Dirbtinis intelektas (DI) žaidimų industrijoje kelia ir didžiules viltis, ir nemažai nerimo. Vieniems tai spartesnė kūryba, kitiems grėsmė autentiškumui bei darbo vietoms. Pastaruoju metu šis klausimas tapo vienu karščiausių visame žaidimų pasaulyje.

Apie tai atvirai prabilo Konradas Tomaškevičius, gerai žinomas kaip žaidimo „The Witcher 3“ režisierius ir „Cyberpunk 2077“ kūrėjas. Jo nuomone, DI niekaip negali prilygti žmogaus vaizduotei. Todėl industrija negali atsiremti vien į automatinius sprendimus.
Kūrėjas pabrėžė, kad technologijos turi būti pagalbininkas, o ne pakaitalas. Tokia pozicija svarbi ne tik kūrėjams, bet ir žaidėjams, kurie jautriai reaguoja į bet kokius ženklus, kad žaidimai praranda žmogišką braižą. Dėl to jo žodžiai nuskambėjo itin stipriai.
Kūrėjas ir jo naujas etapas
K. Tomaškevičius yra vienas ryškiausių Lenkijos žaidimų kūrimo veteranų. Dirbdamas prie „The Witcher 3“ jis vadovavo projektui ir prisidėjo prie jo pasaulinės sėkmės. Vėliau jis dalyvavo kuriant ir ambicingą „Cyberpunk 2077“.
Dabar kūrėjas vadovauja savo studijai „Rebel Wolves“. Komanda kuria naują didelį vaidmenų žaidimą „The Blood of Dawnwalker“. Pirmieji pristatymai jau spėjo patraukti daug žaidėjų dėmesio.
DI naudojimas kūrybos procese
Interviu metu jis pripažino, kad studija kurį laiką naudojo DI balsų įrašams. Tai buvo ankstesnė kūrimo fazė, kai dar nebuvo pakviesti profesionalūs aktoriai. Tokia praktika padėjo greitai išbandyti idėjas ir scenas.
Visgi jis aiškiai atskyrė prototipavimą nuo galutinio kūrinio. DI gali pagelbėti, kai reikia patikrinti kryptį ar sutaupyti laiko techniniams etapams. Tačiau galutinis emocinis svoris, jo manymu, privalo likti žmogaus rankose.
Žmogaus kūryba svarbiausia
Kūrėjas tvirtina, kad dirbtinis intelektas turi padėti žmonėms, o ne juos išstumti. Jei technologija pagerina konkretų darbo segmentą, ji gali būti naudinga be jokios kaltės. Tačiau ji neturi tapti sistema, kuri perima autoriaus vaidmenį.
Jis taip pat akcentavo autorinių teisių temą. DI neturėtų mokytis iš kūrėjų darbo taip, kad vėliau jį atkartotų ir pakeistų. Tokia praktika, jo požiūriu, naikintų industrijos pamatą.
Bendruomenės reakcijos ir skandalai
Šiandien DI žaidimuose skaldo žaidėjų bendruomenę kaip retai kas anksčiau. Vieni džiaugiasi naujomis galimybėmis, kiti įžvelgia pavojų kūrinių kokybei. Todėl kiekvienas atvejis tampa viešų diskusijų objektu.
Neseniai kilo ažiotažas dėl „ARC Raiders“, kai kritikai apkaltino kūrėjus per daug rėmusis DI. Panašios reakcijos pasirodė ir dėl „Call of Duty Black Ops 7“, kur buvo aptiktos DI generuotos iliustracijos. Tokie epizodai rodo, kad pasitikėjimą lengva prarasti.
Ką tai reiškia ateičiai?
K. Tomaškevičiaus žinutė paprasta, technologija turi tarnauti kūrybai, o ne ją užgožti. Žaidimai gimsta iš žmonių jausmų, patirčių ir noro pasakoti istorijas. To negali pakeisti jokie algoritmai.
Jei industrija išlaikys šią pusiausvyrą, DI gali tapti galingu įrankiu, nepakenkiančiu autentiškumui. Tačiau jeigu bus bandoma pakeisti kūrėjus mašinomis, žaidėjai greičiausiai tam nepritars. Todėl ateitis priklausys nuo atsakingų sprendimų jau dabar.



