Kinija šiuo metu turi pažangiausias technologijas baterijų srityje ir tiekia didžiąją dalį komponentų Europos gamintojams. Tai reiškia, kad net ir norėdami plėtoti nepriklausomą elektrinių automobilių gamybą, Europos koncernai negali išvengti Kinijos įtakos. Nepaisant to, kad Europos Sąjunga įvedė papildomus muitus iš Kinijos importuojamiems elektromobiliams, tai sprendžia tik paviršinę problemos dalį.

Europos Sąjungos reakcija yra pavėluota ir nepakankama

Siekdama bent laikinai palengvinti situaciją, Europos Komisija priėmė sprendimą dėl emisijos baudų taikymo termino. Nuspręsta, kad baudos už 2025 metų viršytas normas nebus taikomos iš karto, bet bus sumuojamos su 2026 ir 2027 metų rezultatais. Tai reiškia, kad gamintojai turės dvejus metus laiko kompensuoti perteklinę emisiją, padidindami nulinės emisijos automobilių pardavimus.

Tačiau daugelio gamintojų atstovai šį sprendimą vertina kaip laikino poveikio priemonę, nes jis nekeičia esminių struktūrinių problemų. Pasak „Stellantis“ atstovo, net ir taikant šią schemą, bendrovei gresia iki 2,5 milijardo eurų baudų per artimiausius kelerius metus, jei situacija išliks nepakitusi.

Gamyklų uždarymo grėsmė tampa reali

Viešai kalbėdamas Italijos parlamento konferencijoje, Imparato atvirai pareiškė, kad jei iki metų pabaigos emisijos reglamentai nebus peržiūrėti, koncernui gali tekti priimti „sunkias strategines sprendimo priemones“. Tarp galimų veiksmų įvardytas kai kurių gamyklų uždarymas, ypač tų, kurios gamina vidaus degimo variklius turinčius modelius.

Vadovas atskleidė, kad koncernas šiuo metu stovi kryžkelėje, arba drastiškai didinti investicijas į elektrinių automobilių plėtrą, arba visiškai atsisakyti vidaus degimo variklių gamybos. Pastarasis scenarijus reikštų tūkstančius darbo vietų praradusių žmonių ir sumažėjusį regionų ekonominį aktyvumą.

„Stellantis“, tai vienas svarbiausių rinkos žaidėjų

„Stellantis“ koncernas susiformavo 2021 metais, susijungus „Fiat Chrysler Automobiles“ ir „PSA Peugeot Citroën“ grupėms. Šiandien jam priklauso daugiau nei dešimt prekių ženklų, tarp jų „Peugeot“, „Opel“, „Citroën“, „Fiat“, „Jeep“, „Dodge“ ir „Alfa Romeo“. Todėl bet kokie tokio masto koncerno sprendimai turės didelį poveikį visos Europos automobilių pramonės ateičiai.

Europos automobilių gamintojai patiria vis didesnį spaudimą išpildyti ambicingus klimato tikslus, tačiau tam trūksta ne tik technologinių pajėgumų, bet ir ekonominių sąlygų. „Stellantis“ atvejis yra aiškus ženklas, kad būtinas realus dialogas tarp politikų ir verslo, nes priešingu atveju Europą gali pasiekti ne žalioji transformacija, o priverstinis pramonės mažėjimas. Kol sprendimų nėra, įtampa tik didėja.


Draudžiama platinti, skelbti, kopijuoti informaciją su
nurodyta autoriaus teisių žyma be redakcijos sutikimo.

 Rodyti komentarus (0)
Vardas:    El. paštas:   (nebūtinas)
Pakartokite kodą: 
  Apsaugos kodas: 
 
Komentarus rašo lankytojai. Komentarai nėra redaguojami ar patikrinami, jų turinys neatspindi redakcijos nuomonės. Redakcija pasilieka teisę pašalinti pasisakymus, kurie pažeidžia įstatymus, reklamuoja, yra nekultūringi arba nesusiję su tema. Pastebėjus nusižengimus, prašome mums pranešti. Jei nurodomas el. pašto adresas, jis matomas viešai. Patvirtindami komentaro įrašymą, kartu patvirtinate, jog esate susipažinęs su portalo privatumo politika ir su ja sutinkate.
„European Energy“ parduoda hibridinį saulės ir energijos kaupiklių parką Latvijoje bendrovei „Sampension“

Baltijos šalyse veikianti Danijos bendrovė „European Energy“ reinvestuoja kapitalą, parduodama 111 MW galios hibridinį saulės ir energijos kaupimo projektą instituciniam investuotojui.

Užbaigtas 45 mln. eurų kvietimas elektros kaupimo įrenginiams: rinkos poreikis viršijo skirtą sumą

Spalio 30 d. baigėsi Energetikos ministerijos inicijuota paramos priemonė juridiniams asmenims įsirengti didelės galios elektros energijos kaupimo įrenginius, kurie skirti teikti balansavimo paslaugas elektros perdavimo sistemos operatoriui. Priemonei buvo skirta 45 mln. eurų.

„Škoda“ augimas pranoko rinkos rezultatus

Per pirmuosius tris 2025 m. ketvirčius „Škoda Auto“ prekių ženklui Europoje pavyko pardavimo rodiklius auginti sparčiau nei plėtėsi visa rinka, o bendrovės elektromobiliai pateko tarp populiariausių. Čekijos įmonė taip pat užfiksavo stiprius pagrindinius finansinius rodiklius – augino tiek pajamas, tiek pelną.

2025 m. lapkritis
2025-11-02 16:25
„Skaylink“ grupę įsigijo „Vodafone“
2025-11-01 16:26
Spalį elektros kainos kilo 25 proc.: ko laukti lapkritį?
2025-11-01 06:15
Dirbtinio intelekto lūžis Europoje: planas, kuris gali kardinaliai perrašyti Europos technologijų ateitį
2025 m. spalis
2025-10-31 07:36
Didmeninės ir mažmeninės elektros energijos kainos mažėjo
2025-10-30 13:19
Praėjusią savaitę išaugus vėjo energijos gamybai, elektros kaina Lietuvoje mažėjo net 39 proc.
2025-10-28 19:23
Lietuvoje per savaitę atpigo elektra
2025-10-22 13:10
Praėjusią savaitę išaugus vartojimui elektros kaina Lietuvoje augo 3 proc.
2025-10-22 07:35
Fiksuotos kainos planų tarifus didino vienas tiekėjas
2025-10-21 19:16
„Tele2“ rezultatai: daugiau pajamų ir sumokėtų mokesčių
2025-10-20 21:05
Per savaitę elektra brango
2025-10-20 15:14
Leidėjai trina rankomis: „Microsoft“ siūlo modelį, kuris privers dirbtinio intelekto gigantus mokėti leidėjams
2025-10-19 16:26
VERT nustatė elektros energijos reguliuojamų paslaugų kainų viršutines ribas
Daugiau...Paieška archyve

Global electronic components distributor – Allicdata Electronics

Electronic component supply – „Eurodis Electronics“

LOKMITA – įvairi matavimo, testavimo, analizės ir litavimo produkcija

Full feature custom PCB prototype service

Sveiki ir ekologiški maisto produktai

Mokslo festivalis „Erdvėlaivis Žemė

LTV.LT - lietuviškų tinklalapių vitrina

„Konstanta 42“

„Mokslo sriuba“

www.matuok.lt - Interneto spartos matavimo sistema

Programuotojas Tautvydas – interneto svetainių-sistemų kūrimas

PriedaiMobiliems.lt – telefonų priedai ir aksesuarai

Draugiškas internetas


Reklama
‡ 1999–2025 © Elektronika.lt | Autoriaus teisės | Privatumo politika | Atsakomybės ribojimas | Reklama | Turinys | Kontaktai LTV.LT - lietuviškų tinklalapių vitrina Valid XHTML 1.0!
Ets2 mods, Ats mods, Beamng drive mods
allmods.net
„MokslasPlius“ – mokslui skirtų svetainių portalas
www.mokslasplius.lt
Optical filters, UV optics, electro optical crystals
www.eksmaoptics.com
LTV.LT – lietuviškų tinklalapių vitrina
www.ltv.lt/technologijos/
Elektroninių parduotuvių optimizavimas „Google“ paieškos sistemai
www.seospiders.lt
Mokslo festivalis „Erdvėlaivis žemė“
www.mokslofestivalis.eu
Reklama


Reklama