Elektronika.lt
 2025 m. liepos 26 d. Projektas | Reklama | Žinokite | Klausimai | Prisidėkite | Atsiliepimai | Kontaktai
Paieška portale
EN Facebook RSS

 Kas naujo  Katalogas  Parduotuvės  Forumas  Tinklaraščiai
 Pirmas puslapisSąrašas
 NaujienosSąrašas
 - Elektronika, technika
 - Kompiuterija
 - Telekomunikacijos
 - Verslo naujienos
 - Įvykiai, renginiai
 - Švietimas, studijos
 - Mokslo naujienos
 - Portalo naujienos
 StraipsniaiSąrašas
 Vaizdo siužetaiSąrašas
 Nuolaidos, akcijosSąrašas
 Produktų apžvalgosSąrašas
 Naudingi patarimaiSąrašas
 Vykdomi projektaiSąrašas
 Schemų archyvasSąrašas
 Teorija, žinynaiSąrašas
 Nuorodų katalogai
 Įvairūs siuntiniai
 Bendravimas
 Skelbimai ir pasiūlymai
 Elektronikos remontas
 Robotų kūrėjų klubas
 RTN žurnalo archyvas






 Verta paskaityti
Liepos 25 d. 20:34
„Tesla“ keičia žaidimo taisykles: jau ruošia gerokai pigesnes ir saugesnes elektromobilių baterijas
Liepos 25 d. 17:31
DI išmano, bet žmogus sprendžia – ko iš tiesų reikia šiuolaikiniam marketingo specialistui?
Liepos 25 d. 14:24
Už virtualių girių, už skaitmeninių kalnų: kaip su vaikais kalbėtis apie pavojus internete?
Liepos 25 d. 11:39
Žaibai ir telefonas: kaip iš tikrųjų elgtis, kai dangus grūmoja?
Liepos 25 d. 08:38
Ekspertai: sparčiai auga gaisrų rizika dėl netinkamo ličio jonų baterijų naudojimo
Liepos 24 d. 20:24
Milijardai žmonių turės rimtų problemų: atnaujinkite savo interneto naršyklės nustatymus
Liepos 24 d. 17:11
Lietuvos statistika: vyresnio amžiaus žmonės vis dažniau apsiperka per socialinius tinklus
Liepos 24 d. 14:37
Elektrifikacijos nepaliesta niša: kodėl pikapai vis dar dyzeliniai?
Liepos 24 d. 11:05
Moderni lyderystė: tarp dirbtinio intelekto ir žmogiškumo
Liepos 24 d. 08:47
Kaip atstatyti ištrintą „Messages“ žinutę
FS25 Tractors
Farming Simulator 25 Mods, FS25 Maps, FS25 Trucks
ETS2 Mods
ETS2 Trucks, ETS2 Bus, Euro Truck Simulator 2 Mods
FS22 Tractors
Farming Simulator 22 Mods, FS22 Maps, FS25 Mods
VAT calculator
VAT number check, What is VAT, How much is VAT
FS25 Mods
FS25 Harvesters, FS25 Tractors Mods, FS25 Maps Mods
Dantų protezavimas
All on 4 implantai,
Endodontija mikroskopu,
Dantų implantacija
FS25 Mods
FS25 Maps, FS25 Cheats, FS25 Install Mods
FS25 Mods
Farming Simulator 25 Mods,
FS25 Maps
ATS Trailers
American Truck Simulator Mods, ATS Trucks, ATS Maps
Football Training Kit
Football Training Equipment, Football Skills, Football Training
Reklama
 Naujienos » Verslo naujienos Ankstesnė naujiena | Sekanti naujiena | Dalintis | Spausdinti

„Stellantis“ skambina pavojaus varpais: Europos Sąjungos planas gali uždaryti gamyklas ir naikinti darbo vietas

Publikuota: 2025-07-23 09:23
Tematika: Verslo naujienos
Autorius: Danielius Mažeikis
Aut. teisės: ©Bilis.lt
Inf. šaltinis: Bilis.lt

Europos automobilių pramonė šiuo metu išgyvena itin sudėtingą laikotarpį. Viena po kitos įsigaliojančios taršos mažinimo priemonės ir griežtėjantys reglamentai kelia didelį nerimą automobilių gamintojams. Vienas iš didžiausių koncernų, „Stellantis“, garsiai įspėja, kad jei Europos Sąjunga nesiims korekcijų, gali tekti stabdyti kai kurių gamyklų veiklą.

„Stellantis“ skambina pavojaus varpais: Europos Sąjungos planas gali uždaryti gamyklas ir naikinti darbo vietas

Šiuo metu Europos Sąjunga vykdo planą, pagal kurį nuo 2035 metų visose jos šalyse būtų parduodami tik nulinės emisijos automobiliai. Teoriškai tai reiškia, kad visi nauji automobiliai turėtų būti elektriniai. Tačiau realybėje tai tampa iššūkiu net ir didžiausiems rinkos žaidėjams.

Kadangi esami vidaus degimo variklių modeliai nebeatitinka naujų emisijos normų, gamintojams lieka dvi išeitys. Pirma, tai masiškai didinti elektrinių automobilių gamybą ir pardavimus, arba antra, mokėti milžiniškas baudas už emisijos normų viršijimą. Šiuo metu prognozuojama, kad norint išvengti baudų, bent 25 procentai visų parduodamų automobilių turėtų būti varomi elektra. Tačiau realybė tokia, kad šis skaičius siekia tik apie 15 procentų, o kai kuriose rinkose net mažiau.

Šį skirtumą lemia ne tik vartotojų pasirinkimai, bet ir tokie sprendimai kaip valstybės subsidijų mažinimas. Pavyzdžiui, Vokietija 2024 metais nutraukė paramą elektromobilių pirkėjams. Dėl to jų paklausa gerokai sumažėjo.

Priklausomybė nuo trečiųjų šalių kelia papildomą riziką

Kitas itin svarbus veiksnys, kurį pabrėžia gamintojai, yra gamybos grandinių priklausomybė nuo Kinijos. Ši šalis šiuo metu kontroliuoja beveik visą pasaulinę retųjų žemės metalų gavybą ir perdirbimą. Būtent šios medžiagos būtinos gaminant elektromobilių akumuliatorius ir elektrinius variklius.

Be to, Kinija šiuo metu turi pažangiausias technologijas baterijų srityje ir tiekia didžiąją dalį komponentų Europos gamintojams. Tai reiškia, kad net ir norėdami plėtoti nepriklausomą elektrinių automobilių gamybą, Europos koncernai negali išvengti Kinijos įtakos. Nepaisant to, kad Europos Sąjunga įvedė papildomus muitus iš Kinijos importuojamiems elektromobiliams, tai sprendžia tik paviršinę problemos dalį.

Europos Sąjungos reakcija yra pavėluota ir nepakankama

Siekdama bent laikinai palengvinti situaciją, Europos Komisija priėmė sprendimą dėl emisijos baudų taikymo termino. Nuspręsta, kad baudos už 2025 metų viršytas normas nebus taikomos iš karto, bet bus sumuojamos su 2026 ir 2027 metų rezultatais. Tai reiškia, kad gamintojai turės dvejus metus laiko kompensuoti perteklinę emisiją, padidindami nulinės emisijos automobilių pardavimus.

Tačiau daugelio gamintojų atstovai šį sprendimą vertina kaip laikino poveikio priemonę, nes jis nekeičia esminių struktūrinių problemų. Pasak „Stellantis“ atstovo, net ir taikant šią schemą, bendrovei gresia iki 2,5 milijardo eurų baudų per artimiausius kelerius metus, jei situacija išliks nepakitusi.

Gamyklų uždarymo grėsmė tampa reali

Viešai kalbėdamas Italijos parlamento konferencijoje, Imparato atvirai pareiškė, kad jei iki metų pabaigos emisijos reglamentai nebus peržiūrėti, koncernui gali tekti priimti „sunkias strategines sprendimo priemones“. Tarp galimų veiksmų įvardytas kai kurių gamyklų uždarymas, ypač tų, kurios gamina vidaus degimo variklius turinčius modelius.

Vadovas atskleidė, kad koncernas šiuo metu stovi kryžkelėje, arba drastiškai didinti investicijas į elektrinių automobilių plėtrą, arba visiškai atsisakyti vidaus degimo variklių gamybos. Pastarasis scenarijus reikštų tūkstančius darbo vietų praradusių žmonių ir sumažėjusį regionų ekonominį aktyvumą.

„Stellantis“, tai vienas svarbiausių rinkos žaidėjų

„Stellantis“ koncernas susiformavo 2021 metais, susijungus „Fiat Chrysler Automobiles“ ir „PSA Peugeot Citroën“ grupėms. Šiandien jam priklauso daugiau nei dešimt prekių ženklų, tarp jų „Peugeot“, „Opel“, „Citroën“, „Fiat“, „Jeep“, „Dodge“ ir „Alfa Romeo“. Todėl bet kokie tokio masto koncerno sprendimai turės didelį poveikį visos Europos automobilių pramonės ateičiai.

Europos automobilių gamintojai patiria vis didesnį spaudimą išpildyti ambicingus klimato tikslus, tačiau tam trūksta ne tik technologinių pajėgumų, bet ir ekonominių sąlygų. „Stellantis“ atvejis yra aiškus ženklas, kad būtinas realus dialogas tarp politikų ir verslo, nes priešingu atveju Europą gali pasiekti ne žalioji transformacija, o priverstinis pramonės mažėjimas. Kol sprendimų nėra, įtampa tik didėja.


Draudžiama platinti, skelbti, kopijuoti informaciją su
nurodyta autoriaus teisių žyma be redakcijos sutikimo.

 Uždaryti komentarus
Vardas:    El. paštas:   (nebūtinas)
Pakartokite kodą: 
  Apsaugos kodas: 
 
Komentarus rašo lankytojai. Komentarai nėra redaguojami ar patikrinami, jų turinys neatspindi redakcijos nuomonės. Redakcija pasilieka teisę pašalinti pasisakymus, kurie pažeidžia įstatymus, reklamuoja, yra nekultūringi arba nesusiję su tema. Pastebėjus nusižengimus, prašome mums pranešti. Jei nurodomas el. pašto adresas, jis matomas viešai. Patvirtindami komentaro įrašymą, kartu patvirtinate, jog esate susipažinęs su portalo privatumo politika ir su ja sutinkate.

Global electronic components distributor – Allicdata Electronics

Electronic component supply – „Eurodis Electronics“

LOKMITA – įvairi matavimo, testavimo, analizės ir litavimo produkcija

Full feature custom PCB prototype service

Sveiki ir ekologiški maisto produktai

Mokslo festivalis „Erdvėlaivis Žemė

LTV.LT - lietuviškų tinklalapių vitrina

„Konstanta 42“

„Mokslo sriuba“

www.matuok.lt - Interneto spartos matavimo sistema

Programuotojas Tautvydas – interneto svetainių-sistemų kūrimas

PriedaiMobiliems.lt – telefonų priedai ir aksesuarai

Draugiškas internetas


Reklama
‡ 1999–2025 © Elektronika.lt | Autoriaus teisės | Privatumo politika | Atsakomybės ribojimas | Reklama | Turinys | Kontaktai LTV.LT - lietuviškų tinklalapių vitrina Valid XHTML 1.0!
Ets2 mods, Ats mods, Beamng drive mods
allmods.net
„MokslasPlius“ – mokslui skirtų svetainių portalas
www.mokslasplius.lt
Optical filters, UV optics, electro optical crystals
www.eksmaoptics.com
LTV.LT – lietuviškų tinklalapių vitrina
www.ltv.lt/technologijos/
Elektroninių parduotuvių optimizavimas „Google“ paieškos sistemai
www.seospiders.lt
FS22 mods, Farming simulator 22 mods,
FS22 maps

fs22.com
Reklama


Reklama