Elektronika.lt
 2025 m. lapkričio 8 d. Projektas | Reklama | Žinokite | Klausimai | Prisidėkite | Atsiliepimai | Kontaktai
Paieška portale
EN Facebook RSS

 Kas naujo  Katalogas  Parduotuvės  Forumas  Tinklaraščiai
 Pirmas puslapisSąrašas
 NaujienosSąrašas
 - Elektronika, technika
 - Kompiuterija
 - Telekomunikacijos
 - Verslo naujienos
 - Įvykiai, renginiai
 - Švietimas, studijos
 - Mokslo naujienos
 - Portalo naujienos
 StraipsniaiSąrašas
 Vaizdo siužetaiSąrašas
 Nuolaidos, akcijosSąrašas
 Produktų apžvalgosSąrašas
 Naudingi patarimaiSąrašas
 Vykdomi projektaiSąrašas
 Schemų archyvasSąrašas
 Teorija, žinynaiSąrašas
 Nuorodų katalogai
 Įvairūs siuntiniai
 Bendravimas
 Skelbimai ir pasiūlymai
 Elektronikos remontas
 Robotų kūrėjų klubas
 RTN žurnalo archyvas






 Verta paskaityti
Lapkričio 7 d. 20:34
„Nissan“ atnaujino „Ariya“ elektromobilį: naujoji versija jau griauna automobilių dizaino taisykles (1)
Lapkričio 7 d. 17:56
Interneto kokybė prasideda nuo vietos: kur statyti maršrutizatorių, kad ryšys veiktų visame name?
Lapkričio 7 d. 14:18
Kurie elektromobiliai „pataiko“ į deklaruojamą nuvažiuojamą atstumą, o kurie yra pernelyg optimistiški?
Lapkričio 7 d. 11:24
DI sprendimas padės prognozuoti durpių drėgmę ir stiprinti tiekimo grandinės atsparumą
Lapkričio 7 d. 08:25
„Renault Twingo E-tech Electric“: legendinio modelio sugrįžimas ir revoliucija „A“ segmente
Lapkričio 6 d. 20:23
Į Europą žengia dar vienas Kinijos automobilių gamintojas, pasiūlys nebrangų ir galingą elektromobilį
Lapkričio 6 d. 17:34
Telefoniniams sukčiams – galas? Operatoriai blokuos dar daugiau suklastotų skambučių
Lapkričio 6 d. 14:37
Pirmoji mobilioji programėlė užsieniečiams: tinkamas informavimas skatina savarankiškumą ir palengvina integraciją
Lapkričio 6 d. 11:37
„Vilnius Tech“ indėlis į tvarią kosmoso ekosistemą: prie inovacijų prisideda ir studentai
Lapkričio 6 d. 08:37
Neatsiliepei – praradai klientą: kaip verslui išlaikyti šventinio sezono testą?
FS25 Tractors
Farming Simulator 25 Mods, FS25 Maps, FS25 Trucks
ETS2 Mods
ETS2 Trucks, ETS2 Bus, Euro Truck Simulator 2 Mods
FS22 Tractors
Farming Simulator 22 Mods, FS22 Maps, FS25 Mods
VAT calculator
VAT number check, What is VAT, How much is VAT
Dantų protezavimas
All on 4 implantai,
Endodontija mikroskopu,
Dantų implantacija
FS25 Mods
FS25 Maps, FS25 Cheats, FS25 Install Mods
FS25 Mods
Farming Simulator 25 Mods,
FS25 Maps
ATS Trailers
American Truck Simulator Mods, ATS Trucks, ATS Maps
Reklama
 Naujienos » Verslo naujienos Ankstesnė naujiena | Sekanti naujiena | Dalintis | Spausdinti

Lietuvos žaidimų industrija 2030 metais žada peržengti 1 milijardo eurų pajamų ribą

Publikuota: 2024-02-16 10:46
Tematika: Verslo naujienos
Inf. šaltinis: Pranešimas žiniasklaidai

Pusė Lietuvos žaidimų kūrimo įmonių 2023 metais susidūrė su išaugusia darbų apimtimi, o 54 proc. planuoja finansinių rezultatų augimą 2024 metais. Vis dėlto nemažai kompanijų pernai ne tik neprisiviliojo naujų darbuotojų, bet jų ir prarado – 63 proc. įmonių teigia, kad pritraukti naujų darbuotojų yra sudėtinga. Tą parodė Lietuvos žaidimų kūrėjų asociacijos (LŽKA) atlikta metinė apklausa, rašoma LŽKA pranešime žiniasklaidai.

Rytis Jadzevičius / Asmeninio archyvo nuotr.
Rytis Jadzevičius / Asmeninio archyvo nuotr.

Šiuo metu Lietuvoje yra 84 žaidimo kūrimo įmonės, o su Lietuvoje įsteigtomis užsienio įmonėmis ir prie žaidimo kūrimo prisidedančiais paslaugų teikėjais šis skaičius siekia 103. Apklausos duomenys parodė, kad 50 proc. įmonių padidino darbų apimtis, 29 proc. jų nepakeitė, o 21 proc. sumažino. 54 proc. įmonių savo veikloje nejaučia recesijos požymių, 46 proc. jaučia.

Pasak LŽKA valdybos pirmininko Ryčio Jadzevičiaus, kad žaidimų industrija įprastai yra atspari recesijai, tačiau dalis įmonių su ja susiduria dėl vis augančios konkurencijos.

„Įmonės, kurios turi gerai išdirbtą verslo modelį, savo stiprią intelektualinę nuosavybę ir bent vieną produktą, kuris sugeba padengti visos įmonės investicijas ar ilgalaikius kontraktus – jos bus linkusios labiau nejausti recesijos. O ta pusė, kuri jaučia recesiją, tai yra įmonės, kurios ieško investicijų, leidėjų arba dirbą pagal užsakomuosius projektus. Per pastaruosius metus užsakomųjų projektų sumažėjo ir reikšmingai padidėjo konkurencija“, – sako R. Jadzevičius.

41 proc. respondentų prognozuoja, kad 2023 metų įmonės finansinės veiklos rezultatai išliks stabilūs, tačiau 17 proc. įmonių prognozuoja netgi didesnį nei 50 proc. augimą. 54 proc. apklaustų įmonių planuoja finansinių rezultatų augimą 2024 metais. Nepaisant to, darbuotojų skaičių pernai padidino tik 29 proc. įmonių. 54 proc. apklaustųjų ketina tai daryti šiais metais, o 37,5 proc. įmonių gali pasiūlyti 10-30 proc. didesnį atlyginimą nei anksčiau.

R. Jadzevičius teigia, kad 25 proc. įmonių, kurios pernai netgi sumažino darbuotojų skaičių, tai padarė dėl taupymo, recesijos pojūčio ir mažėjančių pajamų. Darbuotojų skaičių didina tik tos įmonės, kurios nori būti konkurencingos pasaulinėje rinkoje, stiprinti savo prekės ženklą, produktus ir žaidimus. Vis dėlto sunkumų prisitraukiant naujus darbuotojus turi ir šios įmonės.

„Sunkumus sukelia aukštos kvalifikacijos darbuotojų trūkumas. Be to, šiame sektoriuje darbuotojai nėra linkę dažnai keisti darbus. Dažnu atveju darbuotojai įmonėje išdirba bent 4-6 metus. Kiek trumpiau mobiliųjų žaidimų studijose. Esmė tame, kad dauguma atėję į šią industriją jaučia savirealizaciją ir malonumą kurti žaidimus, todėl jie retai keičia savo darbo vietas“, – sako LŽKA valdybos pirmininkas.

Vis dėlto apklausa parodė ir daugiau žaidimų kūrėjų industrijos Lietuvoje iššūkių. Apklausos rezultatus apžvelgęs R. Jadzevičius akcentuoja atsainų valstybės požiūrį ir investicijų trūkumą.

„Bene pagrindinis iššūkis yra didelis talentų ir darbuotojų trūkumas ateityje, jeigu šią dieną nebus sprendžiamos švietimo problemos. Apklaustos įmonės kaip svarbius iššūkius įvardina ir investicijų ir pasaulinių kompanijų trūkumą, nes tai padėtų dar greičiau auginti mūsų industriją. Lyginant su dauguma Europos šalių, Lietuva neinvestuoja į žaidimų industriją, nėra programų ar lengvatų mažoms, augančioms kompanijoms. 2022 metais žaidimų industrija siekė 308 milijonus eurų pajamų – visa tai užauginta pačių įmonių darbu.“

R. Jadzevičius prognozuoja tolesnį spartų Lietuvos žaidimų kūrėjų industrijos augimą ateityje: „Iki 2030 metų Lietuvos žaidimų industrija tikrai peržengs 1 milijardo eurų pajamų ribą. Turėtų būti sukurtas bent vienas gerai žinomas žaidimas, gal dar ne kaip lenkų kurtas žaidimas „Witcher 3“, tačiau estų sukurto žaidimo „Disco Elysium“ lygį tikrai galėtume pasiekti.“

Nors apgailestauja, kad 71 proc. apklaustų įmonių kol kas nustumia tvarumo tikslus į šalį, R. Jadzevičius neabejoja, jog ateityje tam bus skiriamas didesnis dėmesys.

„Dėl daugybės globalinių ir geopolitinių veiksnių tvarumas yra nustumiamas į antrą ar trečią planą. Drįščiau teigti, kad pagerėjus geopolitinei ir ekonominei situacijai įmonės skirs didesnį dėmesį į tvarumą“, – sako R. Jadzevičius.

„Mūsų industrija yra nuolat auganti, net sunkmečiu, bet čia nėra jos didžiausias grožis. Dauguma žmonių pasirenka šią industrą dėl pomėgio žaidimams, bet pasilieka, dėl žaidimų industrijos draugiškumo, šviesos. Tai bene geriausia industrija pasaulyje ir jos nekeisčiau į jokią kitą“, – pokalbio pabaigoje taria pašnekovas.


Draudžiama platinti, skelbti, kopijuoti informaciją su
nurodyta autoriaus teisių žyma be redakcijos sutikimo.

 Rodyti komentarus (0)
Vardas:    El. paštas:   (nebūtinas)
Pakartokite kodą: 
  Apsaugos kodas: 
 
Komentarus rašo lankytojai. Komentarai nėra redaguojami ar patikrinami, jų turinys neatspindi redakcijos nuomonės. Redakcija pasilieka teisę pašalinti pasisakymus, kurie pažeidžia įstatymus, reklamuoja, yra nekultūringi arba nesusiję su tema. Pastebėjus nusižengimus, prašome mums pranešti. Jei nurodomas el. pašto adresas, jis matomas viešai. Patvirtindami komentaro įrašymą, kartu patvirtinate, jog esate susipažinęs su portalo privatumo politika ir su ja sutinkate.
Per partnerystę su „NordBESS“ į Baltijos ir Lenkijos regioną žengia pasaulinis energijos kaupiklių tiekėjas „HyperStrong“

Lietuvių įkurta energetikos technologijų bendrovė „NordBESS“ tapo oficialiu vieno didžiausių pasaulyje BESS sprendimų diegėjo „HyperStrong“ partneriu Baltijos šalyse ir Lenkijoje.

Vilniuje – pirmasis Baltijos šalyse kvantinis hakatonas: tarptautiniai talentai siūlys sprendimus pasaulio iššūkiams

Kvantinės technologijos nebėra ateities dalykas – jos jau dabar gali kelti perversmą saugumo, medicinos, finansų, energetikos ir komunikacijos srityse, o talentai iš mokslo ir verslo sričių yra pasirengę kurti pokyčius. Tokią žinią skelbia „Quantum Boost 2025“ – Lietuvoje vykstantis tarptautinis kvantinių technologijų hakatonas.

„Google“ pasidavė – „Epic Games“ iškovojo kūrėjams 9 % komisinį mokestį ir laisvę „Android“ sistemoje

„Epic Games“ atrodė beveik nugalėjusi „Google“ – pergalė būtų buvusi visiška, jei Aukščiausiasis Teismas būtų atmetęs paieškos giganto apeliaciją. Tačiau abi pusės paskelbė, kad sudarė taikos susitarimą. Jei bylą iš pradžių nagrinėjęs teisėjas Džeimsas Donato patvirtins jo nuostatas, ilgalaikis ginčas bus baigtas.

2025 m. lapkritis
2025-11-07 07:13
Nuo lapkričio 6 d. atnaujinamas paraiškų teikimas savarankiškiems energijos kaupiklių parkams finansuoti
2025-11-07 06:17
„Apple“ skverbiasi į sveikatos sektorių, ar tai bus jūsų asmeninis gydytojas, ar dar viena prenumerata?
2025-11-06 21:04
Praėjusią savaitę elektros kaina Lietuvoje augo 15 proc.
2025-11-06 16:28
Pasauliniame skaitmeninio konkurencingumo reitinge Lietuva – rekordiškai aukštai
2025-11-06 13:06
Fiksuotos kainos planų tarifai pakito nežymiai, garantinio tiekimo kainos padidėjo
2025-11-05 21:01
LG skelbia 2025 m. trečiojo ketvirčio rezultatus
2025-11-04 13:40
Spalį Lietuvoje elektra – brangesnė nei Lenkijoje: ko vartotojams tikėtis lapkritį?
2025-11-03 21:02
Energijos išteklių kainos kilo
2025-11-03 19:24
„GoPro“ beveik prarado pasaulinę veiksmo kamerų rinką
2025-11-03 16:07
„XPENG“ fiksuoja rekordinį pardavimų augimą
2025-11-02 21:01
„European Energy“ parduoda hibridinį saulės ir energijos kaupiklių parką Latvijoje bendrovei „Sampension“
2025-11-02 16:25
„Skaylink“ grupę įsigijo „Vodafone“
Daugiau...Paieška archyve

Global electronic components distributor – Allicdata Electronics

Electronic component supply – „Eurodis Electronics“

LOKMITA – įvairi matavimo, testavimo, analizės ir litavimo produkcija

Full feature custom PCB prototype service

Sveiki ir ekologiški maisto produktai

Mokslo festivalis „Erdvėlaivis Žemė

LTV.LT - lietuviškų tinklalapių vitrina

„Konstanta 42“

„Mokslo sriuba“

www.matuok.lt - Interneto spartos matavimo sistema

Programuotojas Tautvydas – interneto svetainių-sistemų kūrimas

PriedaiMobiliems.lt – telefonų priedai ir aksesuarai

Draugiškas internetas


Reklama
‡ 1999–2025 © Elektronika.lt | Autoriaus teisės | Privatumo politika | Atsakomybės ribojimas | Reklama | Turinys | Kontaktai LTV.LT - lietuviškų tinklalapių vitrina Valid XHTML 1.0!
Ets2 mods, Ats mods, Beamng drive mods
allmods.net
„MokslasPlius“ – mokslui skirtų svetainių portalas
www.mokslasplius.lt
Optical filters, UV optics, electro optical crystals
www.eksmaoptics.com
LTV.LT – lietuviškų tinklalapių vitrina
www.ltv.lt/technologijos/
Elektroninių parduotuvių optimizavimas „Google“ paieškos sistemai
www.seospiders.lt
Mokslo festivalis „Erdvėlaivis žemė“
www.mokslofestivalis.eu
Reklama


Reklama