Pramogų programinės įrangos asociacija (Entertainment Software Association – ESA) paskelbė 2025 m. atlikto tyrimo „Power of Play“ rezultatus, kuriame nagrinėjama vaizdo žaidimų socialinė ir emocinė nauda.
ESA apklausą, atliktą kaip tyrimo dalį, vadina viena didžiausių kada nors atliktų. Joje dalyvavo 24 216 aktyvių žaidėjų nuo 16 iki 55 metų amžiaus iš 21 šalies šešiuose žemynuose.
Vidutinis žaidėjas yra 41 metų amžiaus ir jie beveik vienodai dažnai būna vyrai (51 %) arba moterys (48 %), ir dažniausiai (55 %) mėgsta mobiliuosius žaidimus – daugiausia veiksmo ir galvosūkių žaidimus.
Žmonės daugiausia žaidžia pramogai (66 %), stresui malšinti (58 %) ir protinei aštrumui pagerinti (45 %).
Kalbant apie naudą, respondentai teigia, kad žaidimai padeda sumažinti stresą (77 %), nerimą (70 %) ir susidoroti su vienatve (64 %). Dar 78 % mano, kad vaizdo žaidimai sukuria prieinamą patirtį žmonėms su skirtingais gebėjimais.
Žaidėjai taip pat sutinka, kad vaizdo žaidimai skatina kūrybiškumą (77 %), problemų sprendimo įgūdžius (76 %), komandinį darbą (74 %), prisitaikymą (72 %), kritinį mąstymą (71 %) ir bendravimą (67 %). Kiti tyrimo autorių pastebėjimai:
- Pusė (50 %) respondentų teigė, kad vaizdo žaidimai padėjo jiems siekti profesinio išsilavinimo, o 43 % – kad jie turėjo įtakos jų karjeros pasirinkimui ar išsilavinimo keliui;
- Daugiau nei pusė (54 %) mano, kad sportiniai vaizdo žaidimai ištobulino jų realaus pasaulio įgūdžius;
- Jaunesni žaidėjai (nuo 16 iki 35 metų) naudoja interaktyvias pramogas santykiams kurti ir stiprinti: 67 % rado gerą draugą ar antrąją pusę;
- 55 % vaizdo žaidimai teigiamai paveikė jų santykius su vaikais.
ESA prezidentas Stanley Pierre-Louis pabrėžė, kad žaidimai yra ne tik pramogų ir linksmybių šaltinis milijardams žaidėjų visame pasaulyje, bet, kaip rodo tyrimas, ir „kažkas daug daugiau“.