E. sveikatos sistemą prižiūrintis Registrų centras toliau tęsia sistemos stabilizavimo darbus ir siūlo sisteminį požiūrį į tolesnį sistemos vystymą. Parengtas ir praeitą savaitę sistemos savininkui Sveikatos apsaugos ministerijai pristatytas E. sveikatos sistemos veiklos stabilizavimo planas, kuriame numatyti trumpalaikiai ir ilgalaikiai veiksmai padėsiantys užtikrinti optimalią ir naudotojų lūkesčius atitinkančią sistemos veiklą.
„Būdami pagrindiniu E. sveikatos sistemos tvarkytoju kasdien matome ir girdime sistemos naudotojų – dažniausiai medikų – nusiskundimus ir lūkesčius. Deja, bet sistemos dydis, kompleksiškumas, integracijų su kitomis informacinėmis sistemomis gausa neleidžia jos vystyti ir tobulinti taip greitai ir lanksčiai kaip norėtume. Kiekvieną diena dirbame ties įvairiais patobulinimais, tačiau norint pasiekti rimtesnį proveržį reikia sisteminio požiūrio ir konkrečių bendrų sprendimų bei veiksmų“, – sako Registrų centro E. sveikatos skyriaus vadovas Domantas Ozerenskis.
Siūloma perdėlioti prioritetus
Siekiant mažinti rizikas dėl E. sveikatos incidentų, susijusių su sistemos klaidomis, nepatogumu naudotojams, greitaveikos sulėtėjimu ar sistemos neveikimu, Registrų centras siūlo sutelkti dėmesį į kelis aspektus: esamų ir planuojamų funkcionalumų vystymo prioritetų perdėliojimą, „technologinės skolos“ grąžinimą bei papildomas priemones sveikatos priežiūros įstaigų naudojamas sistemas prižiūrinčių integratorių valdymui.
„Pastarąją savaitę E. sveikatos sistemos veiklą stabilizavome – greitaveika yra optimali, duomenų bazės apkrova kontroliuojama, tad sisteminiu požiūriu vartotojai su veiklos problemomis nesusiduria. Be abejo girdime medikų pastabas dėl tam tikrų naudojimosi sistema aspektų ir visuomet stengiamės juos atliepti. Taip pat nuolat stengiamės operatyviai šalinti identifikuotas pavienes funkcines klaidas. Artimiausiu metu esame numatę optimizuoti e. receptų išrašymo, duomenų apie pacientus pateikimo užklausas – visa tai turėtų toliau gerinti sistemos greitaveiką“, – pasakoja D. Ozerenskis.
Atlikti programiniai pakeitimai ir ištaisytos klaidos
Per pastarąją savaitę Registrų centro specialistų komanda atliko keletą programinių pakeitimų, kurie ištaisė identifikuotas sistemos klaidas ar įdiegė naujovių. Pavyzdžiui, buvo ištaisytos klaidos specialisto portale, atlikti pakeitimai asmens medicininės knygelės formoje, ištaisytos alergijų, nuotolinių vaistinių funkcionalumų klaidos, įdiegta farmacinės formos sąsaja su pakuotės pasirinkimu.
Primename, kad lapkričio pradžioje buvo atlikti didelės apimties E. sveikatos atnaujinimo darbai – atnaujinta technologinė sistemos dalis, taip pat įdiegti net keli nauji funkcionalumai, susiję su ambulatorinių slaugos paslaugų teikimu namuose, e. recepto pildymu ir taisymu, nėščiųjų, gimdyvių ir naujagimių duomenų mainais ir kiti. E. sveikatos sistema technologiškai reikšmingai nebuvo atnaujinta daugiau kaip 10 metų ir jos vystymas esamomis sąlygomis yra ypatingai sudėtingas. Registrų centro atlikti didelės apimties atnaujinimai buvo įdiegti ne tik centrinėje E. sveikatos sistemoje. Tuo pačiu metu diegimus atliko ir vienos iš integracinių sistemų „Foxus“ vystytoja bendrovė „Softdent“. Likusių integracinių sistemų atnaujinimus įstaigos turėtų atlikti per ateinantį pusmetį.
E. sveikatos sistema yra didžiausia ir sudėtingiausia sistema šalyje – šiuo metu ji apjungia beveik 3 tūkst. šalyje veikiančių sveikatos priežiūros įstaigų, per 1 tūkst. vaistinių, sistema per valandą aptarnauja apie 5 mln. užklausų iš 16 tūkst. skirtingų IP adresų, šiuo metu sistemoje sukaupta per 500 terabaitų duomenų, kasdien sistemą papildo apie 400 tūkst. elektroninių dokumentų, iš kurių vien e. receptų – 100 tūkstančių.
E. sveikatos sistema apima šalies sveikatos apsaugos įstaigų informacinių sistemų integraciją, todėl sklandus visos sistemos veikimas priklauso ne tik nuo centrinės E. sveikatos sistemos, bet ir nuo plataus E. sveikatos naudotojų tinklo – sveikatos apsaugos įstaigų informacinių sistemų integracijų brandos lygio.



